1x02 The Train Job

Här kan du prata om Säsong 1 av Firefly.

Hur mycket skall man ge det här avsnittet då?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
2
9%
5
0
Inga röster
6
2
9%
7
10
43%
8
6
26%
9
3
13%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 23

Inläggav A bear » lör jun 04, 2005 20:03

Did he just go crazy and fall asleep?


Rejäl besvikelse efter piloten, men ändå helt OK. Själva storyn är ju inte mycket att hänga i gran, men det lovar gott att arcen med River och Simon förs framåt så att det inte är ett rent COTW-(Crime of the week)-avsnitt.

Och jetmotorscenen är bland det roligaste jag sett på... flera dagar. Speciellt det att Mal börjar om på exakt samma tal han höll för Peter Stormare-lookaliken innan han fotade till honom.

Oh. Crime.


Uppenbarligen ljög Mal lite grann när han likställde companion med whore. Intressant roll det där.

Och Jayne fortsätter rocka. Varför var Baldwin så trist i Angel?

Helt OK, alltså. Tydligen blir det bättre efter det här. Can't wait.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav The Ankh » ons dec 07, 2005 9:52

Jag tyckte detta var ett bra avsnitt, men om jag hade sett det före Serenity hade jag nog inte varit lioka övertygad som att serien verkar bra. Fox måste vara lite lätt efterblivna...
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Binchy » tis dec 13, 2005 22:34

Så har jag sett mitt första Firefly-avsnitt (fast tydligen inte RÄTT pilot, om jag har förstått det hela rätt).

Första intrycket var gott; det här kan jag se fler avsnitt av. Lite hastig inkastning i handlingen, men det förklarades ju av att detta inte är första avsnittet. Karaktärerna verkar helgjutna och mångfaceterade. Väldigt konstigt att se de tre skådespelarna från Buffy/Angel i helt andra roller, men jag vänjer mig väl. Härligt att äntligen få se "originalet" till noikes avatar.


Sammanfattning: I want more!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Binchy » tis dec 13, 2005 22:42

The Ankh skrev: Fox måste vara lite lätt efterblivna...


Inte så lite... They're minions of the Devil!!!


...or of Harmony... :D
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav latarmig » ons dec 14, 2005 2:23

Binchy, kolla den klistrade tråden för att få rätt ordning.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Binchy » ons dec 14, 2005 10:01

latarmig skrev:Binchy, kolla den klistrade tråden för att få rätt ordning.


Jag gick in i den först, för att se vad avsnittet jag hade sett kunde tänkas heta. Så nu har jag rätt ordning till vidare Firefly-tittande. Resten ligger på hårddisken hemma. 8)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Gordo » fre dec 30, 2005 11:55

Niskas Yes? är så bra!
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » sön feb 26, 2006 10:14

Två små tankar som drabbade mig under tittandet igår.

Finns det fortfarande Burkhas om 500 år (eller hur långt in framtiden det här nu är)? Gloomy...

Varför är det bara ibland de skriver ut kinesiskan i textremsan? Ibland står det där, som meimei och go-se, men oftast så står det bara (speaks chinese) och det är ju himla givande. Får skriva ut listan över kinesiskan och vad det betyder och ha liggande brevid mig när jag ser vidare.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav wyndham » lör apr 01, 2006 19:06

såg på imdb att serien hade detta intro till train job när det visades som första avsnitt:

[opening narration; first lines spoken in series]
Book: After the Earth was used up, we found a new solar system and hundreds of new Earths were terraformed and colonized. The central planets formed the Alliance and decided all the planets had to join under their rule. There was some disagreement on that point. After the War, many of the Independents who had fought and lost drifted to the edges of the system, far from Alliance control. Out here, people struggled to get by with the most basic technologies; a ship would bring you work, a gun would help you keep it. A captain's goal was simple: find a crew, find a job, keep flying.


var kan man hitta detta? gissar att dom använde klipp från piloten som bakgrund, nån som vet?
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Ai » lör apr 01, 2006 20:11

wyndham skrev:såg på imdb att serien hade detta intro till train job när det visades som första avsnitt:

[opening narration; first lines spoken in series]
Book: After the Earth was used up, we found a new solar system and hundreds of new Earths were terraformed and colonized. The central planets formed the Alliance and decided all the planets had to join under their rule. There was some disagreement on that point. After the War, many of the Independents who had fought and lost drifted to the edges of the system, far from Alliance control. Out here, people struggled to get by with the most basic technologies; a ship would bring you work, a gun would help you keep it. A captain's goal was simple: find a crew, find a job, keep flying.


var kan man hitta detta? gissar att dom använde klipp från piloten som bakgrund, nån som vet?


Testa den här: Hello, Cowgirl.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav merl » tor apr 13, 2006 16:32

Gillade avsnittet, fast förra var bättre. Insåg att jag riktigt börjar tycka om introlåten och att jag tycker bättre och bättre om Mal. Trodde att det skulle ta längre tid för min hjärna att ställa om sig efter bara sett Nathan Fillion som Caleb innan. Kaylee kan man inte heller låta bli att tycka om.
Och River, vad har hon egentligen varit med om? Söt tjej i alla fall.
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Garim » tor apr 13, 2006 16:41

merl skrev:Gillade avsnittet, fast förra var bättre. Insåg att jag riktigt börjar tycka om introlåten och att jag tycker bättre och bättre om Mal. Trodde att det skulle ta längre tid för min hjärna att ställa om sig efter bara sett Nathan Fillion som Caleb innan. Kaylee kan man inte heller låta bli att tycka om.
Och River, vad har hon egentligen varit med om? Söt tjej i alla fall.


:) Man märker när man ser det här avsnittet att Joss & Tim tvingats lägga in en massa karaktärspresentationer, eftersom detta var det avsnitt som FOX (:evil:) använde som pilot. Avsnittet skrevs dessutom över en helg. Hade de fått köra detta som ett riktigt avsnitt 2, så hade det säkert varit bättre.

Men, det är ju ett kul actionavsnitt, med en del bra repliker.

Introlåten kommer sätta sig på hjärnan på dig! Jag kan den utantill :)

Ja du, River... Mycket att upptäcka där :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Minsc_and_Boo » sön apr 23, 2006 18:07

Åh, en klassisk westerntågkupp!
Jag trodde aldrig i mitt liv att jag skulle tycka att en sådan var intressant.

Och Nisca! Så obehaglig liten man... *rysa*
Självklart är motorscenen en klassiker. Man blir så himla snopen, för man har fortfarande inte helt hunnit inse att Mal inte är en ren good guy.

Första gången jag såg avsnittet så tänkte jag inte på att det var så mycket upprepningar från avsnittet innan (som inte sändes) men nu när jag såg det igen blev det lite mycket onödigt prat.
I wanna hurt you. But I can't resist the sinister attraction of your cold and muscular body.
-- Buffy 5x18; Intervention
Användarvisningsbild
Minsc_and_Boo
Minion
 
Inlägg: 92
Blev medlem: 30 aug 2004
Ort: Hellmouth; Stockholm

Inläggav Garim » sön apr 23, 2006 18:28

Niska är faktiskt också ett resultat av FOX's önskemål om att ha en riktigt otäckt bad guy, i "piloten".

Tydligen är TV-serieskaparna väldigt mycket i händerna på produktionsbolaget - åtminstone i början, sen får de väl mer artistisk frihet.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav merl » tor maj 04, 2006 0:03

Ganska underhållande kommentatorspår.

Apropå att Angels stunt double Mike Massa är med i en av scenerna.
"And then Angel get's thrown off the cart."

"Not Angel. This is firefly and you´re not helping anything."
...
"So, if Crow stabbed Mal with a wooden stake, it wouldn´t kill him?"

:D
Det var inget jag tänkte på innan, men nu är det svårt att inte haja till; för en sekund ser man ju Angel där. I firefly.
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Dr Goth » tor aug 10, 2006 9:36

Vi såg om detta avsnitt igår och jag kommer inte ihåg att jag ogillade det första gången men jag tyckte att det var riktigt bra nu. Visst, storyn är förutsägbar, men allt annat sitter som en smäck. Besättningens egenskaper och förhållandena dem emellan presenteras snyggt.

Min tidigare favorit var Wash men Jayne stiger fram mer och mer. Han är ju inte bara korkad, han är elak också. :twisted:

Som någon (och flera tusen) sa, jag gillar att det är skitigt och oglamouröst. Att sheriffen tar medicinen utan vidare bråk är en bra symbol för att ändamålen helgar medlen i ett hårt 'versum.

Aaaaaaaaaah, mersmak och jag som måste gå ut och dricka sprit ikväll!
You know what the chain of command is? It's a chain I go get and beat you with 'til you understand who's in ruttin' command here!
Användarvisningsbild
Dr Goth
Minion
 
Inlägg: 388
Blev medlem: 25 jul 2006
Ort: Ungefär i Uppsala

Inläggav Dr Goth » tor aug 10, 2006 9:38

"And then Angel get's thrown off the cart."

"Not Angel. This is firefly and you´re not helping anything."
...
"So, if Crow stabbed Mal with a wooden stake, it wouldn´t kill him?"


Me likes humor. :D
You know what the chain of command is? It's a chain I go get and beat you with 'til you understand who's in ruttin' command here!
Användarvisningsbild
Dr Goth
Minion
 
Inlägg: 388
Blev medlem: 25 jul 2006
Ort: Ungefär i Uppsala

Inläggav HeY » mån dec 11, 2006 1:03

Såg precis detta avsnittet igen då jag är inne i min omtitt. Jag fattar verkligen inte, och då menar jag FATTAR VERKLIGEN INTE (!), hur en sådan briljant serie kunde bli utnämnd till "årets minst tittade serie". Vad är det för fel på Amerika :eek: (ibland kan man undra var vissa människors hjärnor sitter; där Lorne har sitt hjärta?)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav medundersåte » sön dec 17, 2006 12:27

Ett roligt avsnitt där Niska är bäst. Det finns något kusligt diaboliskt över honom som tilltalar mig. Tänk om alla vore som Niska, vad många tåg som... inte skulle bli rånade eftersom alla bara skulle försöka anställa någon annan att göra det åt dem. Bäst är när sheriffen förhör Mal och Zoe, det är hysteriskt kul men på ett välfdigt lågmält sätt.
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 30 apr 2005
Ort: Vadstena

Inläggav Capt. Peroxide » ons feb 28, 2007 18:14

Eh, det här är inte en pilot. Om jag sett det här avsnittet i tron att det var ett pilotavsnitt hade jag varit sjukt förvirrad efteråt. Fattar inte vad Fox tänkte med.

Annars:

Jag gillar hela grejen med att Mal är nån slags jayhawker och att inbördeskriget är baserat på det amerikanska. "We will rise again" säger han ju till och med. Däremot är jag redan väldigt trött på vildavästerntjafset.

Slagsmålet i början var rent olidligt töntigt. Mal skjuter ihjäl folk utan att blinka fast de håller gisslan som sköld, han kanske borde lära sig slåss också? På riktigt, så att den han slår inte reser sig igen.

Jewel Staite! Så otroligt söt att det nästan är Alyson Hannigan-klass på henne.

Sen var det lite fint när sheriffen lät dem gå sen de lämnat tillbaka medicinerna. Fint och otroligt osannolikt.

A bear skrev:Uppenbarligen ljög Mal lite grann när han likställde companion med whore.


Nej? Hon är ingen tjackhora kanske, men yrket fick han rätt ändå.

För övrigt känns det väldigt mycket som att Jayne borde vara täckt med hår och Mal borde säga "I've a baaaad feeling about this" mycket ofta. Figuren Han Solo är i och för sig i sin tur lånad från en med liknande namn i Asimovs "Stiftelsen"-böcker.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Binchy » ons feb 28, 2007 21:53

Capt. Peroxide skrev: Fattar inte vad Fox tänkte med.


Ingenting alls, som vanligt... :rolleyes:
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav fripp21 » mån mar 12, 2007 9:54

Capt. Peroxide skrev:Jewel Staite! Så otroligt söt att det nästan är Alyson Hannigan-klass på henne.


Exakt. Alyson Hannigan är nästan lika söt som Jewel Staite. 8)
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Capt. Peroxide » mån mar 12, 2007 20:24

fripp21 skrev:
Capt. Peroxide skrev:Jewel Staite! Så otroligt söt att det nästan är Alyson Hannigan-klass på henne.


Exakt. Alyson Hannigan är nästan lika söt som Jewel Staite. 8)
OK, ge mig ett klipp med Jewel som är lika underbart som den övre av mina signaturlänkar så kanske jag tror dig.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav fripp21 » tis mar 13, 2007 0:14

Capt. Peroxide skrev:
fripp21 skrev:
Capt. Peroxide skrev:Jewel Staite! Så otroligt söt att det nästan är Alyson Hannigan-klass på henne.


Exakt. Alyson Hannigan är nästan lika söt som Jewel Staite. 8)
OK, ge mig ett klipp med Jewel som är lika underbart som den övre av mina signaturlänkar så kanske jag tror dig.


Jodå, det var något att bita i! Om man gillar sånt...

Jewel, är underbar i de flesta scener. Jag måste kolla runt lite efer nåt riktigt bra. Håll till godo med denna tills vidare:
http://www.youtube.com/watch?v=VB2BAXY4VKQ
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav fripp21 » tis mar 13, 2007 0:51

Hon kanske inte är söt nog för dig, men för mig är Jewel pretty pretty...

http://www.youtube.com/watch?v=QKpsSVuQ_7M
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav noike » mån jul 23, 2007 3:33

Tyst postning, okej? För att inte störa alla som inte har tid att frestas in i en Firefly-omtitt.

Jag slogs av tanken på att Niska kanske kommer från en Henning Mankellbok, för precis som Henning pratar han bara i korta meningar och har aldrig upptäckt kommatecknet. Vilket är rätt kul på sitt sätt.

Det här måste vara det svagaste avsnittet av alla, men ändå ger barslagsmålet i början rätt bra insikter om Mal och Jayne. Jayne håller sig utanför när det inte handlar om pengar eller vinning, oavsett vilka som slåss. (Lägg också till att han säkert sett Mal bli puckelpistig på Unification Day tidigare.) Mal däremot släpper inte saker. Han är verkligen emot högtiden, och kommer göra sitt bästa för att förstöra den för andra. Och Zoë går til hennes kapten går.

Vissa delar av detta är givetvis övertydligt, men vissa av saker med Mal verkar gå lite djupare och hänger ihop med första scenen i piloten. Hade Independents förlorat och inte bara gett upp så känns det som om han hade accepterat det, på samma sätt som han accepterar att egen vinning inte alltid går före andras. Men eftersom de i praktiken bara sa "nog" så är kriget i Mals undermedvetna inte slut. Därför ler han när han säger det där med "I'm thinking we'll rise again", inte bara för att Serenity kommer upp bakom honom utan även för att det som verkar vara ett hot mot allians är för honom ett skämt. Och skämtet är att det som för Mal är independents aldrig la sig utan de finns fortfarande kvar och slåss mot alliansen med alla små medel de har. För Mal bryter inte mot löften och det skulle han gjort om han bara accepterade nederlag.

Att hjälpa folket är någon han anser man bör göra, på samma sätt som att man bör stjäla saker bakom ryggen på Allianssoldater. Hade medicinen varit för alliansens inre planeter tror jag inte han hade brytt sig för fem öre.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav makane » fre jul 04, 2008 23:43

Signaturmelodin är fullkomligt sagolik. Jag gillade den när jag såg första avsnittet, men nu när den fått sjunka in och den satte igång i detta avsnittet så blev jag liksom fylld av ett lyckorus.

Ett bra avsnitt, fast jag tycker nog Serenity var bättre. Och hade jag sett det här som första avsnitt, som jag förstått att Fox sände, så hade jag varit förvirrad. Serenity presenterade ju historia och karaktärer på ett helt annat sätt. När visade de Serenity?

Alla karaktärer är verkligen välspelade. Jayne är en stor favorit. Men jag gillar verkligen Mal också. Och Kaylee, och Simon och... äsch, ja allihop. :D

Idag fixar jag inte att vänta. Ett avsnitt till får det bli. Dvdn bara står här och lyser och väntar på att jag ska trycka på Bushwacked. Och jag orkar inte kämpa emot. Det går inte. Nu trycker jag...
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav AKS » lör jul 05, 2008 0:07

Helt rätt, makane. Stå inte emot utan fortsätt titta! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Föregående

Återgå till Firefly Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron