Andra serier 2: Son of Andra Serier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » fre maj 04, 2007 8:42

Dom senaste två avnitten av Ugly Betty har varit sådär. Lite för mycket "vi gör en karikatyr på en såpa" och för lite riktigt drama och heartfelt moments. Synd, serien hade utvecklats till att bli väldigt omtyckt av mig, för den gick i rätt riktning, så de senaste två avsnitten kändes som ett steg tillbaks. Jaja, hoppas att dagens avsnitt är bättre..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Veidit » fre maj 04, 2007 14:58

Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love

Inläggav HippieSpellan » sön maj 06, 2007 15:12

det jag älskar med Numb3rs är introt som ger en försmak till vad man ska få se; 16 extremister, 7000 mil rör, 1 kordinerad attack. osv... det går bra att det står, men hade det vart en röst som hade försökt coolat till det så hade det gått åt h-vete=D men nu gillar jag det, tycker man inte om det så är det bara att blunda två sekunder och det är borta
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tam » sön maj 06, 2007 15:53

- You're in denial, Norm. That's the first sign of being an alcoholic, denying that you are an alcoholic.
- Well, yeah, that's the first sign of being an alcoholic but's it's also the first sign of not being an alcoholic!

The Norm Show är kul.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Rombat » sön maj 06, 2007 20:11

Kollat igen de två först säsongerna av Aque Teen Hunger Force nu. Fruktansvärt skum humor, men fan vad jag garvar. :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav noike » sön maj 06, 2007 20:17

Rombat skrev:Kollat igen de två först säsongerna av Aque Teen Hunger Force nu. Fruktansvärt skum humor, men fan vad jag garvar. :D

"Hello, I'm Happy Time Harry. (Flicks switchblade) You got a problem with that? Because if you do, we'll go right now."
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » sön maj 06, 2007 21:30

3.01 Var så roligt att jag har kramp!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav adolvsson » sön maj 06, 2007 21:51

HippieSpellan skrev:s07e22. CSI
och pappa Mars! såg det inte förrns på slutet...

Enrico! :lovebunny:

Helt okej fall, kul men inget som stod ut över det vanliga (även om det vanliga alltid är fett underhållande, förutom två saker - dels scenen med Sara och Gil i sovrummet, när hon läser brevet. Personligt och fint. Dels slutsekunderna, när Gil bygger miniatyr. Det, tillsammans med voiceovern, verkar vilja få oss tro att han kan vara den riktige miniatyrmördaren. Det tror inte jag, jag tror den halvminuten var gjord för att luras med oss i publiken, och att Gil bygger för att förstå mördaren, komma in i hans sinne, kunna sätta dit honom. Det ska bli riktigt intressant att se vart det leder, vad Gil har i tankarna och, för all del, om William Petersen är trött på serien vore det här ett utmärkt spännande sätt för hans karaktär att gå på.

Förresten, och med viss anknytning, nu när det bara är två avsnitt kvar av säsongen, finns det något officiellt ord om en 8:a?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav AKS » tis maj 08, 2007 17:55

Blackpool avsnitt 4:

Gah! Ripley var himla dum där på slutet! Erkänna en sak han inte gjort!

Hoppas att hans fruga håller sig undan både från honom och Carlisle i slutet av serien. Ingen av dem förtjänar henne.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis maj 08, 2007 18:49

Såg enbart på avsnittet pga Enrico, men det var verkligen på gränsen för vad jag klarade av. Zzzz. En av de mest tråkiga och opersonliga serier som finns! Och det gäller alla CSI, och de lyckas alla dessutom har craptastic vinjetter.

Sen var det underligt att se en så mycket äldre Ally Sheedy!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tis maj 08, 2007 21:58

På Canal+ visade de nyss en intervju med folk från Aqua Teen Hunger Force i och med filmen. De kallade Pixar och Dreamworks filmer för obearbetade och att deras egna saker var mer naturtrogna med nästan tre olika frames på läpprörelserna. Och att varje absnitt nästan gjordes i realtid då det bara tar 15 minuter att göra ett avsnitt.

Oerhört sköna människor.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor maj 10, 2007 17:47

Idag har Traveler smygpremiär på ABC, den riktiga premiären är 30 maj, och jag ska helt klart se piloten en gång till. Näst bästa piloten från förra sommaren, ska bli intressant att äntligen få se vilka ändringar som gjorts och om den sen kan leva upp till vad piloten lovade.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » tor maj 10, 2007 18:22

Illyria skrev:Idag har Traveler smygpremiär på ABC, den riktiga premiären är 30 maj,

ÄNTLIGEN! *armarna i luften*
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav LWes » sön maj 13, 2007 19:29

adolvsson skrev:

Enrico! :lovebunny:

Helt okej fall, kul men inget som stod ut över det vanliga (även om det vanliga alltid är fett underhållande, förutom två saker - dels scenen med Sara och Gil i sovrummet, när hon läser brevet. Personligt och fint. Dels slutsekunderna, när Gil bygger miniatyr. Det, tillsammans med voiceovern, verkar vilja få oss tro att han kan vara den riktige miniatyrmördaren. Det tror inte jag, jag tror den halvminuten var gjord för att luras med oss i publiken, och att Gil bygger för att förstå mördaren, komma in i hans sinne, kunna sätta dit honom. Det ska bli riktigt intressant att se vart det leder, vad Gil har i tankarna och, för all del, om William Petersen är trött på serien vore det här ett utmärkt spännande sätt för hans karaktär att gå på.

Förresten, och med viss anknytning, nu när det bara är två avsnitt kvar av säsongen, finns det något officiellt ord om en 8:a?

Jag hoppas att han är mördaren, det vore riktigt intressant.
Serien har inte förnyats för nästa säsong, men det lär den ju göras, eller? Jag kan inte tänka mig att dom låter den sluta.

Jag har inte sett nya TRAVELER-första-avsnittet, är det mycket annorlunda från piloten med omfilmade scener och så eller?
Fan va den piloten var sjukt bra. Ska nog se avsnitt 1 ikväll. Bäst serie!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » sön maj 13, 2007 19:35

Piloten för Traveler var i princip samma, några scener hade filmats om med Jays flickvän, men ingen märkbar skillnad. Förutom att det var i widescreen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » mån maj 14, 2007 16:07

Illyria skrev:Piloten för Traveler var i princip samma, några scener hade filmats om med Jays flickvän, men ingen märkbar skillnad. Förutom att det var i widescreen.

Har inte sett än, varken i sommras eller nu. Funderar på om jag ska göra det eller vänta på tittarsiffror; tror inte jag klarar en till "Drive-faktor".

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » mån maj 14, 2007 16:44

Traveler är mycket mycket bättre än Drive. IMO
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » mån maj 14, 2007 16:51

Har bara sett ett avsnitt av Traveler så jag kan inte uttala mig om den är bättre ännu, den har ju t ex inte Nathan Fillion, men grunden för serien verkar mer lovande än ett bilrace.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » mån maj 14, 2007 18:17

Vad gäller första avsnittet slår Traveler Drive med hästlängder trots att the cap'n är med i Drive.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » mån maj 14, 2007 18:43

I sommras när vi såg piloter tyckte jag att Traveler var mycket bättre än Heroes pilot.
Känner mig inte lika hoppful nu dock, med tanke på att Traveler bara är 8 avsnitt nu, men jag tror det kommer vara bra så länge det varar.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav A bear » tis maj 15, 2007 13:14

Vet inte om någon postat den här, men det ser rätt praktisk ut:

http://www.tv-links.co.uk/

Mängder med TV-serier och filmer, rakt i browsern.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Rombat » tis maj 15, 2007 13:41

A bear skrev:Vet inte om någon postat den här, men det ser rätt praktisk ut:

http://www.tv-links.co.uk/

Mängder med TV-serier och filmer, rakt i browsern.
Bra sida. Brukar hålla sig up-to-date när länkar och sånt fuckas med också.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » tis maj 15, 2007 18:07

Rob Thomas bestämma över den amerikanska versionen av Blackpool? Nej tack! Efter vad han gjorde med Veronica Mars så vill jag inte att han tar i något projekt som jag är intresserad av...

http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800015033

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tis maj 15, 2007 20:26

Tja, har han inget bättre för sig, varför inte. Det är väl murder/mystery/musical?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tis maj 15, 2007 20:34

Ja, det stämmer, men eftersom jag gav upp Veronica Mars (trots den enorma fixering jag hade vid serien under S1) så är jag inget fan av RT. Han gjorde bra ifrån sig under S1, men sen tappade han bollen. IMO naturligtvis. Det är precis som då jag hör att snubben bakom the West Wing och Studio 60 är inblandat i nåt. Jag vill bara gå åt andra hållet. Riktigt så illa är det inte nu med RT, han kan gott få en chans till, men Viva Laughlin eller vad den nu heter vill jag gilla och RT skrämmer mig...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tis maj 15, 2007 20:36

AKS skrev:Det är precis som då jag hör att snubben bakom the West Wing och Studio 60 är inblandat i nåt. Jag vill bara gå åt andra hållet.

That's just weird and strange...

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis maj 15, 2007 20:40

Inte alls. TWW var stentrist de fem-tio avsnitt jag såg och Studio 60 klarade jag inte ens av att se hela första avsnittet av, trots att jag försökte. Inte alls min typ av serier.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » tis maj 15, 2007 21:32

AKS skrev:och Studio 60 klarade jag inte ens av att se hela första avsnittet av, trots att jag försökte.

*darra med underläppen och ser alldeles gråtfärdig ut*

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » tis maj 15, 2007 21:43

Hugaligen! Jag vill inte orsaka lidande, men tycks vara tvungen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Rombat » tis maj 15, 2007 21:47

AKS skrev:Hugaligen! Jag vill inte orsaka lidande, men tycks vara tvungen.
Mistress of Pain! :D

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film