Angel börjar på tv4 den....

Ett forum för att prata om Angel

Angel börjar på tv4 den....

Inläggav jonas. » ons jun 09, 2004 14:48

25/7



enligt TO:s inlägg i tv4:as forum. han skriver: Kommer 25/7/TO



YAY!
Användarvisningsbild
jonas.
Minion
 
Inlägg: 306
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: stockholm.

Inläggav malavel » ons jun 09, 2004 14:55

Hurra!

Ingen info om tid eller hur ofta den ska gå?
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav jonas. » ons jun 09, 2004 15:03

han har bara skrivit det där ej på program starter eller någon annan stans va jag kunde hitta. så nej.
Användarvisningsbild
jonas.
Minion
 
Inlägg: 306
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: stockholm.

Inläggav -Emelie- » ons jun 09, 2004 15:03

Är borta då:( Men tur att man nästan sett klart säsongen då.. ingen vet hur många säsonger de ska sända?
Wesley: I've been accused of a great many things in my time, but *paranoid* has never been one of them. Unless people been saying it behind my back.
Användarvisningsbild
-Emelie-
Minion
 
Inlägg: 466
Blev medlem: 31 mar 2004
Ort: Malmö

Inläggav JRT » ons jun 09, 2004 15:30

25:e - det är en söndag. Vad kan man då tänka sig, mitt i natten eller tidig eftermiddag? Något säger mig nämligen att Angel INTE kommer få en bra sändningstid...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav gaspode » ons jun 09, 2004 15:42

söndagar är väl dock en ganska bra dag om det inte blir en natt-tid..
Kan dock inte tänka mig nåt annat, om de inte får visa Buffy på en tidig tid borde de ju knappast kunna lägga Angel där. De kan säkert lägga Angel vid 21 eller nåt, men hur stor är chansen? :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav -Emelie- » ons jun 09, 2004 16:24

gaspode: Man får hoppas att de lärt sig av sina misstag, för jag har för mig att de har fått ett antal klagomål pga sändningstiderna..


Edit: Har kollat på tv4:as hemsida, det skulle nog vara väldigt osannolikt att sändningstiden skulle vara vid 21.00, för att de sänder filmer o sånt då. Annars är eftermiddagarna annars okej, ju..
Wesley: I've been accused of a great many things in my time, but *paranoid* has never been one of them. Unless people been saying it behind my back.
Användarvisningsbild
-Emelie-
Minion
 
Inlägg: 466
Blev medlem: 31 mar 2004
Ort: Malmö

Inläggav Peak » ons jun 09, 2004 16:47

1) Fyran har bara den första säsongen inköpt. Tvivlar på att de köper in fler, tyvärr... Jag känner fyran. Den säsongen köptes in för ungefär 4 år sedan samtidigt som Buffy säsong 1-4

2) Jag skulle tippa på att Angel får Lone Gunmens tid. Den borde sluta ungefär precis då, tycker jag.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Off » ons jun 09, 2004 17:03

Varför har då inte 5an köpt in Angel s02-5!?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » ons jun 09, 2004 17:13

Off: Världen är skruvad!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Illyria » ons jun 09, 2004 17:19

Off skrev:Varför har då inte 5an köpt in Angel s02-5!?

De kanske vill ha tillgång till även första säsongen
De kanske ville vänta och se hur bra det gick för Buffy
De kanske inte alls är intresserade

Men jag hoppas på att 5an kommer köpa in Angel när tv4 har manglat klart den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » ons jun 09, 2004 18:22

Om du ska försöka se på det helt logiskt så :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav sus@n » ons jun 09, 2004 18:25

Nå ja, någon sommar kväll kan man nog tänka sig se men när man redan har s1-2 så ser man mest för att se med svensk text.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav VelocityBoy » ons jun 09, 2004 18:27

Sus@n: Vad skall du med den till?
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Langtry » ons jun 09, 2004 18:28

Den svenska texten bidrar mest med att göra mig irriterad på alla värdelösa översättningar.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav VelocityBoy » ons jun 09, 2004 18:29

Langtry: Hear hear
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav sus@n » ons jun 09, 2004 18:32

VelocityBoy skrev:Sus@n: Vad skall du med den till?


Man kan se nåt avsnitt för att kolla så att man har förstått det rätt eller bara för att se nåt.. men jag tycker det är synd att de inte har köpt fler säsonger o att de inte sänder varje dag för då kanske de hade haft fler tittare. Hur många här på forumet t.ex. har inte redan börjat se Angel?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Off » ons jun 09, 2004 18:33

Håller fullständigt med. Svensk text borde bannlysas. Om något lär det främja engelskautbildningen i skolan då ungdomar måste lära sig engelska för att förstå vad de säger på tv :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav VelocityBoy » ons jun 09, 2004 18:34

Sus@n: Ibland hör jag inte heller vad de säger men jag har alltid på den engelska textningen för att inte missa/missförstå något...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Illyria » ons jun 09, 2004 18:54

Langtry skrev:Den svenska texten bidrar mest med att göra mig irriterad på alla värdelösa översättningar.

Exakt! Och inte allt för sällan har översättaren missuppfattat saker också, som då översätts helt fel det med. Eng text är däremot trevligt.

De enda gånger svensk text fungerar är när helt obegripliga språk pratas :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sus@n » ons jun 09, 2004 19:03

Hallå, don´t start: Jag har absolut inget problem med att förstå engelska (fick mvg på min senaste kurs), det jag säger är att jag kan tänka mig att se ett avsnitt som jag tycker det är mycket svåra ord i eftersom jag kanske inte orkar slå upp alla svår ord som nämns när det pratas demoner :)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Off » ons jun 09, 2004 19:50

Tror inte att det var riktat mig dig sus@n :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav sus@n » ons jun 09, 2004 20:30

Off skrev:Tror inte att det var riktat mig dig sus@n :)


Okej, då var det jag som missförstod :)

Men varför har tv4 inte köpt in fler säsonger, det är väl inte lönt att bara köpa en säsong. De kommer ju få ett flertal efter sig när det tar ytterligare 4 år innan säsong 2 visas :D
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Peak » ons jun 09, 2004 23:08

Skulle tro att det helt enkelt är så att fyran fick Buffy 1-4 och Angel säsong 1 i nåt programpaket tillsammans med några program de verkligen ville ha och inte riktigt hat vetat vart de skall lägga dem.

Med tanke på att det tagit fyra år innan de börjat visa Angel (och bra länge innan de började visa Buffy också) så tycker jag det tyder på att de egentligen inte är så intresserad av serierna, utan mer visat dem för att de ändå har dem. Och när de fått nåt hål någonstans i tablån.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Illyria » ons jun 09, 2004 23:13

sus@n skrev:Men varför har tv4 inte köpt in fler säsonger, det är väl inte lönt att bara köpa en säsong.

För att det är tv4, mer behöver väl inte sägas :evil:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Mr Chase » ons jun 09, 2004 23:41

Peak skrev:Skulle tro att det helt enkelt är så att fyran fick Buffy 1-4 och Angel säsong 1 i nåt programpaket tillsammans med några program de verkligen ville ha och inte riktigt hat vetat vart de skall lägga dem.

Visst är det så att TV-program i allmänhet köps i paket och på köpet får man då en massa strö-utfyllnad som många kanaler tidigare inte ens brydde sig om att visa. Men numera dyker en rad misslyckade serier ofta upp i tablåerna trots att de kanske bara varat en halv säsong, om ens det.

Men jag har lite svårt att se att Buffy, som ju ändå är en högprofilerad kultserie "over there" skulle skulle ingått som bipaket med någon annan större serie -- för vilken serie skulle det ha varit? Däremot kan jag tänka mig att de slängde in Angel s1 som aptitretare i ett Buffypaket och TV4 var helt "clueless" till vad nu det var för något.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Illyria » tor jun 10, 2004 0:03

Mr Chase skrev:Men jag har lite svårt att se att Buffy, som ju ändå är en högprofilerad kultserie "over there" skulle skulle ingått som bipaket med någon annan större serie -- för vilken serie skulle det ha varit? Däremot kan jag tänka mig att de slängde in Angel s1 som aptitretare i ett Buffypaket och TV4 var helt "clueless" till vad nu det var för något.

Låter ganska troligt, speciellt som de köpte in serierna för 4 år sedan. Då fanns bara 4 säsonger Buffy och en av Angel. Och sen dess har de ju manglat sönder Buffy för att sedan sälja serien och inte ens visat Angel ännu - varför då köpa in fortsättningen...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Nea » tor jun 10, 2004 11:33

Jag är lite nyfiken på hur många mail tv4:s tittaravdelning har fått, sedan "Buffy" har börjat sändas på kanal 5. Jag kan tänka mig att det har blivit en hel del och att de helt enkelt tröttnat och sagt något i stil med: "Nu får det räcka! Släng in serien under sommaren!" :D
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav sharatec » tor jun 10, 2004 19:06

Jag skulle nog snarare tro att det var någonting i stil med "Släng in den &¤/%&¤&¤(¤ serien under sommaren!", men i övrigt håller jag med Nea. :)
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav noike » tor jun 10, 2004 20:45

Emelie: fast om de är klara med Beck-filmerna så har de ju en lucka vid klockan 21.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Nästa

Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron