8x02 - The Long Way Home Part 2

Här pratar vi om den serietidningsbaserade fortsättningen på Buffy the Vampire Slayer.

Betyg skall väl andra numret ha?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
0
Inga röster
7
0
Inga röster
8
1
100%
9
0
Inga röster
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 1

8x02 - The Long Way Home Part 2

Inläggav noike » fre mar 30, 2007 0:18

Publication Date: Apr 04, 2007
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » fre mar 30, 2007 1:01

det var inte länge man fick vara nöjd med att ha fått sitt nummer. nu skall man återigen få ångestladdade veckor av väntan medan piraterna postar om det nya numret.. :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav carre » fre mar 30, 2007 10:58

haha! så går det när man inte laddar ner!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Illyria » tis apr 03, 2007 22:48

Vanlig och variant cover:

Bild Bild

Räknar inte med att den dyker upp imorgon, men torsdag eller fredag borde vi väl kunna läsa den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Illyria » tor apr 05, 2007 16:31

Tidningen har inte dykt upp ännu, men här är de fem första sidorna:

Bild Bild Bild Bild Bild

Giles!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Garim » fre apr 06, 2007 9:21

#2 var bättre än #1! Jag måste ta och läsa den en gång till för att få lite perspektiv på allt som hände i den. Slutet var fantastiskt!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav caffeineaddict » fre apr 06, 2007 12:11

Hah! Mycket bättre! Jag är fortfarande lite ovan vid serietidningar märker jag (särskilt på dataskärm), men "Oh, balls." och "HA! But no, I hate you.". :D

Xanduffy dock? På riktigt? Och det är Buffy som har crushat på The Xandman och inte tvärtom? I don't quite buy it, även om jag i mina dagar haft perioder när jag tyckte det vore en hyfsad idé.
Senast redigerad av caffeineaddict fre apr 06, 2007 14:27, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Capt. Peroxide » fre apr 06, 2007 12:45

caffeineaddict skrev:Hah! Mycket bättre! Jag är fortfarande lite ovan vid serietidningar märker jag (särskilt på dataskärm), men "Oh, balls." och "HA! But no, I hate you.". :D

Xanduffy dock? På riktigt? Och det är Buffy som har crushat på The Xandman och inte tvärtom? I don't quite buy it, även om jag i mina dagar haft perioder när jag tyckte det vore en hyfsad idé.


Nu har jag inte läst serien, men han har ju gått igenom en del, med ögat och allt. Kanske har han äntligen slutat vara en omogen tönt och blivit slayer humping material?

Edit: tog bort onödiga spoilermarkeringar
Senast redigerad av Capt. Peroxide fre apr 06, 2007 14:06, redigerad totalt 2 gånger.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav adolvsson » fre apr 06, 2007 13:16

caffeineaddict skrev:Xanduffy dock? På riktigt? Och det är Buffy som har crushat på The Xandman och inte tvärtom? I don't quite buy it, även om jag i mina dagar haft perioder när jag tyckte det vore en hyfsad idé.

Well, det där verkade ju vara en del av en dröm, så det är svårt att veta hur säkert man kan ta det, meeen... jag skulle kunna köpa det. Som Perry härovan pekar på, har det ju gått en del tid sen serien och jag tycker det är uppenbart han har förändrats åt det mognare hållet.

Dessutom, bara en sån sak som att dom är gamla väldigt nära vänner och det inte precis är ett överflöd av män i den där gruppen...

Och på området saker som fick mig att tokle;
I'd like to test that theory.


edit: spoiler removal procedure done
Senast redigerad av adolvsson fre apr 06, 2007 14:06, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » fre apr 06, 2007 13:41

Me like. Mycket mera djup i ploten nu.

Buffy/Xander... tja, det är ju som sagt uppenbarligen en dröm. Vilket innebär att hela snacket innan antingen är något de pratat om tidigare, eller Buffys undermedvetna som använder Xander som förnuftets röst.

Det intressanta med drömmen är ju att Buffy uppenbarligen har en del issues med hela slayergrejen:

BUFFY: No, no, I can't go outside. I'm afraid of the dark.
XANDER: Buffy, you are the dark.
BUFFY: That's what I meant.


Förresten, slayern som frågar Andrew varför de inte får ha vapen... är det inte Tank Girl?

BUFFY: One slayer fighting alone is formidable. Two is formidabler, or... three? Mega-formidable. And after mega, it goes to mondo, then super, hyper, beaucoup d', crazy, stupid... it gets exponentially prefixy
.

Och så att Buffy bara kan väckas av en kyss från någon som älskar henne... tja, Willow är ju där... :P

EDIT: noike har en poäng (!). Tar bort spoilermarkering, det blir så fult.
Senast redigerad av A bear fre apr 06, 2007 13:50, redigerad totalt 2 gånger.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » fre apr 06, 2007 13:47

A bear skrev:Förresten, slayern som frågar Andrew varför de inte får ha vapen... är det inte Tank Girl?

Nja, lite småfel för utt undvika copyrightbrott, men annars hade det kunnat vara det. Inte för att Tank Girl skulle gått med men ändå.

Och ni behöver inte spoilermarkera. Om någon går in i tråden om numret utan att ha läst så ska de få skylla sig själva.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » fre apr 06, 2007 13:59

Jag glömde vilken tråd vi var i. WOOPSAN!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Capt. Peroxide » fre apr 06, 2007 14:08

Och nu har jag läst S8E2. Buffy funkar som serie, men jag kan inte låta bli att tänka "åååh, hur fantastiskt hade inte det här blivit som film!" hela tiden.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav noike » fre apr 06, 2007 14:09

A bear skrev:EDIT: noike har en poäng (!)


ÄNTLIGEN! Det var så länge sedan att jag fick en sådan att jag hade glömt bort hur det kändes. Helgens forummedlem!


Och sedan, sista rutan. Lite fel färg, men det kan bero på att det ska föreställa mörkt, men det såg väldigt mycket ut som om Willow hade på sig Taras OMWF-klänning.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Capt. Peroxide » fre apr 06, 2007 14:13

noike skrev:
A bear skrev:Förresten, slayern som frågar Andrew varför de inte får ha vapen... är det inte Tank Girl?

Nja, lite småfel för utt undvika copyrightbrott, men annars hade det kunnat vara det. Inte för att Tank Girl skulle gått med men ändå.

Hopey från Jamie Hernandez "Locas" (AKA världens bästa tecknade serie EVER) såg ut sådär ett tag också i sin ungdom. Hon skulle, i ett ovanligt bizarrt parallellt fanfic-universum, kunnat vara en potential som blivit slayer. Eller åtminstone en bättre tjej åt Willow än Kennedy (i ett ännu bizarrare parallellt slashfic-universum).

OMFG, nu fick jag en uppenbarelse. Tänk om Joss kunde regissera "Locas – the Movie". Tror jag skulle explodera i små små gnistrande skärvor.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Rombat » fre apr 06, 2007 14:35

Hmmm... Potentiell Xanduffy... Jag sa det. Jag sa det för längesedan. Efter ett tag kommer hon att inse det.

Jag hoppas det är så iaf.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » fre apr 06, 2007 14:41

Jo, vill jag få tillbaka mina varma känslor för potentiell Xanduffy så krävs det bara att jag tänker på en endaste scen:

BUFFY: I don't. Xander, I'm, I'm sorry. I-I just don't think of you that way.
XANDER: Well, try. I'll wait.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav MissKittyFantastico » tor apr 12, 2007 19:04

Jag var inne på SF-Bok och handlade. Den äldre herren i butiken blev jätteglad när jag skulle handla just Buffy. De hade bara första numret ute, men när jag frågade om nästa kom snart sprang han ut på lagret och letade fram nästa nummer som precis hade kommit. Han hade fått 10 st och hälften var redan förbokade.

Så nu har jag läst både nr 1 och 2. Serietidningar är inte nåt som jag tidigare ägnat nåt större intresse, förutom när jag läste Min Häst och Penny som liten. Jag känner att jag har lite svårt att hänga med i pratbubblorna. Jag är helt enkelt inte van att hoppa fram och tillbaka mellan bubblorna när de liksom är i flera steg. Jag trodde aldrig att den dagen skulle komma då jag började köpa serietidningar.

Xander och Buffy? Jag är hemskt ledsen, men det kommer alltid vara Spike som är den rätte i mina ögon.

Jätte-Dawn känns lite töntig. Förhoppningsvis löser de det snart.

Andrew :lovebunny:

Willow!


Jaha... Nu är det bara till att vänta på nästa nummer.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav noike » tor apr 12, 2007 19:29

MissKittyFantastico skrev:Jätte-Dawn känns lite töntig. Förhoppningsvis löser de det snart.

Fast hon behövs nog för att stampa ner Amys odöda.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav MissKittyFantastico » fre apr 13, 2007 12:59

noike skrev:
MissKittyFantastico skrev:Jätte-Dawn känns lite töntig. Förhoppningsvis löser de det snart.

Fast hon behövs nog för att stampa ner Amys odöda.

Jo det är nästan väntat att det ska bli så. Lite tråkigt och förutsägbart.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav noike » fre apr 13, 2007 13:04

MissKittyFantastico skrev:
noike skrev:
MissKittyFantastico skrev:Jätte-Dawn känns lite töntig. Förhoppningsvis löser de det snart.

Fast hon behövs nog för att stampa ner Amys odöda.

Jo det är nästan väntat att det ska bli så. Lite tråkigt och förutsägbart.

Det viktiga är inte vad som görs utan hur. Dawn kanske få för sig att steppa och snubblar på dem. Det hade varit lite oväntat.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » fre apr 13, 2007 13:07

Gigantisk Dance of Joy på smashade zombie-lik! Eller en repris av hennes balett-nummer!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Lipton » fre apr 13, 2007 19:55

Jag har inte fått min än, är det fler som fått vänta så här länge?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Nyx » lör apr 14, 2007 21:15

Vi (Sfbok alltså) postade #2 i tisdags så posten får låta bli att söla! :)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav madskellig » mån apr 16, 2007 13:49

Whee! Nu fick jag #2! Gillade detta nummer också, men jag hoppas så innerligt att Buffy/Xander bara var en dröm... det känns bara fel.

Andrew! :lovebunny: och Willow! men vad hade hon på sig? såg ut som en Disney bild.

Xander: "You know I only have two of these outfits" :)

Riktigt bra.

Fast jag fick variant cover vilket gjorde mig lite ledsen, jag ville ha det fina Xander omslaget :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav noike » mån apr 16, 2007 13:55

madskellig skrev:Willow! men vad hade hon på sig? såg ut som en Disney bild.
Titta om på Once More With a Feeling.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav madskellig » mån apr 16, 2007 14:00

noike skrev:
madskellig skrev:Willow! men vad hade hon på sig? såg ut som en Disney bild.
Titta om på Once More With a Feeling.


Ja, det klart. Tyckte att jag kände igen den, finare på Tara ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav holybuffy » mån apr 16, 2007 15:30

jaha, tänkte lite efter att jag läst #1 att jag inte skulle orka lägga 60 kr i månaden på det här. NU okrar jag! :D

allt är ju plötsligt jättespännande! vem va den där filuren i drömmen mån tro?
jag vill ha en signatur, men kan inte komma på någon som är sådär härlig fyndig... så det blir bara ett fjantigt hej istället... hej!
Användarvisningsbild
holybuffy
Minion
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 28 jan 2007

Inläggav A bear » mån apr 16, 2007 15:32

noike skrev:
madskellig skrev:Willow! men vad hade hon på sig? såg ut som en Disney bild.
Titta om på Once More With a Feeling.

Riktigt samma klänning är det inte. Willows är lite mindre urringad (kompensation för naken Dawn och Buffy i negligé?) och färgerna stämmer inte. Men nästan:
Bild
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav holybuffy » mån apr 16, 2007 20:36

A bear skrev:
noike skrev:
madskellig skrev:Willow! men vad hade hon på sig? såg ut som en Disney bild.
Titta om på Once More With a Feeling.

Riktigt samma klänning är det inte. Willows är lite mindre urringad (kompensation för naken Dawn och Buffy i negligé?) och färgerna stämmer inte. Men nästan:
Bild



det är något fint med att de är så lika... jag menar... willows entré... snyggt :rolleyes:
jag vill ha en signatur, men kan inte komma på någon som är sådär härlig fyndig... så det blir bara ett fjantigt hej istället... hej!
Användarvisningsbild
holybuffy
Minion
 
Inlägg: 70
Blev medlem: 28 jan 2007

Nästa

Återgå till Buffy - serietidningarna



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron