Vilken DVD utgåva?

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav noike » ons apr 04, 2007 14:28

Jodokast skrev:Disciplinerade TV-team filmar naturligtvis mindre än ett filmteam per dag men då blir också kvaliteten ofta lidande. Jag kan bara jämföra med svenska mått mätt och där är det väldigt svårt att ens filma på 16mm budgetmässigt. Varav en del svenska serier görs på jättebillig teknik som ex. Orka orka eller senaste säsongen av hem till byn.


Det tror jag inte, i varje fall inte om vi räknar bort kabelkanaler. Vanlig network-tv har kanske fem till sex arbetsdagar att filma 45 minuter, du har inte tid med många omtagningar och det är hektiskt.

Svensk budget för tv och film är på en sådan nivå att i USA skulle de få krupp och säga att det är omöjligt att göra något för den kostnaden. Så där märks inte råfilmkostnaden lika mycket eftersom det redan är inräknat i budgeten. Buffys budget per avsnitt var runt 2 000 000 dollar. Kommer en svensk serie upp i det per säsong?


Så här på rak arm är den enda serien jag kan komma på i USA som använder 16mm the Shield och det är ett estetiskt val. Det finns säkert några till kvar, men jag skulle misstänka att de serierna har hållit på ett tag och bara håller kvar av lathet.l
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Crashdummie » ons apr 04, 2007 15:16

Tack Caffe!

Får se om jag får ngt tebax från skatten, sen kan jag planera ev inköp ;)

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav adolvsson » ons apr 04, 2007 22:29

caffeineaddict skrev:De är ju fortfarande inte jättebilliga, men inkl. frakt kostar Buffy-boxen (skolådan med alla bokförpackningarna i antar jag) 186 euro på Play.

Nej, inte böckerna. Väl? Det var väl den där svarta lådan från det där andra stället som var böckerna, det där är väl nån form av digipacks i röda lådan. Väl?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons apr 04, 2007 22:36

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:De är ju fortfarande inte jättebilliga, men inkl. frakt kostar Buffy-boxen (skolådan med alla bokförpackningarna i antar jag) 186 euro på Play.

Nej, inte böckerna. Väl? Det var väl den där svarta lådan från det där andra stället som var böckerna, det där är väl nån form av digipacks i röda lådan. Väl?


Måhända har du helt rätt. Jag trodde det var böckerna i den här röda lådan också. Inte i den första röda lådan, den som jag har, som var limiterad till 10,000 exemplar. Den hade digipacks. Men det där är inte den.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » ons apr 04, 2007 22:42

caffeineaddict skrev:Men det där är inte den.

Jag såg nu, först nu, att det fanns bättre bild på den Play säljer. Såhär ska det se ut:
Bild

Fast jag hade önskat du haft rätt om böckerna, det är vad jag helst velat.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons apr 04, 2007 22:46

Hm, då hade jag fel. Det där är den jag äger. "Limiterad", my ass.

Men då kan Crashie åtminstone njuta i vetskapen av att Buffy och Angel-boxarna kommer matcha varandra.

EDIT: Men alltså, Plays två bilder matchar inte varandra. Ingen chans att det ska vara SAMMA box på båda de där bilderna. Den ena öppnas ju på ett helt annat sätt än den andra, det syns tydligt.
Senast redigerad av caffeineaddict ons apr 04, 2007 22:48, redigerad totalt 1 gång.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » ons apr 04, 2007 22:48

caffeineaddict skrev:Men då kan Crashie åtminstone njuta i vetskapen av att Buffy och Angel-boxarna kommer matcha varandra.

Och jag. Förhoppningsvis. Snart. Nån dag. Vilken vecka som helst nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » ons apr 04, 2007 22:49

Missa inte min EDIT i förra inlägget bara.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » ons apr 04, 2007 22:59

caffeineaddict skrev:Missa inte min EDIT i förra inlägget bara.

Hm. Jaja. Du är inte utan poäng. Faen vet hur'e liggs till...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » ons apr 04, 2007 23:08

Jag tror Play har fel bild på innehållet i boxen, det är den gamla/första boxen.

Det måste ju finnas någon som har den nyare som kan berätta hur den ser ut, eller tom ta ett foto...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Crashdummie » tor apr 05, 2007 23:39

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Men då kan Crashie åtminstone njuta i vetskapen av att Buffy och Angel-boxarna kommer matcha varandra.

Och jag. Förhoppningsvis. Snart. Nån dag. Vilken vecka som helst nu.


Ah, så länge det finns hopp... finns det hopp.. och allt är... hoppfullt?

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Murnau » fre maj 04, 2007 22:06

Bilden som adolvsson har postat är på den gamla boxen som är OOP. Skokartongen som finns att köpa nu (och som jag har), har dock bara en annorlunda box utvändigt. Inuti är det exakt samma som förstautgåvan av boxen. Visserligen köpte jag skokartongutgåvan när den var helt ny (typ 1 1/2 år sen), men det borde väl inte vara en tredje utgåva det här?
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Föregående

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron