24

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vad är Jack Bauer??

As Coool!!!
6
15%
Grymm!
9
23%
Snygg!
1
3%
Häftig!
1
3%
Töntig!
7
18%
Ful!
4
10%
Mesig!
6
15%
Absolut den bästa agenten som finns!
6
15%
 
Antal röster : 40

Inläggav AKS » ons jul 25, 2007 1:49

Fast förspelet i S3 var inte alls så... givande. :) Jag slutade ju titta på S3 runt avsnitt 9-12 då S3 visades på TV4 första gången. Kom inte tillbaka till 24 förrän i januari i år. Då tvingade jag mig igenom den första halvan och belönades med en fantastiskt bra andra halva.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » ons jul 25, 2007 8:37

Simon skrev:Första halvan är ju alltid bara förspel, sen blir det Jack Bauer Power Orgasm Shower-Hour!


Nja. Ofta tycker jag de 3-4-5 första avsnitten brukar vara väldigt bra. Tighta och spännande.

Men annars håller jag med. Första halvan av S3 kan nog vara den svagaste i hela serien, men andra halvan är "normal" 24 klass imo.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav XY » ons jul 25, 2007 19:33

Jag skulle aldrig säga att första halvan av S3 är dålig, bara sämre. Har sett tom. tionde avsnittet nu.

Har också köpt första säsongen av Six Feet Under, som nog blir nästa tv-serieprojekt. Blev lite besviken när jag läste att det är samma skapare som till American Beauty, för den tycker jag inte om särskilt mycket. Men den är säkert minst OK iaf, kanske bättre. Rätt billig var den iaf.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav XY » ons aug 29, 2007 0:01

Nu har jag sett de fyra första säsongerna. Ni hade rätt angående andra halvan av säsong 3.

Så här rangordnar jag dem:

1. S2
2. S1
3. S3
4. S4
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tis sep 04, 2007 21:41

Så, jag ser om början av s2 för jag slutade någonstans där i när den visades på TV4.

Bara några avsnitt in men, usch, Kim är verkligen tråååkig och tar upp på tok för mycket screen time. Cuthbert är inte fel att titta på, men vad hjälper det när man börjar göra annat av tristess på grund av vad som sägs och händer. Det andra däremot gillar jag, tror bara jag inte klarar av serien veckovis.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » tis sep 04, 2007 21:45

Ja, Kim är definitivt det värsta med S2. Usch, usch, usch... men efter ett tag blir hennes story så menlös att man inte kan göra mycket annat än att skratta. Och då skrattade jag HÖGT (2.17...).
Senast redigerad av caffeineaddict tis sep 04, 2007 21:46, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » tis sep 04, 2007 21:45

Jag har aldrig och förstår fortfarande inte detta Kim, ja ska man kalla det "Kim-hat"? Jag har alltid tyckt att hennes delar har varit väldigt intressanta i serien. Men det är väl bara jag som var för ung när jag såg henne i s1-2 :rolleyes:
(spoiler om Kim) Gillade henne dock även i säsong 5!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis sep 04, 2007 21:53

Hat kräver känslomässigt engagemang, jag har inget sådant till Kims delar här. Jag spacear bara ut.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Glorificus » tis sep 04, 2007 22:30

caffeineaddict skrev:Ja, Kim är definitivt det värsta med S2. Usch, usch, usch... men efter ett tag blir hennes story så menlös att man inte kan göra mycket annat än att skratta. Och då skrattade jag HÖGT (2.17...).

(spoiler s2) Jag såg s2 tillsammans med min mamma och jag minns många skratt åt Kims story. Bergspuman..! Och pojkvännen som fick... vad var det... amputera benen?! :D Train. Wreck.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav XY » ons sep 05, 2007 11:15

Jag tillhör den minoritet som tycker om Kim. : ) Det enda problemet är väl i så fall att hennes del av berättelsen (åtminstone i s2) är lite orelaterad till huvudhandlingen.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav noike » ons sep 12, 2007 4:29

Klar med s2. (Jag har haft koncentrationssvårigheter och rastlöshet senaste tiden, oerhört störande när det kommer ivgen för film- och tvtittande.)

Mot slutet gick det inte göra mer än skratta åt Kims storyline. Var det fem gånger hon var gisslan under 24 timmar? Sinnessjukt.

Atombomben, Mason och det där var riktigt bra.


Påbörjar s3 imorgon.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » sön sep 16, 2007 14:12

Sjukt många man kände igen i s3. Började riktigt svagt, blev fantastiskt. Skippandet av idiotiska sidohandlingar bara för att ge karaktärerna något att göra var en bra idé.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav RalfiParpa » sön sep 16, 2007 15:11

noike: Första gången igenom serien? I så fall: what took you so long? Det är ju 24, liksom!
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav noike » sön sep 16, 2007 15:21

RalfiParpa skrev:noike: Första gången igenom serien? I så fall: what took you so long? Det är ju 24, liksom!


Jag såg första och en tredjedel av andra på TV4. Sedan slutade jag för kombinationen TV4, veckovis, och urbota dumma sidohandlingar dödade intresset.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav XY » sön sep 23, 2007 22:13

noike skrev:(Jag har haft koncentrationssvårigheter och rastlöshet senaste tiden, oerhört störande när det kommer ivgen för film- och tvtittande.)


Intressant. Jag har ibland koncentrationssvårigheter när det gäller att utföra intellektuella uppgifter av olika slag, men aldrig angående tvtittande. Så fort avsnittet drar igång så blir jag som hypnotiserad. : )
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav noike » lör sep 29, 2007 20:05

Nej, ta mig tusan. Nu höll jag på att slappa bort serien igen. Dags för säsong fyra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav XY » lör sep 29, 2007 20:40

Har sett tio avsnitt in på femte säsongen. Stark och jämn säsong hittills, fast inte den bästa.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav noike » lör sep 29, 2007 20:53

4.02 Jag börjar tvivla lite på CTUs kompetens nu.Hon chefen verkar ju ha mindre kugghjul på loftet än de tidigare. Avancemang genom inkompetens som på andra kontorsplatser?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » sön sep 30, 2007 19:19

4.06 Allvarligt. Börjar inte hela konceptet med "terroristerna har en spion i CTU" kännas lite väl repetitivt och förutsägbart?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav XY » tor okt 18, 2007 22:57

Såg just klart femte säsongen. Det är inte den bästa, men kanske den mest gedigna, och förmodligen också den med bäst avslutning (sista avsnittet).

Uppdaterad säsongslista, från bäst till sämst:

2.
1.
5.
3.
4.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » mån okt 29, 2007 19:26

Ny säsong i januari. Dags för trailer!

Trailer
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » mån okt 29, 2007 19:33

Tob skrev:Ny säsong i januari. Dags för trailer!

Trailer


(spoiler trailern) Oj oj oj, vad det ska bli kul att se dem försöka förklara att Tony är i livet...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eriked » tis okt 30, 2007 0:38

Har sett 6x17 nu

Nja.. nej.öhm hmm.. det blir ett Jo.
Det hände mycket och jag gillar. Men jag stör så mycket på presidentens jäkla principer. Han kan väl styra bra med läkare runt sig kan man tycka. Nej, det går inte.

Jack gjorde och sa många coola saker. "Now we are going to have fun!" eller nått liknande t.ex. Ett antal "damn it" också. Jacks bluff. Den sköttes bra. Det fanns många tillfällen då de kunde valt den typiska 24-lösningen men så blev det inte. Hoppas det blir nått bra av cliffhangern i slutet (Audrey)

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » fre maj 16, 2008 23:35

"24" gets a jumpstart on the clock with special two-hour prequel sunday, november 23, on Fox.

Känns bra. Jag som fyller år då, min födelsedag blir något extra minsann :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » fre maj 16, 2008 23:41

Ja det låter bra. Hoppas att 24 är bra nästa säsong, för vad jag kommer ihåg var förra bra emn blev tråkig mot slutet...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre maj 16, 2008 23:52

jag har inte ens sett de sista avsnitten än! Och kommer inte att göra dte heller. Jag läser sammanfattningen. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » lör maj 17, 2008 10:24

Jo. Visst haltade säsong 6 rätt rejält ett par gånger. Men säsongsfinalen vill jag minnas som riktigt vass. Precis som finalerna brukar vara i 24.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » lör maj 17, 2008 10:28

Ja, det tror jag säkert. Men tyvärr så rann tittande ut i sanden för mig runt 6.18 eller 6.19 och det är svårt att ta upp tittandet igen då. Jag tror inte jag klarar av det nu. Men jag tänker fortfarande helt klart se S7 så det är ju inte så att S6 förstört något för mig på det viset.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav CheeseGuy » lör maj 17, 2008 11:16

Tob skrev:Jo. Visst haltade säsong 6 rätt rejält ett par gånger. Men säsongsfinalen vill jag minnas som riktigt vass. Precis som finalerna brukar vara i 24.

Håller med.

Allt inför säsong 7 låter väldigt bra tycker jag, med förändringarna, att de har kunnat planera mycket mer (hela säsongen enligt Kiefer) i förväg, och tv-filmen. Jag är ändå försiktig med förväntningarna, men den borde åtminstone bli bättre än säsong 6.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » lör maj 17, 2008 11:24

Alltså, 24 har ju aldrig varit en av de "stora serierna" för mig, men det har varit jävligt habil underhållning. Så det viktigaste för mig är att den inte blir tråkig och att den inte börjar upprepa sig RIKTIGT så mycket som den gjorde under S6. Om karaktärer är #1 och story #2 för mig i de allra flesta serier, så tänker jag likväl inte sticka under stol med att i 24 är tempo #1, story #2 och karaktärer (utöver Jack) nånstans nere på #5 eller nåt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron