2x11 Redefinition

Diskutera Säsong 2

Betygsätt Redefinition

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
4%
6
1
4%
7
6
24%
8
10
40%
9
4
16%
10
3
12%
 
Antal röster : 25

2x11 Redefinition

Inläggav pfant » sön okt 05, 2003 21:58

Redefinition kändes väldigt mycket som en andra akt, ett mellanstycke. Vi vet inte riktigt varför Angel beter sig som han gör och inte heller riktigt vad Darla och Drusilla eller Wolfram & Hart verkligen är ute efter. Att det är fråga om en Redefinition är klart, men till vad fråga man sig? Tur att det bara är att fortsätta kolla tills säsongen är slut :D
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Off » lör feb 21, 2004 20:03

Mörka Angel kan vara den bästa idén team ME fått. Monologen han har med sig själv är definitionen på hård och nästan allt Angel gör i det här avsnittet är omsvept i coolhet.

DARLA: Shh. Shh. That wasn't Angel.
DARLA: Wasn't Angelus either


Kom ihåg. We are the champions!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav sus@n » mån jun 07, 2004 20:27

Redefinition

Medan Angel tränar för att kunna besegra Darla och Dru försöker hans f.d. vänner och anställda att förstå vad som har hänt.

Två överlevde massakern Lindsey & Lilah och det har Darla gjort avsiktligtm hon behöver kontakterna.

Wes, Cordy & Gunn stöter på varanndra på kareokebaren dit alla har kommit för att sjunga men det blir smågnabb, Tequila och sedan sång :D . När Cordy får en vision bestämmer de sig fortsätta med sitt mål - att hjälpa de hjälplösa. Angel däremot tänder eld på Darla och Drusilla och verkar vara mer i behov av att bli hjälpt än att hjälpa.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Mr Chase » tis jun 08, 2004 8:41

Dark Angel (inte att förväxla med en annan tv-serie) är en mycket spännande utveckling. "Let them fight the good fight. Someone has to fight the war!" Det är tydligt hur Darlas nära på försoning och därpå följande återvampning har påverkat Angel i en mörk riktning och det är iaf för mig fullt begripligt. Synd bara på hans stackars vänner och kolleger som tvingas till gruppkaraoke ("We are the champions!" :D ) i fyllan.

Drus och Darlas kringdragande på stan och demonrekrytering var kul. De är ett perfekt par och jag tycker karaktärerna har bra kemi. Det verkar också som om Vamp-Darla ändå har vissa känslor angående Angel. Intressant!

Skall också bli intressant att se om Lilah och Lindsey klarar av att vara jämställda medchefer på W&H utan att bokstavligen ta livet av varandra.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav latarmig » tis jun 08, 2004 12:47

Mr Chase
Oj, oj, oj, you've got it bad, dude. Detta oavsett om du suttit uppe hela natten och kollat på Angel, eller om du ställt klockan (på semestern!) och gått upp tidigt på morgonen för att se mer. Buffyverse är rena giftet. :-))
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Off » tis jun 08, 2004 13:17

Jag känner på mig att Mr Chase är på väg att bli en riktig s02fan. Precis som det ska vara :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Mr Chase » tis jun 08, 2004 15:20

latarmig skrev:Mr Chase
Oj, oj, oj, you've got it bad, dude. Detta oavsett om du suttit uppe hela natten och kollat på Angel, eller om du ställt klockan (på semestern!) och gått upp tidigt på morgonen för att se mer. Buffyverse är rena giftet. :-))

Trust me, you really don't wanna know :) ! It's pure and sweet poison!
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav Koala » tis sep 07, 2004 21:16

Denna förtjänar lugnt en nia.
We are the champions + dark angel + en packad cordy (tyst!) + allt annat..


Stör mig dock på att David inte kan sparka.. men ändå..
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Pazuzu » tis sep 28, 2004 21:22

Frågan man kan ställa sig är om Angel verkligen ville döda Darla. Är det bara ett halvhjärtat försök, eller? Han borde väl ha märkt att Drusilla och Darla undkom elden?
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Joamna » sön nov 07, 2004 23:20

En riktigt bra fortsättning, dark Angel gör mig riktigt nyfiken.

Drusilla och Darla är fortfarande riktigt bra (framför allt Dru), på nåt vis kunde jag inte undvika att tycka synd om Drusilla i slutet, hon blev så ledsen stackars liten..

Trion på demon-kareoke-baren var inte heller helt fel, och det är ju super att de fortsätter med att hjälpa de hjälplösa även utan Angel. Liknar lite de stunder då scoobiesarna fått klara sig utan Buffy, de klarar det utan sin "superhjälte" men inte riktigt lika smidigt. Men huvudsaken är ju faktiskt att de klarar det!
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav KarinMee » mån feb 21, 2005 0:39

I'm lovin it!

Såg om Reunion och Redefinition idag och jag hade nästan glömt bort hur jävla bra de är. Dark-Angel arcen är nog den jag gillar mest i hela Buffyverse.

Scenen där Angel sitter och röker inne på bensinstationen eller vad det är är följt av Darlas ''Who was that?'' är riktigt, riktigt bra.
Jag ryser varje gång jag ser det.

Dru: "He sees you. Sees what you were. (Tar ett steg mot Darla) You'll never be alone again."
Darla: "Stop! Just don't."
Dru: "He's watching you, my sweet, right now."
Darla spins around and looks at the crowd of demons.
Darla: "Angel."

Darlas ansiktsuttryck när hon säger det är så bra.

Jag ger det en svag tia. Det är ett av mina absoluta favorit avsnitt av hela Angel.
"See? No matter how good a boy you are - God doesn't want you!"
Darla, Angel 2x5

"Death is like sex in high school… If you knew how many times you missed having it, you'd be paralyzed."
George, Dead Like Me 1x13
Användarvisningsbild
KarinMee
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Skåne

Inläggav Binchy » ons mar 09, 2005 0:44

Cordelia: What just happened? Can someone explain to me what just happened here?
Wesley: I believe we were just fired.
Gunn: Canned.
Wesley: Let go.
Gunn: Axed.
Wesley: Shown the door.
Gunn: Booted.
Cordelia: All right I get it. But what just happened? Fired. Angel fired us?
Wesley: Looks that way.

Hur ska de klara sig utan varandra? Underbart att se alla tre arbetslösa i demonkaraokebaren.

Lilah: Oh, what's wrong Lindsey? You bitter cause your girlfriend didn't slit my throat?
Lindsey: I think you might be overstating it. I'd say more like 'bummed.'

Men den här måste vara bästa kommentaren i det här avsnittet, tillsammans med hennes minspel och gester:
Dru: Dead already? Bad soldiers!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Tompa » lör mar 26, 2005 21:29

Inte mycket till story utan mer en massa sköna scener så här efter de senaste avsnittens urladdning.

Bild
...of the wooooorld.

Som av en ren händelse så var jag halvvägs genom S5 av Buffy när jag fick hem S2 av Angel och timade in det hyffsat bra då Dru kommer brandskadad till en kärlekskrank Spike. Nu fattar man den scenen. Till slut.

Drusilla[mouths]: "Boo-Boo?" :D
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav A bear » sön apr 03, 2005 0:07

Kluven till det här. Tycker det är ett av de svagare avsnitten i den magnifika DarkAngel-arcen (skrives så för att undvika jämförelser med Jessica Alba). Angels träningsmontage och voiceovers är outsägligt fåniga (om inte annat så för att avsnittet utspelar sig under högst ett par dagar, och inte ens en vampyr lär kunna bygga upp speciellt mycket muskelmassa på ett styck träningspass) och påminner mest om "Rocky IV". Men gänget blir mer sammansvetsade, och Dru och Darla är ett lysande par.

Darla: My name's Darla and this is Drusilla. We're new in town though some of you know us by reputation.
Demon: I never heard of you before.
*RITSCH RATSCH FILIBOM*
Darla: Now you never will.
:D

Men ändå - vampyrer *tål* inte eld. Det Angel gjorde mot Dru och Darla borde ha gjort två människor extra crispy - som vampyrer borde de ha varit damm innan de ens hann reagera. Åtminstone Darla, i egenskap av helt färsk vampyr (uppenbarligen bygger vampyrer med tiden upp en del motståndskraft - jämför alla gånger Angel och Spike varit ute i solskenet och bara rykt lite grann mot vad som händer när någon slänger ut en ung vampyr i en strimma solsken).

Blandad kompott. "WEEE ARE THE CHAMPIONS..." Månntro the host är säsongens big bad? Den ondska som begås i karaokens namn må vara underhållande, men ondska är det lik förbannat.
Senast redigerad av A bear tis mar 14, 2006 17:44, redigerad totalt 1 gång.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav dansdansdans » fre apr 15, 2005 18:03

jag måste hålla med det som koala skrivit däruppe om att störa sig på Angels sparkar.. det är inte han va? verkar inte så, när man tänker på kameravinklarna lite med. hehe


nu måste jag oxå kolla det om Dru är brännskadad. säsong 5, måste vara crush-avsnittet då!!

*precis fått angel säsong 2 & 3 på dvd* - jäj!
det är så spännande, kan kolla på hur många avsnitt jag vill utan att vänta på dumma tv-tider. kul kul! hihi
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Gordo » tis apr 19, 2005 20:57

Let them fight the good fight, someone has to fight the war.

Jag trodde att det skulle bli en liten svacka efter det fenomenala Reunion men Redefinition var om inte lika bra så i alla fall riktigt bra!

Angels "träningsmontage" kändes lite Sarah Connor i Terminator 2 möter The Rock. Eller något i den stilen :)

Skönt att Cordy, Gunn och Wes fortsätter med the mision.
Virginia: You can't fire someone on a mission
:D


Scenen i lagerlokalen när Angel tänder eld på allting var så bra!
Darla: That wasn't Angel. Wasn't Angelus either. Who was that?



Gillar när Hunt på W&H säger; ... co-operated with our enemy Låter som om Angel är W&H enda fiende. Angel känns ganska mäktig i den stunden.

Edit: Karaokescenen var verkligen rolig. Group-hug!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav xAMNESIAx » mån maj 16, 2005 16:15

S2 fortsätter att imponera. Redefinition är den perfekta uppföljaren till Reunion. Visst, inte lika bra som sin förgånare, men det fyller sin funktion perfekt. Reunion fungerar hur bra som ett stand alone avsnitt, det gör inte Redefinition. Men om man ser det från ett större perspektiv, så väver den samman avsnitten på ett bra sätt. Från att vara helt besatt, har Angel tagit saken i egna händer. Angel måste distancera sig från allt och alla, "bli ett med mörkret" för att kunna besegra Darla. Idén är underbar, och Redefinition gör iden rättvisa.

Och Dru fortsätter även att rocka, på sitt eget stenhårda David Bowie sätt. Har alltid gillat Drusillas förmåga att se framtiden, och visst fick hon använda det i Buffy men inte alls lika mycket (och bra) som här. Men det är ofta så i Buffy, det handlar inte lika mycket om bipersonerna där som i Angel. Vilket också är en av Angels starkaste sidor. Scenen med Dru och Darla i fight club fabriken är underbar, och ett bevis på hur bra Darla och Dru fungerar tillsammans.

Gillar även att Wesly, Gunn och Cordelia fortsätter att hålla byrån öppen. Trots att Darla arcen handlar uteslutande om Angel och Darla, så behöves ändå gänget. Speciellt Wesley, han äger så hårt.

9/10
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tob » lör jul 02, 2005 1:59

Angel distaniserar sig, går in i sig själv för att kunna möta Darla/Drusilla och besegra dem. Långt ifrån så bra som Reunion och till viss del också The Trial. Men ändå riktigt bra.

Låter detta symbolisera avsnittet......jag älskar det!

DARLA: Shh. Shh. That wasn't Angel.
DARLA: Wasn't Angelus either
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tea » ons maj 24, 2006 8:10

a bear skrev:Angels träningsmontage och voiceovers är outsägligt fåniga

My opinion exacly

Detta "darkAngel"-fenomenet kanske är det som får mej att sluta tänka på angel som en torrboll... kan det vara så bra???

Dru- som alltid underbar :)

Darla, nej.. hon är fortfarande inte så spänandne som jag hade hoppats.

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav fripp21 » lör feb 17, 2007 12:49

Jag gillar utvecklingen av Angel, the character. Nu får vi bara hoppas att detta inte bara är en kortsiktig förvirring pga Darla. Jag gillar mörke Angel (gick inte att säga på engelska).

Eldscenen! Wow.

I start fighting a war, I guarantee you'll see something new.


Angel: Let them fight the good fight. - Someone has to fight the war.


PS, Sophie Zelmanis nya skiva är grym!. Jag ska se henne live på Tyrol den 12:e och 13:e mars. Yay. Happier man!
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav AKS » ons jul 18, 2007 0:58

Jag tycker inte att Angels inre monlog är fånig, men visst... inte suverän heller. Däremot gillar jag att han inte, vad jag kan komma ihåg, har en enda vanlig replik under detta avsnittets gång. Det är cool.

Scenen där han tänder på (ah-ah, tänk på betoning nu! ;)) Darla och Drusilla är riktigt bra, men jag håller med om att det är underligt att de överlever. Men visst, scenen är bra så det gör mig inget att jag höjer lite på ögonbrynen då det tar hundra år innan de släcks.

Karaoke-scenen är så jäkla kul! Yay till Cordy, Gunn och Wes! Och yay till att de fortsätter att kämpa på då Angel går runt och broodar mer än vanligt. Han skulle gott och väl kunna göra båda sakerna samtidigt, se hur Buffy genom säsongerna klarat av att ta tag i Big Bads, men ändå rädda människor till höger och vänster. Har du inte lärt dig nåt av ditt ex, Angel?

Bästa replik (mycket på grund av leverering):

DARLA: Who was that?


6 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » tor dec 17, 2009 23:15

Inte lika bra som de senaste två avsnitten, en del scener är lite sega, men det är en bra fortsättning på arcen ändå.

Angel är rätt så cool här Jag gillar fighten i kloakerna med vampyrerna och när han tänder eld på Dru och Darla. Dru tycker jag om mer än vanligt i det här avsnittet, inte för att jag ogillar henne annars men här är hon väldigt rolig. Darla också stundtals, som hennes "I'm in love with you" till Lindsey, fast jag tycker ändå lite synd om honom.

Cordy, Wesley och Gunn är ju underbara i karokebaren. :D

Favoritcitat:
Drusilla: Dank and dark. It reeks of death.
Darla: That's motor oil, Dru.

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » fre jun 04, 2010 23:11

AKS och Echolls sammanfattade vad jag tycker. (:
Gillar Wesley i detta avsnitt.
Betyg: En svag 8a.
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm


Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron