Vad tycker du om säsong 2?

Här pratar vi mest om Säsong 2

Inläggav noike » sön apr 04, 2004 21:30

malavel: jag trodde inte det var möjligt att ge Aliens ett i betyg. Och då har jag total avsaknad för moral (fast jag har istället en underlig hederskodex som skrivs om med krita lite då och då).
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön apr 04, 2004 21:31

En etta till Aliens!! Snyft! Det är ju som att ge Buffy en etta! Aliens är ju i filmvärlden vad Buffy är i tv-världen... Inte vad gäller handling naturligtvis, men vad gäller brahet! malavel slet en bit ur mitt hjärta med sitt inlägg. :(:) Tur i alla fall att du inte tar bort cookies, då hade jag fått skicka en death ray genom datorn eller nåt sånt. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav malavel » sön apr 04, 2004 21:34

Hmm, tur att jag inte gjorde det då. Men jag älskar faktiskt Aliens. Helt underbar film.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » sön maj 23, 2004 22:46

Säsong 2 inleder starkt med When she was bad, som är ett av favoritavsnitten, och avslutar ruskigt starkt med Becomming avsnitten. Underbar avslutning, nja underbar kanske inte är rätt ord då man nästan är tårdrypande, hursom helst väldigt bra avslutning. Däremellan bjuds man på en del riktigt sunkiga avsnitt och en del riktigt bra.

Nu stundar säsong 3 :)
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Mr Chase » sön maj 23, 2004 22:50

Av de Buffy-säsonger jag sett (1-4 så långt femman visat) så är fortfarande s2 min favorit. Spike, Dru, Xander & Cordy, Angelus, Ms Calendar... What's not to like?
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav JRT » mån maj 24, 2004 7:57

Jag vet att många tycker att säsong 5 är bäst - för mig, som sett allt, är dock valet fortfarande självklart, säsong 2 är och förblir favoriten. Visst finns det några lite sämre avsnitt, men säsongen allt som allt är mycket stark, Angelusarcet är mycket bra och 4 av mina topp-tio favoritavsnitt finns med i andra halvan av säsongen (Innocence, Passion, Becoming 1 & 2).
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Zaxx » mån maj 24, 2004 23:48

spoiler framåt:
S1,2,3 hänger ju liksom ihop. S2 och 3 kanske ännu mer ihop. Det tycker jag eftersom jag såg Angel som en STOR del av Buffy när jag började kolla på serien. S2,3 är RIKTIGT bra.. men om jag måste välja så blir det nog S3 (inkl Becoming 1&2 från S2) som är bäst...

ok jag fuskade lite i avsnitt-uppdelning
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Noggster » tis maj 25, 2004 17:47

Detta är dock ingen "vilken säsong är bäst"-tråd.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » fre jan 07, 2005 12:31

Lysande säsong, mera sammanhängande än första (och framför allt längre, mer Buffy är bättre Buffy).
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav RalfiParpa » mån feb 28, 2005 20:06

Säsong 2.

Obevekligt bra. Helt jävla fantastisk, fenomenal, enstående och ett gäng andra superlativ jag aldrig skulle använda i tal.
Och trots att jag är så lyrisk ligger säsongen näst sist på min personliga säsongslista?
De usla avsnittsarcarna ("Bad Eggs"!) är en bidragande faktor men det beror ändå främst på att säsongen stundtals är så händelselös. Jag tänker i första hand på avsnitten mellan "Innocence" och "Becoming" med "Passion" som det givna undantaget.
Låt mig sammanfatta: Angel blir Angelus. Angelus dödar Jenny.
Avsnittsföljden "Killed By Death", "I Only Have Eyes For You" och "Go Fish" är kanske den sämsta i hela serien och under min just avslutade omtitt (jag tror det var den fjärde) var jag nära att skippa avsnitten helt och hållet.
Att ha ett fristående (och uselt) avsnitt som "Go Fish" som nummer 20 är fanimig kriminellt. Fast å andra sidan kan det vara ett smart drag för att sänka förväntningarna inför übermästerverket "Becoming". Men nej, som den arc-hora jag är ändrar jag mig inte. Arc, arc, arc!
Nåja, säsongens starka sidor är oproportionerligt fler än de svaga. Se den, älska den.

Lyssna förresten på Joss Whedons kommentatorspår till "Innocence" om ni inte gjort det.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Lipton » tis jun 21, 2005 15:40

Det här med att Snyder hade något i hop med Borgmästaren verkade ju rinna ut i sanden, man trodde ju att Snyder var någon sorts ond hantlangare åt Borgm (ond iofs) men det blev aldrig nått av det förutom några kommentarer i början av säsongen som fick en att tro att det skulle bli nåt mer dem imellan än vad det blev.
Det här lät surrigt, men ni förstår nog vad jag menar.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Lipton » fre dec 23, 2005 10:30

Jag skickade tillbaks första skivan i s.2 för att bilden var dålig, skivan jag fick tillbaks var lika. Upplever ni också att det är dålig bildkvalitet i s.2 eller är det bara jag som har otur. Det är i mörka scener som det blir ungefär som när någon rör sig i ultrarapid, alltså de rör sig normal fort men det blir som en rörelse efter objektet som rör sig.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav eynosh » fre dec 23, 2005 10:34

Lipton skrev:Jag skickade tillbaks första skivan i s.2 för att bilden var dålig, skivan jag fick tillbaks var lika. Upplever ni också att det är dålig bildkvalitet i s.2 eller är det bara jag som har otur. Det är i mörka scener som det blir ungefär som när någon rör sig i ultrarapid, alltså de rör sig normal fort men det blir som en rörelse efter objektet som rör sig.

Dom tre första säsongerna har ju sämre kvalitet pga kamerorna som användes, men jag har inte märkt det du säger.. Iofs tycker jag det är mysigare när bilden är lite korning och mörkare, känns mer Buffy.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Lipton » fre dec 23, 2005 11:29

Eynosh skrev:
Lipton skrev:Jag skickade tillbaks första skivan i s.2 för att bilden var dålig, skivan jag fick tillbaks var lika. Upplever ni också att det är dålig bildkvalitet i s.2 eller är det bara jag som har otur. Det är i mörka scener som det blir ungefär som när någon rör sig i ultrarapid, alltså de rör sig normal fort men det blir som en rörelse efter objektet som rör sig.

Dom tre första säsongerna har ju sämre kvalitet pga kamerorna som användes, men jag har inte märkt det du säger.. Iofs tycker jag det är mysigare när bilden är lite korning och mörkare, känns mer Buffy.


Vem vet, de kanske skickade tillbaka samma skiva som jag reklamerade.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav gaspode » fre dec 23, 2005 19:02

Det låter lite som nåt som din DVD-spelare skulle kunna göra om den har nån slags bildförbättringsfunktion på.. Om du kan så testa i en annan DVD-spelare.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Lipton » lör dec 24, 2005 22:16

gaspode skrev:Det låter lite som nåt som din DVD-spelare skulle kunna göra om den har nån slags bildförbättringsfunktion på.. Om du kan så testa i en annan DVD-spelare.


Problemet är att det är just bara den här skivan som är konstig, så jag tycker inte att det borde bero på x-boxen som är dvd:n i det här fallet. Men jag ska testa en annan spelare för säkerhetskull.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Forever Chosen » ons feb 22, 2006 17:18

Säsong 2 har allt som säsong 1 saknade, bättre manus, bättre dialog, bättre fight scener, bättre kulisser, bättre skurk (Spike så klart :) ) Och så är Buffy, Willow, Xander och Giles säkrare i sina roller, ganska naturligt att dom utvecklas efter första säsongen så är det ju nästan alltid med alla tv-serier.
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav Isabella » tor mar 16, 2006 0:09

Jag tycker det är ett av det bästa säsongerna. Man får se Angelus tillsammans med Drusilla & spike. Den enda som saknas är Darla :/
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav noike » tor mar 16, 2006 1:01

Forever Chosen skrev:Säsong 2 har allt som säsong 1 saknade, bättre manus, bättre dialog, bättre fight scener, bättre kulisser, bättre skurk (Spike så klart :)

Nej, skurken i s2 var Angel. Spike var en hench.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Forever Chosen » tor mar 16, 2006 12:24

noike skrev:
Forever Chosen skrev:Säsong 2 har allt som säsong 1 saknade, bättre manus, bättre dialog, bättre fight scener, bättre kulisser, bättre skurk (Spike så klart :)

Nej, skurken i s2 var Angel. Spike var en hench.


Inte till en början väl?
A slayer with family and friends. That sure as hell wasn't in the brochure!
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav merl » mån jun 05, 2006 13:50

Jag tänkte skriva något klokt och intressant om säsong 2 här, men det går inte så bra.

Nöjer mig med att säga att det är är en av de bättre Buffysäsongerna, trots vissa dalar. Men utan dalarna skulle man inte märka topparna, eller hur.
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » mån jun 05, 2006 18:48

merl skrev:Nöjer mig med att säga att det är är en av de bättre Buffysäsongerna, trots vissa dalar. Men utan dalarna skulle man inte märka topparna, eller hur.
med tanke på hur megabra topparna är så skulle de nog märkas ändå :D Personligen tycker jag nog att säsongen är lite överskattad av vissa då det faktiskt finns en hel del avsnitt som är lite sådär. Men den är mycket bra ändå.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav merl » mån jun 05, 2006 19:21

eriked skrev:
merl skrev:Nöjer mig med att säga att det är är en av de bättre Buffysäsongerna, trots vissa dalar. Men utan dalarna skulle man inte märka topparna, eller hur.
med tanke på hur megabra topparna är så skulle de nog märkas ändå :D

Definitivt. Försökte bara vara lite filosofisk eller nåt.
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » ons okt 18, 2006 21:23

Lipton skrev:Det här med att Snyder hade något i hop med Borgmästaren verkade ju rinna ut i sanden, man trodde ju att Snyder var någon sorts ond hantlangare åt Borgm (ond iofs) men det blev aldrig nått av det förutom några kommentarer i början av säsongen som fick en att tro att det skulle bli nåt mer dem imellan än vad det blev.
Det här lät surrigt, men ni förstår nog vad jag menar.


det skulle jag nästán vilja kalla en spoiler.
jag tänkte precis kommentera att jag tycker det är kul att de redan i s2 börjar kommentera borgmästaren som blir en skurk i s3.
fast nu när jag läser det du skrivit däruppe så minns jag med att det inte direkt var nån koppling mellan dem som vi får se väl.

har precis köpt in buffy s3 på dvd, så nu äger jag den med,. jjäääjj. bra för min video har pajat. där de var inspelade innnan.
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav DARKY » lör nov 04, 2006 16:12

Tycker fortfarande bäst om säsong 2, det var bäst story... aldrig förutsägbart man blev alltid överaskad och chockad... gillar alla karaktärer i den här säsongen. Sen gråter jag nästan ihjäl mig trots att jag verkligen inte brukar vara känslig.... älskar den här säsongen den berör verkligen!!
DARKY
Demon Fodder
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 20 aug 2006

Inläggav latarmig » lör aug 04, 2007 20:08

Sedan någon vecka tillbaka har jag börjat se om hela BtVS (såg "Surprise" 2x13) inatt). Det var länge sen sist, tydligen två och ett halvt år sedan. Den gången kom jag dessutom bara till säsong två innan jag lade ner. Jag hade sett serien alltför många gånger innan dess på kort tid för att orka ännu en gång. Nu känns det däremot perfekt att läta Nerf Herder ljuda med jämna mellanrum på nätterna. Har jag räknat rätt ska jag nu vara inne på omtitt nummer sex.

Det mesta i kommentarväg är nog redan sagt, varje avsnitt har ju massor av kommentarer, så det kommer nog bara att bli småsaker jag bidrar med. Men en en sak som förvånat mig nu när man varit Buffy-lös så länge är att känslan och minnet för detaljer försvunnit. Varje avsnitt jag tittar förvånas jag av att jag lägger märke till detaljer som jag är rätt säker på att jag förut har varit väl förtrogen med, men som jag glömt (det vill säga sådant som jag inte känner igen när jag ser det). Det kan vara kameraåkningar, kläder de har på sig, någon fyndig replik, musikval och så vidare. Till detta ska läggas massor av återerinringar. Hela tiden sitter jag och tänker, "ja just det ja, det kommer ju här".

Kontentan är att det kan vara väl värt att vänta lite med att se om hela serien, det blir faktiskt en rätt annorlunda upplevelse än när man ser serien om och om igen.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » lör aug 04, 2007 21:22

Jag håller med, latarmig. Innan den omtitt jag kör nu var det säkert tre-fyra år sen jag såg de flesta avsnitten (minst två år). Jag vill verkligen inte nöta ut den som Red Dwarf där jag ibland kunde se ett avsnitt flera gånger i veckan då det var som värst. Det blir aldrig detsamma att återse den serien igen även om jag fortfarande älskar den ändlöst.

Jag tror inte jag kommer att se om ett enda BtVS- eller AtS-avsnitt förrän 2010.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » sön aug 05, 2007 1:54

Kul att du är här igen, latarmig! Hoppas andan faller på för en del kommentarer i alla fall, har alltid gillat dina analyser.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav latarmig » sön aug 05, 2007 2:49

Det är kul att vara här. :-) Men några större analyser blir det nog inte fråga om. Jag har i och för sig långt ifrån kommenterat alla avsnitten, men jag har för det mesta heller inte så mycket att säga om dem. Det mesta jag velat ta upp har jag nog redan sagt. Förmodligen blir det några detaljer här och där som får några ord.


AKS skrev:Jag tror inte jag kommer att se om ett enda BtVS- eller AtS-avsnitt förrän 2010.


Vet inte om jag kan hålla mig så länge. Är inte vart tredje år lite väl stort uppehåll?
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön aug 05, 2007 10:23

Nej, det tror jag inte. Jag har upptäckt nu att det definitivt är värt det. Iofs fick jag min senaste dos för två år sen (sommaren 2005 såg jag BtVS S4 och S5), men de säsongerna kändes det som att jag nyss sett i jämförelse med S1 och S2. Så jag tror att tre år är alldeles lagom. Jag ska i alla fall sikta på det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron