Allmänt säsong 4, konfunderad. (spoilers för hela säsongen)

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Inläggav adolvsson » ons okt 18, 2006 14:44

noike skrev:Han började med det i måndags. Eller var det redan förra veckan? Det var det nog.

Då var det bara helt obesvarde trådar, oberoende av kronologi. Git yo' facts straight, bubba!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons okt 18, 2006 14:56

adolvsson skrev:
noike skrev:Han började med det i måndags. Eller var det redan förra veckan? Det var det nog.

Då var det bara helt obesvarde trådar, oberoende av kronologi. Git yo' facts straight, bubba!

Fortfarande väldigt gamla saker, så dina fakta är inte värda mycket.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » ons okt 18, 2006 15:11

noike skrev:Fortfarande väldigt gamla saker, så dina fakta är inte värda mycket.

Det är dom sällan. Har inte hindrat mig från att hänvisa till dom förr.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » tis sep 04, 2007 18:26

Tinwiel skrev:Jag kanske ska bekänna också, att jag, liksom Tob, är buffanatiker först och främst, jag gillar Angel också men inte på samma sätt. Buffy har en speciellt stämning och huvudkaraktärerna där är helt underbara (där snackar vi "chemistry" mellan karaktärerna! ). Det finns också många avsnitt av Angel, speciellt i säsong 1&2 som är rätt så tråkiga. Jaja, så tycker jag i alla fall, ni får gärna trasha mig nu.. ;)

latarmig skrev:Välkommen Tinwiel.
[...]
Du nämnde Tob, är du en kompis till honom?

Tob skrev:Inte vad jag vet. Han höll nog med mig angeånde Buffy vs Angel, jag var nog den ende som pratade om vad jag tycker om serierna.

Tinwiel skrev:Nej nej, jag är inte kompis med honom, men han är säkert trevlig! :) Jag läste vad han skrev bara och höll med honom... så var det.

Tinwiel skrev:Intressanta inlägg allihop, förresten, jag fick nåt att fundera på, och det kan ligga nåt i det ni säger. Kanske lite väl långsökt från Angel-författarnas sida, men det kan ha varit så dom tänkt. Tanken på att gänget fick brottas med gråskalan mellan gott och ont var intressant, men men, kanske det kunde det ha lösts på nåt annat sätt... Även om dom sista avsnitten på säsongen inte är mina favoriter direkt, så var man ju tvungen tänka efter lite, och hjärngympa är ju positivt. Att jag dessutom var tvungen att släppa på mina slackerregler och skriva ett inlägg för att fråga mera erfarna "buffsters" om hjälp med slutsatserna, ja, det var ju också positivt och bra. :) *fjäskar* Man vill ju inte bli kallad "Demon fodder" i resten av sitt forumliv.. Vad betyder fodder förresten? Jag tvivlar på att det är nånting positivt.. :)


Nawww... Tinnie kallas "han" och vill inte vara Demon Fodder. Vem hade trott att hon en dag skulle få äran att bli "barnsligt skräp".
:lovebunny:
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Rombat » tis sep 04, 2007 23:46

Aaaaaw! :lovebunnier:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » tis sep 04, 2007 23:51

Ack så ung och oförstörd hon var, vår tös.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » ons sep 05, 2007 7:26

:D Håhåjaja, så länge sen det där var nu. Känns som en livstid sen.

Edit: Är jag inte ung och oförstörd nu då?! Vad menar du!? VA!VA! Nu vill jag hör dig försvara den texten, ska bli MYCKET intressant att höra dig försvara den texten... ;)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav adolvsson » ons sep 05, 2007 7:34

*vissla och tittar efter regn, gömd bakom en soffa*
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » ons sep 05, 2007 11:27

Tinwiel skrev:Att jag dessutom var tvungen att släppa på mina slackerregler och skriva ett inlägg för att fråga mera erfarna "buffsters" om hjälp med slutsatserna, ja, det var ju också positivt och bra. :)

Indeed! Tänk om du inte hade gjort det! :emo:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » ons sep 05, 2007 12:34

Tinwiel skrev:Edit: Är jag inte ung och oförstörd nu då?!

Nej. Ung och förstörd, bästa sorten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: Allmänt säsong 4, konfunderad. (spoilers för hela säsong

Inläggav malavel » tor nov 19, 2015 13:38

Jasmine är ond, varför skulle hon annars se så hemsk ut? Hennes godhet är bara ett spel för att underlätta magin.

Hur skulle världen fungera om hon vunnit? Om alla är så glada och viljelösa så skulle ekonomin kollapsa. Skulle det bli massvält? Eller skulle Jasmine kontrollera folk så att de åtminstone producerade och distribuerade tillräckligt med mat?

Vad hade hänt om Jasmine och the First hade vunnit? Skulle vara intressant att se en fajt mellan dem.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron