5x14 - Smile Time

Här pratas det om Angel Säsong 5

Poll

1
2
4%
2
1
2%
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
4%
7
6
13%
8
10
22%
9
11
24%
10
13
29%
 
Antal röster : 45

Inläggav adolvsson » tis jun 07, 2005 20:32

Ai skrev:Ett fan har gjort en riktigt bra Smile Time comic.

Värt att kolla!

http://www.livejournal.com/users/astridv/28055.html

Bäst!
Och när han vrider vattnet ur armen... genial komik.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » tis jun 07, 2005 21:26

Riktigt nice!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Illyria » tis jun 07, 2005 21:40

Snygg var den också!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tompa » tis jun 07, 2005 22:55

Wes och Fred får äntligen ihop det. Som stackars Wes har trånat och lidit (speciellt när han var outcastad) Good for you Wesley!

Gunn är nog helt förlorad nu, bra så.

Hur vågar ME, hur lyckas dom, hur kan det bli så perfekt? Allt börjar med en tryckande skräckkänsla. När man sedan ser den lilla dockhanden kravla sig fram bland lådorna så blir jag bara så... jävla glad.

Allt är rätt, ögonbrynen, den sura munnen, håret åh håret! De onda dockorna som dricker JD. Spikes slagsmål med MuppAngel och Freds gullande. Måste se om det NUUUUUU!
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav HeY » fre jun 10, 2005 23:44

Ai skrev:Ett fan har gjort en riktigt bra Smile Time comic.

Värt att kolla!

http://www.livejournal.com/users/astridv/28055.html


Haha, den var rolig! Näsan :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » tor jul 14, 2005 12:55

Får väl börja med att jag gillar inte Muppar. Så jag har en viss aversion till det här avsnittet. Sen så tycker jag det är väldigt obehagligt när man förvrider ansikten, så som de gjorde med barnen.

Men, men... Det var en väldigt bra idé, och den är väl genomförd. De hade gjort Angel väldigt bra som Mupp, och äntligen hittade han en tjej att bli förtjust i. Var det förresten David Fury som var den stackars puppet-mastern?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Off » tor jul 14, 2005 13:07

Jepp det var Fury
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tob » tor jul 14, 2005 15:02

Binchy, var är alla andra kommentarer?

;)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » tor jul 14, 2005 15:11

Vad Tob sa. Buffyforum är ett anarkosyndikalistiskt kollektiv: vi ska alla dela med oss om våra åsikter. Var inte girig och behåll dina för dig själv.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Binchy » fre jul 15, 2005 6:26

De kommer, de kommer, don't worry, be happy!

De som anställt mig tycker att jag ska JOBBA när jag är där. :rolleyes: Och här hemma är det för varmt att sitta vid datorn när jag kommer hem. Och nu på morgonen hinner jag ju bara kolla vad som postats under natten. Men nu ser det ju ut att bli lite svalare väder, så då kan jag sitta vid datorn på kvällen, medan maken fixar mat till mig. Så då ska det blir ordning och reda igen.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » fre jul 15, 2005 9:58

Binchy skrev:De som anställt mig tycker att jag ska JOBBA när jag är där. :rolleyes:

Heathens! Någon borde förklara för dem att man kan inte få allt här i världen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lipton » ons aug 31, 2005 12:58

Dock Angel till Spike i hissen när de slåss.
Stupid limey piece of crap


Nån som vet vad han säger här, lime betyder ju kalk bla, kan det vara nått med att kalk är vitt och hans hår är nästan vitt?
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav A bear » ons aug 31, 2005 13:01

Lipton skrev:Dock Angel till Spike i hissen när de slåss.
Stupid limey piece of crap


Nån som vet vad han säger här, lime betyder ju kalk bla, kan det vara nått med att kalk är vitt och hans hår är nästan vitt?


"Limey" förhåller sig till "englishman" ungefär som "finnjävel" till "finländare". Ett öknamn för britter, alltså.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Lipton » ons aug 31, 2005 13:05

A bear skrev:
Lipton skrev:Dock Angel till Spike i hissen när de slåss.
Stupid limey piece of crap


Nån som vet vad han säger här, lime betyder ju kalk bla, kan det vara nått med att kalk är vitt och hans hår är nästan vitt?


"Limey" förhåller sig till "englishman" ungefär som "finnjävel" till "finländare". Ett öknamn för britter, alltså.


ok, de hade ju översatt med "brittiska" bla bla bla, men man är ju så van med att de översätter tokigt så jag tog för givet att det gjort det nu också.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Forever Chosen » tis feb 28, 2006 23:27

Vilket jäkla sjukt avsnitt! The Muppets goes evil :twisted: ha ha ha :D Alldeles för konstigt avsnitt för att jag ska orka på mig nån sorts analys.

Angel var ju jättesöt som docka :D
Användarvisningsbild
Forever Chosen
Scooby
 
Inlägg: 503
Blev medlem: 21 feb 2006
Ort: Solna

Inläggav merl » tis mar 14, 2006 21:06

Det här måste väl ändå vara ett av de mest absurda avsnitten i Buffyverses historia. Och det fantastiska är att det är riktigt lyckat! Okej, inte något mästerverk, men väldigt underhållande och kul.

Var lite skeptisk först när Angel förvandlades till puppet. Kunde inte tänka mig att det skulle bli något annat än katastrof med en dock-Angel som rantar runt i nästan hela programmet. Tur att jag hade fullständigt fel.

Delvis tror jag att det här avsnittet fungerar på grund av det händer såpass mycket kring karaktärerna, förutom själva handlingen. Det börjar hända saker mellan Angel och Nina, liksom mellan Wes och Fred. Angel och Nina vet jag inte riktigt vad jag tycker om, men älskar Fred/Wes-scenerna. Och sen är vad som händer med Gunn inte desto mindre viktigt. Man får bekräftat vad som tidigare antytts; att Gunn börjar förlora all kunskap som han fått. Och hans nyvunna självsäkerhet hänger helt och hållet på att han är en smart advokat. Utan det som W&H stoppat in i hans huvud är han ingenting. (Förutom en kille som är bra på att slåss, och det räcker inte längre.)

Self-esteem är väl temat för hela avsnittet. Gunns självförtroende försvinner i takt med hans kunskaper (och är på topp igen efter besöket hos doktorn), Wes försöker samla mod till att närma sig Fred, Angel är rädd för att låta Nina se hans dock-jag.

Och jag har fått Self-esteem på hjärnan. Selfesteem is for everybody, self-esteem is for everyone...
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » tis apr 25, 2006 19:52

Tokavsnitt! Men kul, och bra :)

Typiskt att enda gången Angel lyckas komma nära en tjej är när han är en puppet... Riktigt knepigt avsnitt, man undrar ju vad de gick på när de skrev det här. Jaja, det funkade ju. Briljant faktiskt, men konstigt (har jag sagt det förut?)

Inga dåliga Angel-avsnitt på länge nu... Och nästa är ett Joss-avsnitt... ser fram emot det.

Och Wes & Fred. Äntligen!! Get it on!

Edit: Lysande analys merl.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav merl » tis apr 25, 2006 22:00

Tack Garim för berömmet! Jag ser att jag skrev bra mycket mer i de här trådarna än i vad det blir i firefly-trådarna. Det är ju roligare att försöka samla sina tankar kring avsnitten och och skriva lite mer (och försöka sig på att analysera), men tar ju lite mer tid och energi.

Garim skrev:Inga dåliga Angel-avsnitt på länge nu...


Och du har några riktigt bra avsnitt att se fram emot. :)
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tea » sön jun 04, 2006 2:33

CHARMIGT!

måste tillägga att de fick till några creepy-looks på ungarna...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Capt. Peroxide » ons mar 21, 2007 1:20

OK, jag orkar inte läsa alla kommentarer, men det här avsnittet var tamefan helt briljant. Det är så sjukt att det blir bra. Fast visst liknar väl dockan Warren Mears mer än Angel?

Och varulvs-Nina är så jävla snygg. Ungefär 100 % förbättring sen hon som snodde Oz från Willow.

För övrigt säger jag bara. FREEEEEEEEEEEED!!!
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Capt. Peroxide » lör mar 24, 2007 0:04

A bear skrev:
Lipton skrev:Dock Angel till Spike i hissen när de slåss.
Stupid limey piece of crap


Nån som vet vad han säger här, lime betyder ju kalk bla, kan det vara nått med att kalk är vitt och hans hår är nästan vitt?


"Limey" förhåller sig till "englishman" ungefär som "finnjävel" till "finländare". Ett öknamn för britter, alltså.


Men varför säger Angel, Liam Galway, en irländare, "limey"? Det är väl bara amerikaner som använder det uttrycket? "Hun" hade väl varit mer korrekt?
Senast redigerad av Capt. Peroxide lör mar 24, 2007 0:09, redigerad totalt 1 gång.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Capt. Peroxide » lör mar 24, 2007 0:07

adolvsson skrev:
Ai skrev:Ett fan har gjort en riktigt bra Smile Time comic.

Värt att kolla!

http://www.livejournal.com/users/astridv/28055.html

Bäst!
Och när han vrider vattnet ur armen... genial komik.


OMG, gör tecknaren andra serier? För det där var sjukt bra.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav gaspode » mån mar 26, 2007 18:19

Capt. Peroxide skrev:
adolvsson skrev:
Ai skrev:Ett fan har gjort en riktigt bra Smile Time comic.

Värt att kolla!

http://www.livejournal.com/users/astridv/28055.html

Bäst!
Och när han vrider vattnet ur armen... genial komik.


OMG, gör tecknaren andra serier? För det där var sjukt bra.

Precis idag dök det upp en ny på whedonesque:
http://astridv.livejournal.com/79236.html

har inte läst den än dock.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » lör aug 11, 2007 10:50

Detta är en av de trådar jag skrivit mest i så jag tänker inte upprepa så mycket utan bara säga:
Det är fan oförlåtligt att de inte ens nämnt Cordy på två avsnitt.

Sen ett betyg:
6 av 10 (motiveringen till detta betyg finns i x antal inlägg i denna tråd)

Capt. Peroxide skrev:Men varför säger Angel, Liam Galway, en irländare, "limey"? Det är väl bara amerikaner som använder det uttrycket? "Hun" hade väl varit mer korrekt?


Fast Angel har ju varit amerikan sen tidigt 1900-tal eller nåt sånt. Sent 1800-tal? Han har ju inte kvar sin irländska accent heller så att han börjat använda sig av amerikanska ord är väl inte så konstigt, tycker jag.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav makane » mån nov 19, 2007 11:22

Tycker det här avsnittet snuddar på att vara helt briljant. För det första är det sjukt läskigt när de visar den första pojkens vridna leende. Överhuvudtaget hemska saker som rör barn är sjukt äckliga. För det andra är Angel som puppet helt fantastisk och för det tredje; FRED & WES!!!!! :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: Äntligen! Hurra!

Jag är inte förtjust i varulvstjejen och jag retar ihjäl mig på att de ska få in en romans nu när han nyss "kysst" Cordelia. Det hade varit vettigare innan "You're Welcome" då han hade kunnat "glömma" Cordy lite. Men nu när han precis upplevt vad han gjort.. nä usch. Bort med henne. Jag är öppen för romans i Angels framtid, men inte såhär snart efter Cordys död. Det känns ruttet. Speciellt eftersom de inte ens nämnt att hon dött sedan sista scenen i 5:12.

Men avsnittet var som sagt sjukt bra i övrigt. Älskar den här säsongen!
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav AKS » mån nov 19, 2007 17:23

makane skrev:Jag är inte förtjust i varulvstjejen och jag retar ihjäl mig på att de ska få in en romans nu när han nyss "kysst" Cordelia. Det hade varit vettigare innan "You're Welcome" då han hade kunnat "glömma" Cordy lite. Men nu när han precis upplevt vad han gjort.. nä usch. Bort med henne. Jag är öppen för romans i Angels framtid, men inte såhär snart efter Cordys död. Det känns ruttet. Speciellt eftersom de inte ens nämnt att hon dött sedan sista scenen i 5:12.


makane, will you marry me?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav makane » mån nov 19, 2007 18:58

AKS skrev:
makane skrev:Jag är inte förtjust i varulvstjejen och jag retar ihjäl mig på att de ska få in en romans nu när han nyss "kysst" Cordelia. Det hade varit vettigare innan "You're Welcome" då han hade kunnat "glömma" Cordy lite. Men nu när han precis upplevt vad han gjort.. nä usch. Bort med henne. Jag är öppen för romans i Angels framtid, men inte såhär snart efter Cordys död. Det känns ruttet. Speciellt eftersom de inte ens nämnt att hon dött sedan sista scenen i 5:12.


makane, will you marry me?


Gifta mig med en gudinna? Utan tvekan :lovebunny:
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav AKS » mån nov 19, 2007 19:05

Wiiieee!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » tis jun 17, 2008 21:47

Här är ett avsnitt till som marzipan missat att kommentera. Hut. :devil:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav marzipan » ons jun 18, 2008 0:27

A bear skrev:Här är ett avsnitt till som marzipan missat att kommentera. Hut. :devil:

Ah! *skäms*
Well, HAHAHAHA tycker jag summerar Smile Time ganska bra. Det får räcka.
Mest för att mitt minne inte är det bästa, jag minns inte riktigt vad som händer i vilket avsnitt osv...

Men: HAHAHAHA.

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

FöregåendeNästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare