Omröstning, skådespelare!

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Vem gillar du mest?

Sarah Michelle Gellar
16
21%
James Marsters
16
21%
Alyson Hannigan
11
15%
David Boreanaz
4
5%
Michelle Trachtenberg
0
Inga röster
Seth Green
1
1%
Eliza Dushku
6
8%
Nicholas Brendon
4
5%
Anthony Stewart Head
17
23%
 
Antal röster : 75

Inläggav Garim » tis feb 06, 2007 17:57

Rombat skrev:Jag röstar inte i denna. Den är fel.


Vadå fel? Vem saknas? Azura Skye kanske...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Rombat » tis feb 06, 2007 17:58

Garim skrev:
Rombat skrev:Jag röstar inte i denna. Den är fel.


Vadå fel? Vem saknas? Azura Skye kanske...
Emma!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav gaspode » tis feb 06, 2007 18:02

det har redan tagits upp några gånger, och TheSlayerInMe har upptäckt det själv och nämnt det i sitt inlägg.

Känns lite sent att ändra pollen nu dock :)

starta en ny komplett om nån vill. :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Garim » tis feb 06, 2007 18:07

Rombat skrev:
Garim skrev:
Rombat skrev:Jag röstar inte i denna. Den är fel.


Vadå fel? Vem saknas? Azura Skye kanske...
Emma!


Mmm, du har en poäng där. Hon är riktigt riktigt bra emellanåt...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav XY » tis feb 06, 2007 18:11

Frågeformuleringen är lite fel. Först är det "Vem gillar du mest?", men i första inlägget beskrivs frågan som "En liten om röstning [sic] om vem som egentligen är den bästa skådespelaren i Buffy!" Men detta är två olika frågor... man tycker inte nödvändigtvis bäst om den som är den bästa skådisen. Jag utgick från att "bästa skådisen" var din riktiga frågan, annars hade jag svarat... hm, samma förmodligen, men det hade inte behövt vara så. : )
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » tis feb 06, 2007 18:12

Jo, Emma är nog min favvis. :)

Jag tycker gaspode ska skapa en ny komplett. Han behöver göra något on-topic nu. ;)

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav gaspode » tis feb 06, 2007 18:23

Rombat skrev:Jo, Emma är nog min favvis. :)

Jag tycker gaspode ska skapa en ny komplett. Han behöver göra något on-topic nu. ;)

DU är komplett!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » tis feb 06, 2007 18:24

gaspode skrev:
Rombat skrev:Jo, Emma är nog min favvis. :)

Jag tycker gaspode ska skapa en ny komplett. Han behöver göra något on-topic nu. ;)

DU är komplett!
You make me cooompleeeete!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Rioteer » mån feb 26, 2007 23:42

Svår fråga!

Å ena sidan känns valet av Tony Head som självklart. Han är stencool i den svåraste rollen. Framförallt i de tidiga säsongerna har han ju som huvudfunktion att komma med information och har inte så himla mycket mer att spela på och gör det ändå med stil. När hela faderssurrogat blir tydligare regerar han bara så mycket mer.

Å andra sidan vill man ju rösta på Nicholas Brendon, om inte annat så för hur både hans karaktär utvecklas över säsongerna och han själv växer som skådis.

Emma Caulfield borde naturligtvis få den för att hon lyckas få en karaktär vars två huvuddrag - girighet och social inkompetens - knappast kan kallas sympatiska att framstå som just sympatisk.

Jag kan också komma på bra skäl att ge best actor/actress-pokalen till Alyson Hannigan, Amber Benson, Seth Green, Charisma Carpenter eller Eliza Dushku men till slut måste nog ändå priset gå till Tony.

I sammanhanget känns dock Sarah Michelle Geller som det något svaga kortet. I grund och botten är det dock lysande casting.
Användarvisningsbild
Rioteer
Demon Fodder
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 13 feb 2007

Inläggav Matt » tis feb 27, 2007 9:13

SMG FTW!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Crashdummie » tor mar 01, 2007 16:45

Rioteer skrev:Svår fråga!

Å ena sidan känns valet av Tony Head som självklart. Han är stencool i den svåraste rollen. Framförallt i de tidiga säsongerna har han ju som huvudfunktion att komma med information och har inte så himla mycket mer att spela på och gör det ändå med stil. När hela faderssurrogat blir tydligare regerar han bara så mycket mer.

Å andra sidan vill man ju rösta på Nicholas Brendon, om inte annat så för hur både hans karaktär utvecklas över säsongerna och han själv växer som skådis.

Emma Caulfield borde naturligtvis få den för att hon lyckas få en karaktär vars två huvuddrag - girighet och social inkompetens - knappast kan kallas sympatiska att framstå som just sympatisk.

Jag kan också komma på bra skäl att ge best actor/actress-pokalen till Alyson Hannigan, Amber Benson, Seth Green, Charisma Carpenter eller Eliza Dushku men till slut måste nog ändå priset gå till Tony.

I sammanhanget känns dock Sarah Michelle Geller som det något svaga kortet. I grund och botten är det dock lysande casting.


Oj då, här har du tänkt till så att det knakar - undrar bara hur ditt tacktal skulle låta ala Oscar

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Föregående

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron