Mad Men

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tor jul 19, 2007 14:59

Eftersom Vincent Kartheiser enligt mig är en av de bästa skådespelarna som dykt upp i en Whedonserie är det kul att se att hans nya serie, Mad Men, får bra kritik av Matt Roush (och andra tycks det):
http://community.tvguide.com/blog/TVGui ... /700000048


Och han har växt på sig en del sen Angeltiden:
http://www.imdb.com/gallery/ss/0804503/ ... %20Vincent
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor jul 19, 2007 15:02

Jag hade missat att han skulle vara med i Mad Men. (Första avsnittet imorgon! Eller ikväll om man åker till USA.)
Åh! Christina Hendricks ska också vara med enligt tvrage. Och Elisabeth "Zoey Bartlett" Moss.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån jul 23, 2007 1:57

Grattis till Vincent Kartheiser! Bra tittarsiffror för Mad Men, hoppas dte håller i sig:

http://news.yahoo.com/s/nm/20070721/tv_ ... AZUW0E1vAI
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » mån jul 23, 2007 17:05

Varför skriver inte alla här hur bra de tyckte Mad Men var? Jag blir upprörd. Får jag tid ikväll blir det den där chuck och pushing.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav gaspode » mån jul 23, 2007 17:16

Varför skriver inte alla här hur bra de tyckte Mad Men var? Jag blir upprörd. Får jag tid ikväll blir det den där chuck och pushing.
Har inte kollat på nån av piloterna än, men sen skall jag skriva lovord om Mad Men!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » mån jul 23, 2007 17:18

Jag har inte hunnit se än, hoppas jag hinner det nån gång denna vecka i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » mån jul 23, 2007 17:43

Jag har inte heller sett MM än. Men VK i ny serie låter lovande, jag har avsnittet nere. Ikväll kanske?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis jul 31, 2007 1:53

Mad Men 1x02

Inte lika bra som första men fortfarande bra. Ingen Vincent, vilket drog ner avsnittet (och intresset) en hel del. Hade säkerligen varit bättre om Vincent varit med.
Jag kommer fortsätta titta, det är jag iaf säker på. Hoppas på Vincent nästa avsnitt!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » lör aug 04, 2007 3:58

Nu har jag sett Mad Men 1x01. Wow! :lovebunnier:

Och vilken roll för Vincent Kartheiser! Härligt att han får skina lite.
"I told them how amazing you were. I'm still tingling." :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeY » lör aug 18, 2007 1:50

Illyria skrev:Var är veckans avsnitt av Mad Men? Finns ingenstans vad jag kan hitta...


Menar du 1x04 eller har 1x05 kommit? Jag vet inte vilken dag i veckan det kommer men när jag kom hem från Frankrike så hade iaf 1x04 kommit.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » lör aug 18, 2007 2:44

Det ska komma ett nytt avsnitt på fredagar, femte avsnittet den här veckan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » lör aug 18, 2007 18:54

Fortfarande inget Mad Men! Jag tycker visserligen serien fortfarande saknar det där lilla extra som gör att den helt klickar och kickar, men annars gillar jag den verkligen och vill se avsnittet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » lör aug 18, 2007 18:56

Jo jag har precis samma åsikt om Mad Men. Hade det inte varit för Vincent så hade jag till och med kunnat se mig själv lägga ner det då jag ändå har alldeles för mycket att titta på.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » lör aug 18, 2007 19:01

Då är det inte riktigt samma åsikt, jag har inga som helst planer på att lägga ned Mad Men baserat på en enda skådespelare. Jag gillar verkligen skildringen av tidsepoken.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » lör aug 18, 2007 20:54

Jag syftade inte på att det bara var för Vincents skull, jag menade mer att ifall han inte hade varit med så hade serien inte varit riktigt lika intressant även om jag gillar det andra också. Hade han inte varit med däremot och jag hade insett jag jag var tvungen att lägga ner något pga av tidbrist (vilket fallet nu inte är) så hade jag inte haft något större problem med att lägga ner just Mad Men för det finns annat som tilltalar mig mer.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön aug 19, 2007 20:03

Mad Men 1.05 finns ute nu. I alla fall på BitMeTV. Jag har iofs inte börjat se serien ännu, men jag samlar på avsnitten i hopp om att ha mer tid snart.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » sön aug 19, 2007 21:31

Tur att Man Men har dykt upp nu! Den andra tråden slutade positivt. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » fre sep 14, 2007 14:42

Nu verkar de ha skippat att cappa Mad Men igen, veckans avsnitt har inte dykt upp ännu. :(
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » sön sep 16, 2007 22:38

Fortfarande inget Mad Men! :cry:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » mån sep 17, 2007 12:32

Illyria skrev:Även om jag verkar vara den enda här som är helt fast i den serien?

Jag tänker ta tag i den. Sen, inte nu. Gillade piloten, tillräckligt för att vilja se mer, men inte tillräckligt för att börja sluka direkt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån sep 17, 2007 12:33

Illyria skrev:
A bear skrev:Gäsp.

En bra sammanfattning.

Och nu finns avsnitt 9 av Mad Men! Även om jag verkar vara den enda här som är helt fast i den serien?


Jag gillade verkligen de två första avsnitten, men sen blev det mycket i livet så nu har jag bestämt mig för att vänta tills S1 är klar så ser jag ikapp då. Ser fram emot det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » mån sep 17, 2007 12:48

adolvsson skrev:Jag tänker ta tag i den. Sen, inte nu. Gillade piloten, tillräckligt för att vilja se mer, men inte tillräckligt för att börja sluka direkt.

Det är annars den sortens serie, tror det var runt avsnitt 3 som jag insåg att jag var helt fast, vilket jag inte alls trodde skulle hända efter bara piloten. Börja titta! Fan-tastisk.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » tor nov 01, 2007 22:46

Vill du se en ny serie rekommenderar jag Mad Men! Den osar bara kvalitet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » tor nov 01, 2007 23:17

Illyria skrev:Vill du se en ny serie rekommenderar jag Mad Men! Den osar bara kvalitet.


Tack för påminnelsen! Den ska jag se ikapp snart. Såg ju bara två första avsnitten (som jag tyckte om) sen kom jag efter.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav The Buffster » fre nov 02, 2007 22:00

Illyria skrev:Vill du se en ny serie rekommenderar jag Mad Men! Den osar bara kvalitet.

Jag instämmer här. Mad Men blev bara bättre och bättre. Nu är det i och för sig en sådan serie som det rätt mycket till för att jag inte ska gilla, men ändå. Särskilt imponerade Betty på mig. Hon hade så lätt kunnat bli tråkig, men dom har verkligen lyckats göra henne intressant. Jag älskade henne i dom sista avsnitten. Fruktansvärt vacker är hon också. Jämförelserna med Grace Kelly i ett avsnitt var verkligen passande. Inte för att hon är riktigt lika vacker som Grace, men det är det inte många som är.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » mån nov 19, 2007 16:31

Mad Men 1.05. Det har varit snyggt, stämningsfullt och intressant även innan, men i och med 1.05. gick det nog över gränsen och blev helt enkelt skitbra.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån nov 26, 2007 21:11

Mad Men S1. Den sorgnaste, vackraste karaktärsskildringen på TV på evigheter (EDIT: Eller, tja, sedan FNL iaf. ;) Tänka efter före hyperbole? Nejdå!). Helt olik alla andra serier i tempo, stil, uppbyggnad. Tokigt jäkla bra. Årets bästa nya serie? Årets bästa nya serie!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » tis dec 18, 2007 12:05

Mad Men säsong 1. Strålande. Helt klart årets bästa nya serie.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav lilith » tor feb 07, 2008 2:30

RalfiParpa skrev:Har inte Mad Men fått en egen tråd ännu? Bra skit i alla fall, förtjänar (nästan) alla jubelrop.

Precis min tanke när vi såg hela säsongen för ett par veckor sen. Riktigt bra! Jag hittade ingen tråd och kom av mig att skriva nåt lyriskt och inspirerat om serien.
En av mina favoritscener i serien är när Dons fru tar bössan med sig ut på gräsmattan framför huset klädd i morgonrock, och med ciggen i mungipan skjuter hon ner grannens duvor.
Vilken scen! Precis innan man såg bössan i bild tänkte jag "tänk om hon bara skulle börja skjuta ner duvorna mitt framför ögonen på gubben", och så gör hon det.

Ska se om Mad Men rätt snart tror jag.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Bender » sön feb 10, 2008 4:14

RalfiParpa skrev:Har inte Mad Men fått en egen tråd ännu? Bra skit i alla fall, förtjänar (nästan) alla jubelrop. Många träffande repliker också.


Ja Mad Men är riktigt bra, har sett första säsongen och det är verkligen beroendeframkallande, vill ha mer! (Tur att det förhoppningsvis kommer till sommaren)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron