Buffy comics/säsong 8 (spoilers alla säsonger)

Här pratar vi om den serietidningsbaserade fortsättningen på Buffy the Vampire Slayer.

Inläggav adolvsson » sön jul 29, 2007 12:49

A bear skrev:Preview 8.6

Whoa.

BKV :lovebunny:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » fre aug 03, 2007 11:47

Jag letar efter (vissa av) omslagsbilderna i HQ, kan vara själva tidningsomslagen men annars bara artwork av Chen och Jeanty. Finns det att hitta nånstans?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tis aug 07, 2007 12:43

NEEEEJ! Jag fick alternativomslaget från SF-bokhandeln!! Fan också. Nu måste jag lägga ut dubbla pengar på detta nummer för jag vill inte ha alternativomslaget! Måste kolla upp varifrån Illyria prenumererade för det verkade ju funka bra för henne att få de omslag hon ville.

:angry:

EDIT: Ska se om jag kan sälja denna tidning nånstans för jag har ju ingen användning av att ha två versioner av samma sak hemma. Så nu kan jag inte ens läsa den, vill ju kunna sälja i nyskick. Fan vad besviken jag är. :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis aug 07, 2007 12:50

Är detta stället där Illyria har sin prenumeration? Annars kanske nån kan dela med sig av erfarenheter?

http://www.serieborsen.se/

Jag fattar ingenting av den sidan dock. Prenumerationskostnad 0-5 = 9 dollar i månaden? Det är ju dyrt! Jag betalade 54 kronor inkl. porto för BtVS S8 på Sf-bokhandeln.

Som märks behövs lite hjälp här. :) Känns inte som att jag vill fortsätta på SF-bokhandeln då det första nummer jag får är alt.onslaget och jag bett om originalomslaget.

Var kan jag få tag på originalomslaget av The Chain nu månntro?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tis aug 07, 2007 13:23

AKS skrev:Jag fattar ingenting av den sidan dock. Prenumerationskostnad 0-5 = 9 dollar i månaden? Det är ju dyrt! Jag betalade 54 kronor inkl. porto för BtVS S8 på Sf-bokhandeln.

Nej, 9 svenska kronor per amerikansk dollar. Det vill säga, eftersom Buffy kostar $2.99 gångar du det med 9. Och det gäller om du prenumererar på upp till 5 titlar i månaden, från 5 till 20 titlar i månaden blir det 8:75 SEK/titel, och så vidare.

2.99 gånger 9 blir cirka, 26 kronor och nittioett öre. Jag hade miniräknaren lätt till hands. Plus porto. Borde väl inte bli så obehagligt.

Jag har själv inte erfarenhet av Seriebörsen, men deras priser är bra och jag har hört gott om dom. Dom kanske t o m har originalomslaget till The Chain liggande. Bara att fråga.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis aug 07, 2007 13:27

Tack, adolvsson! Ska se om jag kan kontakta dem om det.



Ett bevis på att min impulskontroll ständigt förbättras: Senaste tidningen är *hel* och inte sönderriven och stampad på. För några år sen hade den inte haft en chans... :) Yay me! Det hjälpte att tänka på att jag kanske kan sälja den.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » tis aug 07, 2007 13:30

Jag prenumererar från seriebörsen.
Min senaste räkning var 127 kr för dom 4 serierna jag prenumeration på och porto.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis aug 07, 2007 13:31

Det låter ju billigt för fyra serier. Har kontaktat dem om nummer 5 och ska kolla upp prenumerationen sedan.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tis aug 07, 2007 13:48

Infon om prenumeration kan kännas luddig, men det är väldigt enkelt egentligen. Och han brukar svara snabbt på mail om du frågar.

Mina två senaste tidningar kostade 53 kr + porto/bag/board. Men som nämnt tidigare brukar det normalt ta längre att få tidningarna än från SFbok, dock så får du säkert det/de omslag du vill ha. #5 kom dock extremt fort, fick den förra veckan redan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tis aug 07, 2007 13:50

Låter jättebra det där, Illyria. Det gör mig inget om jag får vänta lite extra och slippa bli besviken på omslaget...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » tis aug 07, 2007 13:55

Jag är också noga med omslagen så jag bryr mig inte om att vänta extra istället för att behöva jaga rätt omslag. Bra att kunna välja bag/board också, nu vet jag iofs inte hur SFbok gör men jag är väldigt nöjd med min prenumeration hos Seriebörsen. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » tis aug 07, 2007 14:36

Jag vet inte heller om man kunde välja det hos SFbok, men jag ska kolla upp det hos Seriebörsen.

EDIT: Wow, verkligens nabbts var från Seriebörsen!

Jag fick för få 5:or så de är helt slut tills jag får in nästa
månadsleverans i slutet av augusti. Får troligtvis in alla tre omslagen
då.
Peter


Så jag kommer att kolla upp om han fått in rätt omslag då, men innan dess fixar jag prenumeration.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lilith » tis aug 07, 2007 22:22

Det där med att ha två olika omslag har börjat störa mig! Har ännu inte fått min tidning från SF-bok, så jag vet inte vilket jag får (har inte bett om nåt speciellt så inte alls deras fel om jag är missnöjd). VARFÖR måste det finnas två omslag överhuvudtaget??? Sniket och elakt. För jag antar att de förväntar sig att en del kommer att vilja ha bägge omslagen...
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav noike » tis aug 07, 2007 22:31

lilith skrev:VARFÖR måste det finnas två omslag överhuvudtaget??? Sniket och elakt. För jag antar att de förväntar sig att en del kommer att vilja ha bägge omslagen...

Ja. Och då är det bättre nu än under 90-talet då de körde silveromslag, hologramomslag och en massa andra, helst på samma nummer. Omslagen började för att skilja tidningar som sålts i kiosker från sådan som såldes till prenumeranter via seriebutiker. Vilket var okej, att låta förstaupplagan har annat omslag fungerar också, men sedan gick det överstyr rejält och dödade nästan seriebranschen. (Gen 13 #1 hade tretton omslag, tror det fortfarande är rekordet. Hoppas det.)

Så som jag ser det är variantomslag en riktigt jävla idiotisk idé och jag trodde fram till Serenity-tidningarna att Dark Horse stod över sådant tjafs.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » ons aug 08, 2007 1:18

noike skrev:
lilith skrev:VARFÖR måste det finnas två omslag överhuvudtaget??? Sniket och elakt. För jag antar att de förväntar sig att en del kommer att vilja ha bägge omslagen...

Ja. Och då är det bättre nu än under 90-talet då de körde silveromslag, hologramomslag och en massa andra, helst på samma nummer. Omslagen började för att skilja tidningar som sålts i kiosker från sådan som såldes till prenumeranter via seriebutiker. Vilket var okej, att låta förstaupplagan har annat omslag fungerar också, men sedan gick det överstyr rejält och dödade nästan seriebranschen. (Gen 13 #1 hade tretton omslag, tror det fortfarande är rekordet. Hoppas det.)
Roligaste var det när tidningar som Uncanny X-Men och X-Men delade storys och körde varannan del. Så ville man läsa hela storyn fick man vara god och köpa två titlar.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav LWes » ons aug 08, 2007 8:54

Rombat skrev:Roligaste var det när tidningar som Uncanny X-Men och X-Men delade storys och körde varannan del. Så ville man läsa hela storyn fick man vara god och köpa två titlar.

Det är väl inte så konstigt. När dom bara kommer ut en gång i månaden så är det väl bättre om man får fortsättningen varannan vecka istället även om det är en annan titel. Spider-Man gjorde så med sina fyra titlar under stor del av 90-talet och fortfarande med sina 2 där jag är i typ 2001.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » ons aug 08, 2007 10:08

LWes skrev:
Rombat skrev:Roligaste var det när tidningar som Uncanny X-Men och X-Men delade storys och körde varannan del. Så ville man läsa hela storyn fick man vara god och köpa två titlar.

Det är väl inte så konstigt. När dom bara kommer ut en gång i månaden så är det väl bättre om man får fortsättningen varannan vecka istället även om det är en annan titel. Spider-Man gjorde så med sina fyra titlar under stor del av 90-talet och fortfarande med sina 2 där jag är i typ 2001.
Det är ett så ruttet sätt att sälja tidningar på, det är det jag retar mig på. Om man inte har råd med fyra prenumerationer, än mindre lösnummer så missar 75% av storyn.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav dansdansdans » fre aug 10, 2007 18:20

nu har jag beställt Omnibus volume 1 från bokus.se

jag googlade och letade inte så länge men verkade som det va billigast därifrån. från sfbok kan man prenumenera men jag har ingen aning om hur många volymer de tänker ge ut. nån som vet? :)
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Lipton » ons aug 15, 2007 7:02

AKS skrev:Jag vet inte heller om man kunde välja det hos SFbok, men jag ska kolla upp det hos Seriebörsen.

EDIT: Wow, verkligens nabbts var från Seriebörsen!

Jag fick för få 5:or så de är helt slut tills jag får in nästa
månadsleverans i slutet av augusti. Får troligtvis in alla tre omslagen
då.
Peter


3 omslag? är det ett orginal med ram ett utan ram och variant.

Det här svaret fick jag från SF sist jag mailade om omslaget.
Ok, då skickar vi orginalomslagen i den mån vi har möjlighet i fortsättningen.
Hör av dig om du vill ha alternativt omslag av något nummer i framtiden.


Jag fick min tidning först igår och bladen satt snett och konstigt, men jag fick rätt omslag i alla fall.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav brainslicer » ons aug 15, 2007 17:30

Buffy the Vampire Slayer Season 8: #8 No Future for You
http://www.darkhorse.com/profile/profile.php?sku=14-664

-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav AKS » tis aug 28, 2007 16:01

Notis/artikel om kommande arc Faith för serietidningen. Spoilers naturligtvis!

http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800021141

Det nämns också att Drew Goddard ska skriva nummer 12-15 av season 8. Vet inte om det är en nyhet här. Jag är i alla fall väldigt glad över det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » ons sep 05, 2007 23:19

8.06 på Demonoid nu.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » ons sep 05, 2007 23:25

Tack för påminnelsen, jag hade helt lyckats glömma bort s8... :eek:
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

-

Inläggav MissEdith » lör sep 08, 2007 15:16

Det här hamnar nog lite under fel tråd, hoppas ni har överseende med oss nykomlingar :P
Jag är lite ny i serievärlden och har precis läst tales of the vampires, och de första fem delarna av säsong 8. Det jag undrar är om tales of the vampireslayer finns i serieformat då jag bara ha sett dom som böcker. (tror jag)
Användarvisningsbild
MissEdith
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 08 sep 2007

Inläggav noike » lör sep 08, 2007 15:26

Det finns en serietidning Tales of the Slayers (som mig veterligen skrevs av folk inblandade i tv-serien) som inte bör förväxlas med Tales of the Slayer som bara är prosaantologier av andra författare i varierande kvalitet.

Och hej. Om du inte känner för att vara helt anonym har vi presentationslänkar på http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=1409
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

-

Inläggav MissEdith » lör sep 08, 2007 15:39

Tack så mycket, kände mig väldigt skeptisk när jag såg de där pocketböckerna.
Användarvisningsbild
MissEdith
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 08 sep 2007

-

Inläggav MissEdith » lör sep 08, 2007 17:46

men vad är buffy the vampire slayer omnibus volymerna då? har de nåt att göra med de inblandade i serien?
Användarvisningsbild
MissEdith
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 08 sep 2007

Re: -

Inläggav adolvsson » lör sep 08, 2007 17:52

MissEdith skrev:men vad är buffy the vampire slayer omnibus volymerna då? har de nåt att göra med de inblandade i serien?

Det är Dark Horses första omgång av BtVS som serietidning. Jag antar det är möjligt att omnibusarna - som är stooora samlingar - samlar saker som är skrivet av TV-folk, fast allra mest är det garanterat skrivet av speciellt serietidningsfolk och utan direkt översyn av Joss. Inte alls som i säsong 8, med andra ord.

Jag har inte läst så mycket av det men gissar att kvaliten är högst varierande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tor sep 13, 2007 18:36

Alternativomslag för 8.09

Måste säga att jag hade kunnat rita streckgubbar som är mer lika Faith och Giles än det där...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » tor sep 13, 2007 18:49

Är det inte längre Jeanty som gör de alternativa omslagen?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron