Buffy videos mm.

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav mattek72 » fre jul 07, 2006 16:02

Jättesnyggt gjort sus@n. :D
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » fre jul 07, 2006 19:43

sus@n: Verkligen inte min låt, men annars stiligt. Väl valda bilder, du fick fram den stämning som jag tror du var ute efter. Möjligen kunde användandet av svartvita bilder varit lite mer genomgående, för det fungerade väl i början men sen bara "försvann" det. Särskilt glad blev jag när en bild från Buffy dök upp också. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » lör jul 08, 2006 12:45

Är det bara jag eller har intresset för musikvideos svalnat här? Är det ens lönt att posta dem här längre (och att lägga ner mkt tid på att få idéer och skaffa klipp)?

Jag är rädd för att det snart bara är mattias som kommenterar (i stort sätt är det så) och då behöver jag bara skicka dem till honom.

Jag har försökt göra videos för alla shippers på senaste tiden men har inte fått feedback varken från Spuffy shippers, Bangel, Riley & Buffy & A/C. Dessutom så gjorde jag en med hela BTVS - som jag personligen är jätte stolt över men som ingen här verkar uppmärksamma.

Är det för att jag inte är så aktiv längre?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Tob » sön jul 09, 2006 19:00

Jag såg din senaste nu Sus@n. Skulle väl i princip kunna kopiera caffes inlägg. Inte min musiksmak, men klippen fungerade väldigt bra och stämningen infann sig.

Jag tycker du skall fortsätta att posta dem här. Tror nog inte att det är för att du inte är så aktiv längre utan snarare så att dem som är intresserade är inte så aktiva längre. Jag har väl ett intresse för musikvideos, även om jag kanske varken ser eller kommenterar vad du gör så mycket Sus@n nu.

Det beror kanske på ett par saker. Jag kanske inte "orkar" se den. Varför jag inte orkar se den kan vara svårt att säga. Sen så är det inte alltid jag är så aktiv på forumet och då kommer många av avdelningarna förutom tv-serie / film avdelningen på efterkälken, jag kanske inte ens går in och ser vad som har postats. Sen så kan det vara så enkelt att man inte känner att man inte har något att säga. Varken postivt eller negatvt. Nåja, för min del får du gärna posta dina videos här men lägg inte så stor vikt i om du får respons eller inte. Det är alltid roligt att få feedback, men i grund och botten gör väl du videosarna för din egen skull, att det är roligt helt enkelt....
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sus@n » mån jul 10, 2006 17:40

Tob: Visserligen gör jag videosarna för min skull men för att vara ärlig hade jag nog lagt av om jag inte fått någon respons alls. Jag är medlem på ett flertal forum just eftersom att jag vill kunna posta länkar och se vad fansen av den tv-serien tycker. När inget intresser visas här, kan jag lika gärna ge upp att göra BTVS/ATS videos och hålla mig till VM, Alias, Vänner och Lost där jag fortfarande får kommentarer.

Sedan, när det gäller låt valet, tycker jag det är synd att ni inte gillade det. Men..smaken är som baken. Jag älskar låten och fick massa idéer när jag hörde den - därför tog jag valet. Det är ingen låt som jag bara har slängt in av slump.

Jag erkänner att jag, precis som du, inte är så aktiv längre och att de flesta trådar har kommit på efterkälken för mig med,
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Lindsey » sön jul 23, 2006 0:14

okej, jag har inte gjort den här videon själv men det är den ALLRA bästa buffy musik-videon jag nånsin sett! klipp från alla säsongerna av buffy till den underbara låten 45 med shinedown
http://www.youtube.com/watch?v=vX4CiLWp83s

kolla gärna in mina egna videos på youtube också:
http://www.youtube.com/profile?user=linnzypinnzy
Användarvisningsbild
Lindsey
Demon Fodder
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 22 jul 2006

Inläggav Glorificus » sön jul 23, 2006 1:48

Lindsey skrev:okej, jag har inte gjort den här videon själv men det är den ALLRA bästa buffy musik-videon jag nånsin sett! klipp från alla säsongerna av buffy till den underbara låten 45 med shinedown
http://www.youtube.com/watch?v=vX4CiLWp83s

Ja, eller hur?! :) Det är min favorit också.

Lindsey skrev:kolla gärna in mina egna videos på youtube också:
http://www.youtube.com/profile?user=linnzypinnzy

Härliga Spike-credits! 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Lindsey » sön jul 23, 2006 14:30

tackar!

här är en annan bra vide:
http://www.youtube.com/watch?v=lZtJ5RCjZ7k

en spike popup-video!
Användarvisningsbild
Lindsey
Demon Fodder
 
Inlägg: 12
Blev medlem: 22 jul 2006

Inläggav sus@n » tis jul 25, 2006 14:04

Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav sus@n » tis jul 25, 2006 14:05

Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav The Angel » tor aug 03, 2006 17:32

Well, litet försök till en video:
http://www.youtube.com/watch?v=dYYn1eP-5hI

--A
The Angel
Demon Fodder
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 05 jan 2004
Ort: Ljungby

Inläggav love_buffy_4ever » tis aug 08, 2006 20:52

Jag kommer inte in på Buffy.no-ip.INFO eller Buffyoverflow.no-ip.info!! Kan någon hjälpa mig att komma in eller nånting? Skulle jättegärna vilja kunna komma in!!!
Användarvisningsbild
love_buffy_4ever
Minion
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 27 jan 2006
Ort: Jönköping

Inläggav The Angel » sön aug 13, 2006 23:12

The Angel
Demon Fodder
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 05 jan 2004
Ort: Ljungby

Inläggav caffeineaddict » sön aug 13, 2006 23:18

Antar att det här är en ganska allmän "egna videos"-tråd vid det här laget, eller behöver vi ha en per serie. Isf får vi väl starta en egen för Firefly, men här är iaf en egen Serenity-trailer som någon klippt ihop. Inte perfekt, men ändå ganska snygg: http://www.youtube.com/watch?v=iGrPlY1beRA

Obviously, spoilers för Serenity.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav madskellig » mån aug 14, 2006 21:40

caffeineaddict skrev:Antar att det här är en ganska allmän "egna videos"-tråd vid det här laget, eller behöver vi ha en per serie. Isf får vi väl starta en egen för Firefly, men här är iaf en egen Serenity-trailer som någon klippt ihop. Inte perfekt, men ändå ganska snygg: http://www.youtube.com/watch?v=iGrPlY1beRA

Obviously, spoilers för Serenity.


Det där var faktiskt riktigt imponerande, gillade stämningen dom fick till med musiken, även om den var lite överdramatisk.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav sus@n » ons aug 16, 2006 13:20

Någon som har låt tips till en Faith centrerad video?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav The Angel » ons aug 16, 2006 21:58

Någon som har låt tips till en Faith centrerad video?


Rolling Stones - Paint it Black

--A
The Angel
Demon Fodder
 
Inlägg: 10
Blev medlem: 05 jan 2004
Ort: Ljungby

Inläggav caffeineaddict » lör sep 09, 2006 19:38

SÅNT HÄR tycker jag är coolt och något jag gärna skulle se mer av. Spoiler för hela Jossverse inkl. "Serenity".

(spoiler Hela Jossverse, inkl. Serenity) Total AU-trailer till en fiktiv Buffyverse-film, som börjar som "Damage" men med Dana spelad av Summer Glau och där storyn utvecklas till krig mellan Buffy och Angel med respektive gäng. Om man bortser ifrån att...

1. Den som gjort trailern ibland försöker komma undan med att såväl Dana som Faith ska se ut som Summer Glau i longshots och bilder bakifrån.
2. Att våra mest älskade karaktärer av någon anledning skulle byta hårstil och färg några gånger under filmens gång då skaparen använder klipp från ett antal olika säsonger...

...så är det faktiskt ganska övertygande och ordentligt snyggt gjort.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav madskellig » lör sep 09, 2006 19:58

Wow, det där var ordentligt snyggt. Otroligt hur pass bra klippen ändå fungerar ihop trots att man vet exakt vilka sammanhang de egentligen tillhör.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav eriked » lör sep 09, 2006 23:18

Antar att tråden är för vanliga videos också?
Hittade iaf detta Conanclip med SMG. Från 99 alltså då Conan fortfarande hade sin sidekick. Gillar när conan försöker visa när han ska dusta vampyrer med sitt rumpinlägg (av trä).
http://www.youtube.com/watch?v=sXXiQcpO23g

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » lör sep 09, 2006 23:56

caffeineaddict skrev:SÅNT HÄR tycker jag är coolt och något jag gärna skulle se mer av. Spoiler för hela Jossverse inkl. "Serenity".

(spoiler Hela Jossverse, inkl. Serenity) Total AU-trailer till en fiktiv Buffyverse-film, som börjar som "Damage" men med Dana spelad av Summer Glau och där storyn utvecklas till krig mellan Buffy och Angel med respektive gäng. Om man bortser ifrån att...

1. Den som gjort trailern ibland försöker komma undan med att såväl Dana som Faith ska se ut som Summer Glau i longshots och bilder bakifrån.
2. Att våra mest älskade karaktärer av någon anledning skulle byta hårstil och färg några gånger under filmens gång då skaparen använder klipp från ett antal olika säsonger...

...så är det faktiskt ganska övertygande och ordentligt snyggt gjort.


Jävlar vilken längtan och saknad den väckte. Mycket bra.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav A bear » sön jun 24, 2007 22:24

Eftersom jag gravt försummat forumet på de senaste veckorna tänkte jag åtminstone försöka ge en liten present till alla:

The Masochism Tango

Sammanfattning: det gör ont att vara Spike.

Musik av den store Tom Lehrer, förstås.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » sön jun 24, 2007 22:44

Haha! Älskar The Masochism Tango, älskar att se Spike i smärta. Summa summarum är det där en vinnande video rakt igenom.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön jun 24, 2007 22:54

Å Björnen. Du är lite för bra helt enkelt. Det är inte riktigt rättvist mot oss andra.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » sön jun 24, 2007 23:00

caffeineaddict skrev:Å Björnen. Du är lite för bra helt enkelt. Det är inte riktigt rättvist mot oss andra.

Därav medsigdelandet. ;)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » sön jun 24, 2007 23:13

:D till vidden, A bear!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav mattek72 » mån jun 25, 2007 0:18

Väldigt bra gjort Björnen :)
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Nyx » mån jun 25, 2007 0:25

Bild Björn!

Underbar video! "Fracture my spine... If you smell something on fire..." Allting är ju spot on! Helt enkelt underbart! :D :lovebunny:

Pingvinen plockar fram sina :popcorn: och tittar en gång till!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » mån jun 25, 2007 19:04

Undebart! Bäst var "Eusch" när Angelus dyker upp i bild.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav wyndham » tor jun 28, 2007 19:21

caffeineaddict skrev:SÅNT HÄR tycker jag är coolt och något jag gärna skulle se mer av. Spoiler för hela Jossverse inkl. "Serenity".

(spoiler Hela Jossverse, inkl. Serenity) Total AU-trailer till en fiktiv Buffyverse-film, som börjar som "Damage" men med Dana spelad av Summer Glau och där storyn utvecklas till krig mellan Buffy och Angel med respektive gäng. Om man bortser ifrån att...

1. Den som gjort trailern ibland försöker komma undan med att såväl Dana som Faith ska se ut som Summer Glau i longshots och bilder bakifrån.
2. Att våra mest älskade karaktärer av någon anledning skulle byta hårstil och färg några gånger under filmens gång då skaparen använder klipp från ett antal olika säsonger...

...så är det faktiskt ganska övertygande och ordentligt snyggt gjort.

Ha! Den börjar ju med ett klipp från GG-Kirks film. Lovely.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare