24

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Vad är Jack Bauer??

As Coool!!!
6
15%
Grymm!
9
23%
Snygg!
1
3%
Häftig!
1
3%
Töntig!
7
18%
Ful!
4
10%
Mesig!
6
15%
Absolut den bästa agenten som finns!
6
15%
 
Antal röster : 40

Inläggav caffeineaddict » tis apr 17, 2007 17:05

AKS: (spoiler 6.18) Precis min tanke med, Cromwell kan ju förhoppningsvis inte bara försvinna sådär. Vill ha det mer förklarat vad han hade för koppling till Logan o.s.v. Och så vill jag se om Jack är beredd att döda sin egen pappa. Apropå Logan förresten, kändes inte det ganska abrupt avslutat? Charles är väl död, men vad händer med Martha nu? Me wants to knoooow, Martha Logan och särskilt Aaron Pierce var ju ganska intressanta karaktärer för att vara i den här serien.

Sen vill jag bara säga att jag fortfarande tycker den här tråden har forumets kanske bästa poll. :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis apr 17, 2007 17:09

6.18:

Mm, även om jag personligen inte bryr mig om Logan så är det ju en miss på manusplan att inte låta oss verkligen få veta vad som händer där. Det *måste* bara nämnas. Skulle ju kunna nämnas i förbigående i en nyhetssändning bara. Känns dock som att pappa Bauer måste dyka upp igen. Huroch varför är dock svårt att veta.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » tis apr 17, 2007 21:06

(spoiler 6.18) Jösses, caffe, visst kändes det meh, men så upprörd? Annars känns detta så mycket mer intressant än hmm avsnitt 11-12 till då 16-17 då vi fått rutinmässigt katt-o-råtta 24 mer eller mindre. Så jag är optimistisk inför avslutningen på säsongen. Jo, sen så gillar jag bitarna med Chloe i avsnittet, i hennes ögon sett så är det hela ett enda stort svek till Jack och hon ser verkligen besvärad ut av sitautionen.

Jag håller med om att det vore bra om man tittade tillbaka lite på James Cromwell och hans roll i det hela. Avsnitt 6-7 till då 9-10 nånting är nog säsongen starkaste period så lite synd att man tog ett sådant hastigt avstamp från Phil/Gram/Jack triangeln. Likaså håller jag med om Charles/Martha/Aaron, det kändes lite väl hastigt, speciellt med tanke på hur det avslutades.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » tis apr 17, 2007 21:08

Tob: Någonstans måste min suspension of disbelief ta slut. Tydligen var det där droppen som fick mitt glas att rinna över.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » tis apr 17, 2007 21:10

Ett väl valt tillfälle om inte annat :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Glorificus » tis apr 17, 2007 21:43

Ååh, vad ni gör mig nyfiken! Något galet eller roligt eller både och verkar ha hänt. Vad kan det vara...

Nog för att jag mer och mer lutar åt att jag borde se ikapp s6. Varje gång ett nytt avsnitt är på gång får jag öva upp min förmåga att tvärblunda när det är reklam överallt.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav caffeineaddict » tis apr 17, 2007 21:45

Glorificus skrev:Nog för att jag mer och mer lutar åt att jag borde se ikapp s6. Varje gång ett nytt avsnitt är på gång får jag öva upp min förmåga att tvärblunda när det är reklam överallt.


Inte många veckor kvar nu. Vänta och sluka i dig alltsammans på en gång istället. :) 24 är egentligen bäst så, men varje gång en ny säsong börjar kan jag inte hålla mig.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » tis apr 17, 2007 21:50

Ja, det var min plan att vänta så jag kan se allt på en gång. Är. Hm... Ja, är. Jag har ju ändå mer eller mindre maratonsett s4-5 den senaste månaden, så jag tänkte att jag behöver en 24-paus också.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav XY » sön apr 22, 2007 23:02

Jag har beställt första säsongen av 24 och första säsongen av Alias. Ytterligare kap för mindre än 200:- st på cdon och discshop. Ska bli intressant att se. Och nu har jag sett de första två säsongerna av Lost. Whoooh är ordet. Synd bara att det dröjer länge innan säsong tre kommer till försäljning, så jag förmodar att jag måste bli brottslig innan dess.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » sön apr 22, 2007 23:04

Oooh, S1 av Alias! Vilken jävla resa! Synd att det sen gick så fort och drastiskt nerför.

S1 av 24 är inte fy skam den heller, kunde inte heller låta bli att köpa den när den började säljas så billigt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav XY » sön apr 22, 2007 23:27

caffeineaddict skrev:Oooh, S1 av Alias! Vilken jävla resa! Synd att det sen gick så fort och drastiskt nerför.

S1 av 24 är inte fy skam den heller, kunde inte heller låta bli att köpa den när den började säljas så billigt.


En serie som går utför (eller som avslutas abrupt) upprör mitt ordningssinne på något sätt. Hela universum börjar kännas lite som en tavla som hänger på sne som man vill rätta till.

Men ändå, jag ser fram emot den där första säsongen. Dags att ladda upp med paprikasmaksatta chilinötter och en öl (jo, nykterister dricker öl ibland).
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav CheeseGuy » tis maj 08, 2007 11:55

(spoiler 6.21) JA! Så här ska det se ut. Skurkar som tar sig in på CTU har du ju gjort ett par gånger innan, men det har faktiskt alltid fungerat, även den här gången. Sen var det visserligen en liten besvikelse att det bara var en gentjänst åt Bauer-pappan. Å andra sidan har Jack TVÅ skurkar att kämpa mot nu, där det är personligt för honom i båda fallen, så det kan kanske bli bra. Annars hoppades jag att de skulle göra mer av gisslansituationen, och att Chang hade någon kul ondskefull plan med CTU eller någon som jobbade där, men nu antar jag att det kommer lösa sig rätt snabbt i nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav caffeineaddict » tis maj 08, 2007 12:08

(spoiler halvvägs genom 6.21) Ganska irriterad på Wonderfalls-lesbianen som inte kan komma på en bättre ursäkt än "Jag behöver duscha, igen" när hon ska komma ifrån den ryska spionen. JÖSSES KVINNA, SÄG ATT DU BEHÖVER BAJSA! Varför ska 24 alltid få vissa saker som vore så lätta att verka så svåra, och vissa tokigt svåra saker att verka så lätta?

Sen kan jag inte låta bli att jämföra Vita hus-scenerna med West Wing och det är då svårt att föreställa sig Leo i en van med en massa spion-gear.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis maj 08, 2007 16:29

Jag tror jag ska spara de kommande avsnitten. Har inte sett 6.20 än och det blir nog kul att se de sista fem på raken, så som sig bör då det gäller Jack Bauer... eller 24, menar jag.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav LWes » tor maj 10, 2007 13:05

6x21
Fan va sämst att den otroligt coola skurken skjöt Milo!!!!!!!! Jag är jättearg! Det är fan helt sjukt dåligt! "Hej, vi är serien som inte bryr oss ett dugg om att låta karaktärer dö på bra sätt. Vi döddar dom istället genom helt onödiga situationer"
Det räcker med att låta oss veta att vem som helst kan dö, dom behöver inte faktiskt döda någon - det var spännande innan dom skjöt Milo och det blev inte mer spännande efter.
Och hur dumt var det inte att han ljög för att skydda Nadia och dom skjöt honom för att han var ledaren. Sen när dom får reda på att Nadia är den riktiga ledaren så bryr dom sig inte. Kunde dom inte ha RÄKNAT UT att dom kunde ha användning av att låta "ledaren" Milo leva?
Helt dumt och ologiskt.
Och sen efter Milo blivit skjuten så får man se pojken och hans mamma i en "spännande" situation. Som om man bryr sig om dom dör eller inte.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » tis maj 22, 2007 20:15

(spoiler 6.24) Som vanligt levererar 24 en riktigt bra säsongsfinal, oavsett hur mycket upp och ner säsongen har gått tidigare. Jack och Bill som stjäl en helikopter och beger sig till en oljeplattform minuter innan den blir sönderbombad kan liksom inte gå fel. Jag gillade verkligen slutet också.

Säsongen som helhet däremot... nja. Det är nog mest samma brister och bra saker som vanligt, med skillnaden att det överlag helt enkelt var sämre gjort den här gången. Inför nästa säsong har det i alla fall utlovats större förändringar, och David Fury och Manny Coto är executive producers då. Det måste vara positivt.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tob » tis maj 22, 2007 22:48

(spoiler 6.24) Sista 10 minutrarna var galet bra. Jack/Hellar scenerna. Slutögonblicket. Jacks ansiktsuttryck. Annars håller jag med CG, kanske den svagaste säsongen hittils (även om avsnitt 7-8-9 nånting var tokbra), om inte annat vädigt ojämn. Det mesta som har rört USA vs Ryssland har kännts meh, skildringen av den konflikten har inte fungerat alls.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » mån maj 28, 2007 19:14

Jag tyckte att det var ganska segt i slutet, tillräckligt för att det skulle ta nästan en vecka för mig att se dom två sista avsnitten när jag tidigare i säsongen alltid sett avsnitten så fort jag haft tid.
Men sista avsnitten var bra och jag ser fram emot nästa säsong.
Det känns sjukt att dom redan bäställt 8:e säsongen - det ger oss ju minst 2 säsonger till!
Undra hur det blir med filmen... Jag känner inte att en film kan ge någonting som inte tv-serien kan, men det är ändå spännande att se vad som händer med det.
Om dom spelar in den i år kommer dom ju inte kunna släppa den förns nästa säsong är avslutad. Det blir ju lite skumt - inspelad före, släpps efter. Som sagt ska det vli intressant att se hur det går med det, om det ens blir av...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån maj 28, 2007 19:28

Ah, tack för att ni påminner mig! Jag måste ju se till att ta upp 24 tittandet igen nu när allt har slutat. Jag *älskar* ju 24 :D

Jag tror jag såg till mitten av säsong 5 innan jag slutade, tittade ju på TV4 och jag tror inte att jag behöver säga mer än att det är knepigt att följa en tv-serie på TV4 nuförtiden med deras tablå ändring hit och dit hela tiden. TV4 är verkligen Sveriges motsvarighet till FOX :evil:

Iaf så skulle jag nog vilja se om säsong 4 innan jag ger mig på säsong 5 igen, jag missade nämligen nästan hela säsongsavslutningen när den sändes, likaså minst 3-4 avsnitt till i säsongen. Det är bästa S2-3 som jag lyckades titta på "riktigt" på TV4 utan att missa osv. (S1 har jag på DVD - också det enda 24 köpet jag ingjort och planerar inte mer heller).

Men iaf så undrar jag, har någon i hubben S4?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav XY » mån jun 25, 2007 5:07

Är säsongerna i 24 fristående? För jag har börjat se på första säsongen nu, och om den är fristående så är det OK att vänta ett tag med fortsättningen. Annars kanske inte. Den är förresten väldigt sevärd hittills.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » mån jun 25, 2007 8:39

XY skrev:Är säsongerna i 24 fristående? För jag har börjat se på första säsongen nu, och om den är fristående så är det OK att vänta ett tag med fortsättningen. Annars kanske inte. Den är förresten väldigt sevärd hittills.


I princip fristående ja. Även om jag tvivlar på att man vill vänta speciellt länge med att se S2.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav LWes » mån jun 25, 2007 9:19

Det beror väl väldigt mycket på vad man menar. Det är ju samma karaktärer som fortsätter från säsong till säsong så helt fristående är det ju inte. och även om huvudkonflikten inte bärs över från säsong till säsong är det ju helt klart vissa saker, som karaktärer och konsekvenser utav händelser som tas upp igen nästa säsong o.s.v.

Men om det handlar om frågan "är det okej att inte se nästa säsong med en gång efter första" så är ju sveret såklart "JA". Även med serier där en säsong fortsätter exakt där den föregående slutat så får man ju vänta mellan säsongerna (när dom visades) så det är klart att man alltid kan vänta ett tag med att se nästa säsong. Speciellt så som 24 visas nu - börjar i januari och slutar i maj - det är en ganska lång väntan mellan säsongerna.
Därimot om du tycker att det är väldigt bra så finns det väl ingen anledning att vänta, då det finns så många säsonger av serien för dig att se ikapp.

Fast Tob sammanfattade det mycket simplare!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav XY » tis jun 26, 2007 6:22

Tob skrev:I princip fristående ja. Även om jag tvivlar på att man vill vänta speciellt länge med att se S2.


Ok.

LWes skrev:Det beror väl väldigt mycket på vad man menar.


Jag menade som i Buffy, med en egen skurk och egen intrig i varje säsong, även om det sker en utveckling också över säsongerna.

Även med serier där en säsong fortsätter exakt där den föregående slutat så får man ju vänta mellan säsongerna (när dom visades) så det är klart att man alltid kan vänta ett tag med att se nästa säsong.


Jag börjar ofta att se tv-serier flera år efter att den ursprungligen drog igång, så det är dvd-köp som gäller. Och då ställs man inför ett eget val hur man ska lägga upp tittandet...
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav XY » tor jun 28, 2007 15:15

Då var den frågan löst, för nu har jag precis beställt säsong två och tre. Har mer än halva första säsongen kvar, och tyvärr så spoilar omslaget på säsong två lite grann. Men inte så mycket.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » tor jun 28, 2007 16:02

XY skrev:Då var den frågan löst, för nu har jag precis beställt säsong två och tre. Har mer än halva första säsongen kvar, och tyvärr så spoilar omslaget på säsong två lite grann. Men inte så mycket.


Säsong 1 är helt klart den bästa så du har mycket action kvar att vänta dig. Sedan så är ju inte 24 en serie som t.ex OC som tappar för varje säsong, utan jag tycker helt enkelt att säsong 1 är i en liga för sig själv och sedan så ligger alla de andra inte alls långt efter för hela serien är sjukt spännande!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav XY » tor jun 28, 2007 16:25

HeY skrev:
XY skrev:Då var den frågan löst, för nu har jag precis beställt säsong två och tre. Har mer än halva första säsongen kvar, och tyvärr så spoilar omslaget på säsong två lite grann. Men inte så mycket.


Säsong 1 är helt klart den bästa så du har mycket action kvar att vänta dig. Sedan så är ju inte 24 en serie som t.ex OC som tappar för varje säsong, utan jag tycker helt enkelt att säsong 1 är i en liga för sig själv och sedan så ligger alla de andra inte alls långt efter för hela serien är sjukt spännande!


24 är förvånansvärt bra faktiskt, klart bättre än väntat. Den är självklart väldigt spännande och har en genomtänkt intrig, men den har också en mysig (i brist på bättre ord) stämning som musiken bidrar rätt mycket till. Bra soundtrack, kanske t o m i klass med BSG och VM.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav XY » tis jul 24, 2007 22:13

Nu har jag sett första och andra säsongen, och påbörjat tredje.

Tycker nog att andra säsongen är ännu bättre än första. Mörkare. Tråden med Mason är smärtsam.

Tredje säsongen är hittills inte lika bra som de två första (men ändå bra).
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Simon » ons jul 25, 2007 1:16

1, 2 och 3 blir bara bättre och bättre. Det är 4:an som är lite svag tycker jag, men sen är 5 kalasbra igen.

Längre än så har jag inte sett ännu. :}
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav AKS » ons jul 25, 2007 1:19

Ja, och andra halvan av S3 är ju helt suverän vill jag minnas. Första halvan är jättetråkig tycker jag.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Simon » ons jul 25, 2007 1:34

Första halvan är ju alltid bara förspel, sen blir det Jack Bauer Power Orgasm Shower-Hour!
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron