4x18 - Where the wild things are

Här pratar vi mest om, just det, Säsong 4

Spin the bottle!

1
1
4%
2
0
Inga röster
3
3
11%
4
3
11%
5
6
21%
6
8
29%
7
4
14%
8
1
4%
9
1
4%
10
1
4%
 
Antal röster : 28

4x18 - Where the wild things are

Inläggav Noggster » tor maj 06, 2004 16:05

Detta var då ett av dom mindre bra avsnitten, och hela iden kändes lite använd. Men som i alla Buffy avsnitt finns det fördelar.

"I'm just trying to tell you that we have nothing in common besides both of us liking your penis, and now I don't even have that!"
Anya

Och Giles som sjunger Behind blue eyes är ju underbart!

6/10
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav latarmig » tor maj 06, 2004 16:13

Visst finns det fördelar men jag tycker ändå att det här är ett avsnitt som är med och slåss om platsen som sämsta avsnitt i Buffy överhuvudtaget. Att höra ASH sjunga är dock en upplevelse som kan få en att stå ut med det mesta.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tor maj 06, 2004 18:45

Bortsett från Behind Blue Eyes-scenen är det högst halvdant, men inte alls så illa som många vill få det till. Flera underhållande Anya/Spike-scener t.ex. Och jag tycker alltid det är kul när resten av gänget får jobba utan Buffy.

Att storyn är sämre än fruktansvärd är dock ett faktum.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav monkeyboy » tor maj 06, 2004 20:52

Tydligen inte bara jag som tröttnat på "haunted house"-avsnitten. Var inte något större fan av halloweenfesten heller men det här var sämre än det.
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav Teo » tor maj 13, 2004 22:57

När vampyren och demon samarbetade tror jag det inte berodde på Adam utan bara för mycket Tecken tag tournament.
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav JRT » fre maj 14, 2004 8:27

Storyn är som sagt förfärlig. Värre. Usel och fruktansvärd... Självklart ännu värre för mig som inte tål Buffy/Riley-relationen. Däremot har de andra karaktärerna några trevliga scener, det är helt sant, men det är ändå det avsnitt jag samtliga säsonger sätter som vinnare på "Allra sämst"-listan.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Noggster » fre maj 14, 2004 15:22

Detta är iiiiinte sämsta avsnittet, aldrig. Visst det var dåligt, men inte äns inärheten av "I Robot you Jane"-Klass.
Även hur löjlig tanken är att spöket börja leva för buffy å riley satte på varandra för mkt.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » fre maj 14, 2004 17:32

Jo, enligt mig är det sämsta avsnittet... I Robot You Jane är också uselt, skulle jag välja ut de två sämsta skulle det bli de två.

Spoiler Angel säsong 1:
Nu finns det förstås de som tycker att She är det sämsta avsnittet i hela Buffyverse, vilket jag inte förstår. Det enda som är riktigt dåligt där är "veckans demoner" - i övrigt är det bitvis riktigt underhållande.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav caffeineaddict » fre maj 14, 2004 20:26

JRT: She är fortfarande absolut sämst. Angels dans är det enda sevärda i det missfostret. Känns som en fanboy spytt ur sig en Star Trek-crossover. Usch.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » fre maj 14, 2004 20:49

Ta upp samtalet i tråden om sämsta avsnitt kanske?
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav JRT » fre maj 14, 2004 21:06

caffeine:

Jaja, tyck du det! Damn, nu måste jag se She igen för att få en uppdaterad uppfattning om vad som är bra och dåligt. Jag minns att storyn var kass och brudarna med självlysande ryggrader - hm - var tråkiga och ointressanta... Men jag står fast vid att det inte är sämst. Så det så.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav malavel » tor maj 20, 2004 19:14

Gillade

- Anya och Xander i glassbilen
- Spike som rånar Anya
- Giles sjunger
- BUFFY: I just had no idea. It's so creepy! (Looks up at the others) He was really singing?
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Emily » lör maj 22, 2004 1:08

Gillade bäst:

När Spike försoker råna Anya.
Giles sång.
Angelus: Violate our women!
Användarvisningsbild
Emily
Minion
 
Inlägg: 140
Blev medlem: 19 apr 2004
Ort: Västerås

Inläggav -Emelie- » lör maj 22, 2004 18:07

"You know ... you take the killing for granted. And then it's gone, and you're like, 'I wish I'd appreciated it more.' Stopped and smelled the corpses, you know?"
Användarvisningsbild
-Emelie-
Minion
 
Inlägg: 466
Blev medlem: 31 mar 2004
Ort: Malmö

Inläggav skribb » lör maj 22, 2004 19:25

giles låt var ju lätt det bästa.. tillsammans med glassbilsscenen :D
Cordy: I came over here to tell Buffy to stop this craziness, and found you all unconscious - again.
How many times have you been knocked out, anyway? I swear, one of these times, you're going to wake up in a coma.


Giles:
Wake up in a c...? Oh, never mind. We need to save Buffy from Hansel and Gretel.

Cordy:
Now, let's be clear. The brain damage happened before I hit you.
Användarvisningsbild
skribb
Minion
 
Inlägg: 108
Blev medlem: 15 apr 2004
Ort: nacka

Inläggav latarmig » lör maj 22, 2004 20:19

Det som är så bra med Giles sång (förutom att han sjunger som en gud och att låtvalet är fantastiskt) är att det kommer så oväntat. Ingen har ju haft en aning om att han kan sjunga.

Varje ospoilad tittare som ser avsnittet (och som följt serien) kommer att se precis lika häpen ut som Willow och de andra. Det är en chock både inom och utom serien.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav malavel » sön maj 23, 2004 6:28

-Emelie-: Den var också riktigt bra!
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav -Emelie- » sön maj 23, 2004 9:28

malavel: Spike 4ever
Användarvisningsbild
-Emelie-
Minion
 
Inlägg: 466
Blev medlem: 31 mar 2004
Ort: Malmö

Inläggav Tob » sön jun 27, 2004 15:10

Gillar man inte Riley/Buffy relationen så är detta avsnittet svårt att ta till sig, med tanke på att det enda dem sysslar med är att rulla runt i sängen och vara allmänt kärvänliga. Dock är det roligt att se dem andra karaktärerna lite mera och även fast storyn änns både använd och krystad så tycker jag avsnittet har en del skamlöst roliga scener.

Anya/Xander i glassbilen (bara det faktum att Xander kör glassbil fick mig att skratta, disukssuion som sedan följer är ju underbar, jag gillar Anya)
Spike som rånar Anya
Spike/Anya scenerna
Giles sång, Willows ansiktuttryck fick mig att smälta...inte bokstavligen talat.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Giles » sön jun 27, 2004 22:11

Älskar verkligen detta avsnitt även om det är lite trist att titta på när Buffy och Riley håller på hela tiden :)

Spike's rånförsök är en riktig höjdare.
Joey: "there are no great actors, only small children"
Användarvisningsbild
Giles
Minion
 
Inlägg: 457
Blev medlem: 08 mar 2004
Ort: Göteborg

Inläggav dajacke » sön jun 27, 2004 22:15

Tänkte på helt fel avsnitt när jag läste titeln, så betyget blev lite högre än vad det borde varit i stapeln däruppe. Nåväl...
Inget lysnade avsnitt direkt, (underdrift), dock underhållande i en del avseenden. Som de flesta redan sagt, Giles som sjunger Behind Blue Eyes är ju helt lysnade scen. Annars inte särskilt imponerad av det här avsnittet. :( Men en 5:a kanske. Nåt i den stilen.
ANGEL: I'm in a meeting, Spike.

SPIKE: Oh, I'm sorry. I didn't care.



Bill Bailey: I'm a post-modern vegetarian. I eat meat - ironically.
Användarvisningsbild
dajacke
Minion
 
Inlägg: 143
Blev medlem: 11 feb 2004
Ort: Norrköping

Inläggav monkeyboy » ons dec 22, 2004 21:56

Missförstå mig inte nu, jag älskar Giles sång men är det bara jag som tycker den låter lite datormodifierad eller nåt...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav noike » ons dec 22, 2004 22:12

monkeyboy skrev:Missförstå mig inte nu, jag älskar Giles sång men är det bara jag som tycker den låter lite datormodifierad eller nåt...

Jag skulle snarare gissa på en dålig inspelning i en kass liten hemabyggd studio än datortillfixning. Dels för att Tony inte behöver det men även för att det låter inte alls så "jämnt" som det brukar efter att datorn varit där och petat.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sus@n » tor dec 23, 2004 14:35

Detta avsnitt kan jag inte gilla oavsett hur mycket jag försöker. Jag kan bara inte! Detta är definitivt med på topp 5 av sämsta avsnitten!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav JRT » tor dec 23, 2004 22:06

sus@n skrev:Detta avsnitt kan jag inte gilla oavsett hur mycket jag försöker. Jag kan bara inte! Detta är definitivt med på topp 5 av sämsta avsnitten!


Samma här. Spelar ingen roll om det finns vissa roliga ögonblick, det är bara genomuselt.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Tam » tis jan 04, 2005 15:50

Det här var ett av dom få avsnitt jag såg när femman visade och då var det så uppenbart hur mycket bättre Buffy är än ca allt annat. Det är rätt halvkasst för att vara Buffy men det är rätt jävla bra ändå. Anya är så rolig.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Djehuti » tor jan 06, 2005 23:47

Haha, någon som vet vart man kan köpa en såndär orgasmvägg? :)


Nej, detta avsnitt var faktiskt överlag uselt, ett antal bra scener ändrar inte det faktumet. Huvudstoryn var helt enkelt för absurd.
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav Binchy » mån jan 17, 2005 13:40

Jaha, det här var ju inget bra avnsitt, storyn är m y k e t tunn. Tanten som haft hand om barnen är ju riktigt skrämmande, på ett obehagligt sätt. Stjälken som går genom Anyas hand ser ju bara skrattretande ut, och det gör ju de första som kommer fram under Rileys dörr också.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav xAMNESIAx » fre apr 01, 2005 18:22

Hade väntat mig bättre respons, men tydligen så hade jag fel. Personligen så tycker jag att Where The Wild Things Are är helt OK. Jag har alltid gillar "haunted hose" avsnitten, och detta är inget undantag.
Visst, själva grundiden är dålig, men avsnittet i helhet är ändå spännande. Gillade även fundamentalist tanten, helt sjuk människa.

6/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav A bear » sön jul 03, 2005 17:56

Spike, Anya och Giles har ett par fina stunder här.

SPIKE: I know I'm not the first choice for heroics ... and Buffy's tried to kill me more than once. And, I don't fancy a single one of you at all. But... Actually, all that sounds pretty convincing.


Och så Giles konsert förstås. "God of acoustic rock", jodå.

Och så smågillar jag den där klassisk-skräckfilm-scenen där Riley går genom det mörka huset och vi plötsligt hör en kuslig melodi på speldosa... och så visar det sig vara en glassbil. Daydream on Elm Street, liksom.

Men som helhet:
BUFFY: Yeah. Horrible.
RILEY: Uh-huh.
BUFFY: Mm-hmm.
RILEY: It was bad.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Nästa

Återgå till Buffy Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare