Utslagsomröstning Angel säsonger.

Ett forum för att prata om Angel

Inläggav HeY » lör jul 21, 2007 2:39

AKS skrev:Jag tror vi haft nåt liknande i Buffytråden. Eller ja, inte samma, men där sattes avsnitt mot avsnitt efter varandra. Welcome to the Hellmouth mot The Harvest etc, men alla blev uttråkade att rösta på samma efter ett tag och jag tror att Doppelgangland slog ut Becoming till slut. Om det hade varit typ... Gradution Day Pt 1 eller Hush då i alla fall, men, men...

En sak jag funderat på att starta i BtVS-delen är en "drömsäsongs"-turnering där alla första avsnitt ställs mot varandra (WttH mot: When She Was Bad, Anne, Freshman, Buffy vs Dracula, Bargaining Pt 1 och Lessons) och alla avsnitt .02 ställs mot varandra och sen har vi en drömsäsong efter det. Eller nästan i alla fall. Såg en sån lista som nåt forum gjort som publicerades i SFX för två-tre månader sen. Tror inte att S7 bidrog med ett enda avsnitt i den säsongen... :)


Låter kul! Let's do it :twisted:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör jul 21, 2007 10:07

Ah, ska se om jag lyckas dra igång det i BtVS-delen... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » lör jul 21, 2007 13:46

Ha ha. Säsong 4 är den sämsta säsongen i hela Buffyverse. Spendera hela säsongen med att bygga upp en arc som sen är totalt ologisk och patetisk och dessutom förstör en massa från tidigare säsonger när den ska "förklaras". Jag låtsas att hemskheten inte hänt och bortser från händelserna för att hela serien inte ska förstöras.

"räddning" runt Charismas graviditet

Något som inte hade behövt spela in öht, nu kretsar istället hela arcen och säsongen runt det och det är ingen räddning, det är vad som fäller hela säsongen och med sig i fallet försöker de dra med sig händelser från tidigare säsonger. Puh-lease. Prata om att försöka förgöra en hel serie pga att hon blev gravid. Riktigt pinsamt dåligt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Off » lör jul 21, 2007 13:58

Feel the hate.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav eriked » lör jul 21, 2007 14:18

Illyria skrev:Spendera hela säsongen med att bygga upp en arc som sen är totalt ologisk och patetisk och dessutom förstör en massa från tidigare säsonger när den ska "förklaras". Jag låtsas att hemskheten inte hänt och bortser från händelserna för att hela serien inte ska förstöras.
Ja, jo men jag vägrar tror på att förklaringen stämmer. Den är bara ett skrämmande sätt av busisarna att få våra hjältar illa till mods...och nu blir säsong 4 plötsligt bäst igen. IMHO förstås.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » lör jul 21, 2007 14:43

Ja, visst är Inside Out dåligt dåligt. Men det är inte det som är säsongens största svaghet. Eller jo, det är det förresten, jag minns inte alls vilken poäng jag ville göra.

Sämre som avsnitt är förresten gräsliga Sacrifice. De två första Jasmine-avsnitten diggar jag.

En annan sak som drar ner helheten är att det känns som att man sitter på teatern. Gång på gång är det fula kulisser och eländiga effekter, och när man är bortskämd med Angels ganska fina kvalitet så tappar iaf jag fokus när Los Angeles ser ut som hönsnät och papier-maché.

Nåväl, när allt kommer omkring har den tillräckligt mycket styrka för en andraplats. Tycker jag idag.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Illyria » lör jul 21, 2007 15:05

Om vi bortser från den totalta katstrof arcen i säsong 4 är och hemska karaktärsutvecklingar för t ex Connor och tittar individiellt på vissa avsnitt och händelser och låtsas som arcen inte spelar in där så finns det en del bra avsnitt och annat under säsongen. Men enbart om större delen och poängen med säsongen (och försöket att dra med tidigare säsonger, grr) bortses från och det gör den till den absolut sämsta säsongen. Det finns inget sämre planerat och utfört i hela Buffyverse och det är trist att behöva säga för Joss brukar se till att hålla mycket högre standard än så här, säsong 4 är dock pinsamt dålig. Det är ju uppenbarligen inte något som är planerat från början och det hade mycket möjligt gått att pull off att hela arcen varit något som pågått ändan sedan s1 - om det varit en totalt annan arc. Men det är det inte.

Home räknar jag inte ens till säsong 4, det är en som ett preview-avsnitt till säsong 5, annars lätt säsongens bästa avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » lör jul 21, 2007 15:13

Jag håller med eriked om att det bara var ett försök att skrämma gänget när Skip gav dem den kommentaren. De är inte brickor i ett spel, vilket jag har för mig att Angel själv säger lite senare. Skip försökte få dem att känna sig som myror; vad ni än gör så har det ingen betydelse för ni är bara pjäser i vårat schackspel. Puh-lease, säger jag åt det.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » lör jul 21, 2007 15:28

Även om det är något Skip hittar på ändrar det inte på den hemska arcen i säsong 4. Det kan möjligen rädda tidigare säsonger från iblandning, vilket ju är en trygg tanke, men arcen kvarstår.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » lör jul 21, 2007 15:30

Smaken är som.... ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » lör jul 21, 2007 15:56

Illyria skrev:Home räknar jag inte ens till säsong 4, det är en som ett preview-avsnitt till säsong 5, annars lätt säsongens bästa avsnitt.

Det här håller jag inte med om. Jag tycker Home är det mest definierande avsnittet för hela säsongen. "Preview-bitarna" med en massa knasiga W&H:are av olika form och färg har jag inte mycket till övers för. Men Wesley och Lilah, och framför allt Angel och Connor, är som allra bäst i Home. Och att sen avsluta med att besvara skålen från Deep Down skänker mycket värdighet och helhetskänsla till säsongen.

Angående Inside Out... Det är lätt att avfärda Skips lilla skrämseltal, men bara det faktum att han måste göras till bad-guy för att förklara Cordys himlafärd är dödssynd nog. Tacka vet jag Billy.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Zaxx » sön jul 22, 2007 18:33

Jag har kollat i koden för sidan nu.

S5 vann faktiskt. Det blev konstigt där på slutet..

Så ni får göra om listan.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Föregående

Återgå till Allmänt om AtS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron