5x03 - Unleashed

Här pratas det om Angel Säsong 5

Dags å sätta igång en arc men sätt betyg först!

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
1
4%
4
0
Inga röster
5
2
9%
6
6
26%
7
7
30%
8
6
26%
9
0
Inga röster
10
1
4%
 
Antal röster : 23

Inläggav Tea » lör jun 03, 2006 14:18

besviken :(

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav A bear » lör jun 03, 2006 14:30

Tea skrev:besviken :(

Det är tyvärr en rätt vanlig reaktion på första tredjedelen av s5. Därefter får den rätt bra fart dock, så häng i.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tea » lör jun 03, 2006 14:36

A bear skrev:
Tea skrev:besviken :(

Det är tyvärr en rätt vanlig reaktion på första tredjedelen av s5. Därefter får den rätt bra fart dock, så häng i.


tror jag hoppades lite för mycket redan när jag såg att James skulle vara med så pass mycket att han sågs i förtexterna..
Tea har saknat sin Spikey-björn

(förresten, på min version är det reklam för angel s5 direkt efter detta avsnittet, rolig fakta är att de visar fler bilder av Spike än Angel.. tom när texen ANGEL visas har de bara en bild på Spike... Tyckte jag var lite roligt... )

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Capt. Peroxide » sön mar 18, 2007 16:23

Det här var ett riktigt bra avsnitt. Framför allt scenen i köket när varulvstjejen börjar glida in i nåt slags psykostillstånd. Riktigt läskigt. Jag misstänker att de tittat lite på verkliga psykoser, schizofrena som blir sämre (typ för att de inte tar sin medicin) kan bland annat börja uppfatta ljud väldigt förstärkt och störande, precis som hon uppfattar skrapandet av flickans blyertspenna. Säkerligen kan man få plötsligt uppflashande tvångstankar också.

Märkte ni att de kör en leprechaun-referens också? Det här att leprechauns inte finns – till skillnad från alla andra kända och okända varelser i den här och ett otal parallella universa. Men leprechauns, det är bara sagoväsen... De har varit inne på det i Buffy också.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » tis aug 07, 2007 17:07

Nja. Mitt stora problem med upplevelsen av detta avsnitt tar jag under spoilermarkering nedan.

De bästa delarna i avsnittet är Spikes scener med Fred och sedan slutscenen med hela gänget i Angels lägenhet. Känns som att komma hem. Precis som jag tror Lorne säger då han ser baren. Demonstackaren dricker alldeles för mycket. :)

Varulvstjejen är ointressant. "See you next month." Nej tack.

(spoiler resten av säsongen) Som många kanske vet så har jag ytterst svårt för Nina i Smile Time eftersom det för mig trampar på Angel som karaktär enbart två veckor efter Cordys död. Och jag gillar inte Nina eller Jenny Mollen heller. Tyvärr färgar vetskapen om Smile Time min upplevelse av detta avsnitt också eftersom jag blir irriterad bara jag ser tjejen. För att inte tala om att karaktären messar med Smile Time som borde vara ett mycket bättre avsnitt för mig än vad det i slutändan är. Ja, ja...

5 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav wyndham » tis aug 07, 2007 20:35

AKS skrev: (spoiler resten av säsongen) Som många kanske vet så har jag ytterst svårt för Nina i Smile Time eftersom det för mig trampar på Angel som karaktär enbart två veckor efter Cordys död. Och jag gillar inte Nina eller Jenny Mollen heller. Tyvärr färgar vetskapen om Smile Time min upplevelse av detta avsnitt också eftersom jag blir irriterad bara jag ser tjejen. För att inte tala om att karaktären messar med Smile Time som borde vara ett mycket bättre avsnitt för mig än vad det i slutändan är. Ja, ja...


Intressant. Själv har jag liksom tyckt tvärtom. Jag tyckte direkt och tycker fortfarande att det här är säsongens sämsta avsnitt. Hatahatahata Nina. Men jag gillar henne i Smile Time. Because of... the FUN! Uppslitandet av Angel gör att jag nästan förlåter Unleashed.

Av nån anledning tänkte jag inte på Cordelias död. Men jag tror nog att Angel redan hade sörjt henne och gått vidare under koma-perioden.


Men Nina och skådisen är verkligen pisstråkiga.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav AKS » tis aug 07, 2007 20:53

wyndham skrev:Men Nina och skådisen är verkligen pisstråkiga.


Thank you.

(spoiler resten av S5 och BtVS S7) Det du säger om att Angel hade sörjt och gått vidare hade jag faktiskt kunnat köpa om detta utspelats före You're Welcome, eller minst sju-åtta avsnitt senare. I You're Welcome hinner Angel få upp hoppet och känner glädje över att Cordy är tillbaka... bara för att få veta att hon aldrig vaknade ur koman, hon dog (usch, fick nästan lite tårar i ögonen nu). Så det är fortfarande nytt för honom iom Smile Time. IMO naturligtvis. Jag önskar verkligen att de inte gjort denna story med Nina så tidigt, det är det som är det stora problemet för mig, precis som att lycklige Angel i End of Days/Chosen får mig att vilja spy av besvikelse.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav wyndham » tis aug 07, 2007 21:40

(spoiler resten av S5 och BtVS S7) ... precis som att lycklige Angel i End of Days/Chosen får mig att vilja spy av besvikelse.

Även det köper jag. Han har fått se Connor lycklig, och han har "räddat" Cordelia. Och den riktiga Cordy har han inte träffat sedan slutet av s.3. Han har all rätt att bli glad över att återse Buffy. Karln får ta vara på de få ljusglimtar som livet erbjuder. (Även om den inställningen sedan får honom att sänka ribban när det gäller kvinnfolk...)
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav carre » tis aug 07, 2007 21:45

(spoiler alla avsnitt NÅGONSIN) ni får inte glömma att Angel inte är för smart och allt för ofta inte alls tänker efter vad han gör fastän han spenderar en stor del av sin tid grubblandes. he's just a bit retarded...
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Rombat » ons aug 08, 2007 1:20

ey skrev: (spoiler alla avsnitt NÅGONSIN) ni får inte glömma att Angel inte är för smart och allt för ofta inte alls tänker efter vad han gör fastän han spenderar en stor del av sin tid grubblandes. he's just a bit retarded...
Men på ett underhållande sätt. :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav carre » ons aug 08, 2007 6:32

såklart, det är ju därför han är bezt!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav marzipan » mån maj 26, 2008 20:27

För första och sista gången har jag läst era kommentarer innan jag skriver min egen. Inte bra, då skippar jag att skriva hälften av det jag tänkt. Det blir ju mest upprepningar av saker ni redan påpekat. Så… Äh, vi kör repris i alla fall.

Gänget gör sig hemmastadda på W&H. Jag med, börjar vänja mig vid de nya miljöerna nu. Fast måste medge att jag saknar hotellet liiite…
Spike försvinner mer och mer. Mitt intresse av karaktären likaså. Ge mig ett avsnitt som klarar upp saker och ting och gör det snart, så ska jag glömma att jag någonsin klagade på spök-spike. Står dock fast vid att jag gillar Fred och Spike tillsammans. Men snälla låt det stanna vid vänskap.

Och lille Gunn, alla verkar oroade över vad W&H stoppat in i skallen på honom – utom just han själv. Hur mycket makt har de över honom egentligen?

Väntar fortfarande spänt på ett avsnitt med Wes i centrum.
Det märks att han fortfarande har känslor för Fred, bland annat genom svartsjukan gentemot Knox.
Wes: Knox. you think you can trust him? Them. 


Fred: What? 


Wes: These...people, the ones you're spending so much time with lately. Knox, for example. 


Fred: (flustered) Um, we're, you know, friendly, but he's under me— or I'm on top of him. Professionally! All I'm saying is, he's not evil.

När får jag bekanta mig med Knoxy förresten?

Intressant att Angel inte räddar läkarsnubben från W&H, hade den här serien hetat BtVS skulle förmodligen fallet varit annorlunda. Jag gillar ”No mercy” stuket!

Unleashed – ett helt OK standalone avsnitt. Jag engagerade mig i alla fall för stunden av varulvs-Nina. Att hon blir en återkommande karaktär är jag dock mer tveksam till. Det är inte utan anledning största delen av inlägget handlar om redan etablerade karaktärer... Det är DEM jag vill ha fokus på nu.

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav Garim » mån maj 26, 2008 21:27

repris på kommentarer är helt ok. I don't mind at all.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav marzipan » mån maj 26, 2008 21:38

Garim skrev:repris på kommentarer är helt ok. I don't mind at all.

Vad bra!

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav AKS » mån maj 26, 2008 22:17

Det uppmuntras till och med! Så skriv först och läs senare. Det är andra, tråkigare, forum som har tråkiga regler som "läs minst de senaste 1000 posterna innan du svarar och upprepa INGET".
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav marzipan » mån maj 26, 2008 22:21

AKS skrev:Det uppmuntras till och med! Så skriv först och läs senare. Det är andra, tråkigare, forum som har tråkiga regler som "läs minst de senaste 1000 posterna innan du svarar och upprepa INGET".

Och detta, har jag förstått, är inget tråkigt forum! Jag ska fortsätta reprisera.

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav Echolls » ons jan 27, 2010 1:30

Fortsatt helt okej. Storyn är väl inte den bästa och Nina känns inte särskilt intressant, men av någon anledning så tycker jag att avsnittet är rätt bra ändå. Slutscenen hos Angel gillar jag väldigt mycket.

Spike är inte vidare spännande i det här avsnittet dessvärre. Jag gillade inte honom som spöke i förra avsnittet heller, men det störde mig inte så mycket där. Nu börjar det redan kännas rejält tröttsamt.

Favoritcitat:
Spike: It was a long time ago. He was a young watcher, fresh out of the academy, when we crossed paths. It was a, what-you-call, battle of wills...and blood was spilled. Vendettas were sworn. It was a whole—
Fred: My God... you're so full of crap.
Spike: Yeah. OK.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » tis aug 17, 2010 19:00

Ganska tråkigt avsnitt tycker jag, väntar ivrigt på att Spike ska bli en "riktig" vampyr igen, börjar faktiskt tröttna lite på hela "spök-grejen" ..
Hoppas som flera andra att det inte blir mer än vänskap mellan Spike/Fred..

Betyg:5
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare