1x05 Never Kill a Boy on the First Date

Här pratar vi mest om Säsong 1

Döda eller inte döda på första träffen?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
3
9%
5
6
17%
6
9
26%
7
9
26%
8
4
11%
9
1
3%
10
3
9%
 
Antal röster : 35

Inläggav Ai » fre jun 17, 2005 19:47

Betraktare!! Jösses... översättarna har verkligen slagit på stora trumman...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav BePatient » lör jun 18, 2005 2:06

Ai skrev:Betraktare!! Jösses... översättarna har verkligen slagit på stora trumman...

Word. Ett ögonblick av smärta när man förstår att de kommer kalla det för det i sju (7) säsonger framöver :?
BePatient
Minion
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 01 jun 2004
Ort: Skåne

Inläggav CheeseGuy » lör jun 18, 2005 10:42

BePatient skrev:
Ai skrev:Betraktare!! Jösses... översättarna har verkligen slagit på stora trumman...

Word. Ett ögonblick av smärta när man förstår att de kommer kalla det för det i sju (7) säsonger framöver :?

Det är inte säkert. De har inte varit konsekventa tidigare, om jag minns rätt.

Det är "watcher" som har fått den översättningen, antar jag? Har de inte använt "väktare" tidigare? Det låter ju däremot helt okej, tycker jag.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav dansdansdans » lör jun 18, 2005 13:12

latarmig skrev:dansdansdans
Visst är det underligt att Angel inte hjälper Buffy någon gång alls. Gång på gång sedan seriestarten har han varnat Buffy för än det ena, än det andra, men aldrig att han hjälper till. I The Harvest" (1x02) sa han till och med rent ut, när Buffy frågade honom, att han var rädd. Han skulle väl ändå kunna göra någonting även om han inte börjar slåss och inte bara stå vid sidan.

Becoming, Pt. 1 (2x21)
Man kan tänka sig att han förstått sitt uppdrag som att han ska observera och varna, men inte ingripa. Möjligen har Whistler sagt någonting i den vägen, men i så fall utanför bild.



vem är whistler? säkert någon avsnittsförfattare? jag har inte så bra koll på dom, mer på senare tid jag börjat titta vem som skrivit vilket avsnitt.
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav BePatient » lör jun 18, 2005 13:47

dansdansdans skrev:vem är whistler? säkert någon avsnittsförfattare? jag har inte så bra koll på dom, mer på senare tid jag börjat titta vem som skrivit vilket avsnitt.

Han är en snubbe som Angel träffar som berättar för honom att han ska hjälpa Buffy. Det är väl i Becoming tror jag...
BePatient
Minion
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 01 jun 2004
Ort: Skåne

Inläggav BePatient » lör jun 18, 2005 13:55

Det här sätter standarden för standardavsnitt så att säga. Ingen höjdare, men det har inga direkta brister heller, jag gillar Owen som karaktär. Precis lagom lam.
Jag tycker dock att det är lite märkligt att Cordelia fattar tycke för honom, inte riktigt hennes typ...? Nåväl, bra avsnitt, kemi mellan Owen <-> Buffy funkar rätt bra. Sen kan man slita håret för hur töntiga vampyrerna är i första säsongen, men det kan man leva med.
6/10
BePatient
Minion
 
Inlägg: 157
Blev medlem: 01 jun 2004
Ort: Skåne

Inläggav eponinethen » lör jun 18, 2005 17:31

BePatient skrev:Jag tycker dock att det är lite märkligt att Cordelia fattar tycke för honom, inte riktigt hennes typ...?

Nej jag har alltid tänkt så med. Även om det kanske till och med skulle vara hennes typ, borde det vara en sådan som hon aldrig skulel erkänna var hennes typ (typ lite som Xander nästan men inte riktigt..?).
Hur som helst fattar jag inte grejen med Owen överhuvudtaget, jag gillar honom inte alls och förstår inte varför någon annan skulle tycka att han verkar spännande. Jag tycker det här avsnittet är helt okej men Owen, nja, har drar ner det, definitivt...
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav eponinethen » lör jun 18, 2005 17:32

[EDIT: Råkade posta samma post två gånger, sorry...]
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » sön jun 26, 2005 20:15

Jag gillar Never Kill a Boy on the First Date, eller jag tycker att det är bra för att vara ett säsong 1 avsnitt. Gillade det nog ännu mer första gången jag såg det än vad jag gör nu, men det är fortfarande småroligt. Sen tar det i och för sig också upp en del allvarliga saker som Buffys önskan om att få leva ett normalt liv, vilken givetvis kommer att finnas med serien igenom. Sen vet jag inte riktigt vad jag tycker om Owen, det känns inte som om jag direkt hoppas på att han och Buffy ska leva lyckliga i alla sina dagar.

Men som sagt jag gillar avsnittet och det finns mängder av små saker som är helt underbara. Angel känns inte lika trist som han annars gör i dom tidiga buffy avsnitten när han blir avundsjuk på Owen (om jag inte minns helt galet så har Joss sagt att Angel aldrig är bättre än när han är avundsjuk). Sen Xanders klocka, helt underbart! Och så när Buffy säger ”Bite me” och så filmar dom på Angel, jag kanske övertolkar men jag gillar det!


Favoritcitat: (Hade tänkt ha tre för varje avsnitt men det lyckades inte)

Xander: I think it's kale, or possibly string cheese. So, Buffy, how'd the slaying go last night?
Buffy: Xander!
Xander: I mean, how'd the *laying* go? No, I don't mean that either.


Owen: Who's all going?
Cordelia: Well, um, I'm gonna be there.
Owen: Who else?
Cordelia: You mean besides me?


Giles: You have a date?
Buffy: Yes, but I will return those overdue books by tomorrow.
Giles: Wait, you're not getting off that easily.
Owen: Man, you really care about your work!


Xander: You know what'd be cool? The Sunnydale Funeral Home!
Willow: I've always wanted to go there!


Betyg: 4/10

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav fripp21 » ons dec 07, 2005 1:47

The strangest girl.

Kanske det bästa avsnittet hittills? En massa kul och bra dialog. Jag börjar skönja de patenterade ordlekarna, speciellt mellan Buffy och Giles, men också samspelet mellan Buffy och Xander.

Xander tar sig, han är festlig. Xanders klocka. :rolleyes: Fast jag skulle gärna se honnom lite mer seriös någon gång då och då. För att balansera goofy-heten.

Giles har flera roliga repliker, tex när han säger att Emily Dickinson är "quite good". "For a girl" frågar Buffy irriterat. "For an american"... Brittisk humor.

Karaktären Owen var hur trist som helst. Han var en riktig torris. Fast lite kul scen med Angel, de antydde någon form av rivalitet där. Konstigt i och för sig. Skulle Angel bli orolig pga en sån som Owen? :eek:

När Buffy och Owen dansade var det ett ganska bra band på scenen, en tjej som sjöng. Vilket är bandet?

Epsioden får betyg 6 av mig.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Tam » ons dec 07, 2005 6:08

fripp21 skrev:När Buffy och Owen dansade var det ett ganska bra band på scenen, en tjej som sjöng. Vilket är bandet?

Velvet Chain. Ett av dom bästa Bronze-bandet tycker jag.

Jag gillar avsnittet mycket, är ett stort stort s1-fan, jag. The Master tycker jag är hilarious hela tiden han är med. Angels svartsjuka, big fun. Och Xander får mig att skratta högt och mycket (framför allt) här i början. Tjejerna var säkert också kul, men jag minns inte när just nu.
Gillar också att Owen inte var den smorde (översätter för att jag gillar titeln "den smorde"). Eftersom det inte ens var nån mislead till att så skulle vara fallet, förutom att han aldrig syntes ute i solen, kändes det som en så uppenbar plot twist för slutet. Så hände det inte! Wow Bob wow.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Bender » mån jan 16, 2006 0:31

Dom senaste avsnitten(3,4,5) har varit sådär(med en hel del ljusglimtar dock) Trovärdigheten kändes verkligen inte på topp i det här avsnittet, att Owen var så dum och gick på allt som Buffy(och dom andra) sa och gjorde (varför dom gick runt i bårhuset istället för att vara på the Bronze tex)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav merl » sön maj 14, 2006 13:20

Never kill a boy on the first date hör inte direkt till mina favoriter. Faktiskt ett av de där avsnitten jag lite grann drar mig för att se, men när jag väl ser det inser jag att jag mellan varven glömmer hur mycket humor som finns i de här första avsnitten.
Xanders klocka i kontrast till Owens är ju hur kul som helst. Och Angels svartsjuka. Giles kommentar om Emily Dickinson "...for an american."
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » tis jun 20, 2006 13:07

Nej inget fan här heller. Bättre än förra avsnittet dock. Tycker skådespelarna har kommit in i sina roller rätt snabbt fast just SMG har lite problem i bland.
Buffy: Well, in that case I won't wear my button that says, 'I'm a
Slayer. Ask me how!' Good night.
T.ex. där lyckas det inte helt. I detta fall kanske det beror på manuset men jag stör mig lite på SMGs meningsleverering i bland, kanske beror det mest på att man sett de senare säsongerna. Hon fixar de flesta linesen (svengelska FTW!) riktigt bra.

Slutfighten är rätt bra har jag för mig, med ugnen i slutet, trevligt! Annoying one twisten är riktigt bra också!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav medundersåte » lör jul 15, 2006 23:10

Stackars Buffy som inte får ha ens en dejt ostörd. Scenen där Owen kommer hem till Buffy och träffar Giles är störtkul, liksom Buffys reaktion på Angels, Willows och Xanders uppdykande på the Bronze. Som helhet inget fantastiskt avsnitt men ändå rätt bra.
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 30 apr 2005
Ort: Vadstena

Inläggav A bear » tor sep 14, 2006 21:17

"Never Kill A Boy On The First Date" är väldigt mycket setup av ett antal grejer som behövs för serien. Som avsnitt är det inte sådär väldigt kul, om också aldrig dåligt, men det innehåller en hel del nyttiga grejer:
- På allvar börjar Buffy slitas mellan det hon vill vara och det hon måste vara. "Sacrifice, huh?" Scenen där hon sitter på The Bronze och kollar sin beeper är rätt talande.
- Första uppdykandet av ett par återkommande Buffygags: avsnittet är det första i serien som börjar med Buffy och en vampyr som fajtas på kyrkogården (om vi inte räknar "The Harvest", som ju var fortsättning på föregående). Vi har det klassiska stapla-väldigt-lätta-möbler-framför-dörren-skämtet. Och vi har den första sensmoral-över-sorgsen-countrylåt-slutscenen.
- Det första mötet mellan Cordelia och Angel (även om han inte är medveten om det).
- SMG i TV-historiens kortaste klänning. Gör inte ont.

Bästa replik:GILES: Alright, I-I'll just jump in my time machine, go back to the twelfth century and ask the vampires to postpone their ancient prophecy for a few days while you take in dinner and a show.
BUFFY: Okay, at this point you're abusing sarcasm.

Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: CORDELIA: That boy is gonna need some serious oxygen after I'm through with him.
(spoiler Angel 1.22) Shanshu?

Hej Joss Whedon: Hela avsnittet är ju egentligen en liten karaktärsstudie på Buffy, både The Slayer och tonårsflickan. Och twisten med The Annoying One är riktigt välgjord.

Awww: WILLOW: Wow! He hardly talks to anyone. He's solitary, mysterious... He can brood for forty minutes straight, I've clocked him. *host*amatör*host*

Höh? Kunde de inte gjort han dubbelmördaren LITE fånigare?

Wow, detta är en bra serie: Det är en hyfsad serie. Men scenen mellan Giles och Buffy i slutet är riktigt fin.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav madskellig » tor sep 14, 2006 21:28

Jag gillar att se Buffy slitas mellan att vara en vanlig tjej och att bära ett så stort ansvar på sina axlar, Giles och Buffys samtal i slutet om sacrifice är fint. Annars ett ganska mediokert avsnitt, inte dåligt, men absolut inget specielt.

Det bästa med detta avsnitt är Giles, början med Buffys "you're history" replik är dålig... tills Giles hoppar fram bakom en grav och börjar kritisera hennes taktik. Han har även den bästa repliken:
Owen? You brought a date?

Eller, ja, det är väl egentligen mer hur han säger det. Härlig rakt igenom hela avsnittet.

Har alltid gillat twisten i slutet med the anoited one, bra gjord.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav noike » tor sep 14, 2006 21:29

A bear skrev:Awww: WILLOW: Wow! He hardly talks to anyone. He's solitary, mysterious... He can brood for forty minutes straight, I've clocked him. *host*amatör*host*


(spoiler buffy s2?) Lite svårt att skiva för att inte vara allt för specifik, men det där med brood gör honom till ett lysande Angel-substitut. Kanske det Buffy dras till?

Ett tyspiskt jummet avsnitt där ingenting riktigt tillåts explodera. "If the apocalypse comes, beep me." Jag väntade men ingen användande av det. Kanske hade det blivit lite för mycket undergångar om det hade skett i det här avsnittet också så nära inpå the Harvest.

SMG i TV-historiens kortaste klänning. Gör inte ont.


Beror på hur man sitter skulle jag tro.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » tor sep 14, 2006 21:29

du glömde popkulturell referens! "Clark Kent has a job. I just want to go on a date."?

Jag gillar avsnittet, även om det inte är fantastiskt så är det ett rejält uppsving från Teacher's Pet. Aldrig dåligt som TP, förutom dubbelmördaren kanske :)

Kanske är Cordy inte lika bra som hon varit i de tidigare avsnitten? Fast "Hello Salty Goodness!" förstås!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » tor sep 14, 2006 21:40

gaspode skrev:du glömde popkulturell referens! "Clark Kent has a job. I just want to go on a date."?

Meh! Tyckte listan verkade lite kort. Men
OWEN: At least you don't have to eat your Soylent Green.
är en mycket bättre referens i så fall.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav gaspode » tor sep 14, 2006 21:47

men! nu fick du MIG att verka dålig när det var DU som missade att ha med det på listan! :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gollum » tor sep 14, 2006 22:18

Det här tyckte jag var ett mesigt avsnitt. För mycket stråkar, för mycket gullegull, för mycket försök att plocka billiga poänger på att låta Giles framstå som någon som vill vara tuff men samtidigt förstående. Någon hade också tittat lite för djupt i klyscha-ordboken och i handbok 1A om hur man måste avsluta ett avsnitt genom att övertydligt berätta för publiken vad man egentligen menar eftersom de i grund och botten är lallande fånar. Jag hatar sånt.

Samspelet mellan karaktärerna är det som får det hela att fungera, replikskiftena och de sarkastiska kommentarerna får verkligen dra ett tungt lass. Jag gillade när Giles verkligen tar i för att få Buffy att förstå allvaret i situationen, men som sagt, det blir lite för bärande allt eftersom avsnittet förlöper.

Och vampyrernas make-up suger verkligen...

Är det Amy (Witch) som sitter i trådgungan när Buffy kommer in på The Bronze?

PS. Dottern skickade ett sms ikväll från besöket hos pojkvännen: "Kan ni vänta med att se kvällens Buffy tills jag kommer?" :D
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav adolvsson » tor sep 14, 2006 23:32

gollum skrev:PS. Dottern skickade ett sms ikväll från besöket hos pojkvännen: "Kan ni vänta med att se kvällens Buffy tills jag kommer?" :D

Den flickan har du pli på, det hör jag det. Bra så!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » fre sep 15, 2006 14:11

Inget lysande avsnitt, ingen blivande klassiker, men det är å andra sidan aldrig riktigt dåligt heller. Däremot finns det ett intressant tema, en varm underligande story, och mer än tillräckligt med guldkorn spritt över hela avsnittet för att jag ska gilla NKaBotFD.

Guldkornen? SMG i de tidiga scenerna med Owen, hon är så sablans söt då. Xanders klocka - också söt. En massa oneliners och supersöta utrop från framförallt Buffy. Soylent Green-referensen. Mark Metcalf. När Buffy tittar på Angel precis efter att hon sagt "bite me".

Fast musiken är fortfarande billigt 90-tal. Uäck.

Det slår mig återigen hur väldefinerade karaktärerna redan är. Och jag gillar verkligen Owen, (spoiler buffy s4) det finns dessutom absolut lite Riley i honom. Hade varit kul att se mer av honom; antingen som återkommande eller gästspel längre fram i något enstaka avsnitt till.

(spoiler för tidig säsong 2) Jag undrar vart serien tagit vägen om The Anointed One sluppit döda döden dö för Spikes hand. Finns det någon info?

[Moderatorkommentar; ska det vara så jävla svårt att inse att sådant som händer efter det här avsnittet ska vara under spoilertaggar?]
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav ftwtysken » fre sep 15, 2006 15:45

gollum skrev:PS. Dottern skickade ett sms ikväll från besöket hos pojkvännen: "Kan ni vänta med att se kvällens Buffy tills jag kommer?" :D


Ha ha, gött att det sprider sig.. :D
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav adolvsson » mån sep 18, 2006 21:18

[Moderatorkommentar; ska det vara så jävla svårt att inse att sådant som händer efter det här avsnittet ska vara under spoilertaggar?]

Gah! *smiskar mig själv* Som kroniskt spoilerrädd brukar jag vara bra på att fånga sådana som halkar igenom, men där var jag nog lite stressad till tråget. Det rullade från Alvesta inte ens en halvtimme efter inlägget postades... Mitt misstag, två tummar upp till moderatorn.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån maj 21, 2007 21:40

Arc! Yay, me like! Detta är helt klart det bästa avsnittet efter WttH/TH hittills. Riktigt trevligt att se och som sagt: arc. Ej att förakta.

Angel, Angel... (spoiler S2) Så här i efterhand vet man ju att han inte bara är lite intresserad av Buffy utan att hon är själva anledningen till att han inte har gett upp helt totalt utan gett livet ännu en chans. Lite pervy med tanke på att hon var... vad? Femton då han såg henne första gången? Nåväl, romantiskt trots allt och nu får han se henne pussa Owen. Aww...

Nån jag längtar efter under dessa tidiga avsnitt är (spoiler S2) Spike. Han tillför verkligen mycket till serien IMO.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Lipton » tor maj 24, 2007 16:20

Ja det här är ett bra avsnitt med många roliga repliker och Owen är rolig tycker jag, och hans reaktion på de andra.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Slayernurse » mån okt 01, 2007 18:33

hmm..okej, Frågan är, går det att kombinera slaying och laying? Owen är en rätt trist figur men han speglar de andras rekationer på ett ganska roligt sätt och jag gillar när Buffy försöker övertala Giles ang. dejtingen, som en normalitetens sista utpost. Jag förmodar att det här avsnittet ingår i arcen men jag upplever att det står lite utanför. The anoited introduceras här på ett lite förvirrande sätt (eller så är det jag som är förvirrad)

Det visar sig att Buffys dejt Owen blir hög på farliga situationer vilket gör Buffys val ganska enkelt, all work and no fun....
What is hateful to thyself do not do to another. This is the whole Law; the rest is commentary.
Användarvisningsbild
Slayernurse
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 25 aug 2007
Ort: Visby

Inläggav gaspode » ons jan 07, 2009 1:52

det här känns ganska standard. det är bara mördar-snubben som inte är the Anointed som är ruskigt dålig, många ganska roliga repliker men inget superklassiskt. Hade känts som ett mellanavsnitt om det inte varit för att det kom direkt efter Teachers Pet och verkar som ett mästerverk i jämförelse. :)

I mean, how did the laying go? No, I don't mean that either.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare