Serenity (allmänt snack)

I detta forum hör allmänna diskussioner om Firefly och Serenity hemma.

Serenity (allmänt snack)

Inläggav AKS » mån maj 03, 2004 20:51

Jag tänkte starta en tråd som behandlar Firefly-filmen eftersom det nu inte är "om" utan ett faktum. Spoilermärk det som bör spoilermärkas (vi brukar vara duktiga på det här på forumet) och tuta och kör! :)

Detta stod på Dark Horizons idag:

-------
Conventions seemed rife this weekend that C-Grade actresses must've been in short supply for talkshows. The "Starfury: Fusion" convention in Blackpool had one insider there named 'Pixel' who got a couple of minutes chat with Nathan Fillion, best known for the lead role in "Firefly" and a guest stint as an evil Preacher at the end of "Buffy". Fillion spoke a bit about the "Firefly" film spin-off "Serenity" which Universal is currently developing:

"When the set was struck, at the end of the show, nothing was kept except one door, so everything had to be built from scratch. The characters of Badger and Saffron will not be in the film, however ALL nine main cast members will appear.
Filming starts early June for ten weeks for a projected release "early next year". The budget, previously listed as $35m, is actually about $50m. The deal they have with Universal precludes another TV show - so a revival ain't gonna happen. The plan is, if the film does well enough, to have a trilogy of films".

---------

Bra att filmens budgets tycks vara högre än tidigare rykten. *Bra* att de siktar på en tidig release. Även om jag själv var ganska övertygad om att det skulle ta minst ett år från startdatum (4 juni). Qui vivra verra.

Ordet "precludes" kommer att skapa mardrömmar hos mig eftersom det innebär att en tv-show är omöjlig. *Men* andra rapporter från denna convention (se fireflyfans.net) säger att Nathan Fillion inte sagt "precludes" utan menar att det kan ta tid med en *eventuell* spin-off pga kontrakt med FOX. Iofs trodde jag att Universal tagit över allt, men ändå. Det känns också dumt att Universal att omöjliggöra en tv-serie som säljer som 17 som DVD box set. Jag menar, de kan ju tjäna mer (antar jag) på fem-sex säsonger av Firefly än tre filmer... Kanske. Iofs investerar de ju mer, men ändå.

Nåväl, några tankar bara...

EDIT: Jag tycker även att man kan få diskutera rykten kring en ev spin-off i denna tråd eftersom det hänger samman med filmen och rent nyhetsmässigt lär dessa rykten behandlas i samma artiklar som Serenity. Inte för att leka moderator... :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tis maj 04, 2004 0:24

Hur gärna jag än vill se en ny serie, och det är en hel massa gärna, så är tanken på en trilogi tillräckligt härligt för att jag ska sitta med ett leende tillräckligt brett och fast för att inget under tre feta dynamitgubbar skulle kunna krossa det. Hoo hah! :D
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis maj 04, 2004 19:37

Ja, det *är* bra nyheter! Men som sagt.. "precludes". Bad, bad word!! Tre filmer följt av en spin-off skulle vara nåt. Jag *måste* få mer av Friefly än en film varannat år (om det blir en trilogi så har vi ju inte en tv-serie förrän typ 2009 eller så... hmm, nej, nu blev jag ledsen).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » tis maj 04, 2004 22:10

Fast för mig är det lite samma sak som med Angel och TV-filmerna; allra helst ser jag en fortsättning på TV-serierna men skulle det bara bli långfilmer istället. skulle jag nog ha rätt svårt för att vara besviken.

Allra härligast vore om man kunde få en X-Filesvariant. Först filmen, sen ett par-tre säsonger av TV-serien och så en film till. Förutsatt att man inte behöver tumma på seriens kvalité, förstås. X-Files - Fight the Future led, även om det var en bra film, visserligen av att den var alldeles för beroende av TV-serien. Fast jag har som vanligt en alldeles oerhörd tilltro till Mutant Enemy. Det har man när man vet att de leds av nästa Gud.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis maj 04, 2004 22:35

adolvsson: Vi tycker nog lika. Fast kanske inte om Angel. Hellre ett riktigt avslut i S5 än limbo och tv-filmer. *Helt* seriöst. Jag vill inte ha mer av Angel bara för att ha mer. Jag fungerar inte så. Firefly är lite annorlunda eftersom det inte ens blev en säsong och den därför inte ens hade *chansen* att få en avslutning i tv-serieformatet. So, go ahead BDM!! (Men gärna en tv-serie också, pretty please...)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » tor maj 06, 2004 20:59

http://www.scifi.com/scifiwire/art-film.html?2004-05/06/12.30.film

Vi ska visst få en del trådar avslutade iom filmen. Härligt härligt!
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » tor maj 06, 2004 21:09

Ja, det där låter verkligen lovande!!

Idag då jag vandrade ut från Van Helsing sa jag till min kompis: "En styvmorsviol hade skrivit ett bättre manus än det här!" Något säger mig att jag inte kommer att säga samma sak då jag vandrar ut från Serenity. Varför? Jo, för att Firefly är en underbarhet för god för denna värld och Joss Whedon är ett geni! A genius, I say!

Phew! Hamnde i en Firefly-high där. Nu har jag landat igen! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » tis maj 11, 2004 0:16

May 05, 2004

At a recent convention Nathan Fillion confirmed that, should the Firefly movie, Serenity, be a success, then it will be made into a trilogy. However, as part of the contract between Fox and Universal there will be no further series.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » tis maj 11, 2004 11:51

Off: jag skulle tro att det gäller fram till alla tre filmerna är klara. Sedan borde rättigheterna gå tillbaka till Fox. I varje fall om kontraktet stipulerade just en trilogi.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tis maj 11, 2004 12:09

Man kan ju hoppas iaf.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav malavel » tis maj 11, 2004 12:37

Det verkar väldigt konstigt att de skulle förbjuda tv-serier för all framtid. Vad skulle de ha att tjäna på det?
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis maj 11, 2004 20:44

Jag tycker också att det låter konstigt. Känns ju som att de flesta inblandade borde vilja ha en tv-serie om Serenity-trilogin skulle fungera. Men, vem vet hur de fungerar de där som bestämmer? Känns som att alla (utom Universal) gör allt vad de kan för att motarbeta oss fans av Joss Whedons verk.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Off » lör maj 15, 2004 13:22

Adam Baldwin (aka Jayne) reported on the Official Board that:
"Joss' script is one of the best I've ever read (and I've read thousands)... We have our first full read-thru with the whole cast (HOORAY!!!) on monday!" and he signed off by saying:
"A.B.
(flyin' again!!!)"

Just about brings a tear to your eye, don't it?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Langtry » lör maj 15, 2004 13:24

Åh, hur ska man kunna vänta??
Speciellt när man läser sådana saker :)

*vill se NU*

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav AKS » sön maj 16, 2004 17:16

Ja, det är så kul att läsa såna där småsaker (och positiva saker om manuset). Och det känns så löjligt bra på nåt vis att veta att detta gäng verkligen trivs med varandra så de kommer nog att ha mer än kul på genomläsningen!

(Har precis skilts från min Firefly-DVD... Elli ska omvändas och hon får ha den i ett par veckor. Bara det att jag nu har mer lust än nånsin att se om out of Gas för... XX gången. :D)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tis maj 18, 2004 22:53

AKS: akta dih. TkJ lånade min Fireflybox i en vecka, han såg den två gånger och funderade på ifall det var värt att ta boxen och fly ut ur landet hellre än lämna tillbaka den.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tis maj 18, 2004 23:01

Är det därför han inte varit på forumet så mycket. Svårt att posta från nepal.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » ons maj 19, 2004 7:17

noike: Ja, jag har ju insett att det finns risker... Tyvärr bekräftar du nu mina värsta mardrömmar...

:)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » mån maj 24, 2004 19:47

Det är blir nog lite OT, men det ska nog gå att få till...

Jag har sett till att Serenity kommer att få ytterligare en (eller två) biobesökare!! (Se där, det blev ju on topic på en gång, :D!)

Min kompis fick låna mitt DVD box set och såg alla avsnitt i helgen (tio i lördags). Även om hon nog inte är en riktig browncoat så gillar hon serien väldigt mycket och tycker att det är idiotiskt att serien inte fick en fortsättning. Hennes bror såg serien med henne och gillade den också. Hans status som framtida Serenitybesökare vet jag dock inte. 1½ fluga i en smäll? Eller nåt sånt.. Yay! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav VelocityBoy » mån maj 24, 2004 22:32

AKS skrev:1½ fluga i en smäll? Eller nåt sånt.. Yay! :D


1½? var det en lillebror? eller möjligtvis en halvbror :D
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Off » tis maj 25, 2004 11:44

May 24, 2004

Serenity "rolls film" next week!
Adam Baldwin dropped another note on the Official Board that:
"Rehearsals are a rockin'!!!"
We roll film next week!
Hoo-Rah! :- ) :- ) :- ) "

Several days ago, when somebody asked how reharsals were going, Adam replied,
"It was a lovefest! We even toured the sets (still under contruction)!" He also mentioned how nice it was to have time to properly prepare (sorry can't find the actual quote - anyone?).

I'm just giddy to think that our "crew" is together again! Time to start spreading the word and building momentum.

May 14, 2004
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tis maj 25, 2004 12:35

I can't find words strong enough so "Wooohooo!" will have to do for now. :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Nea » tis maj 25, 2004 14:07

I second that WoooHoo!

Alltid kul att få "inside-information" från Adam Baldwin, brukar läsa hans poster, fast jag undviker den politiska diskussionen.
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby
 
Inlägg: 526
Blev medlem: 29 mar 2004
Ort: Sydligaste delen av landet

Inläggav malavel » tis maj 25, 2004 14:13

I call that Wooohooo! and raise with a Tjoho!
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tis maj 25, 2004 18:32

Allt om Firefly -> Serenity

Hänger ni med ;)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » tis maj 25, 2004 19:44

Underbart att höra sådana saker från AB!! Det är verkligen underbart (och nästan ofattbart) att Serenity verkligen blir av.

VelocityBoy: Han är faktiskt en lillebror, men ½ får han för det faktumet att jag inte vet hur hans status som Serenity-biobesökare är ännu.

Nea: Vad menar du med politiska diskussioner (och Adam Baldwin)?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Mr Chase » tis maj 25, 2004 19:53

Adam Baldwin diskuterar tydligen politik emellanåt. Han är visst republikan, men låt inte det färga er åsikt om honom.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav AKS » tis maj 25, 2004 19:56

Bevsikelse! Nåväl, det gör ju honom inte till en sämre skådespelare. (Lyckligtvis.)

Var kan man läsa AB:s politiska diskussioner då?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav VelocityBoy » tis maj 25, 2004 19:58

Mr Chase skrev:Adam Baldwin diskuterar tydligen politik emellanåt. Han är visst republikan, men låt inte det färga er åsikt om honom.


:eek: *gör korstecknet*
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Mr Chase » tis maj 25, 2004 20:04

AKS skrev:Var kan man läsa AB:s politiska diskussioner då?

Vet inte riktigt säkert, kanske här någonstans.

Republikan? Själv är jag rojalist :) !
(Men nu skall vi inte diskutera politik här...)
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Nästa

Återgå till Allmänt om Firefly



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare