3x21 - Graduation Day (part 1)

Här pratar vi mest om Säsong 3

Vad tycker du om avsnittet?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
0
Inga röster
8
7
23%
9
18
60%
10
5
17%
 
Antal röster : 30

3x21 - Graduation Day (part 1)

Inläggav Zaxx » lör sep 20, 2003 17:25

Ok.. detta är lovande tänkte jag.. hur bra avsnitt som helst.. mkt saker som händer.. många bollar i luften... Faith "dör" (hurra!) mm mm mm

de lyckas verkligen bygga upp stämningen inför det avslutande avsnittet för S3... jag hoppas och tror verkligen att detta kommer att bli bra!..

go Buffy go Buffy!

en 9:a
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » sön sep 21, 2003 12:22

Synd att du inte tyckte att uppbyggnaden avslutades väl, men det stämmer att det här är en ordentlig höjdare! Faith vs. Buffy är förmodligen fortfarande min favorit-fight i serien, och jag älskar det överhuvudtaget när huvudkaraktärerna tvingas finna sina mörka sidor (fightscenen är förresten ett perfekt exempel på hur jäkla bra Christophe Beck är, som jag tjatade om i musik-tråden).

Andra bra saker: Giles som hugger borgmästaren i bröstet, Xander & Anya återigen ("Men like sports. Men watch the action movie, they eat of the beef, and enjoy to look at the bosoms"), Willow & Oz och Buffy som slutar för The Council.

Betyg: 8+


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » sön sep 21, 2003 21:56

Håller med om att Buffy-Faith fighten är bland de bästa under seriens gång. Eliza å SMG har en bra kemi mellan varandra som jag tycker visar sig extremt väl i den scenen.

Gillar även när Giles försöker döda borgmästaren.Gillar alltid när Tony Head får visa att Ripper är en kille man inte ska bråka med :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav VelocityBoy » lör maj 15, 2004 22:53

Det här var nog avsnittet som sålde mig på serien jag hade sett lite andra avsnitt här och var men när Buffy högg kniven i magen på Faith så var jag tvungen att gnugga mig i ögonen... innan den tyckte jag att det var roligt men det var här jag förstod att det var på blodigt allvar.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Son_of_Giles » mån maj 24, 2004 14:06

Sällan sviker väl Buffy sin roll som hjältinna som när hon ger sig av för att mörda Faith. Japp, jag skriver mörda för det finns inget gott i hennes motiv. Att ta ett liv för att rädda ett annat är ingen god handling, knappt mänskligt faktiskt.

Å andra sidan så är väl inte målet med serien att framställa Buffy som den perfekta hjältinnan, och man skall väl inte gilla allt hon gör. Spindelmannen-Buffy hade nog varit ganska platt och tråkig.

Dessutom har jag ju sett mängder av filmer där hjälten mejat ner folk som hämnd eller för att undsätta sin älskade. Reagerar jag som jag gör för att jag gillar Faith eller för att Buffy agerar som en man?!?!
Son_of_Giles
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 03 maj 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Noggster » mån maj 24, 2004 14:28

Man kan iofs förstå att hon heller räddar Angel än Faith, då det är självklart att Angel kommer göra mänskligheten mer nytta än Faith någonsin kommer.
Sen vet jag inte hur långt du har kommit, men det diskuteras mer i ämnet i framtidne.

Buffy är väl ändå en väldigt stark kvinna, och ingen man.. din gris! heh
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav VelocityBoy » mån maj 24, 2004 14:38

Son_of_Giles: Här är nog Buffy mer människa än hjältinna... om någon skadade den du älskar och enda lösningen att rädda personen var att ta livet av den som skadade honom/henne så tror jag att de flesta inte skulle tveka... de må inte vara ädelt men det är naturligt.

Det som gör avsnittet så starkt är att Buffy kastar bort hjältemanteln för en gångs skull och det får därför tyngd... det är en stor grej när Buffy bestämmer sig för att döda.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Son_of_Giles » mån maj 24, 2004 15:58

Noggster skrev:Buffy är väl ändå en väldigt stark kvinna, och ingen man.. din gris! heh


Nog verkar det som jag släpar omkring på en del bacon :oops:

Får bota det med repriser av Buffy :)
Son_of_Giles
Demon Fodder
 
Inlägg: 29
Blev medlem: 03 maj 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » mån maj 24, 2004 23:44

tycker väl det är ganska motiverat av henne...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tis maj 25, 2004 0:06

Det är väl motiverat, men ändå onekligen en mörk vändning för flickan i fråga.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tis maj 25, 2004 0:08

Det här ämnet går nästan att koppla till Mr Chases tråd om Demondräpandets moral

Finns väl lite spoilers, kommer inte riktigt ihåg...
http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=797
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Koala » mån sep 20, 2004 14:29

Me like, me like :)
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Jhonny » tis okt 19, 2004 21:22

Vad 17 säger cordelia ca 50 sekunder in i programmet ? :?
There is no knowledge that is not power
Användarvisningsbild
Jhonny
Minion
 
Inlägg: 295
Blev medlem: 07 okt 2004
Ort: Dalsjöfors

Inläggav Pazuzu » tis okt 19, 2004 21:41

Jag var för lat för att kolla upp det på dvdn, men här är Cordelias repliker enligt manuset så du kan kanske lista ut det själv:

Cordelia: I can't believe this loser look. I lobbied so hard for the teal. No one ever listens to me. A lone fashionable wolf.
Xander: I like the Maroon. Has more dignity.
Cordelia: Dignity? You? In relation to clothes? I am awash in a sea of confusion.
Xander: I just want to look respectable in this, considering I'm probably gonna die in it.
Cordelia: Excuse me?
Xander: I'm telling you. I woke up the other day with this feeling in my gut. I just know there's no way I'm getting out of this school alive.
Cordelia: Wow, you've really mastered the power of positive giving-up.
Xander: I've been lucky too many times. My number's coming up. And I was short! One more rotation and I'm shipping state-side, you know what I mean?
Cordelia: Seldom if ever.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Jhonny » tis okt 19, 2004 22:18

seldom if ever.... ah :idea:


Så har man sett färdigt säsong 3 igen, nu beger jag mig mot nya marker! Spännande!!
There is no knowledge that is not power
Användarvisningsbild
Jhonny
Minion
 
Inlägg: 295
Blev medlem: 07 okt 2004
Ort: Dalsjöfors

Inläggav eponinethen » ons jan 05, 2005 1:35

Ett av de allra sorgligaste och bästa avsnitten. Buffy försöker mörda Faith.

Och Faith hamnar i en koma. Vad mer behöver egentligen sägas..?
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » sön jan 16, 2005 17:29

Lysande avsnitt!

Giles: Faith has you at a disadvantage, Buffy.
Buffy: 'Cause I'm not crazy, or 'cause I don't kill people?
Giles: Both, actually.

Xander: The Mayor's gonna kill us all during graduation.
Cordelia: Oh. Are you gonna go to fifth period?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Angelus » tor jan 27, 2005 9:34

en väldigt bra start på ett slut...10 points
"me, myself and my lvl 60"
Användarvisningsbild
Angelus
Minion
 
Inlägg: 191
Blev medlem: 26 maj 2004
Ort: Onsala

Inläggav xAMNESIAx » lör feb 12, 2005 16:27

Bättre än del 2, utan tvekan. Fight scenen med Buffy och Faith är klassisk, helt klart bland de bästa fighterna under hela sceriens gång.

Personligen så skulle jag nog reagera på samma sätt som Buffy gjorde om jag ver i hennes sits. Precis som VelocityBoy sa så är det knappast ädelt, men naturligt. Och det är väl det hela Buffy handlar om. Hon är människa, och hon agerar där efter.

8/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Gordo » lör feb 12, 2005 22:59

En sådan fantastisk början på slutet av denna säsong. Att Buffy ger sig iväg för att döda Faith tycker jag (precis som många andra) är mycket förståligt och gör att karaktären Buffy får mer djup och bli än mer intressant!

Riktig bra avsnitt 9/10
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » sön jun 26, 2005 22:20

GD1 är faktiskt en riktigt bra halva av den näst minst bra säsongsavslutningen av Buffy. Minns att jag var lite mer impad första gången jag såg den, men den håller fortfarande.

Några kul/bra/rörande/otäcka scener:
- Willow och Harmony.
HARMONY: I hope we won't lose touch.
WILLOW: No, we'll hang out.
HARMONY: Bye!
WILLOW: Bye!
WILLOW: Oh, I'm gonna miss her.
BUFFY: Don't you hate her?
WILLOW: Yes, with a fiery vengeance. She picked on me for ten years, the vacuous tramp.


XANDER: Guess who our commencement speaker is?
WILLOW: Siegfried?
XANDER: No.
WILLOW: Roy?
XANDER: No.
WILLOW: One of the tigers?


- Borgmästaren och Faiths två scener. Det är väl knappast en slump att deras förhållande liknar det mellan Buffy och Giles - den lilla detaljen att de är onda ändrar inte det. Gillar dem skarpt ihop.

- FIGHTEN! Buffy må ha predikat om hur fel det är att döda hela säsongen, men
Nobody messes with my boyfriend!

och it's ON. Buffy har dödat människor förr, men det här är första gången hon verkligen försöker begå ett regelrätt mord. Det är inte ett sympatiskt drag, och det är en lysande payoff på hela Buffy/Faitharcen som gått under säsongen. Om Faith inte är uteslutande ond kan Buffy inte vara uteslutande god.
FAITH: Well, look at you, all dressed up in big sister's clothes.


- Giles och Wesley som fäktas utan att Giles ens behöver titta.

- Oz & Willow, Xander & Anya. Good times.

- Xander och Cordelias diverse lugna konstateranden att de kommer att dö.

XANDER: We're gonna need a bigger boat.


- Buffy som sparkar the council. Har ni tänkt på en sak? (spoiler alla säsonger)
Alla avslutningsavsnitt innefattar att Buffy ger upp något av vad det innebär - eller åtminstone antas innebära - att vara en slayer. Bryter mot reglerna, men får ändå jobbet gjort. I "Prophecy Girl" slutar hon. I "Becoming" rymmer hon fältet. I "Graduation Day" sparkar hon Wesley och försöker mörda Faith. I "Primeval"/"Restless" släpper hon in resten av gänget i slayernessen och håller på att stryka med på kuppen. I "The Gift"... ja. I "Grave" är hon maktlös, men delar med sig av den makt hon har till Dawn. Och i "Chosen", förstås, slutar hon helt vara Buffy THE vampire slayer och byter ut den bestämda artikeln mot en obestämd. Vet inte om det ligger något i det där, men det känns så...

Förresten gillar jag att läsa Joss manus (plural (mani?)). The man likes his cusswords.
Joss Whedon skrev:Buffy punches Faith so fucking hard her head nearly snaps off.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav eponinethen » mån jun 27, 2005 11:42

Det här är på sätt och vis ett av mina favoritavsnitt... Och även en av mina favoritsäsongsavslutningar. The Mayor som big bad, Buffy fortfarande som high school student, och Willow som supersöt nerd.. Och Faith som någonting mitt emellan, inte big bad men det som kopplar Buffy till The Mayor, gah... Älskar detta. Plus att allting är så snyggt, och bra gjort (eh, utom kanske ormen då). Hur som helst, ett riktigt bra och sjukt sorgligt avsnitt, Buffy som tänker mörda Faith... gah..
"If I speak more clearly, if I make more sense..."

epo's blog
Användarvisningsbild
eponinethen
Minion
 
Inlägg: 147
Blev medlem: 15 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav fripp21 » fre apr 14, 2006 23:45

"Gravlax"

Första delen av The Graduation och spänningen byggs upp. Det är svårt att betygsätta avsnittet efter dess egna meriter, så jag avstår från det. Men det var nog en liten besvikelse i alla fall. Trots att det händer en massa saker i avsnittet. Angel blir förgiftad. Buffy säger upp sig hos the Council. Buffy och Faith fajtas.

Fajtscenen mellan Buffy och Faith var ok, men jag såg nog fortfarande Faith som en förvirrad, elak och bortskämd (!) liten tjej så det blev inte den magnifika uppgörelse som man kunde förväntat sig. The Mayor och Faith har dock en mycket intressant relation. Han kallar sig mycket riktigt hennes far. Faith söker förtvivlat efter en familj och en tillhörighet. Att Buffy går ut på stan för att döda henne är lite förvånande. Att hon sedan verkligen försöker döda Faith är än mer förvånande.
Faith: You killed me.

Men på något sätt var uppgörelsen en besvikelse.

Angel och Buffy's relation har verkligen satts på hårda prov genom säsong 3, och nu blir han förgiftad också. Det velas en hel del fram och tillbaks.Magin dem emellan tunnas tyvärr ut.

Detta var sannerligen inte ett av de mest humoristiska avsnitten men det fanns någa lustiga kommentarer som vanligt. Som när the Mayor kommer in i biblioteket.
Mayor: "The beast will walk upon the earth and darkness will follow. The several races of man will be as one in their terror and destruction." Aw, that's kind of sweet. Different races coming together.

Sen gillar vi Mr. Giles (som vanligt!) när han hugger the Mayor med värjan. Han har stake, den där torra britten. På tal om stake.
Willow är med Oz. :lovebunny:

Av alla karaktärer är det annars Xander som levererar den replik som kändes längst in i hjärtat.
Xander: I got friends on the line.


Scenen med Anya var mycket lustig och hennes problem med romatiken var fasligt roligt.
Xander: Welcome to the world of romance.
Anya: It's horrible. No wonder I used to get so much work.

Anya: Aren't we gonna kiss?


Nu vidare till sista avsnittet...
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav A bear » tis nov 07, 2006 0:35

Bästa replik: Jag vet inte varför jag är så förtjust i det här citatet.
XANDER: Guess who our commencement speaker is?
WILLOW: Siegfried?
XANDER: No.
WILLOW: Roy?
XANDER: No.
WILLOW: One of the tigers?
XANDER: Come out of the fantasy, Will.


Bästa popkulturreferens: JAWS!
XANDER: We're gonna need a bigger boat.


Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: Kommer inte på nåt just nu.

Hej Joss Whedon:
WESLEY: This is mutiny.
BUFFY: I like to think of it as graduation.
Seriens grundidé: High school är ett helvete. Bokstavligt talat. Så om Buffys Slayerskap har med den metaforen att göra kan hon inte gå ut high school utan att frigöra sig.

Sen knyter vi också ihop Jago/Othellorelationen Buffy och Faith har genom att Buffy ger sig iväg för att begå mord iförd läderbyxor, hårdmejkad, och med Faiths kniv. Skillnaden mellan dem har sällan varit mindre.

Awww: Oz som får panik.

Höh? Buffy fattar beslutet att mörda Faith lite väl enkelt, och de andra låter henne fatta det lite väl enkelt. Man tycker att åtminstone Xander borde säga ifrån på skarpen - låta Buffy begå mord för att rädda Angel?

Wow, detta är en bra serie: Jo, GD1 är ett riktigt bra avsnitt, fullt med små kul detaljer (hänggubbescenen - been there), Xander och Anya, Angel som snubblar i dörren etc... och så en del stora karaktärs- och arcprylar; Faiths sista snack med borgmästaren, borgmästaren i biblioteket (gaaah!), Wesley/Giles/Buffy-triangeln, Angels sjukdom, Willow och Oz etc... och så förstås fighten och Faiths steg ut i evigheten.
FAITH: When I was a kid, a couple of miles outside of Boston there was this quarry. And all the kids used to swim there and jump off the rocks. And there was this one rock like forty feet up. I was the only one that would jump off it. All the older kids were too scared.
MAYOR: Not you though.
FAITH: Naah. I could do it easy.
MAYOR: Get some rest.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav gollum » ons nov 08, 2006 22:01

Första delen av ett dubbelavsnitt, och det märks. Det byggs upp ordentligt nu mot borgmästarens zenith och förväntningarna är stora!

Buffy är verkligen "tonårig" i grälet hon har med Angel, vad han än säger så vänder hon det helt om och allt är Angels fel. Inte en tillstymmelse till självrannsakan. Väldigt träffsäkert.

Buffy: Stealthy!
Angel: Not my best entrance.

Den sortens replikskiften älskar jag! :D

Däremot tycker jag inte att uppnosigheten och trotset mot Wesley klär henne, men det finns en vits med det, det inser jag. Allt ställs nu på sin kant, inget är som det brukar och hennes sätt att ta hand om problem funkar inte längre. Hon behöver sätta sig i ett läge där hon är beredd att göra något annat och då kan inte något stå ivägen.
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav AKS » tor jun 07, 2007 21:51

Detta är ett starkt avsnitt. Helt klart en uppbyggnad inför vad som komma skall, men IMO ett mycket bra avsnitt sett för sig själv också.

Hehe, har nog inte sett detta avsnitt sen jag börjar arbeta som lärare, men det är ganska passande att se det nu då det är avslutning i morgon och en massa nior ska sluta och man ser studenter på stan... Och scenen med läraren får det verkligen att ringa femton kyrkklockor i skallen. Då han börjar hänga gubben så började jag gapskratta och tänkte: "Yup, been there. Idag till och med." :D :D

Ännu ett hehe till scenen då Angel halkar. Jag älskar då denna så totalt seriösa karaktär får göra såna småsaker. (spoiler AtS) Lyckligtvis blir han mindre seriös i Angel, serien, och det finns ju en scen i S4 som speglar denna scen totalt. Vill minnas att Angel ska smyga in på Cordys rum och halkar på en massa smågrejer som står innanför fönstret. Det är en "spola tillbaka och titta en gång till"-scen för mig.

Anya får också fortsätta vara kul:
ANYA (till Xander): Fine. You know what? I hope you die. (Xander går iväg.) Aren't we gonna kiss?

:D

Fightscenen med Buffy och Faith älskar jag! Den är riktigt, riktigt bra. Och Buffy sticker kniven i Faith! :eek: Är Faith äldre än Buffy? I detta avsnitt säger hon nåt om "Look at you, dressed up in big sister's clothes" (parafras). Och Buffy har ju på sig skinnbyxor om jag såg rätt.

Starkt och bra avsnitt. 9 av 10. Nu längtar jag efter del 2.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor jun 07, 2007 21:57

Nej, Faith är lite yngre. Repliken syftar snarare på att hon ser sig överlägen Buffy.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor jun 07, 2007 22:53

Tänkte jag också. Skulle vara lite orättvist om hon blir kallad så sent att hon slipper cruciamentum.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav carre » fre jun 08, 2007 12:26

AKS skrev:Ännu ett hehe till scenen då Angel halkar. Jag älskar då denna så totalt seriösa karaktär får göra såna småsaker. [spoiler="AtS"]Lyckligtvis blir han mindre seriös i Angel, serien, och det finns ju en scen i S4 som speglar denna scen totalt. Vill minnas att Angel ska smyga in på Cordys rum och halkar på en massa smågrejer som står innanför fönstret. Det är en "spola tillbaka och titta en gång till"-scen för mig.



det är det som gör att Angel är en av mina absoluta favoritkaraktärer,han är så sjukt småsint och töntig egentligen och det är helt fantastiskt. vore bara jobbigt om han skulle vara seriös hjälte egentligen, det är liksom mer en roll han har tagit på sig för att bota för sina brott. den egentliga Angel är urtypen av en riktigt fantastisk tönt, och vem älskar inte en sådan?!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav AKS » fre jun 08, 2007 12:53

Hear, hear, ey! (spoiler AtS) Men det är först i AtS som det riktigt kommer fram. I BtVS ägnar han 95% av tiden att stå i skuggorna och se svårmodig och känslomässigt torterad ut. Jag svär, den karaktären måste antingen ha fått en egen serie efter S3 av Buffy eller blivit utskriven. Sunnydale didn't do nuthin' for 'im. :) (Talar mest om S3, för i S1 och S2 funkar han ju finfint.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 3



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare