Har ni fått någon annan att titta på firefly?

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Inläggav Namob » tis jul 04, 2006 14:23

Kan väl förtälja att min broder köpte dvd:n (filmen serenity) för att den hade en snygg framsida och jag råkade ha tråkigt en dag och satt och slötittade samt upptäckte att den var rätt bra. Först då tittade jag på fodralet och upptäckte att det var samma snubbe som gjorde Buffy och först efter att ha kollat upp det som stod om serien hittade jag hit... ;)

Måste säga att det var synd att man såg filmen först och serien sedan, borde ha varit tvärtom.

Har sedan dess lyckats få några damer jag känner som brukar kolla på Buffy att ta till sig serien.

Detta är för övrigt mitt första inlägg här...
Namob
Demon Fodder
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 30 jun 2006
Ort: Västerås

Inläggav Garim » tis jul 04, 2006 14:29

Välkommen hit Namob.

Kul att höra konverteringshistorier :) Du har väl sett om Serenity the Movie nu efter att du sett Firefly? Jag antar att den är bättre då... Jag upptäckte Firefly strax innan Serenity hade premiär, så jag hann se det innan.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav eriked » tis jul 04, 2006 18:15

Namob skrev:Kan väl förtälja att min broder köpte dvd:n (filmen serenity) för att den hade en snygg framsida
Ja, det är ett tufft omslag, hoppas fler har nappat på omslaget. Tur att det kom ett annat omslag utanför USA. För den är riktigt trist och standard mässigt. Omslaget som verkar finnas i Sverige är dessutom extra snyggt, gillar färgvarianten med (spegel-typ-kanske och rött)

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Namob » tis jul 04, 2006 18:30

Garim skrev:Välkommen hit Namob.


Tackar.

Garim skrev:Kul att höra konverteringshistorier :) Du har väl sett om Serenity the Movie nu efter att du sett Firefly? Jag antar att den är bättre då... Jag upptäckte Firefly strax innan Serenity hade premiär, så jag hann se det innan.


Jupp, har hunnit kollat igenom serien ett par gånger och sett om filmen och ja, den blev bättre med serien som "bakgrund". Filmen blev lite väl krystad och packad på information kändes det som. Fast filmen var ändå bra, fastnade direkt för karraktärerna och att man slipper höra ljud i rymden som tydligen existerar i alla andra filmer och serier... 8)
Namob
Demon Fodder
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 30 jun 2006
Ort: Västerås

Inläggav Dr Goth » ons jul 26, 2006 21:46

Jag lånade ut Firefly till ett par jag känner. De blev grymt besvikna (efter min hype) när de sett piloten och hon slutade att titta. Han fortsatte dock och efter... tre (?) dagar hade han sett hela serien och funderade på att se om piloten bara för att se ifall den verkligen var så dålig. :D
You know what the chain of command is? It's a chain I go get and beat you with 'til you understand who's in ruttin' command here!
Användarvisningsbild
Dr Goth
Minion
 
Inlägg: 388
Blev medlem: 25 jul 2006
Ort: Ungefär i Uppsala

Inläggav Tea » tor jul 27, 2006 7:28

Fick min soldat att börja kolla nu när han är färdig med Battlestar Galactica... Han älskar det.. igår såg vi Out of Gas

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Glorificus » tor jul 27, 2006 8:28

Tea skrev:Fick min soldat att börja kolla nu när han är färdig med Battlestar Galactica... Han älskar det.. igår såg vi Out of Gas

Yay, vad roligt! Förarbete inför Buffy? ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tea » tor jul 27, 2006 9:15

Glorificus skrev:
Tea skrev:Fick min soldat att börja kolla nu när han är färdig med Battlestar Galactica... Han älskar det.. igår såg vi Out of Gas

Yay, vad roligt! Förarbete inför Buffy? ;)


nee, buffy har han redan sett :D däremot int evarken Angel eller Firefly, men när vi var och hyrde film och jag slängde mej på serenity och lovordade filmen och serien var han redan där såld tror jag :D

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav Glorificus » tor jul 27, 2006 11:20

Tea skrev:nee, buffy har han redan sett :D däremot int evarken Angel eller Firefly, men när vi var och hyrde film och jag slängde mej på serenity och lovordade filmen och serien var han redan där såld tror jag :D

Yay, vad roligt! :D

Edit: Ser nu att jag upprepar mig själv, men det är ju roligt. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav ftwtysken » tis aug 08, 2006 12:41

Min sambo var grymt tveksam till både Buffy och Angel, men när hon väl sett några nyckelavsnitt så hängde hon på, och har nu faktiskt sett dem fler gånger än mig. Däremot fastnade inte Firefly, utan jag fick se den själv. Efter att vi båda sett Serenity däremot blev hon mer intresserad av Firefly, så snart ska hon nog se den också... :)

Min ärade broder mailade häromdagen och sa att han köpt Serenity, på min rekomendation, så jag sa att han troligtvis borde se serien först, så han fick låna den av mig. Reaktionen blev som följer:

"Tja, vad kan jag säga? Du hade rätt igen! Varför man lägger ner en sådan
serie efter en säsong går utanför mitt uppfattningsområde. Karaktärerna,
musiken, miljöerna, hela upplägget är ju briljant! Inga aliens eller
konstiga varelser, bara en skitig framtid där eliten njuter av det som
var gott och ädelt en gång i tiden och de vanliga människorna är kvar i
det vi lever i idag. Inte onödigt mycket laser, mer rejäla skjutvapen,
på ett sätt som The Dark Tower, Roland, the gunslinger...

Musiken är ju underbar, den är så klockren, men framför allt har serien
ett intelligent manus som inte liknar något jag sett på länge. Hur det
plockar ihop storyn bit för bit i avsnitt efter avsnitt... Jag är
hänförd. Nu ska det bli ett nöje att se Serenity efter att ha sträcksett
hela serien på tre kvällar."

Så man kan väl lugnt säga: Mission accompished... eller?
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav Garim » tis aug 08, 2006 13:04

Mycket bra jobbat ftwtysken. Ännu en konverterad :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Binchy » tis aug 08, 2006 13:15

Nu har jag tipsat min kinesiske kollega, hade glömt att jag hade tänkt göra det. Får se om han uppskattar den, återkommer med mer info.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » tis aug 08, 2006 13:18

Garim skrev:Mycket bra jobbat ftwtysken. Ännu en konverterad :)

Turn two, the rest is food. Vilket fortfarande gäller trots att det är fel serie.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gollum » tor aug 10, 2006 14:08

Garim skrev:Mycket bra jobbat ftwtysken. Ännu en konverterad :)


Och en liten kommentar från den konverterade brodern: ftwtysken brukar ha rätt, detta var inte första gången jag fick en god upplevelse på hans rekommendation. Se bara, nu har han fått in mig även här! :D
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav Ai » fre aug 11, 2006 7:45

gollum skrev:
Garim skrev:Mycket bra jobbat ftwtysken. Ännu en konverterad :)


Och en liten kommentar från den konverterade brodern: ftwtysken brukar ha rätt, detta var inte första gången jag fick en god upplevelse på hans rekommendation. Se bara, nu har han fått in mig även här! :D


Bra jobbat ftwtysken! :D

Välkommen gollum!

Presentationslänkar!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav gollum » fre aug 11, 2006 8:52

Taxi Taxi. :oops: Har gått igenom presentationslänkarna men väntar med 10 frågor tills jag gått igenom Buffy tror jag... :P
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav ftwtysken » fre aug 11, 2006 17:12

gollum skrev: ftwtysken brukar ha rätt, detta var inte första gången jag fick en god upplevelse på hans rekommendation


Tack broder :) måste ju då också säga att det är alla här, och på Buffyhubben, som rekommenderat mig fram till de flesta serier och filmer som jag sedan rekommenderat vidare till dig...
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav Garim » sön aug 13, 2006 22:22

ftwtysken skrev:
gollum skrev: ftwtysken brukar ha rätt, detta var inte första gången jag fick en god upplevelse på hans rekommendation


Tack broder :) måste ju då också säga att det är alla här, och på Buffyhubben, som rekommenderat mig fram till de flesta serier och filmer som jag sedan rekommenderat vidare till dig...


Bra jobbat BF! :D
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Glorificus » tor mar 08, 2007 18:35

Konverteringen av min klass går vidare. Igår höll jag en föreläsning i två timmar för mina klasskamrater och lärare om Whedonverse! Jag berättade om Joss liv och karriär, visade bl.a. några fanvids och promos för Buffy/Angel/Firefly, lite extramaterial från Serenity (Re-lighting the Firefly) och en halvtimme av Done the Impossible. 8)

Så idag stannade min lärare mig i korridoren och sa att Firefly är slutsåld på de svenska onlinebutikerna. Jag tipsade om Axelmusic. :D Och minst två till klasskamrater ska nu låna Firefly-boxen av mig. Och en annan bad om att få se Buffy, så idag lämnade jag ifrån mig s1-3 till henne.

Now that's some good converting. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Zaxx » tor mar 08, 2007 19:30

Bra jobbat!.

Du sa inte att du var en nörd som hängde på BF då?... Eller hade tagit banklån---
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » tor mar 08, 2007 20:11

Glorificus skrev:Now that's some good converting. :)

BF saluterar dig. Hail!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » tor mar 08, 2007 21:06

Zaxx skrev:Du sa inte att du var en nörd som hängde på BF då?... Eller hade tagit banklån---

Hehe, självklart nämnde jag BF. Och jag fick en fråga från en kille i klassen om det var nån här som gjort något extremt som ett fan, så då tog jag upp ett visst banklån och en viss målad vägg. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Zaxx » fre mar 09, 2007 0:56

Glorificus skrev:
Zaxx skrev:Du sa inte att du var en nörd som hängde på BF då?... Eller hade tagit banklån---

Hehe, självklart nämnde jag BF. Och jag fick en fråga från en kille i klassen om det var nån här som gjort något extremt som ett fan, så då tog jag upp ett visst banklån och en viss målad vägg. :D


Damn!.. Karro o Ankhan är kändisar!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Glorificus » fre maj 11, 2007 16:00

Idag har min lärare pratat med mig flera gånger om att han har köpt både Firefly och Serenity. "Men jag har inte hunnit ta bort plasten än." :D

storkamp säger att jag har "turned him into a fanboy!!!". *IRLG*
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav wyndham » tor mar 12, 2009 0:55

Fick idag telefonsamtal från en vän som var smått extatisk efter att ha plöjt Firefly-boxen. Jag var lite orolig när jag lånade ut den eftersom hon tidigare, till min stora sorg, gett upp på Doctor Who. Med tanke på min stora kärlek för doktorn kan jag ibland glömma bort att Firefly är Firefly och det krävs betydligt segare virke för att kunna motstå den.

Roligt var också att hon mindes hur uppspelt jag var över filmpremiären för fyra år sen och nu förstår hon plötsligt varför.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav adolvsson » tor mar 12, 2009 1:43

wyndham skrev:Roligt var också att hon mindes hur uppspelt jag var över filmpremiären för fyra år sen och nu förstår hon plötsligt varför.

Jisses, var det fyra år sedan?! Tiden. Den rullar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare