5x22 - Not fade away

Här pratas det om Angel Säsong 5

Så, vad tycks om slutet?

1
6
6%
2
1
1%
3
5
5%
4
1
1%
5
0
Inga röster
6
1
1%
7
5
5%
8
13
13%
9
17
17%
10
52
51%
 
Antal röster : 101

5x22 - Not fade away

Inläggav Langtry » tis maj 18, 2004 14:48

Trots att det här avsnittet inte har sänts ännu så kände jag att en tråd kunde passa.

Bara lite mer än ett dygn kvar så vet vi hur AtS slutar...

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Simon » tis maj 18, 2004 15:01

Iiih, läskigt.

Jag är positiv, dock. Det känns som jag accepterat att det är slut nu, och jag tänker njuta av det sista avsnittet. :)

Jag tror det får sluta väldigt väldigt dåligt om inte jag ska bli nöjd. Ni läser ett inlägg av mannen som tyckte Berserk slutade bra.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Langtry » tis maj 18, 2004 15:05

Jag kommer nog sitta andaktigt och titta utan att knappt blinka =)

Blir nog omtitt av serien under sommaren.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Simon » tis maj 18, 2004 15:16

Jag tittade igenom hela Angel fram till Home innan säsong 5 började, men det blir kanske en omtitt i och med att jag får hem Buffy-DVD:erna.

De kostar förresten £29.99 på http://www.play.com just nu om man förbokar innan den 24:e maj.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Langtry » tis maj 18, 2004 15:23

Jag kollade igenom hela Buffy och hela Angel i somras.
Det var en bra sommar :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Simon » tis maj 18, 2004 15:51

Jag såg faktiskt inte... hmmh.. kanske fel tråd att snacka om detta i nu när jag tänker på det :D

Men iallafall, jag såg faktiskt inte Buffy 4-7 förrän i höstas. Det var så sent som i uppehållet mellan säsong 4 och 5 av Angel. Jag tog mig i kragen när jag visste att Spike skulle komma över till Angel, och ville absolut veta var karaktären hade befunnit sig känslomässigt så man hade ett sammanhang att sätta hans förehavanden i Angel i.

Det var även då jag insåg att jag faktiskt tyckte Buffy var bättre än Angel, och det tycker jag fortfarande. Sen tycker jag naturligtvis de är apbra båda två. :)
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav VelocityBoy » ons maj 19, 2004 17:39

Tonight´s the night eller något.

Slutet på Buffyverse för närvarande... det betyder mer än det borde.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav darkstar » ons maj 19, 2004 23:03

Vad är det för skillnad mellan promotional och den vanliga utgåvan av Buffy förutom att det är halva priset på dem?
darkstar
Demon Fodder
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 jan 2004

Inläggav Simon » ons maj 19, 2004 23:25

Det är ingen skillnad, vad jag förstår. Det är väl bara som det heter, REA-pris för att ge försäljningen en knuff. Inte för att de hade behövt göra det, de går åt som smör i solsken.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Langtry » tor maj 20, 2004 3:09

Sitter och väntar på att 5x22 ska dyka upp på DC men det tar tid...
Jag vill ju se det NU!

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav haqr » tor maj 20, 2004 7:13

Ingen HDTV-rip?! :!: Kanske kommer, men jag tycker den borde ha släppts nu...

EDIT: Allt är i sin ordning. Jag ska sluta tycka så mycket. :)
Senast redigerad av haqr tor maj 20, 2004 8:48, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
haqr
Minion
 
Inlägg: 88
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Linköping

Inläggav JRT » tor maj 20, 2004 8:40

14% nerladdat... Snart så!
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Langtry » tor maj 20, 2004 10:23

Jag har hittat avsnittet men det är ju ingen som har lediga slots =(

Om nå'n som har avsnittet hemma känner för att göra en god gärning och skicka det till mig skulle jag bli mycket glad.
=)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav JRT » tor maj 20, 2004 11:13

Jag laddar ner från Buffy.nu med BitTorrent. Fungerar bra och går snabbt.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Off » tor maj 20, 2004 11:26

Jaha.... Då var det över.....

Jag kan inte förstå att Wes är död. Det här är otroligt. Lorne dödar Lindsey... Har väl bara en sak att säga och det är tack för de här åren, you went out with a bang.




Sidenote:
WB spottar fan oss i ansiktet med sin jävla skit efter avsnittet. Mitt mål i livet är att få se dem alla sparkade och utfattiga. De ska ligga och be om pengar på gatorna och allt de ska få är en spark i huvudet.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Off » tor maj 20, 2004 11:37

Från Joss postat på Bronzebeta

Can't stay long. Wanted to say thank you one more time, to all of you except anyone who ever criticized anything ever at all. I came on these boards in Buffy's first year and the support -- and even the criticism -- has been more helpful than I can type. I set out in television with one simple goal: to purchase a russian bride. Didn't work out. Immigration stuff -- it's complicated. But I did get to make this show, and that other one, and that other other one, and meet some of the best artists and the best friends I've ever known.

I had dinner with Tim Minear the other night, and we talked about what kind of show we want to make next. And it always comes back to the same themes... people getting strength. People helping out. People being thankful for whatever they have, be it power, a decent life, or a fun-tastic russian bride. And I'm thankful that for the last eight years my cohorts and I got to feel like the superheroes. 'Cause of y'all. I don't know if the Buffyverse is going to return to TV, but I hope so, and I know we'll be putting SOMETHING out there. Maybe on HBO, 'cause I like me some cussin'.

Keep you posted.

-j.



Fan jag bara sitter här och skakar på huvudet. Detta är värre än när Buffy slutade för nu finns det inget annat.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tor maj 20, 2004 12:49

Det där var bra. Riktigt, riktigt bra. Men jag ser ju faktiskt slutet som att inte bara Wesley dör, utan alla i gänget (utom Lorne) dör. In a blaze of glory. Like The Wild Bunch. Det är så jag väljer att se det. Fighting the good fight. Helping the helpless.

En ordentlig nia. Bästa scenen är när Wes döende ber Ilyria att förvandlas till Fred. Då kom tårarna. Många andra lysande ögonblick också. Inte minst Spikes poesi-läsande och Lornes avrättning av Lindsey. Och när Angel skrev ifrån sig Shanshun. Fucking brilliant!

Joss, du är min Gud. Du har gett oss 254 avsnitt som har skapat ett storslaget, fantastiskt universum och har gett mig sådana upplevelser som jag nog nästan kan säga att INGEN annan fiktion har gett mig. Jag hoppas att universumet återvänder förr eller senare, i en eller annan form (Ripper, någon?), men som det ser ut nu får det här duga. Och det mer än bara duger. Det var alldeles fantastiskt.

"I can't hold on to the past anymore. Angel has gone. Nothing's ever gonna bring him back."


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tor maj 20, 2004 13:03

En sista grej sen ska jag försöka släppa det här.

Bild
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Jag hade på känn att det var just Wesley...

Inläggav darkstar » tor maj 20, 2004 13:15

Som skulle offras i slutet, han har ju sedan han förlorade Fred lidit så mycket, att det kändes nästan som välmenande.
Men vad ska man tolka Joss Whedon kommentar som?
Blir det inte några TV-filmer i höst nu?
Slutet känns ju som upplagt för det, eller ska man bara se det som att de kommer förlora den här kampen, eftersom de nu bara är fyra stycken.
Skulle det betyda att det är helt slut nu...
Eftersom Joss Whedon har skapat ett eget universum med Buffy och Angel känns det konstigt att han skulle låta de onda ta över och vinna.
Är det kanske möjligt att tolka det mörka slutet som hans egen förlust i kampen för att få göra den TV som han vill göra?
Jämför till exempel Angels signering av profetian med att skriva på sin egen avskedsansökan.
Förr Whedon har ju uppenbarligen förlorat, eftersom TV drunknar i skräp som den ena dokusåpan efter den andra...
Ett sammarbete med HBO hade kanske därför varit bra eftersom de verkar ha förstått vikten av att göra kvalitets-TV. Six feet under är förutom Buffy och Angel det bästa som gått på TV under de senaste åren.

Vad jag tycker är väldigt kul med den här tråden är att det bevisar vilket genomslag Internet har fått när det gäller att sprida TV. Ingen här vill sitta och vänta flera år och hoppas på att en svensk kanal ska köpa in serien och sedan hoppas att de är kompetenta att visa dem i rätt ordning och på vettiga tider.
Död åt begrepp som "Syndication" och förpassa denna företeelse till film och mediehistorien som ett fenomen som tog slut i början av 2000-talet.
darkstar
Demon Fodder
 
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 jan 2004

Inläggav haqr » tor maj 20, 2004 13:57

Oh my fucking goat. Helt ofattbart fantastiskt bloody brilliant. Joss är GUD.

Jag kan fortfarande inte begripa att det är slut. =(
Användarvisningsbild
haqr
Minion
 
Inlägg: 88
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Linköping

Inläggav poser » tor maj 20, 2004 14:33

Jag har såkallad gåshud, såg precis klart avsnittet. Vad ska man säga, its the joss.

EDIT

Såg för en stund sedan säsongsavslutningen för Smallville (som jag tyckte var jävligt bra med). Där spelade de denna låten http://www.buffyforum.se/upload/Buffy-musik/11-mindy_smith-one_moment_more-ksi.mp3 som jag tyckte passade in rätt mycket på hur man känner för angel nu.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav adolvsson » tor maj 20, 2004 16:38

Jag vill skriva mer senare, men just nu räcker det med...

Oh. My. Fucking. Gods.

Vilken serie, vilken final. Jag rös, jag skrattade, jag grät. Best episode ever.

Ursäkta mig medans jag går iväg och lipar lite till.

(oh yeah, and fuck WB, fuck'em all, right up their collective rectum)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tor maj 20, 2004 16:54

"This may come out a little pretentious, but one of you is gonna betray me."

Damn.

Så otroligt bra. Har inte mycket att klaga på. TV-filmer ser inte precis ut att vara i planerna just nu, och hur ska de kunna göra något utan Wesley?

- "The circle does not abide secrets!"
- "Which is interesting for a secret society.."

läste just igenom Origin-tråden lite, och kom att tänka på att Connor inte heller i detta avsnitt bryr sig om att Cordy saknas. En liten detalj i avsnittet, men en ganska stor detalj i Connors karaktär.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » tor maj 20, 2004 18:28

Läste en intervju med DB där han sa att han inte alls var intresserad av tv-film. Han lät däremot väldigt positiv till en "riktig" film. Den var länkad från whedonesque men jag hinner/orkar inte leta efter den nu.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav malavel » tor maj 20, 2004 19:40

Det här var en bra avslutning. Blev tårögd för första gången av ett Angel-avsnitt. Och det var tack-scenen i slutet. Ok, det hade varit bättre utan WB-logan i slutet, men å andra sidan så hade vi troligtvis inte haft ett enda buffy/angel-avsnitt utan WB.

Lorne - Lindsey, Wow!
Spike är poet igen!

Lite mesigt dock att Hamilton inte kunde stoppa Angel från att dricka hans blod. Och Gun slaktar runt 10 vampyrer. Nja.

Slutsstriden: det är väl inte omöjligt att de klarar den. Angel kanske har kvar styrkan från Hamilton, Ilyria är inte att leka med och Spike är ju inte heller så klen.

Betyg 9.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tor maj 20, 2004 19:53

Hehe när jag såg att malavel postat var jag beredd att gå in och försvara avsnittet med med all min kraft :D

Tur att det inte behövdes
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav JRT » tor maj 20, 2004 19:57

Off skrev:Hehe när jag såg att malavel postat var jag beredd att gå in och försvara avsnittet med med all min kraft :D


Jag också. Hehe... :)
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Veidit » tor maj 20, 2004 20:02

Jag klarar inte detta, det är slut, vad händer, det finns ingen framtid utan Joss.
Visst en film men jag vill ha Buffyverse!!!!!!!

WB ska DÖ!
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav malavel » tor maj 20, 2004 20:03

Hehe, tänkte att det var dags att chockera alla igen.

Snyft, snyft, snyft. Allt är över. The end. Eller?
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » tor maj 20, 2004 20:06

Jaha, så var det slut. Jätteslut - för huruvida det blir någon film i framtiden vet vi ju inte idag. Avsnittet var mycket bra, det var väldigt mycket som pågick förstås men det var ändå inte rörigt enligt min mening. Flera fina scener - Illyria/Fred + Wesley, Angel/Connor, Spike och hans poesi... Fighten med Hamilton. Lornes avrättning av Lindsay... Personligen vill jag inte se det som att de alla oundvikligen dör i slutstriden, det är för trist att tänka sig. Slutet som varande slut på serien var väl OK. Mörkare än Buffys, men så har Angel alltid varit mörkare så det känns helt rätt.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Nästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron