1x10 War Stories

Här kan du prata om Säsong 1 av Firefly.

Hur bra är detta avsnitt?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
3
12%
8
1
4%
9
11
42%
10
11
42%
 
Antal röster : 26

Inläggav HeY » mån dec 18, 2006 10:08

Detta avsnittet är riktigt bra, kan inte komma på något jag inte gillar med det. River är skitläskig men ändå så kul och jag skrattade högt under:

Simon: You're my beautiful sister.
River: I threw up in your bed.
Simon: Yep, definetly my sister :D

Detta avsnittet är lätt en 10 för mig; om ngn vill ha mer åsikter så 'I'll be in my bunk'! :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Capt. Peroxide » fre apr 06, 2007 2:11

Off skrev:No power in the verse can stop me.

Argh nu får filmen komma :D

Tyvärr är den ju inte hälften så bra som det här avsnittet. Jag börjar till och med gilla prästen.

ZOE: Preacher, don't the Bible have some pretty specific things to say about killing?
BOOK: Quite specific. It is, however, somewhat fuzzier on the subject of kneecaps.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav carre » fre apr 06, 2007 9:11

Capt. Peroxide skrev:
Off skrev:No power in the verse can stop me.

Argh nu får filmen komma :D

Tyvärr är den ju inte hälften så bra som det här avsnittet. Jag börjar till och med gilla prästen.


hmm, jag tror det är annorlunda när man sett serien först för man blir så fruktansvärt glad av att se dem igen efter all väntan. jag älskade filmen när jag såg den första gången.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav HeY » lör apr 07, 2007 12:43

ey skrev:
Capt. Peroxide skrev:
Off skrev:No power in the verse can stop me.

Argh nu får filmen komma :D

Tyvärr är den ju inte hälften så bra som det här avsnittet. Jag börjar till och med gilla prästen.


hmm, jag tror det är annorlunda när man sett serien först för man blir så fruktansvärt glad av att se dem igen efter all väntan. jag älskade filmen när jag såg den första gången.


För mig var filmen till synes lite konstig ibland då jag såg den före serien. Jag gillade den skarpt men jag fick reflektera länge innan jag fattade hur allt gick ihop. Men nu när jag har sett hela serien och sedan filmen igen så är den inte konstig allt och jag gillar filmen ännu mer nu! :lovebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis aug 21, 2007 18:03

En sak som jag verkligen gillar med Firefly är när de leker med klichéer och avfärdar dem:

ZOE: Jayne, this is something that captain has to do for himself.
MAL: No! No, it's not!
ZOE: Oh.


:D Till dessa antiklichéer hör också scenen där Zoë utan tvekan väljer Wash framför Mal.

Ett repliksifte som jag skrattade åt nu, men inte kände igen underligt nog:

SIMON: It's his ear.
ZOE: We're getting him back.
JAYNE: What are we gonna do, clone him?


Riktigt bra avsnitt, men inte i toppen vad gäller Firefly.

Stark 7 av 10. Kanske t.o.m. 8. Kan inte bestämma mig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Föregående

Återgå till Firefly Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron