2x13 Happy Anniversary

Diskutera Säsong 2

?

1
1
6%
2
1
6%
3
0
Inga röster
4
1
6%
5
4
24%
6
6
35%
7
2
12%
8
1
6%
9
1
6%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 17

2x13 Happy Anniversary

Inläggav sus@n » mån jun 07, 2004 20:38

Sämst avsnitt hittils, gillar inte storyn om killen men tycker ändå synd om honom.

Cordy, Wes & Gunn fungerar bra själva enligt mig (men vill helst se hela gänget tillsammans igen)

Lorne a.k.a the Host är riktigt bra & rolig "school maskot".

Angel: What I hear and maybe, hopefully I'm still dreaming, is the "Star Spangled Banner" being belted out by a loud green demon.

Cordelia: Wait, by 'big guy' do you mean demon?
Virginia: Yeah, and by 'house', I mean palatial estate, and by 'grateful' I mean they'll give you big tubs of cash. Really rich family, they invented um, I don't know, chairs or something.
Cordelia: We'll do it. We'll do anything.
Virginia: Oh, that's so sad.

Angel: You wanna know what my problem is? I'm screwed. That's my problem. I can't win. I'm trying to atone for a hundred years of unthinkable evil. News flash: I never can. It's never gonna be enough. Now I've got Wolfram and Hart dogging me. It's too much. Two hundred highly intelligent law school graduates working full time to drive me crazy. Why the hell is everyone so surpised that it's working? Angel, why are you so cranky? Angel, you should lighten up, you should smile, you should wear a nice plaid.
The Host: Oh, not this season, honey.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Re: 2x13 Happy Anniversary

Inläggav caffeineaddict » mån jun 07, 2004 21:41

sus@n skrev:Sämst avsnitt hittils


Tycker inte heller om det så jättemycket, men måste bara fråga: sämst avsnitt i säsongen? I serien? I båda serierna?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Mr Chase » tis jun 08, 2004 17:54

Var inte heller så förtjust i detta avsnitt. Själva handlingen med fysik-hokuspokus var inte så bra men det som lyfte avsnittet var samspelet mellan Lorne (the Host) och Angel. Skolmaskot, hehe.

Att se Wes leka Agatha Christie var också kul.

Och för att citera Lorne:
Not to mention, Cordelia? Uh! Hot-o-rama! In the 'oh my sizzling loins' sense of the word, if you know what I mean!

Jag kunde inte sagt det bättre själv :P !
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Re: 2x13 Happy Anniversary

Inläggav sus@n » tis jun 08, 2004 18:10

caffeineaddict skrev:
sus@n skrev:Sämst avsnitt hittils


Tycker inte heller om det så jättemycket, men måste bara fråga: sämst avsnitt i säsongen? I serien? I båda serierna?


I säsongen caffe min.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav caffeineaddict » tis jun 08, 2004 22:26

Glömde naturligtvis nämna att Wes detektivscen är det som förgyller hela avsnittet. Som Gunn säger: "That was cool!".


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav c0bra » mån jul 19, 2004 19:31

ett väldigt dåligt avsnitt helt enkelt :)
Användarvisningsbild
c0bra
Demon Fodder
 
Inlägg: 45
Blev medlem: 16 jul 2004
Ort: Södertälje

Re: 2x13 Happy Anniversary

Inläggav latarmig » mån jul 19, 2004 20:22

sus@n skrev:Cordelia: We'll do it. We'll do anything.
Virginia: Oh, that's so sad.


Det här lilla svaret från Virginia får mig alltid att le. Hon säger det så i förbifarten att man missar det om man inte är uppmärksam, men det är verkligen en pärla.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Noggster » ons aug 25, 2004 16:16

Faktiskt ett väldigt dåligt avsnitt, dock en knapp försämring av avsnittet innan 2x12.
Gillar man inte Lorne så har detta avsnitt inte mkt alls att erbjuda.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Pazuzu » lör okt 02, 2004 12:07

Så dåligt var det väl ändå inte, men jag måste erkänna att jag vill att Angel och gänget ska återförenas snarast.
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad
 
Inlägg: 2446
Blev medlem: 31 maj 2004
Ort: Kalmar

Inläggav Joamna » ons nov 10, 2004 15:05

Mm inget top avsnitt om man jämför med de tidigare, I want Drusilla back! ;)

Men men Angel börjar lätte lite på sitt hjärta får hoppas att han börjar gå lite i rätt riktning nu.

Själva huvudstoryn med forskningssnubben var inte mycket att hurra för, men det fanns ändå några roliga saker runt omkring som gjorde att avsnittet inte blev botten: Detektiv-Wes var riktigt kul, och Lorne lyser upp tillvaron han me..
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » tor nov 11, 2004 23:17

Ett av de fem sämsta avsnitten i hela Buffyverse. Fristående avsnitt som handlar om världens undergång är helt enkelt dömda att misslyckas.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Ai » ons jan 12, 2005 1:37

Ok. Mediokert. Mycket mediokert.

Men man kan ju alltid roa sig med lite trivia!

Nån mer än jag som log igenkännande när MotW drog fram sina weapons of choice? Enligt Buffy s. 3 dvd vapen-extramaterialet så heter den Hunga-Munga och var med i säsongsöppningen av BtVS s.3 Anne, och sen var det med i vinjetten under hela den säsongen i det snygga powershot som är i slutet av den. Alltid kul när man upptäcker sånt! :)

Moderatorer: Det där var väl ingen spoiler va? Säg till i så fall så markerar jag på stört.

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav caffeineaddict » ons jan 12, 2005 1:58

Ai: Nej nej, ingen spoiler. :)

Fortfarande är det Wes fantastiska Sherlock Holmes-scen som höjer hela avsnittet. Den lyfter det här lika mycket som hans dans lyfter She. Men inte ens Den Store Wes och hans grandstanding-scener kan lyfta något av de avsnitten från att tillhöra de 10 minst bra Angel-avsnitten någonsin.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » lör jan 15, 2005 6:49

Ai skrev:Hunga-Munga


Hunga-Munga!! :eek:
Det hade jag missat! Eller glömt att jag märkt!
Nu har jag iaf en anledning att se om avsnittet. :D
Just ja, boxen är ju utlånad av konverteringssyften... äsch... nåja, det hamnar på min kom-ihåg-lista: Hunga-Munga!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav monkeyboy » lör jan 15, 2005 15:29

RalfiParpa skrev:Ett av de fem sämsta avsnitten i hela Buffyverse. Fristående avsnitt som handlar om världens undergång är helt enkelt dömda att misslyckas.


The Zeppo??
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav Djehuti » fre feb 11, 2005 1:36

Ai skrev:Nån mer än jag som log igenkännande när MotW drog fram sina weapons of choice? Enligt Buffy s. 3 dvd vapen-extramaterialet så heter den Hunga-Munga och var med i säsongsöppningen av BtVS s.3 Anne


Hunga Munga! :)
Kan man inte bara säga typ...skära? Sickle?
Ni vet, en såndär grej som är på Sovjets flagga, det ser ju ut som en sån iaf.

Hrmmm....båda avsnitten där Hunga Mungas har förekommit har ju på sätt och vis handlat om tid. Det här, och Anne där demonfabrikörerna hade en dimension där tiden gick...vafan blir det, jättensnabbt? Där flera år endast är några minuter utanför dimensionen. Även där vart det väl något slags grönt kraftfältsgrejs som utgjorde gränsen, så att säga? Kanske är de där Hunga-Munga snubbarna som gjorde den där fabriksdimensionen åt demonfabrikörerna? Jaja...förmodligen bara en ren slump, men det kan ju finnas någon liten medveten koppling mellan Hunga-Mungas och....tidsgrejs.



....för övrigt så var detta ett väldigt tråkigt avsnitt överlag. Trots några ljusglimtar så får det nog betraktas som ett utav de absolut sämsta (det sämsta?) den här säsongen.
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 06 jan 2005
Ort: 314

Inläggav Binchy » tis mar 08, 2005 18:17

Hm, världen går under imorgon? Been there, done that...

Blir mer och mer förtjust i The Host. Jag menar, en man(?) som använder sitt höga C för att skada motståndare, you just gotta love him.

All den där matten/fysiken på tavlan fick den lille verkmästaren i min hjärna att ropa "bye, bye" och ta semester.

Gullig grabb, man ska aldrig tjuvlyssna på samtal som rör en själv, om det var något de ville att man skulle höra så skulle de säga det till en. Mysigt tillfälle han valde att frysa tiden, när HAN kom. Och har de verkligen varit tillsammans i ett helt år, de uppförde sig som om de var på en första date. Visst, lite kymigt för dem båda, men ändå.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Buffybot Wannabe » tor mar 10, 2005 1:32

Håller med er andra, inget speciellt avsnitt. Wesley, Cordelia och Gunn är bra ihop, men jag tycker de ska återförenas med Angel nu. Börjar sakna gänget...

Lorne är underbar som alltid.

Haha, kan lova att vi har minst lika skumma typer som smyger omkring på vårt bibliotek. Fast vi kallar dem kort och gott för "Jävlarna som arbetar här".
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Tompa » lör mar 26, 2005 22:13

Utan avsnitt som detta så skulle man inte uppskatta de som verkligen är bra.
Bernard: What time is it?!
Manny: Half-ten.
Bernard: Half-ten?! Half-ten?! I've never been up at half-ten! What happens? - Black Books
Shane: So, if I'm a cocksucker . . .
Ronnie: What do you mean "if"? - The Shield
Dawn Summers Appreciation Society = Alba

"You're dead! You're a dead man, Pryce! You're dead!"
.::Wesley Wyndham Pryce - Rogue Demon Hunter::.
Användarvisningsbild
Tompa
Minion
 
Inlägg: 219
Blev medlem: 18 sep 2004
Ort: Höör på den då.

Inläggav A bear » sön apr 03, 2005 10:56

Mjae. Känns lite "Doomed", va? Liten family-sized apokalyps, fåniga demoner... även om de får använda den där kommunistskäran från "Anne", vilket var en kul touch. Och Wesley som Miss Marple. Och så Lorne då, som börjar utvecklas som karaktär här.

Mmmm... beer.

Är det bara jag som undrar hur den där lille fysikern lyckades kånka hem en 5-tons partikelaccelerator utan att någon reagerade? Och ställa den nere i tvättstugan, jovisst, dit går väl aldrig någon...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Gordo » ons apr 20, 2005 13:53

Nej, tråkigt och segt avsnitt. En apokalyps utan känsla eller spänning.

Jag vill ha mer Darla, Dru och W&H :)

Vissa saker i avsnittet var lite roliga. Lornes fighting-teknik tille exempel! Samtalet i bilen i bilen var också bra.

Somsagt svagt avsnitt! Jag hoppar genast över till nästa och hoppas på att det är bättre.
- Why would you wanna help me after what I did?
- Because it's what Jesus would freakin' do!
Användarvisningsbild
Gordo
doookti persika
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 08 feb 2005
Ort: Stockholm

Inläggav Kirko » fre apr 29, 2005 10:56

Jag kan ju hålla med om att det inte är ett höjdaravsnitt, men fysik är ju alltid...fascinerande. Sedan gillar jag ju The Host skarpt också, så jag tycker det var kul att han fick ta lite större plats.
Användarvisningsbild
Kirko
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 29 apr 2005
Ort: Stockholm (nuförtiden)

Inläggav Binchy » fre apr 29, 2005 12:22

Välkommen hit, Kirko! :)

Här finns lite presentationslänkar: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=1409

Hoppas du kommer att trivas här och skriva MÅÅÅNGA inlägg!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav xAMNESIAx » lör maj 21, 2005 0:05

Detta håller inte alls S2s höga standard, Lorne & Angel räddar avsnittet helt, tycker att dom fungerar mycket bra tillsammans. Lorne har alltid varit en "OK" karaktär, men när han väl ges utrymme så är en bra komisk biperson. Även Wes/Cordy/Gunn tillför.

6/10. Nu vill jag ha tillbaka Darla och Dru!
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav Tob » lör jul 02, 2005 16:44

Hatar denna steorotypen av fysiker som målas upp. Sådana här små miniapokalypser som håller på att ske utan att folk vet något alls, funkar aldrig, det är omöjligt att ta på allvar. Och då faller mycket av konceptet. Själva kärlekshistorien som skall vara kärnan i avsnittet fungerar inte heller riktigt så bra som man hade kunnat önska.

Wesley/Cordelia/Gunn är fortfarande guld värda. Efter avsnitt 11 så tar säsongen en tydlig vändning. Angel skall arbeta själv. Jag gillar det inte så, att man hela tiden har ett flyt i serien beror till stor del på samspelet mellan gänget (på samma sätt som i Buffy) och det blir så tydligt nu när avsnittet i sig inte håller samma höga klass och gänget är splittrat.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tea » ons maj 24, 2006 8:20

det här är ju bara sååå tråkigt... Hade inte Lorne varit med hade det här avsnittet fått min röst för sämsta i buffyverse

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav AKS » ons maj 24, 2006 16:40

Detta är "bottom 3" för Angel måste jag få säga. Zzzz... Så här tråkigt blir det inte igen förrän ett avsnitt i S5.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav fripp21 » tis feb 20, 2007 10:30

Jag håller med. Detta var risigt. Vad som är mäkta förbryllande är dock följande:

Story: Joss Whedon, David Greenwalt

Som jag sa vid något tidigare inlägg: "Vad tänkte han på?"
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Puffy » tor maj 31, 2007 16:27

Ganska tråkigt avsnitt. För lite som för historien framåt, tycker jag. Det positiva är att The Host kommer in som en mer aktiv karaktär.
Puffy
Demon Fodder
 
Inlägg: 6
Blev medlem: 31 maj 2007

Inläggav AKS » tor maj 31, 2007 21:29

Oh, nu blir jag sugen att se Angel igen! Kanske inte på grund av detta avsnitt, men sjäva läsningen av inlägget.

Kanske hinner jag *alla* Buffyverse-säsonger i sommar?! :eek: Jag menar, jag är ju på BtVS S3 redan och inom en vecka lär S4 vara påbörjad. Hmm, det kan gå.

Välkommen till forumet, Puffy!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Nästa

Återgå till Angel Säsong 2



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron