Ljudet följer inte munnarna

Frequently Asked Questions, här finns de vanligaste svaren på de vanligaste frågorna!

Ljudet följer inte munnarna

Inläggav HeY » mån apr 30, 2007 22:01

Okej, nu kanske detta inte är helt rätt ställe att fråga detta men det är ju faktiskt en fråga som söker ett svar och jag tycker det känns som något som fler någon gång skulle kunna behöva hjälp med.

Jag håller på att se på Gilmore Girls och har precis fått hem säsong 4 (typ i förrgår eller ngt) och nu när jag kom till avsnitt 4x05 så hände det, det värsta som kan hända vid nerladdning; ljudet följer inte deras munnar! Gaaah vad irriterande det är :angry:

Jag tänkte då att om det bara är detta avsnittet så kan jag väl leva med det, men då fortsatte det ända fram till avsnitt 4x10; hela 5 avsnitt klarar jag inte med denna tortyr.

Jag har en kontakt på msn som en gång nämde att detta går att fixa ganska lätt med några enkla knapptryck, Ctrl+Något-vad-det-nu-var... Eller jag minns inte, men han sade iaf att det gick att fixa utan att behöva ladda ner på nytt. Är det någon vänlig själ i Buffyvärlden som vet hur man kan fixa detta? Någon vänlig själ som skulle kunna hjälpa ifall denne bär på hemligheten? Det skulle vara guld värt, nej mer än det, det skulle inte gå att beskriva!!

Oftast änvänder jag VLC vid uppspelning av serier, om det är väsentligt!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån apr 30, 2007 22:44

Använd VLC, justera med ctrl K eller L så mycket det behövs.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » mån apr 30, 2007 22:48

Ska man hålla inne det eller trycka många gånger?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån apr 30, 2007 22:51

Vilket som, men det är lättare med enskilda klick så det inte blir för mycket. Det brukar stå i rutan (on screen display) hur mycket du har justerat + eller - och normalt brukar det inte vara så mycket justering som behövs.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » mån apr 30, 2007 22:55

On Screen Display what now? :?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån apr 30, 2007 22:58

Starta avsnittet med VLC, justera ljudet, du ser i VLC-fönstret hur mycket du justerat. En text-display on screen.

Testa. It's not rocket science. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » mån apr 30, 2007 23:01

Jo det var det jag tänkte, men det kommer inte upp någon text ruta på displayen som visar justeringen. Vilken version har du av VLC?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » mån apr 30, 2007 23:06

Man kan ändra det bland inställningarna också. Under Audio, "Audio desynchronisation compensation".
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Illyria » mån apr 30, 2007 23:06

Normalt brukar väl OSD (on screen display) vara default, men annars kan du ställa in så det syns också. Inställningar - Inställningar - Video - Textremsor - Klicka i On Screen Display. Det är bara en hjälpful text du ser så du vet hur mycket du har ändrat men inte något du egentligen behöver, allt du behöver göra är justera ljudet med ctrl K eller L så mycket som det behövs tills ljudet matchar. Det ändras direkt när du spelar avsnittet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » mån apr 30, 2007 23:10

Ah, jag hittade felet. Jag hade visst en alldeles för gammal version, sjukt gammal, så gammal att jag inte ens vill erkänna hur gammal den var :rolleyes:

Iaf så har jag tagit hem den nyaste versionen nu och det funkade perfekt.

Tack Illyria, du kan inte förstå hur tacksam jag är! Du har besparat mig att leta upp och ladda ner 6 stycken gamla GG avsnitt som är omöjliga att hitta bland torrents, och då sökningen på DC slutade fungera av ngn konstig anledning när jag uppdaterade versionen så kan jag inte hitta det där heller. Iaf, tack så hjärtligt mycket, jag är evigt tacksam :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » tis maj 01, 2007 1:50

KOMPLICERAT! nördar är ni! men fina nördar så ni är fina nördar!!!!!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav lilith » fre maj 04, 2007 23:52

Rombat skrev:KOMPLICERAT! nördar är ni! men fina nördar så ni är fina nördar!!!!!

IRLG!

Ja verkligen! Den samlade kunskapen på detta forum löser ALLT.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav HeY » lör maj 05, 2007 19:29

lilith skrev:Ja verkligen! Den samlade kunskapen på detta forum löser ALLT.


Ja verkligen, nu behöver jag aldrig igen oroa mig för att filen jag laddar ner ska krångla med ljudet :D

Förresten, kan försätta med en ny fråga även om det inte hör till ämnet. Men det känns onödigt att starta en ny tråd.
Jag uppdaterade nämligen mitt DC++ nyligen. Jag hade en pinsamt gammal version även där så bland annat Buffyhubben funkade inte på grund av det. Men nu när man söker så händer inget. Jag kommer in i alla hubbarna men när jag söker så händer det inget. Jag har aldrig förstått det här med portar och om det ska vara ngn speciell inställning där skulle jag gärna vilja ha lite hjälp. I första fliken som kommer upp där hubbarna ligger så finns det en som heter "System log", den fanns inte på det gamla (jag har nyaste versionen nu) och där står det:

[19:27] TLS disabled, failed to generate certificate: Det går inte att hitta filen.
[19:27] Failed to load certificate file
[19:27] File list refresh initiated
[19:27] File list refresh finished


Min lilla gärna fattar ingenting. Men där man ställer in portarna finns det en som heter TLS. Någon som kanske kan vara snäll och förklara hur jag ska få mitt kära DC att funka igen skulle vara en ängel!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » lör maj 05, 2007 19:38

HeY skrev:Förresten, kan försätta med en ny fråga även om det inte hör till ämnet. Men det känns onödigt att starta en ny tråd.

Låt mig presentera, your new best friend, hjälptråden!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » lör maj 05, 2007 19:41

Illyria skrev:
HeY skrev:Förresten, kan försätta med en ny fråga även om det inte hör till ämnet. Men det känns onödigt att starta en ny tråd.

Låt mig presentera, your new best friend, hjälptråden!


Oh se där, underbart :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm


Återgå till F.A.Q.



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron