1x06 - Sense & Sensitivity

Prata om Säsong 1

Känslig?

1
0
Inga röster
2
1
4%
3
2
8%
4
0
Inga röster
5
3
13%
6
9
38%
7
5
21%
8
4
17%
9
0
Inga röster
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 24

Inläggav fripp21 » tis okt 03, 2006 22:08

Herb Saunders, Baltimore.

Ni är så himla härliga lirare, alla ni Buffyforummänniskor. Snyft... Och min pappa jobbade alltid och han hann aldrig med mig, och min mor skar mig med vassa knivar på tisdagarna...snyft...men Buffy är så hiiiiiimla bra...

Haha, detta var riktigt roligt. Angel i hawaii-skjortan och pensionärshatten! Det påminde mig om Fletch i högform.

Scenen med Cordys nya skor var också bra.

Kändes annars som ett very stand-alone avsnitt.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav A bear » fre nov 17, 2006 1:26

Avatarbytet ska inte tolkas som att jag tycker det här är ett speciellt bra avsnitt. Men... kom igen. Angel i hawaiiskjorta.

Bästa replik:
CORDY: Would you come on?
ANGEL: What's the magic word?
CORDY: Uuurgh!
ANGEL: No, I don't think 'urgh' is the magic word, if one would call it a word. And even then it's certainly not a magic one.
CORDY: We don't have time for this!
ANGEL: There is always time to be considerate of others, Cordelia.
CORDY: Oh, please!
ANGEL: See? That wasn't so hard now, was it?


Bästa popkulturreferens:
CORDELIA: Asteroids are hurtling towards earth. Unspeakable evil is rising the San Fernando Valley. Jar Jar is getting his own talk show. Whatever - I don't want to hear about it.


Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: Se "Höh".

Hej Joss Whedon: Familjer och det där. (spoiler 1.15 Prodigal) På sätt och vis känns det lite som att man hade kunnat skriva ihop de här två avsnitten lite - inte till ett, men så att vi får lite mera hint om Angels förhållande till SIN far innan detta. Hade gjort att det hängde ihop bättre. Vi får mycket karaktärsinsikt i hur Kate blivit den hon är, och det är ingen helt lycklig människa. Förståeligt.

Dagens broodning: Kate i slutet.

Höh? Hur kom Angel in i sensitivitetstränarns hem?

Wow, detta är en bra serie: Mjae. En del kul grejer, men jag tycker mest det känns rätt fånigt. En del sorgliga grejer, men inget som griper i hjärtat ordentligt. Vi får se lite mer av Wolfram & Hart, vilket är intressant, men kompenseras med alldeles för mycket polisserieklichéer. Godkänt, men inte mer.

Angel skjuten: 1 gång
Angel genomborrad av något vasst: 2 gånger
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Capt. Peroxide » tis apr 17, 2007 18:42

Men SÅ hemskt var inte Kates tal. Bara i början när hon börjar slira ut, sen fattar man att hon drabbats av ecstasypinnen. Då är mötet med pappan i slutet betydligt värre.

Ganska skoj avsnitt annars, jag gillar hur de gjort sensitivitets-trollkarlen så über-ruggig med sina groteskt tjocka glasögon och generiska nördutseende.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » mån jul 09, 2007 11:55

A bear skrev:Höh? Hur kom Angel in i sensitivitetstränarns hem?


Han kanske inte är helt mänsklig?

Jag har tyckt att detta avsnitt är bra nån gång i tiden. Nu tyckte jag inte att det var bra. Himla lång upptakt till sesitivityträningen och sen ett megalångt Kate-tal som jag knappt klarade av att se. Det blir inte kul förrän Angel blir förtrollad, men *det* gillar jag desto mer.

Men nja... till avsnittet överlag.

3 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » mån jul 09, 2007 14:04

Attans, nu har du kommit längre än jag och min kompis; vi såg Rm W/A Vu igår. Du är snabb måste jag säga! :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån jul 09, 2007 14:11

Hon är dedikerad. Hon kommer säkert dra förbi mig också, vilket inte är så svårt eftersom jag remix-omtittar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån jul 09, 2007 14:48

HeY skrev:Attans, nu har du kommit längre än jag och min kompis; vi såg Rm W/A Vu igår. Du är snabb måste jag säga! :)


Sommarlov + dåligt väder = mycket Buffyverse. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » mån jul 09, 2007 16:57

AKS skrev:
HeY skrev:Attans, nu har du kommit längre än jag och min kompis; vi såg Rm W/A Vu igår. Du är snabb måste jag säga! :)


Sommarlov + dåligt väder = mycket Buffyverse. :)


Word. Eller nåt :P

Tyvärr så kan jag inte se utan min kompis, eller jag kan ju eftersom de är mina dvd:er men ifall jag ser den nu och sen med kompisen så blir det ju inte lika "nytt".
Inte för att jag klagar då jag har annat att se på också. Just nu är det mer såhär för mig: Sommarlov + dåligt väder = mycket Six Feet Under :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Echolls » fre nov 27, 2009 1:43

Det här var mycket sämre än jag mindes det, väldigt tråkigt till och från. Men jag gillar scenen i början när Doyle blir attackerad av ormen och Cordy bara babblar på och så är det riktigt roligt när Angel drabbas av förtrollningen.

Favoritcitat:
Angel: Wow. That's vandalism.
Doyle: Ah, we'll take care of it later.
Angel: We should leave a note.
Cordy: Would you come on?
Angel: What's the magic word?
Cordy: Urgh!
Angel: No, I don't think "urgh" is the magic word, if one would call it a word. And even then it's certainly not a magic one.
Cordy: We don't have time for this!
Angel: There is always time to be considerate of others, Cordelia.
Cordy: Oh, please!
Angel: See? That wasn't so hard now, was it?

Betyg: 3
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre nov 27, 2009 8:26

Painbow!! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » fre nov 27, 2009 17:39

Ja, det är också väldigt roligt. :D
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare