omwf

Här pratar vi mest om Säsong 6

omwf

Inläggav Slayernurse » sön sep 02, 2007 2:10

Det verkar som att jag dras till att kommentera de avsnitt som redan renderat en hefty mängd kommentarer ...det här avsnittet har en kraft och driver i sångform fram handlingen. Och jag som inte ens gillar musikaler inhandlade soundtracket kort efter första titten...passar bra att skråla tillsammans med när man gör tråkiga saker som att diska

är väl lika bra att inse den oundvikliga vägen mot det heliga nördskapet.

Jag har en teori...och det är antagligen lite off topic men...det finns antagligen en uppsjö av andledningar till varför folk fastnar för Btvs, för min del så började besattheten med en fascination för historier om när världen håller på att gå åt helvete ( eller när den redan gjort det, se dystopier) blandat med halvt förbjunda sexuella spänningar. Margit Sandemo kommer aldrig gå till historien som en av litteraturens främsta, men hon har en del att säga om världens undergång tillsammans med en mäktig portion tantsnusk a la "sätt på demonen". Jag läste grottbjörnens folk och Isfolket- serien som 11- åring blandat med högvis av Isac Aasimov...
What is hateful to thyself do not do to another. This is the whole Law; the rest is commentary.
Användarvisningsbild
Slayernurse
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 25 aug 2007
Ort: Visby

Inläggav caffeineaddict » sön sep 02, 2007 8:54

Hej Slayernurse! Intressanta tankar, men vi försöker hålla oss till en tråd per avsnitt, så kopiera gärna in inlägget i den OMWF-tråd som vi redan har: viewtopic.php?t=182 :)

Tråd låst.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.


Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron