John from Cincinnati

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » fre jun 08, 2007 18:01

David Milchs "John from Cincinnati" börjar på HBO på söndag. BTW och FYI och allt det där.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » fre jun 08, 2007 18:05

HBO behöver verkligen några nya bra serier, hoppas på att John from Cincinnati kan leverera, annars ser jag mest fram emot True Blood.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » fre jun 08, 2007 18:36

De får ju en ny chef snart så nästa säsong kommer bli väldigt intressant.

Matt Fraction gillade manuset till JfC-piloten väldigt mycket. Det är allt jag behöver för att vrida upp förväntningarna.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » mån jun 11, 2007 20:44

noike skrev:David Milchs "John from Cincinnati" börjar på HBO på söndag. BTW och FYI och allt det där.

Ett avsnitt senare, jag är fortfarande inte säker på vad som händer och jag gillar det. Annorlunda, väldigt annorlunda. Älskade dialogen. Introt. Skådespelarna. Jag gillar Ed O'Neill i dramaroll, kul att se honom här. Bruce Greenwood, Rebecca DeMornay, Luiz Guzman. Jag ger mig tusan på att Luke Perry skulle kunna bli bra filmskådespelare bara han fick bra manus, för på TV (post-902 10) funkar han skitbra. Som här, det lilla han nu var med i piloten. Austin Nichols är riktigt duktig i titelrollen. Ah, dialogen, och underligheterna. Ja. Det här ska bli väldigt intressant att följa.

noike skrev:Matt Fraction gillade manuset till JfC-piloten väldigt mycket.

Det förvånar mig icke nånstans.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån jun 11, 2007 21:54

John From Cincinnati. Skitsnyggt intro, och fuck, allt är skitsnyggt. Jag kan förstå varför David Milch ville göra det här istället för Deadwood. Det kommer antagligen tilltala mindre människor men inget är förutbestämt, det finns ingen nerskriven historia där A B och C måste hända i följd. Däremot finns det likheter i persongalleriet. Det är inte kopior -- det hade varit idiotiskt -- men samma sorts legoklossar har använts. Utom för titelpersonen, för jag har inte en jävla aning om vad han är gjord av.

Jag gillar det här. (Underdrift.)

"The end is near."
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån jun 11, 2007 21:56

Känns väldigt mystiskt att en ny HBO-serie (som jag håller tummarna för och ska se första avsnittet av nu) börjar SAMMA DAG som deras längsta och mest berömda epos slutar. Man får ju stafettpinne-förhoppningar, men det kanske är att hoppas på för mycket. Anyway, strax är det dags. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » mån jun 11, 2007 22:07

noike skrev:Det kommer antagligen tilltala mindre människor

Som Ankhan, Karro och Carmen? Eller mer Viggo och Zöe-storlek?

Förlåt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån jun 11, 2007 22:11

Nejdå. De är ju små i kropp, stora i sinnet. Jag tänkte mer på folk som är värda mindre. Mimare och sådant. Eller folket på FOX och de som tittar på alla de här dansprogrammen.

Jag tyckte tidiagre att namnet på serien var litet intetsägande. Men efter att ha sett piloten känns det klockrent. "John from Cincinnati" summerar det hela rätt bra.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » mån jun 11, 2007 23:42

Jag vet inte alls vad jag ska säga. Weird shit. Bra skådisar. Jag tänker fortsätta titta.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis jun 12, 2007 0:05

Måste citera Fraction igen:

Matt Fraction skrev:Were I a betting man, I'd bet that as that first end-title card rises up, there'll be a collective WHAT THE FUCK that maybe TV hasn't seen since Dale Cooper carved his wooden whistle. This is Milch's TWIN PEAKS. Come along or fuck you.


(Baserat på pilotens manus måste jag tillägga.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » tis jun 12, 2007 2:14

Lite mer spoilermässiga tankar:

(spoiler 1.1) Först tänkte jag att övernaturligheterna kommer från John, eftersom Mitch börjar sväva efter han träffat honom och allt det där. Eller att han var en aktivator. Men jag är inte alls lika säker numera, Shaun petar ju på fågeln innan han hinner träffa John.

John har jag ingen aning om än så länge, men att han mumlar fram saker han inte borde veta -- när ingen lyssnar dessutom -- och alltid annars studsar tillbaka orden från andra borde vara något viktigt. Och tänkte ni på att ingen undrar vem han är först utan gör felaktiga antaganden om varför han är där?

"Shaun will be gone soon" känns som en viktig replik för de första avsnitten. Att han försvinner helt -- Milch-omskrivning för död -- känns föga troligt, men något som hindrar honom från att surfa?

Övernaturligt händer med Mitch och Shaun men inte Butchie? Drogerna som motverkar?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tis jun 12, 2007 22:54

Shit... Jag hade fruktansvärt många frågor efter första avsnittet men efter att jag läste nedanstående låter jag det nog bara vara till jag sett fler avsnitt.

Six months ago, HBO screened a "John" trailer for critics. Afterwards, a few of us gathered around Milch, and he asked us what we thought of it.

"I'm not sure I understood it," said one.

"That's okay," he assured her. "You're not supposed to."
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tis jun 12, 2007 23:16

Jag tycker det är det en pilot ska göra. Den ska ge frågor, inga svar. Svar får man i serien. I varje fall när det finns en pågående historia, för om man kan få ett tydligt svar efter bara 45 minuter inklusive all setup och personintroduktioner, då kommer det vara ett dåligt svar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » ons jun 13, 2007 22:53

Vet inte vad jag ska tycka om piloten.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Spuffy » ons jun 13, 2007 23:00

Jag vet att jag tyckte om den. Buffster likaså.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Illyria » ons jun 13, 2007 23:00

Delvis konstig pilot, fast ändå inte konstig när du väl sett hela avsnittet. Det gäller bara att komma dit. Det är mest stilen på konversationerna som är konstig, vet inte om stilen tilltalar mig direkt, och när det är så här nytt känns också karaktärena väldigt ytliga.

Dessutom verkar Milch återigen försöka sätta rekord i hur många ggr det går att säga fuck i ett och samma avsnitt. Fungerade i Deadwood, nu mer tröttsamt.

Något mer avsnitt får det bli.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » tor jun 14, 2007 0:23

Spuffy skrev:Jag vet att jag tyckte om den. Buffster likaså.

Ni är bra människor ni.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Spuffy » tor jun 14, 2007 0:30

noike skrev:Ni är bra människor ni.

DU ja!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav noike » mån jun 18, 2007 15:53

Fortfarande inte klart vart serien är på väg.

(spoiler 1.02) Det hela försvåras av att repliker i närherten av John levereras på två sätt. "My father levitates and I'm not dope sick. What's going on John? You can tell me. What the fuck is going on?" viskas fram. Mer som en tanke än en direkt fråga. Det känns lite som om att vi tittare får en gradvis introducering till hur John fungerar, för det verkar onekligen vara kopplat till att John hör allt, även innan folk säger det.

Det skulle inte förvåna mig ifall det faktiskt finns något i rum 24.

"The mope in the back keeps changing fucking shapes" Betyder detta att alla ser John annorlunda eller bara några? Om det är alla, så kommer Bills försök till identifiering misslyckas rejält och med en del oönskat resultat.

Och hur ska de behandla återuppväckanden? Gah! Jag hatar att vi fick se Shaun vakna och sedan inget mer. Hjärnan kommer bli tokig under den kommande veckan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav LWes » tis jun 19, 2007 0:07

Jag brukar inte falla för HBO-serier, men när det var prat om att denna var bra tänkte jag att jag måste se den och avgöra själv.
1x01
Introt var ganska hemskt, som många HBO-intron varit, och det var väldigt långt. Det var nästan att jag stängde av innan introt var slut, men jag klarade mig.
Jag tyckte det var svårt att förstå i början och dom var inte så hjälpfulla med att låta en veta vad som pågår. Alla karaktärer är tråkiga och inget intressant händer och jag var helt redo att stänga av när den där gubben börjar sväva.
Det är en sån sak jag tycker är intressant så jag fortsatte se. Det fortsatte ju dock att vara tråkigt och jag var redo att stänga av igen när den där fågeln började leva - igen en sån där intressant sak som fick mig att fortsätta.
Men det blev ju inte mycket bättre direkt. Jag gick in på internet för att läsa vad tusan det är meningen att serien ska handla om, och det stod att "mystiska saker börjar hända efter att John kommer till staden" eller något liknande, och det tyckte jag lät bra, för jag hade inte förstått va tusan den där konstiga typen (John) hade för plats i serien. Scenerna med honom var intressanta, men tyvärr var allt annat inte det. Dom andra karaktärerna är sånna där typiska HBO-karaktärer som man inte tycker om (och det är typ inte meningen att man ska det heller) och det är helt enkelt inte kul.
Och avsnitten är alldeles för långa. Efter 38 minuter skulle en vanlig serie nästan vara slut, men den här hade fortfarande 17 minuter kvar. Jag pallade inte att forsätta så länge och stängde av.
Handlingen känns som en blandning mellan Kyle XY och Point Pleasant, och kunde varit bra på en vanlig kanal, men som det är har serien alldeles för mycket av HBO's stämmning och karaktärer som jag inte alls gillar.
Knarkaren och hans förälldrar var helt osympatiska, Ed O'Neill har jag ingen aning om vad han hade för relation till dom, men han var inte mycket bättre. John saknade allt som Kyle (i Kyle XY) har och verkade istället mer som en efterbliven bonde. Den enda som var bra var Luke Perry.

Även om första avsnittet hade en del intressanta saker så är dom uppenbarligen för få för att jag ska klara av att följa serien.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån jun 25, 2007 0:56

noike skrev:Fortfarande inte klart vart serien är på väg.

Eller ens vad den egentligen går ut på, och det är väl lite där problemet ligger, ivarjefall för mig. Tidigare i tråden har Twin Peaks nämnts och som jämförelse så kan du ändå på en gång komma in i Twin Peaks, här är det mest frågetecken fortfarande. Annars var andra avsnittet bättre, mycket pga bättre och inte så överdriven dialog. Nånstans därinne finns serien, jag kan ana den och jag hoppas den dyker upp i avsnitt tre.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav noike » mån jun 25, 2007 0:59

Men bara på grund av att Twin Peaks hade det där mordet. Vilket var bra i början, men efter ett tag kändes det som om att det var i vägen för den historien Lynch egentligen ville berätta. På gott och ont har Milch tagit bort den biten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » tis jun 26, 2007 23:17

Jag måste nog se om avsnitt tre för att bearbeta det. Men serien i sig är definitivt som en Murakami-bok och vi är bara 40 sidor in. Om du vet vad jag menar, bra för dig. Annars bör du nog läsa lite mer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav carre » ons jun 27, 2007 9:59

den är som att röka dåligt gräs, man somnar efter tjugo minuter fastän man inte vill. och men tjugo menar jag tio.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Off » ons jun 27, 2007 10:46

Inte sett avsnitt 3 än. Rackarns. Har inte heller sett Resuce Me avsnitt 2 än. VAFALLS!?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav carre » ons jun 27, 2007 10:57

Off skrev:Inte sett avsnitt 3 än. Rackarns. Har inte heller sett Resuce Me avsnitt 2 än. VAFALLS!?


det är inte mitt fel iaf...
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Glorificus » fre jun 29, 2007 22:52

1x03
Åh, vad jag tycker det här är bra! :popcorn: :lovebunnier:

"Where is that guy from?!"
"Cincinatti."
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav noike » fre jun 29, 2007 22:56

Glorificus skrev:1x03
Åh, vad jag tycker det här är bra! :popcorn: :lovebunnier:

Tack! Då är jag inte ensam.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » fre jun 29, 2007 23:31

Tror jag ska hinna titta ikapp i morgon om inte packningen tar allt för mycket tid. Det borde den inte göra. Jag känner mig skamligt väl förberedd inför Roskilde (även fast jag nog skulle behöva lite regntåligare kläder, i största allmänhet. Och ett paraply).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eriked » fre jun 29, 2007 23:53

Man borde ha ett paraply som samlar upp spilld öl. Alltså ett som är vinklat uppåt istället.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron