Vad tycker du om säsong 6?

Här pratar vi mest om Säsong 6

Inläggav HeY » sön jul 01, 2007 2:15

AKS skrev:
A bear skrev:
Joss 'the master' Whedon skrev:How sick am I of Noxon-bashing? Enough to break my rule of silence, certainly. I've had so many people rag on her for aspects of the show I developed, or praise me for things she came up with. She's been a vital part of everything people love about Buffy since she overhauled the halloween script in season two. She's as good a story-breaker as I've ever worked with. And she's a leader.

Everyone's entitled to their opinion, Vmars. You are uninformed and rude. That's mine.


Kul att Joss står upp och säger ifrån. Även om man kan tycka att han borde JOBBA istället... eller vafan, han får ta tio minuter ledigt och göra sådär.


*gapskratt* BURN! Så ägd! Snacka om att Vmars lär ha kallsvettats då han/hon läste det där inlägget från Joss. Jag skulle gissa på att personen är ett Whedonfan och att bli kallad "uninformed and rude" av honom måste kännas. Go, Joss!

EDIT: Eller så försöker man tala om för alla att alla tycker som man själv gör (0hatar S6) och att Joss inte har rätt att säga det han säger. :rolleyes:


Ja, ouch! Det måste ha känts :eek:
Jag håller med honom till 100% också. Ändå sedan jag såg säsongsavslutningen av GA så har jag varit så deppig och inte alls sett fram emot S4, avslutningen var nämligen BEDRÖVLIG och serien har hamnat i en enorm svacka. Jag har en nära vän som antagligen älskar GA dubbelt så mycket än mig och hon har också tröttnat så serien måste verkligen ha tappat enligt fler än mig också. Nu, plötsligt, efter denna nyhet, så ser jag fram emot S4. Marti, bring on the pain!!!! :twisted:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav angel_z » ons jul 11, 2007 20:23

Ibörjan älskade jag denna säsong. Nu tycker jag om den. Dock kan jag tycka att den ibland är lite väl mörk och så gillar jag inte trion som skurkar.
Angel
Användarvisningsbild
angel_z
Minion
 
Inlägg: 50
Blev medlem: 07 jul 2007

Inläggav fripp21 » sön aug 12, 2007 18:48

Har just sett klart säsong 6 och det på en för mig rekordtid. Söndag-söndag alla 22 avsnitten. De sista nio igår och idag. Så det har blivit en rejäl dos mörker. Och det borde betytt att jag skulle varit i himlen och gladaste minen. Men... Naaj, det här va ju inget bra alls! :eek: Hur? Varför?

Avslutningen var i alla fall riktigt bra. Jag tror att jag har gått och längtat efter att se Willow kasta sig in i the dark magics. Jag trodde dock att det skulle ske i säsong sju.

Det finns en hel del bra avsnitt i denna säsong. Musikalen såklart, avsnittet med Buffy på mentalsjukhuset och Anyankas glada tillrop att hon vill träffa Xander när hon fått på sig bröllopsklänningen.

I helhet tycker jag dock att säsongen var riktigt dålig. Jag ser fram emot att se om valda delar av säsongen någon gång i framtiden. Kan den verkligen vara så dålig som det känns nu? En sak som är helt klart när det gäller Joss' serier är att de tjänar stort på att ses om (och om igen). Det är inte lätt att jämföra med superserier som Friday Night Lights eller Heroes, vilka är otroligt bra när man ser dem första gången, men antagligen inte lika kul andra eller fjärde gången.

Vad jag saknar i säsong sex är inte sexet utan karaktärer och par att känna starkt för. Buffy, Dawn, Tara, Xander - boring! Anya är räddningen, och så DarkWillow såklart. The trio var ointressanta men lite underhållande med sina oändliga citat från popkultur.

Herregud, ta FNL. Mrs Taylor, Tim Riggins, Tyra - det är karaktärer att älska. Hon från Spin City är helt otrolig i sin tolkning av fru coach.

Jag har länge gått och undrat om jag gillar Buffy eller AtS bättre. Efter S6 börjar det klarna. AtS (jag har dock bara sett två säsonger än) har en klart skönare stämning, men Buffy har de bättre top-avsnitten. Nu ska jag vila huvudet några dagar och sedan blir det säsong 7. Efter det ska jag smyga mig på AtS igen.

Det kändes som att Buffy tog slut i och med säsong 5. Hon dog, typ, och till en fantastiskt bra musik dessutom. Varför tog det inte slut så? Jag blir inte klok på säsong 6, nu vet jag inte vad jag ska förvänta mig från avslutnigssäsongen.
Spoiler Säsong 7
Ryktet säger att det kommer in en driven skådis från en "nyligen" nedlagt tv-serie. Jag ser fram emot det.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav AKS » sön aug 12, 2007 19:13

fripp21 skrev:Jag har länge gått och undrat om jag gillar Buffy eller AtS bättre. Efter S6 börjar det klarna. AtS (jag har dock bara sett två säsonger än) har en klart skönare stämning, men Buffy har de bättre top-avsnitten. Nu ska jag vila huvudet några dagar och sedan blir det säsong 7. Efter det ska jag smyga mig på AtS igen.


Den eviga frågan för mig: är Buffy eller Angel bäst? Jag håller ju på med min gigantiska omtitt och är snart klar. Snyft! Men efter Buffy S7 var jag övertygad om att Buffy var bäst. Inte tack vare S7 dock. Verkligen inte. Sen såg jag AtS S1 och S2 och blev lite glad. Efter alla dessa år, kan det vara sant? Kan jag ha bestämt mig? Buffy är bäst, wiee! Sen blev det AtS S3 och jag börjar tveka litegrann, men inte mycket. Sen S4. Mer tveksamhet. Och nu andra halvan av S5 och jag är återigen lika förvirrad som tidigare. Det närmaste jag kommer ett beslut är: serierna är lika bra, men på olika sätt. Buffy har definitivt de bättre toppavsnitten (inget Angel har av mig fått 10 av 10), men Angel har så mycket annat bra...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav MissKittyFantastico » tis aug 14, 2007 9:08

fripp21 skrev:En sak som är helt klart när det gäller Joss' serier är att de tjänar stort på att ses om (och om igen).


Efter säsong sju så kommer du kanske ändra åsikt om vissa saker i säsong sex. Det gjorde i alla fall jag. Saker som irriterade mig i säsong sex kom i ett annat ljus efter händelser i säsong sju.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav makane » ons okt 24, 2007 12:50

Jag fullkomligt avgudar säsong 6.

Den här säsongen växte Buffy till något mycket större. Visst såg jag potentialen i underbara säsong 5, men efter säsong 6 blev jag totalt Buffy freak. Det var t.ex. då jag letade mig hit. För mig har Buffy bara växt för varje säsong fram t.o.m. nr 6 där det nådde en topp jag aldrig någonsin trodde den skulle komma upp i.

När jag började se Buffy i somras så ville jag så gärna gilla det. Jag ville ha något som fyllde hålet efter Veronica Mars. Jag ville hitta något som fick mig lika engagerad. Hade jag inte velat det så mycket så vet jag inte om jag hade fortsatt. För säsong 1 imponerade inte mycket på mig. (Men jag ska se om den när jag är klar och se om jag tycker den är lika charmig som folk säger. ;) ) Säsong 6 gjorde det jag inte trodde var möjligt och fyllde det där hålet. Iallafall en stor bit av det.

Jag älskar att den är så mörk. Karaktärerna växer och de famlar fram. De gör okaraktäristiska saker och de är inte bara goda hela tiden. Livet är inte bara svart och vitt. Inte bara döda den onda. Helt plötsligt får de slåss mot sig själva och varandra istället för bara ondskan utifrån.

Jag tyckte när jag sett säsong 5 att det vore ett sjukt bra slut på serien. När jag sett säsong 6 är jag så tacksam och glad för att de gav oss den säsongen! :D
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav buffy<3spike » fre jan 16, 2009 19:24

Gillar den här säsongen! :D Är den näst bästa tycker jag.

Gillar att Spike och Buffy är "tillsammans" i den 6:e säsongen :) Tycker de är så söta tillsammans :D
Användarvisningsbild
buffy<3spike
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 25 apr 2008

Inläggav Mr.Tweed » ons apr 08, 2009 8:57

Tja, söta är väl att ta i en smula. Men hon användr ju honom i alla fall till mer än som en slagpåse man spöar upp när man haft en dålig dag.

Säsong 6 kanske inte är den roligaste säsongen, men defenitivt nödvändig. Lite som 4:an, ett ämne som måste tas upp även om det förändrar show-dynamiken. Man måste berömma Joss för hans mod att faktiskt förändra showen så mycket som han gör med tiden. Speciellt att de inte hoppar över eller hastar förbi den där lilla "åter från de döda" detaljen.
Lamb. Innocent and Delicious!
Användarvisningsbild
Mr.Tweed
Minion
 
Inlägg: 91
Blev medlem: 04 dec 2006
Ort: Uppsala

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 6



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare