5x22 - Not fade away

Här pratas det om Angel Säsong 5

Så, vad tycks om slutet?

1
6
6%
2
1
1%
3
5
5%
4
1
1%
5
0
Inga röster
6
1
1%
7
5
5%
8
13
13%
9
17
17%
10
52
51%
 
Antal röster : 101

Inläggav malavel » tor maj 20, 2004 20:11

Vem var det som åkte med hissen efter Angel/Harmony men innan Hamilton kom ut? Och vem gav betyget 4:a?
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tor maj 20, 2004 20:19

4! Du är på min lista vem du än är :evil:
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav latarmig » tor maj 20, 2004 21:56

Det var mycket som var bra här, till exempel att alla fick en liten tid i rampljuset. Det allra bästa var dock att Wes dog. Missförstå mig inte, jag gillar honom skarpt, men att han fick äran att dö gjorde att avsnittet fick ett välbehövligt allvar. Att någon måste dö var självklart.

Hade Lorne eller Harmony dött hade det varit ett stort jaså.

Om Gunn dött hade det varit nästan lika illa, han har inte varit en centralgestalt på länge.

Illyria blev halvt ihjälslagen i förra avsnittet och hade hon dött av skadorna från förra veckan nu så hade det känts fel. Om hon hade givits möjlighet att tillfriskna och sedan ändå dödats i det här avsnittet hade det varit meningslöst, då hade hon lika gärna kunnat dö av de första skadorna.

Jag antar att alla sett säsong sju av Buffy, men ändå...
Spike har redan dött i en avslutning så han kan inte gärna dö nu igen.

Angel kan knappast dö om inte alla dör, det är ju hans serie.

Då är det bara Wes kvar (jag räknar inte Connor). Och hans död är perfekt, han är så älskad och respekterad, och sättet han dör på är en hjältes.

Det är bara att gratulera till en fantastisk avslutning på serien. Jag trodde inte att de skulle klara att fixa en riktigt bra avslutning efter jag sett "The Girl in Question".
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Horrabin » tor maj 20, 2004 22:06

Riktigt bra avsnitt. Allvaret kändes långa vägar och det var faktiskt otäckt spännande ibland. Jag hade hört rykten om att någon inte skulle överleva och jag antog att det var Wes eftersom han inte hade direkt något att leva för sedan Fred dog, och när han och Ilyria pratade innan han gav sig iväg så antog jag att han skulle dö och att hon skulle förvandla sig till Fred för att ge honom ett sista farväl.

Det var grymt skönt att se alla "göra" sin sista dag. Lorne var ju självklar, men att Spike satte sig och läste poesi var oväntat men helt rätt. Skön koppling där med Cecily. Att Lindsey dog var oväntat, om något trodde jag han skulle döda Lorne.

Och så enkelt Joss & Co fick bort all diskussion om Shanshu-profetian och om Angel ska bli människa igen eller inte. Snabbt och enkelt. Move on people, nothing to see here.

Nu är det slut. Damn. All Buffyverse är slut. Damn. Nu kan man bara se fram emot Serenity och att Joss får återkomma till TV-mediet snart.

Wes is dead. Fan, kunde de inte ha tagit död på Gunn i stället och låtit Wes vara kvar i sista scenen, om än skadad. Då hade man ju kunna skapa sig ett eget liten happy-land i huvudet där han fick fortsätta sparka stjärt.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tor maj 20, 2004 22:31

Jag måste bara påpeka att även om slutet går att tolka på olika sätt (själv tror jag som sagt att hela gänget allihop dör tillsammans i en blaze of glory), så var det väl närmast uppenbart att Gunn bara hade en kort stund kvar att leva, oavsett om hela helvetets arméer hade kommit för att slakta honom eller inte.

"You're supposed to wear that red stuff on the inside, Charlie Boy."

"You're fading. You'll last ten minutes at best."
Senast redigerad av caffeineaddict fre maj 21, 2004 2:39, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tor maj 20, 2004 22:40

Jo Gunn kan räknas som död. Läse precis ett bra inlägg på ett forum:

After that fight I see Gunn and Ilyria lying on the ground, obviously dead. Littered around are the bodies of all the, well, running at them guys. The Dragon is lying dead in the Background. Spike and Angel walk up, overwhelmed looks on their faces, and very injured. Angel opens his mouth to speak, right before a barely alive WRH soldier (at least that what i thought hose guys were) stakes him. Spike promptly decapitates the soldier, and walks away.
P.S This is the Start of the First episode of Spike the Series.


I hope....



Låter bra, mycket bra. Dags att ringa Joss
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Horrabin » tor maj 20, 2004 22:46

Jodå, nog antar jag att Gunn kommer att dö, men eftersom det inte visats så vet man inte. Det är det jag menar med att jag hellre hade haft Wes i det läget. Ganska så säkert död, men man kan inte vara helt säker eftersom man inte får se vad som händer. Nu är det ju i alla fall ingen tvekan om att Wes är död.

Jag menar, precis sekunden efter avsnittet slutade kanske en hel slayer-armé kom springande, Willow ibland dem skjutandes lite magic bolts mot bad guys, och Buffy i täten. Då kanske alla klarade sig. Hey, a boy can dream can't he?

Utdrag från en intervju med Joss:
He also says he had many more stories to tell about the Angel crew — citing the sexy character of Illyria, in particular, as someone he wished to spend more time with.

For Whedon, what makes the end even harder is that he'd already conceived a terrific premise for Angel's sixth year. "When you buck the system, and do your best to make it collapse," he teases, "what if it does? The next season would have been some serious chaos." Now, that sounds like a story that deserves to be told someday.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav Off » tor maj 20, 2004 22:59

GAH nu kom hatet igen. JAG HATAR WB!

HATAR
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tor maj 20, 2004 23:33

Ja, det där var jävligt deprimerande att läsa.... helvete, helvete, helvete!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Langtry » tor maj 20, 2004 23:58

Sitter här förundrad men samtidigt tom efter att sista avsnittet av Angel har beskådats.

Avsnittet var mycket bra men just nu känner jag lite sådär om slutet. Som det känns nu hade jag hellre haft ett lite mer avslutande slut (som Buffy ungefär) men det här kanske håller öppet lite mer om det någonsin blir nå'n spin off (hoppas hoppas).

Och avslutningsvis infaller jag i föregående Hata WB!

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav VelocityBoy » fre maj 21, 2004 0:27

Så det var det sista Buffyverse avsnittet... jaja det är ett ämne värt en egen tråd så jag tänkte inte ödsla mer krut på det här.

Jag måste säga att jag inte blev så tagen under avsnittets gång det var liksom för spännande för att jag skulle kunna reflektera över det (det är alltid bättre andra gången för mig) men nu när jag skriver det här har jag en klump i halsen.

Så vad tyckte jag var bra:

Jag tyckte att Dave Boreanaz som Angel var helt suverän man kände vanmakten och frustrationen stråla utifrån honom han var blytung i det här avsnittet. Allt tvivel som Angel har haft angående sin och The Fang gangs riktning under de två senaste åren drevs till sin spets här och här visade han beslutsamhet som kändes mäktig (och i vissa fall riktigt otäck)... han slängde iväg allt som spelade roll för honom allt som var kvar var för "the good fight" en äkta hjälte. Det var också fint att Angel spenderade sin sista dag med Connor (som återigen var snuskigt bra...)och att de kom överens... lite belöning efter allt åt big-dark-and-broody.

Spike. Avsnittet var ganska Spike light men alla scener var bra framför allt den när han läste dikten ifrån "Fool for love" och de applåderade... det måste ha varit en sådan känsla för honom, en sådan revansch tänk om man sjäv skulle kunna möta sin värsta rädsla själv på det sättet.

Wesley... vad kan man säga? det var starkt, så starkt när Illyria frågade om han ville att hon skulle ljuga för honom och han sa ja så förstod man honom och när hon sedan grät för honom... obeskrivligt bra helt enkelt. Wesley har varit kung de senaste två åren och han förtjänade verkligen att få sin Fred.

Illyria var superbra det har varit läckert att se henne få ökad förståelse för mänskliga känslor det är så irriterande att veta att man hade kunnat få en hel säsong till med henne och att få se henne utvecklas där. Jag gillade när hon dödade "the devil" och hans gäng off-screen jag är ett stort fan till den typen av lösningar (får naturligtvis inte överanvändas). Sedan var hon ju kosmiskt bra i de ovan nämnd scenerna med Wesley

Lorne... stackars Lorne. Jag tyckte det var suveränt att han fick döda Lindsey på uppdrag av Angel (som jag tolkade det) det var snygg "foreshadowing" att Lorne sa åt Lindsey att han redan hade hört honom sjunga och det var också snyggt på slutet då Angel sa åt Eve (som det var lite synd om iaf) att Lindsey inte skulle hämta henne... han visste. Det kändes också som att det var det tyngsta Lorne skulle kunna offra (lite som Angel och shan-shu profetian)... hela sitt jag liksom, därför kändes det inte som ett svek att han inte dök upp i gränden.

Gunn det var skönt att få tillbaka streetfighter Gunn i full action och det var ytterligare ett briljant drag av Joss att låta Gunn spendera sin sista dag med Anne (hon har verkligen blivit klipskare med åren) det var verkligen rörande.

Slutet. Sista scenen i gränden var bra det kändes logiskt att det slutade i en gränd inte mycket annorlunda ifrån den där gränden i slutet på inledningen och att det slutade som det började "fighting the good fight". Jag har inget alls emot det öppna slutet jag har inte bestämt mig för om jag tror att de överlever eller inte... Angel dog nog ändå (fast han fick draken) och Spike överlevde för han dog i Buffy och det skulle vara tjatigt om han dog igen.

Saker jag tyckte var mindre bra:

Jag tyckte att det gick för snabbt jag hade velat se mer av de olika "uppdragen", mer back-to-basics med karaktärerna. Dessutom så kändes det verkligen som att det gick för snabbt hela händelse förloppet vi fick inte reda på att "Circle of Thorns" ens fanns till förrän näst sista avsnittet.

"The circle of Thorns" medlemmar kändes inte så farliga direkt, de hade spenderat tidigare avsnitt med att driva med de här karaktärerna så för min del kändes det inte trovärdigt att de skulle kontrollera stora delar av världen och Wolfram and Harts öde... nej det som var bra i avsnittet var hur fint de skildrade huvudpersonerna.

Jag tyckte att Spike skulle ha dedikerat sin dikt till Buffy istället för Cecily (även om det var väldigt bra det också), jag vet att Joss inte ville att sista avsnittet skulle handla om Buffy men iom att han vill belysa karaktärerna så kändes det som att Buffy skulle ha nämnts på något sätt (om inte i dikten ovan så t ex att man skulle se honom att posta ett brev, eller kanske lämna ett meddelande på hennes svarare) i Spikes del då Spike alltid har varit All-about-Buffy.

Det kändes som att WB spottade mig i ansiktet med sitt tack på slutet...stå för vad ni har gjort istället.

Jag gillade faktiskt inte heller att serien tog slut... det var nog det värsta med avsnittet och det här året i allmänhet.

Edit. Avsnittet får 8 i betyg av mig.
Senast redigerad av VelocityBoy fre maj 21, 2004 0:35, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav latarmig » fre maj 21, 2004 0:27

Langtry: Med så kort varsel har det nog varit svårt att skapa en avslutning a la Buffy s. 7, och jag är rätt nöjd med att de inte försökte. Alla farhågor vi haft vecka efter vecka om hur det ska vara möjligt att göra ett avslut med så få avsnitt kvar hade nog infriats i så fall.

Jag tycker det här slutet var så bra det kunde bli, och då tänker jag på sista scenen. Vid det laget hade jag glömt allt vad klocka heter och var fullständigt inne i handlingen, och så ser jag den svarta skärmen och namnet Joss Whedon: Jisses, det är slut! Det var en bra chock.

För mig så är de alla nu döda (with a bang). Ändå tills motsatsen bevisas, det vill säga när en ny spin-off börjar med att Horrabins slayer-army rensar upp bland monstren och alla våra hjältar vandrar iväg mot nya äventyr. :-)

Måste se om det. Nu!
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » fre maj 21, 2004 0:30

Ur spin-off synpunkt var det synd att Wesley dog han var en utav de karaktärer jag gärna hade sett mer av (han hade fungerat bra med Spike och Illyria, eller som en Giles för ett nytt gäng)... fast för storyns del så kändes det ändå bra.

Spike och Illyria fungerar ruskigt bra ihop jag kommer inte att bli förvånad då fan-ficsen börjar att dyka upp.
Senast redigerad av VelocityBoy fre maj 21, 2004 0:36, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav VelocityBoy » fre maj 21, 2004 0:32

Horrabin: Jag håller med om slutet under rådande omständigheter var det enda möjliga (tom det här blev lite stressat).

Förresten var jag både nöjd och missnöjd över hur de "löste" Harmony frågan. Det var bra att det påpekades att en vampyr utan själ är ond till sin natur (det är bara vår Spikey som är fantastisk nog att vilja bli god trots att han var utan själ :) ) men det var dåligt att de har låtit Harmony vara så god hela säsongen för att låta henne bli ond i sista sekunderna i sista avsnittet (lite roligt var det ju förresten, men jag hade ju fäst mig vid henne).

Buffy s6 spoilers
Det hela påminnner lite om Spike i s6 nämligen att de gjorde honom lite för själfull och god under säsongens gång så när han väl gjorde våldtäktsförsöket så blev det nästan out-of-character (bara nästan dock för mig fungerade det))
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav caffeineaddict » fre maj 21, 2004 2:37

VelocityBoy: Dikten är tillägnad Cecily för att Cecily var den ende Spike skrev dikter till. Han skrev aldrig några dikter till Buffy. Den dikten som han läser i Not Fade Away skrev han redan 1880 i Fool For Love.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav VelocityBoy » fre maj 21, 2004 9:11

Caffeineaddict: Iom att jag skrev att dikten var ifrån "Fool for love" så var jag förstås medveten om det. Jag tyckte som sagt att det var bra att den var den var dedikerad till Cecily också... ja det kanske var rätt på alla plan *vit flagga* men Buffy skulle ha fått en mention på något annat sätt (telefonsvararen hade varit bra... inget långt tal man skulle ha kunnat få höra bara de sista orden eller kanske bara"-bye Buffy... bloody stupid answering machine!")
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav gaspode » fre maj 21, 2004 9:17

Visst hade det varit i Spikes karaktär, men jag tycker det funkade bra utan, både Spike och Angel gjorde på något sätt upp med sitt buffy-förflutna i TGIQ... Jag hade inte protesterat om han hade hört av sig, men det kändes inte som att det behövdes..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » fre maj 21, 2004 9:21

Jo det fungerade utan men hade enligt mig var bättre med... nu är jag inte direkt opartisk i frågan Spuffy shipper som jag är men för mig kommer aldrig TGIQ att betyda att Spike är klar med Buffy (det var fint att man officielt fick bekräftat att Buffy älskade Spike dock...) och att han har gått vidare.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Off » fre maj 21, 2004 9:54

Egentligen vill jag inte dra upp den diskussionen igen men var någonstans fick du fram att Buffy älskade Spike i TGIQ?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav VelocityBoy » fre maj 21, 2004 10:00

Off: Andrew "Buffy loves both of you, but she's gotta live her life. People change" man kan tycka att det är aning märkligt att Andrew skulle känna till det men om man vet, som vi gör, att det var meningen att Dawn skulle säga de raderna egentligen så ger det raden extra tyngd.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav gaspode » fre maj 21, 2004 12:05

halmstrån :) det är skillnad på loves och loves.
På sättet att hon älskar och respekterar dem som medkämpar i kampen mot ondska och vänner, självklart, men jag trodde att det vi debatterade var eventuell romantisk kärlek för Spike?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » fre maj 21, 2004 12:58

Gaspode: Inte i mitt fall den här gången...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav gaspode » fre maj 21, 2004 17:04

Okej, vi lämnar sidospåret som hör hemma i tråden i S7-forumet.

Jag kan inte komma över att det är Amy Acker som spelar både Illyria och Fred :D De är så otroligt olika och ändå klockrena båda två. Amy Acker ska ha en Spin-off. nu.

Det bästa med avsnittet (en av alla grejer som är det bästa alltså. ;)) är att alla karaktärer får något att göra som känns bra och intressant.
Man gillar Gunn igen, man älskar såklart Illyria/Fred och Wes, Lornes avslut är underbart, Angel och Spike är alltid Angel och Spike, och Harmony är ju faktiskt evil.

WB är djävulens TV-kanal. Tillsammans med Fox iofs.

HBO måste inse vad Whedon kan, gärna tillsammans med Tim Minear. Behöver absolut inte vara buffyverse, även om jag naturligtvis kommer sakna det nåt otroligt om inget nytt kommer.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » fre maj 21, 2004 17:08

En Ripper HBO-miniserie (eller en HBO-säsong, alltså 12-13 avsnitt). Med en badass Tony Head i huvudrollen och guest appearences från andra Buffyverse-aktörer. Med eventuellt mycket blod, sex och svordomar. Med Joss och Tim bakom rodret. Det är tveklöst min favoritidé till spinoff.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav latarmig » fre maj 21, 2004 17:22

Jisses caffeine, jag bara rös när jag läste din vision. Så ska det bli!

Fast det får gärna bli mer än en miniserie.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » fre maj 21, 2004 17:28

latarmig: Jo, naturligtvis. Tror jag sitter fast på miniserie just för att det var det som var originalplanen. Men om en första 12-13-avsnittssäsong blir lyckad är det klart jag vill att de ska fortsätta.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » fre maj 21, 2004 17:30

Ringer du Tim så ringer jag Joss.
Får vi plats med Illyria i din vision? Spike?
Gissar att DB inte är intresserad av att vara bikaraktär i en serie, så Angel får väl ha dött i slutfighten. :D

Jag är iofs lite tveksam till Illyria utan Wesley.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Langtry » fre maj 21, 2004 17:32

Det har ju hänt att folk som dött kommer tillbaka så det kanske går att fixa :)
Med Wes tänkte jag.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav caffeineaddict » fre maj 21, 2004 17:37

Jag tycker dock att det har blivit för mycket med folk som dör och kommer tillbaka. Jag vill att de döda fortsätter vara döda. Tycker det har "fuskats" med det för många gånger (Buffy, Angel, Spike).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » fre maj 21, 2004 17:37

Illyria vaknar upp och ser sen Wes komma ut ur duschen som om inget har hänt typ?

Nej, jag vill inte att Wes skall återupplivas. Då skulle ju inga dödar betyda något i framtiden. Buffy kom de undan med eftersom hon "inte dog en naturlig död", senare klargjordes det ju att det var en HELT annan femma med såna som dog normalt, som Wes ju gjorde.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron