5x02 - Just Rewards

Här pratas det om Angel Säsong 5

Good or anus

1
1
3%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
3
9%
6
3
9%
7
11
34%
8
9
28%
9
3
9%
10
2
6%
 
Antal röster : 32

Inläggav Tea » lör jun 03, 2006 13:05

Spike, spike, underbara spike...

Kommerntarerna är underbara, men ni har själva sagt det.. Han kan inte vara instängd såhär, då kommer en mycket stor del av hans karaktär gå förlorad...

(Vill bara tillägga att jag i återblicken i början faktiskt började gråta.. det var längesen jag såg Chosen nu... :cry: )

ni menar väl ändå itne att jag ska behöva tvingas se spike dö en gpng till.. tror inte mitt hjärta klarar det...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Reunion » ons aug 30, 2006 18:36

Tråkigt avsnitt. För mycket Spike, känns som han kommer få väldigt mycket tid nu i säsong 5 och det gillar jag inte. Vill se mer av Wesley, Fred, Lorne och co.. saknar även hotellet!
Jag hoppas verkligen att det blir bättre!
Reunion
Demon Fodder
 
Inlägg: 36
Blev medlem: 02 jun 2006

Inläggav ftwtysken » ons aug 30, 2006 21:20

kan väl aldrig bli för mycket Spike, eller?

Saknade också hotellet i början av säsong 5...
dock minns jag inte specifikt detta avsnittet (var länge sedan jag såg det nu, men börjar väl om på Angel, när jag är färdig med Buffy. Om inte den officiella omtitten hunnit ikapp först då, för jag har för mig att den skulle bli kronologisk - vilket jag inte upplevt än)
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav Capt. Peroxide » sön mar 18, 2007 14:50

Det kan naturligtvis aldrig bli för mycket Spike. Jag har inte gillat något jag sett av Angel tidigare, men folk säger att S5 faktiskt är ganska bra, så jag tänkte ge den en chans. Och så är ju Spike med.

Yeah, the vampire slayer both men loved, both men lost. Oh, I could sell that to any studio in a heartbeat. I see Depp and Bloom. But then I see them a lot. Sorry. Hazard of running the entertainment division. Gotta get out more.


Orlando Bloom som Spike? Did anybody just go to a scary visual place?
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav CheeseGuy » sön mar 18, 2007 15:11

Det är som att hoppa över ett par Buffy-säsonger, och av samma anledning. Helt galet. Jag förstår inte.

Vad har du sett innan?
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Capt. Peroxide » sön mar 18, 2007 15:24

CheeseGuy skrev:Det är som att hoppa över ett par Buffy-säsonger, och av samma anledning. Helt galet. Jag förstår inte.

Vad har du sett innan?
Nåt avsnitt med en massa svarta gangstas och zombiepoliser. Alltså, Angel verkar ju vara en serie där de lämpat över en hel del av de karaktärer jag inte gillar i BtVS – Angel, Cordelia, Wesley, Harmony osv. Så det har inte känts särskilt lockande. Men om jag fastnar för S5 lär jag kolla resten också. Brukar bli så.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav CheeseGuy » sön mar 18, 2007 15:38

Capt. Peroxide skrev:
CheeseGuy skrev:Det är som att hoppa över ett par Buffy-säsonger, och av samma anledning. Helt galet. Jag förstår inte.

Vad har du sett innan?
Nåt avsnitt med en massa svarta gangstas och zombiepoliser. Alltså, Angel verkar ju vara en serie där de lämpat över en hel del av de karaktärer jag inte gillar i BtVS – Angel, Cordelia, Wesley, Harmony osv. Så det har inte känts särskilt lockande. Men om jag fastnar för S5 lär jag kolla resten också. Brukar bli så.

Ja, och det är ju kul att du kollar. Det känns bara synd att missa så mycket tidigare. Wesleys karaktärsutveckling till exempel, eller Angel för den delen. (De har blivit mycket bättre karaktärer här än i Buffy.) Säsong 5 är förresten inte alls överlägsen, om den ens är bäst (säsong 3 är ungefär lika bra). Och var beredd på att de första sex avsnitten är en rätt stor svacka.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Capt. Peroxide » sön mar 18, 2007 16:12

CheeseGuy skrev:var beredd på att de första sex avsnitten är en rätt stor svacka.
Jag tycker det har börjat bra.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Tob » sön mar 18, 2007 17:37

Jag tycker du skall avbryta och starta om från allra första början. Säsong 5 är nog den bästa säsongen när det kommer till kritan men trots att den är någerlunda självständig så byggs ju grunden under säsong 1-4. Sen får man väl tänka på att Angel, Cordelia och Wesley till stora delar är bikaraktärer i Btvs medans man här sätter man de som huvudroller. Blir du inte intresserad av hur Wesley har genomgått den förändringen?

Jag gillar det inte, men du gör ju som du vill.... roligt att du uppskattar femte säsongen i alla fall :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » sön mar 18, 2007 17:38

:eek: Noo! Man får inte!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » sön mar 18, 2007 17:39

Tinwiel skrev::eek: Noo! Man får inte!


Because it's WRONG!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis aug 07, 2007 14:45

Huh. Jag fattar inte, jag har alltså inte kommenterat detta avsnitt tidigare? Jag trodde att jag kommenterat alla S5:or då de visades för Buffyforum existerade väl då Just Rewards visades? Konstigt...

Nåväl, detta avsnitt är egentligen inte så bra. Ett mellanavsnitt. Tråkigt med Spike som spöke tycker jag, men det är iofs samspelet mellan Angel och Spike som höjer avsnittet ett snäpp. De andra hade ju i princip inget att göra i detta avsnitt utan det är The Soul Boys show.

Jag gillar Spikes scen på slutet med Fred. Amy Acker och James Marsters funkar bra ihop.

Av nån anledning tycker jag att följande replik är jätterolig:

SPIKE: I'm not here to back him up. I just haunt the bastard.


:D

Så, Spike och Angel höjer ett annars ytterst... halvdant avsnitt.

6 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav marzipan » sön maj 25, 2008 20:29

Ett spöke alltså? Jaha. Vet inte riktigt vad jag tycker ännu. Får helt enkelt vänta och se hur hela grejen utvecklar sig. Att Spike fortsätter som wisecracking ghost sidekick genom hela säsong 5 slipper jag dock helst.

Lite kul är det att Angel valt att inte berätta för någon om allt från Spike och Buffys förhållande till Spikes själ.
So spike saved the world? Big deal... Hela Angel/Spike relationen leder då och då till bra dialog.
Spike: You are, ya ponce! You're my problem. You got it too good. You're king of a 30-floor castle, with all the cars, comfort, power, and glory you could ever want, and here I save the world, throw myself onto the proverbial hand grenade for love, honor, and all the right reasons, and what do I get? Bloody well toasted and ghosted is what I get, innit? It's not fair. 



Angel: Fair?! You asked for a soul. I didn't! It almost killed me. I spent a hundred years trying to come to terms with infinite remorse. You spent 3 weeks moaning in a basement, and then you were fine! What's fair about that?!


Wes och Fred händer det inte så mycket med för tillfället. Mer fokus på Wes tack! Låt inte all den mannens potential från tidigare säsonger försvinna i skuggan av Spikestoryn.
Och han den där gröna som jag tyckte så mycket om förut, hur många repliker hade han i avsnittet egentligen, två? En av dem fastnade åtminstone:
Yeah, the vampire slayer both men loved, both men lost. Oh, I could sell that to any studio in a heartbeat. I see Depp and Bloom.

Orlando Bloom? Herregud. Fruktansvärt. Vilken mardröm.

Harmony börjar bli jobbig. Det är för enkelt för att bli kul. Visst, en del grejer är ganska (med betoning på ganska) komiska men ska hon fortsätta i avsnitt efter avsnitt i samma stil – give me a stake please!

Just Rewards var absolut inget speciellt avsnitt, definitivt blekare än Conviction. Lite tråkigt känns det att jag inte direkt kastar mig över nästa avsnitt…

I övrigt, på hårfronten intet nytt.


EDIT: Jag håller med dig om Fred och Spike, AKS. Hoppas man tar tillvara på kemin mellan dem.

That'll put marzipan in your pie plate, bingo.
Användarvisningsbild
marzipan
förvirraren
 
Inlägg: 796
Blev medlem: 02 jan 2008
Ort: Skåne?

Inläggav Echolls » ons jan 27, 2010 0:37

Första tjugo minuterna eller så tycker jag är väldigt bra, men sen blir det tråkigare. Angel och Spikes tjafsande är det som gör avsnittet, älskar deras scener tillsammans. Angels irritation är nog det roligaste. :D Men att Spike är ett spöke känns mest bara frustrerande. Och jag tycker så synd om honom i slutet när han berättar för Fred hur rädd han är för att hamna i helvetet.

Favoritcitat:
Fred: I'm detecting brainwave activity.
Angel: On Spike? That *is* weird.

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeavyAlex » mån aug 16, 2010 23:41

Ett halvdant mellan avsnitt, Spike som spöke känns lite tamt men man får väl se hur det kommer att gå..

Betyg: 6
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare