5x18 - Origin

Här pratas det om Angel Säsong 5

?

1
1
3%
2
0
Inga röster
3
1
3%
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
3
9%
7
2
6%
8
6
19%
9
13
41%
10
6
19%
 
Antal röster : 32

Inläggav AKS » sön aug 12, 2007 21:15

Tam skrev:Jag har väl inte direkt majoriteten på min sida i min förtjusning för Connor säsong 4. Och här där folk verkar tycka "Connor var bra plötsligt" tycker jag inte nåt vidare om parveln. Mitt omtyckande av säsong 5 är definitivt inte helhjärtat. Har många problem med den. För mig är det här ett ok avsnitt, men inte mer.


Nej, men du har minst tre-fyra andra som håller med dig om att Connor är bra i S4. Jag är en av dem. Ser inga nackdelar alls med karaktären, men ser inga nackdelar med karaktären här heller (om man ser till avsnittet som helhet). Börjar man plötsligt gilla honom i detta avsnitt dock, om man gör det innan han får tillbaka minnet, så är det ju dock inte "vår" Connor som de börjar gilla utan en helt ny karaktär. Som är helt vanlig och normal och... nej, jag gillar honom inte överdrivet mycket i just den inkarnationen. Inget speciellt med honom. Men ser man på avsnittet som helhet så tycker jag att karaktären är riktigt stark i detta avsnitt.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » sön aug 12, 2007 21:18

Med risk att låta dum tror jag det har med håret att göra. Tycker han ser fånig ut.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav noike » sön aug 12, 2007 21:22

Tam skrev:Med risk att låta dum tror jag det har med håret att göra. Tycker han ser fånig ut.

IRLG. Som skäl tycker jag det låter underbart.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön aug 12, 2007 21:30

Haha, ja... den där frisyren är döden på nån med Vincents ansikte. Han ser lite ut som en stor bebis. Det gör han inte i lite längre hår. Möjligen att nån annan kort frisyr skulle funka också.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön aug 12, 2007 21:40

AKS skrev:Haha, ja... den där frisyren är döden på nån med Vincents ansikte.

...
Det är sådan frisyr mitt hår instinktivt vill ha. (Det saknar alla former av volym.) Men å andra sidan har jag självinsikt nog att veta att utan ansiktshår så skulle jag se ut som en komplett idiot. Istället för en tredjedels.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön aug 12, 2007 22:29

Men förhoppningsvis har du inte Vincents babyface? Eller? :) Jag menar, grabben är bara två år yngre än du och jag, men det syns inte då han har det håret.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön aug 12, 2007 22:38

AKS skrev:Men förhoppningsvis har du inte Vincents babyface? Eller? :)

Jag hoppas inte det. Tänker inte raka mig för att ta reda på det till 100%.
Bild
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön aug 12, 2007 22:49

Hehe, nejdå. Du har en annan ansiktsform och allt. Skulle ha varit intressant med en rakning ändå... I experimentellt syfte alltså.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » sön aug 12, 2007 23:18

Jag gillar Connor med självdistans av samma anledning som jag gillar Faith med självdistans, de slutade var själviska och dumma i huvudet. Min egen uppfattning.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav wyndham » mån aug 27, 2007 20:55

Har tänkt på en sak.

Scenen då Wesley håller i "lådan" påminner om när Giles stod inför samma beslut i The Wish. Han var övertygad om att världen inte kunde bli värre, och nu känner Wesley likadant. De fattar samma beslut, men går motsatta öden tillmötes. Hokus pokus.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav AKS » mån aug 27, 2007 20:58

Ja, faktiskt! Bra poäng.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav dansdansdans » sön mar 16, 2008 19:08

jag såg om detta avsnitt igår kväll och en sak slog mig (har skumläst tidigare inlägg och inte sett nån annan ta upp det, om jag inte råkade skumma förbi):
connors 'fejkade' föräldrar. deras minnen då?
de ändras ju tydligen inte 'tillbaka'?
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav noike » sön mar 16, 2008 23:39

dansdansdans skrev:jag såg om detta avsnitt igår kväll och en sak slog mig (har skumläst tidigare inlägg och inte sett nån annan ta upp det, om jag inte råkade skumma förbi):
connors 'fejkade' föräldrar. deras minnen då?
de ändras ju tydligen inte 'tillbaka'?

Nej, de var inte inom radien för magin som kom ut när kulan krossades. Bara de som var där påverkades.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav marzipan » mån jun 16, 2008 19:49

Först måste jag berätta hur arg jag är. ARG. Jag hade ingen aning om att Connor skulle vara med i säsong fem. (okej en liten aning kanske men jag visste inte) Men vem får jag se i menyerna till Origin? Jo CONNOR! Inga överraskningar alls när han dök upp i avsnittet med andra ord. Fuck.

I alla fall. Mycket bra avsnitt! Det klär Wes att inte sova. Eller raka sig.
Gunn, avböjde erbjudandet från the senior partners. Sicken duktig liden påg som lär sig av sina misstag.
Wesley har tur han! När man inte tror att Wes kan må sämre, ge honom lite hemska minnen att bita i! :extas:
Gillar fortfarande Illyria skarpt.
I'd like to keep Spike as my pet.


Connor var aldrig en favorit, men jag hatade honom inte. Gnällig jävel, javisst. Men ganska intressant ibland. Okej, inte så ofta…Snarare sällan… (Vincent Kartheiser är dock BRA)
Men Connor fick ett bra avslut med Angel (pappsen!) och fullbordade profetian. Så... Det var ju bra...
Haha, mina kommentarer. Är. Så. Spännande.

EDIT:
Hans minnen har ändrats, men även Freds. Några av de minnen som kommer tillbaka till Wes är hur Fred besöker honom på sjukhuset och tycker att han borde må jävligt dåligt. Wes borde, vare sig det är rätt eller inte, börja fundera över om Fred hade fallit för honom om hon hade haft kvar alla minnen av det som hänt. Personligen tror jag det med tanke på vissa scener i S4, men saken är den att Wes aldrig kan veta det nu. I det som borde vara verkligheten är både han och hon andra människor.

AKS! Det tänkte jag inte på, nu tycker jag ännu mera synd om Wes. That’s a good thing. :D

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav Echolls » fre feb 12, 2010 1:34

Det här avsnittet gillar jag verkligen, s5 är så bra!

Jag älskar att de tar tillbaka Connor så att han får döda Sahjan. Och så är det ju trevligt att få se honom igen över huvud taget eftersom jag alltid har gillat honom. Bra att han får tillbaka minnet i slutet också, annars hade det känts lite frustrerande.

"I'd like to keep Spike as my pet" är väldigt kul och även Angels "They were supposed to fix that" när Connor säger att han gillar äldre kvinnor. :D

Jag tycker att det är bra att Spike inte tar upp en sådan väldig plats som han gjorde i början av säsongen, det här känns mer lagom för honom i Angel.

Åh, stackars Wesley. Jag orkar inte. :(

Favoritcitat:
Connor: You gotta do what you can to protect your family. I learned that from my father.

Betyg: Stark 7:a
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » fre feb 12, 2010 1:39

Echolls skrev:Det här avsnittet gillar jag verkligen, s5 är så bra!

Sjukt bra!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav HeavyAlex » tor okt 07, 2010 14:56

Riktigt bra avsnitt!!
Gillar praktiskt taget allt i det, Connors återkomst, Sahjan, Spike & Illyria osv..
Wesley har väl skäl att tvivla på Angel men trodde inte att han skulle gå så långt, men ändå känns det bra att de fick tillbaka sina minnen. Gunn är kvar i helvetets dimensionen, starkt av han att direkt tacka nej till det erbjudandet han fick, innan han ens fick höra det.

Betyg: 9a!
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron