The Sarah Connor Chronicles

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » sön jul 22, 2007 7:10

The Sarah Connor Chronicles-piloten finns ute, den ska bli intressant att se.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » sön jul 22, 2007 10:38

Den ska jag leta upp!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » sön jul 22, 2007 11:25

Illyria skrev:The Sarah Connor Chronicles-piloten finns ute, den ska bli intressant att se.


Den var helt ok. Antar att det inte kommer vara samma produktionskostnader för hela serien men det var riktigt sköna effekter.

Är faktiskt inte hela övertygad av Summer. Onda roboten kändes mer som en maskin än henne trots "class is dismissed" *ryser*. Speciellt "come with me if you want to live" levererades inte riktigt så klockent som jag skulle viljat. Trevligt det här med att de åker framåt i tiden men inte längre än att folk kan känna igen dem. Kan leda till intressanta händelser.

Inte Mad Men bra men ändå en trevlig pilot med potential.

MAD MEN!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tomas » sön jul 22, 2007 11:25

Illyria skrev:The Sarah Connor Chronicles-piloten finns ute, den ska bli intressant att se.


Vad långsamt det går att ladda ner :(. Är inte van vid mina föräldrars adsl och det är tur att jag har en bra bok att läsa medans jag väntar.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav AKS » sön jul 22, 2007 11:52

Jag tycker The Sarah Connor Chronicles ska ha en egen tråd. :)

Jag älskade piloten. Ja, jag är ju helt klart predisponerad att bli fixerad vid denna serier. Men jag tycker piloten var mycket bättre än T3 som de verkar nonchalera, ja? Jag håller med Off: jag är inte alls övertygad om Summer Glau ännu. "Come with me if you want to live" var riktigt klonkigt levererat, men samtidigt så är ju repliken bara... gah! Den hade inte behövt användas för den är så klassisk.

Gillade onde terminatorn förutom en sak: "tupprörelsen" med huvudet om han gjorde ibland. No thanks.

Tyckte att det mesta var riktigt bra och jag hoppas det går blir bättre för Summer Glau framöver. Den jag var oroad för efter att ha sett trailern var Linda Heady(namn?), men hon sköter sig bra tycker jag.


Väldigt bra pilot, denna kommer jag att följa!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » sön jul 22, 2007 11:58

Vilket bolag ska TSCC gå på då? Om det är FOX så skiter jag nog i den, gillar man nåt där så är det ju borta efter 3 avsnitt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » sön jul 22, 2007 12:03

HeY skrev:Vilket bolag ska TSCC gå på då? Om det är FOX så skiter jag nog i den, gillar man nåt där så är det ju borta efter 3 avsnitt.


Jepp det är Fox. Kommer antagligen inte titta på det förrän jag fått lite tittarsiffror efter ett par avsnitt. Tror att det här kan vara en serie jag verkligen kan gilla men jag tänker inte investera tid i den förrän jag är säker på en säsong. Ungefär som jag gjorde med Drive fastän jag såg ett par av de första avsnitten där.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » sön jul 22, 2007 12:07

*sinking feeling* FOX... Hade lyckats glömma det. Jag älskade verkligen piloten och nu kändes det som: Jahapp, kört. Fast denna serie har ju en "buil in audience" för de första avsnitten i alla fall och jag tror att de allra flesta kommer att vara kvar efter piloten (av de som gillat Terminator-filmerna). Hoppet lever! Litegrann i alla fall...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tomas » sön jul 22, 2007 14:10

AKS skrev:Jag tycker The Sarah Connor Chronicles ska ha en egen tråd. :)

Jag älskade piloten. Ja, jag är ju helt klart predisponerad att bli fixerad vid denna serier. Men jag tycker piloten var mycket bättre än T3 som de verkar nonchalera, ja? Jag håller med Off: jag är inte alls övertygad om Summer Glau ännu. "Come with me if you want to live" var riktigt klonkigt levererat, men samtidigt så är ju repliken bara... gah! Den hade inte behövt användas för den är så klassisk.

Gillade onde terminatorn förutom en sak: "tupprörelsen" med huvudet om han gjorde ibland. No thanks.

Tyckte att det mesta var riktigt bra och jag hoppas det går blir bättre för Summer Glau framöver. Den jag var oroad för efter att ha sett trailern var Linda Heady(namn?), men hon sköter sig bra tycker jag.


Väldigt bra pilot, denna kommer jag att följa!


Tyckte också om piloten Och scenen på banken öppnade upp för en rad möjligheter som jag inte hade väntat mig. Som jag förstår det så skiljer sig Summers robot rätt mycket från de man stött på tidigare och är mer mänsklig (även om skillnaderna bara sitter i mjukvaran). Om detta är bra eller dåligt återstår att se och jag vill inte börja tänka på hur länge det dröjer tills dess.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav AKS » sön jul 22, 2007 14:15

Tomas skrev:Tyckte också om piloten Och scenen på banken öppnade upp för en rad möjligheter som jag inte hade väntat mig. Som jag förstår det så skiljer sig Summers robot rätt mycket från de man stött på tidigare och är mer mänsklig (även om skillnaderna bara sitter i mjukvaran). Om detta är bra eller dåligt återstår att se och jag vill inte börja tänka på hur länge det dröjer tills dess.


Ja, tänkte också på detta med Summers terminator. Att hon kunde bete sig så naturligt i skolan så jag antog att hon är uppdaterad. Arnolds terminator i T2 kunde lära sig saker till viss del (slutet visar ju att han t.o.m. "känner" någonting: "Now I know why you cry"), om denna är mer "mänsklig" till att börja med så ser jag en romans mellan John Connor och roboten om nån säsong (I know, keep dreaming). Men i så fall har de snott mitt Mary Sue-manus för Terminator 3 från 1991! Gah! Var hittade de det!! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » sön jul 22, 2007 17:46

Jag har också¨sett piloten för The Sarah Connor Chronicles idag, och jag gillade den. Det var snudd på långfilmsstämning på den. Hoppas den lyckas bra!

Jag vill se mer :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav noike » sön jul 22, 2007 19:01

Eftersom serien inte går på FOX ännu (ja, noike möter halmstrå, noike vinner) såg jag piloten av The Sarah Connor Chronicles.

Gillade väldigt mycket, kändes mer genomarbetad manusmässigt än Mad Men (och då gillade jag MM), så för den här funderar jag faktiskt att bryta min FOX-shun när serien kommer. Men bara för SCC! Tcykte den var riktigt riktigt bra, synd bara på den långa väntan nu.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » sön jul 22, 2007 19:38

Okej, that's it. Om till och med Noike bryter sin FOX-shun så tar jag också hem piloten nu. Även om det känns osäkert med en Joss relaterad person i en FOX serie. Det brukar ju inte funka bra, förutom för David som måste vara speciell ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön jul 22, 2007 19:43

Eftersom den inte visas ännu så bryter jag tekniskt sett inte mot den. Ja, det resonemanget hjälper mig sova bättre. I vår kommer det stora problemet, men det tar jag då.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » sön jul 22, 2007 19:59

HeY skrev:förutom för David som måste vara speciell ;)

It's the SOX.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » sön jul 22, 2007 20:00

Illyria skrev:
HeY skrev:förutom för David som måste vara speciell ;)

It's the SOX.

I hear he's using product.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » sön jul 22, 2007 20:23

Egen tråd! Hoppas vi får använda den i några år nu då ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön jul 22, 2007 20:58

YAY! Egen tråden till en Terminator-serie. Precis som det ska vara. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » sön jul 22, 2007 21:19

Jag gillar också piloten. Hur skulle jag inte kunna göra det? Lena Headey och Summer Glaus. Två starka, sexiga, kvinnor som sparkar brutal rumpa. Det brukar krävas bra mycket mindre än så för att göra mig upphetsad.

En av sakerna som lockade mig mest till serien från början, var när det såg ut som om seriens upplägg skulle vara av jagadstuket. Sånt som jag är svag för. Tre personer på flykt undan både lagen och mördarrobotar från framtiden. Lysande koncept. Därför kändes det som en liten besvikelse att dom tydligen kommer hålla sig i L.A (var det, va?). Om dom nu kommer hålla sig där. Jag har Dark Angel i alldeles för färskt minne för att inte känna oro, jag menar, Jessica Albas enviset när det gällde att inte sticka från sin hemstad var ju rent löjlig.

Fast den invändningen är inget som kommer hålla mig från serien. Eller, ärligt talat, gör mycket för att dämpa min entusiasm. Gief mera nu plix!

Tror jag ska se T2 ikväll. Länge sen sist. Har överjävlig lust. Eller Aliens? Plugga in James Cameron, kvällen till ära. Inte Titanic, dock, den har jag inte ens.

AKS skrev:Jag älskade piloten. Ja, jag är ju helt klart predisponerad att bli fixerad vid denna serier. Men jag tycker piloten var mycket bättre än T3 som de verkar nonchalera, ja?

Men gör dom det? Finns det något konkret exempel? Mitt minne, och allt sånt, plus T3 = inte en minnesvärd film, som sagt, även om jag faktiskt gillar scenerna med Claire Danes och... han från Sin City. Och med konkreta exempel menar jag bortsett från osäkerheten med tidsresor fram och tillbaka. Hur förklarar dom det där med SkyNet i T3? Ah, det är klart, T3:an utspelar sig väl före TSCC, vilket i sig inte bör vara några problem eftersom tidsresetekniken bevisligen kunnat replikeras även i "nutid". Eller dåtid. Ja.

Förresten, AKS, hur stark är din Terminator-fixerar? Var den väldigt T2-centrerad, eller sträcker den sig även till ettan? Jag frågar för... äsch, jag är en nyfikel typ, helt enkelt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön jul 22, 2007 21:28

(spoiler SCC/T3) Jo, det var årtalen jag gick på då jag fick känslan av att T3 inte stämde. Jag hoppas verkligen det för att Sarah Connor ska dö i cancer... fuck no. Hon ska dö hjältedöden tycker jag. Cancer är hemskt, men Sarah är för mig crash and burn girl.

Min Terminator-fixering: Den startade med T2. Såg den på bio då jag var fjorton år gammal och that was it. Fick den i julklapp såg och såg om och såg om och... Sen efter ett år eller så såg jag första The Terminator som jag också älskade. Men för mig är T2 mästerverket och The Terminator är "bara" en förbaskat bra film. Jag räknar dock med den i min lilla fixering. Nu för tiden så ser jag väl filmerna en gång per år ungefär (som med Aliens) och jag tror aldrig att jag kommer att bli less.


(edit) Spoilertaggar. Act strange. No more. (/edit)
Senast redigerad av AKS tis mar 25, 2008 12:32, redigerad totalt 2 gånger.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Capt. Peroxide » sön jul 22, 2007 22:09

Åh, T2... Den håller FORTFARANDE, trots att den förlitar sig så mycket på daterad CGI.

Favoritscener: När Linda Hamilton ska mörda datoringenjören och när Arnold tårgasar snuten.

T1 gav förvisso upphov till kvällssysselsättningar som att busringa till olika ställen och säga saker som "Give me address there!" och "I'll be back".
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav adolvsson » sön jul 22, 2007 22:17

AKS skrev: (spoiler SCC/T3) Jag hoppas verkligen det för att Sarah Connor ska dö i cancer... fuck no. Hon ska dö hjältedöden tycker jag. Cancer är hemskt, men Sarah är för mig crash and burn girl.

Ah. Cancer. Det hade jag glömt. Nej, jag håller med. Jag ser gärna att SCC slutar med Sarahs död, att dom binder ihop serien och T3 på ett snyggt sätt och kanske, eventuellt, att dom hittar på någon anledning varför mörkade dödsfallet en cancerursäkt, men att hon är en karaktär som ska gå ut med ett stort vapen i nävarna medans hon beskyddar sin son, det är det inget snack om. Stort vapen kan förstås vara inget vapen alls, utan hopplöst försöka slå ner en stor robot med bara nävarna också. Viktigast är summan av kontentan, och så vidare.

Ett bevis på min fixering: om jag nånsin får en son ska han heta Connor. Det bestämdes runt 1992. No discussion. :oops:

Om det blir en dotter, då? Connorita? :D

Jag har bara sett T1 nån enstaka gång, kanske typ 1½, med ett vagt minne om att jag inte var helförtjust. Det var då, det. Nuförtiden finns den ju i billig dubbeldiscutgåvan, till och med här i stan, så jag funderar på om det inte börjar bli dags. Det var väl lite det min fixeringsnyfikenhet berodde på också.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön jul 22, 2007 22:48

adolvsson skrev:Om det blir en dotter, då? Connorita? :D

Connor Sue, enligt Bobby Sue-mönstret.

För övrigt, jag tycker att de flesta datoreffektsscenerna i T2 har åldrats rejält och inte med värdighet. Men å andra sidan: det är special effekter, de spelar ingen som helst roll egentligen.

Min småbesatthet var med den första. 9-åring med tillgång till Sky Movies och en video -- oslagbart.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön jul 22, 2007 22:51

noike skrev:
adolvsson skrev:Om det blir en dotter, då? Connorita? :D

Connor Sue, enligt Bobby Sue-mönstret.


:D till er båda.

För övrigt, jag tycker att de flesta datoreffektsscenerna i T2 har åldrats rejält och inte med värdighet. Men å andra sidan: det är special effekter, de spelar ingen som helst roll egentligen.


Jag tycker faktiskt att de håller fortfarande och det säger en hel del om hur "tappa hakan" de var då eftersom det är sexton(!!) år sen filmen kom ut och antagligen mer än det sedan effekterna gjordes.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » mån jul 23, 2007 1:35

Har precis sett piloten och jag tyckte den var fantastisk! Helt och hållet storslagen! YIKES! Detta måste betyda att Fox lägger ner den väldigt fort, ju mer man gillar ju fortare ryker den :rolleyes:
Nej, jag ska hålla tron uppe. T har ju som sagt en stor fanbas redan och har man sett första avsnittet (vilket antagligen väldigt mångs T fans kommer göra) så hoppas jag att man är övertygad om att detta kan funka för detta var som sagt riktigt bra!

Jag har bara en oro om serien handlingsmässigt: Första avsnittet började ju bra, men jag skulle gissa att det inte fortsätter så här hela tiden. Jag vågar säga att det kommer skickas en nu robot från framtiden för att döda John, eftersom denna dog och det kanske robotarna känner av på något sätt. Men då de inte kan struktuera hela serien på detta sättet för att hålla uppe intresse så kan man ju gissa att det kommer bli lite annorlunda. Men på vilket sätt i så fall? Om de nu ska hitta ScyNet så skulle jag gissa på spionage, vilket helt klart jag tycker är spännande men det är ju lite mer "Alias" och mindre action. Kommer det att gå hem bland resten av folket eller förväntar sig de flesta att det kommer att fortsätta så här i varje avsnitt?

Where do they go from here? Det är helt enkelt min fråga! Jag är säker på att de har det uttänkt men jag är inte smart nog för att någonsin göra en sån här serie så jag förstår inte hur arcen kan vara upplagd ;)


Äsch, oro? Det där var ju bara jag som undervärderade min inteligens! Jaja, än så länge är detta årets bästa pilot och den serie (av de nya jag sett hittills, vilket är denna och Reaper så det kanske är så överlägset :D ) jag ser fram emot mest. Vänta till vår säger ni? Hjälp! Hur kommer det sig att de inte börjar redan i höst; det var väl väldigt o-foxigt att vänta så länge med vad som verkar vara den serie som är deras storsatsning i år (vilket jag baserat på special effekterna i avsnittet)?

Edit: Usch vad jag har börjat babbla i mina inlägg. Det måste vara brist på sol :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån jul 23, 2007 1:44

HeY skrev:Vänta till vår säger ni? Hjälp! Hur kommer det sig att de inte börjar redan i höst; det var väl väldigt o-foxigt att vänta så länge med vad som verkar vara den serie som är deras storsatsning i år (vilket jag baserat på special effekterna i avsnittet)?

Hahaha! Nejdu, det är helt i linje med deras policy. 06/07-säsongen gjorde de mest och störst reklam för Drive, vi kommer ihåg hur de gick. Fast jag hoppas på mer kompetent reklam och schemaläggning av SCC.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » mån jul 23, 2007 1:51

Jaha okej. Jo jag vet att de gjorde så med Drive men jag fick ändå känslan av att det inte var någon direkt storsatsning pågrund av att det gick precis som det gick :rolleyes:
Men jag är ingen expert på FOX, jag har försökt hålla mig borta därifrån så gott jag kan. Enda gångerna jag faktiskt brukar se på FOX serier är när jag sett nyheter om förnyande eller om det är något som verkligen intresserar mig (som Drive). Det kändes väl med o-mig att göra så, jag skulle visat min storsatsning på hösten eftersom fler ser på TV under mörka hösten/vintern än vår/sommar.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån jul 23, 2007 10:05

Trots att serien inte ska visas förrän 2008 ska en scen filmas om pga Virginia Tech. Underligt tycker jag.
http://entertainment.msn.com/tv/article ... 055&vv=450

Detta sägas också om varför de väntar med serien till våren:
The drama, with a woman as its central hero, is being introduced at midseason to take advantage of the increase in female viewers that Fox generally enjoys when "American Idol" returns in January, Liguori said.


Detta hade jag kunnat förstå om det var en utpräglad "tjejserie" eller vad man ska säga (jag vet inte ens vad det är), men i detta fall...? Nja.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » mån jul 23, 2007 12:32

Tyckte 1.01 var riktigt bra. Ett par underligheter - någon form av backstory på Glaus karaktär saknas fortfarande - men lovande. Jag gillar att de sätter upp lite karaktärer runtikring; FBI-agenten, Sarahs ex-fästman... det lär bli nödvändigt för att hålla det i serieform; vartenda avsnitt kan inte vara "fly från terminatorn och försök spränga den". FBI-killen är faktiskt trovärdig; han är övertygad om att Sarah Connor är farlig och måste stoppas, och hur kul vore det inte om vi fick lite bekräftelse på att han har rätt? Vad händer om nästa bankrån el dyl går snett och några oskyldiga sätter livet till...?

Gillar att de besöker Miles Dysons änka - han var en av mina favoritkaraktärer i T2 och det är kul att han inte är glömd - men det känns lite som om det hade gått att göra mer med den scenen. (Hitta samma skådis, t ex - så dyr kan väl inte hon vara?)

Men bankrånet... och Summer som fightas... och Lena Headey som NÄSTAN får mig att inte sakna Linda Hamilton... det här kan bli nåt.

Och eftersom det är FOX är det ju bra om de håller det lite på fristående avsnitt till en början, för en hel säsong kommer vi ju inte att få.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » mån jul 23, 2007 12:37

1.01 Håller med om att det är bra att FBI-agenten och kanske framför allt också Sarahs ex kommer att vara återkommande karaktärer. Det verkar ju som så. Gillade båda de karaktärerna och tyckte så synd om hennes ex där på slutet... Kan bli intressant storyline framöver.

GAH! Varför måste de vänta till våren?! Nu FOX, NU!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron