5x03 The Replacement

Här pratar vi mest om Säsong 5

Soooo?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
8%
6
3
12%
7
11
42%
8
7
27%
9
2
8%
10
1
4%
 
Antal röster : 26

Inläggav Koala » mån aug 30, 2004 12:42

ska ej blandas ihop med Krutons!
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav Ulalume » tis aug 31, 2004 2:09

Nej för det kan ju bli, eh....förvirrande?

latarmig: Ok. Kudos till dig, för det.
"I feel used and violated...and I need a lozenge"
Ulalume
Demon Fodder
 
Inlägg: 31
Blev medlem: 26 aug 2004
Ort: Skåneland

Inläggav Joamna » tor jan 06, 2005 18:37

Sista scenen är så förtvivlat bra! Xanders något förvirrade blick, också bryts tystnaden av Buffys glada röst och allt verkar vara som vanligt. Riley oh Riley. Det finns så mycket i den lilla ouppskattade mannen.
Användarvisningsbild
Joamna
Scooby
 
Inlägg: 674
Blev medlem: 26 jun 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » ons jan 19, 2005 10:55

Väldigt underhållande avsnitt. Många kul repliker. Måste ha varit kul för Nicky att jobba med brorsan. Enligt IMdb hoppade Kelly in och ersatte Nicky i Intervention, eftersom Nicky var sjuk.

Lame Xander: Wait till you have have an evil twin and see how you handle it!
Willow: I handled it just fine.

Buffy (om Toth): Did he run away?
Giles: No, more like turned and swept majesticly away.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav RalfiParpa » fre mar 25, 2005 17:45

Jag gillar det här. Avsnittet innehåller en av seriens allra starkaste teasers; det måste vara enormt obekvämt för Xander att ha någon man inte riktigt känner över (i det här fallet Riley) när föräldrarna bråkar högljutt. Det finaste med scenen är hur obrydda Buffy och Anya är, eller i varje fall spelar, antagligen för att de är vana vid det. Ännu en fin scen (och ett avsnitt) som ger Xander ytterligare djup.

Annars innehåller ju det här avsnittet den odödliga repliken som jag till och med citerade i citattråden:
"If Xander kills himself, he's dead."

Åtta.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav jvc_man » tor apr 14, 2005 23:27

Riktigt bra avsnitt - Xander rules*
Kommentarerna som är skrivna i inlägget (repliker) är riktigt bra, många fina minnen ger detta avsnittet. Xander * 2, blir det bättre?
Det som är lite ledsamt är Rileys kommentar: "But she does'nt love me" o att Xander blir ställd - o så kommer Buffy in glad o kysser Riley... Knyter sig i magen! 8)

Ett stort plus för att Dawn EJ é med*

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav xAMNESIAx » tor apr 21, 2005 16:58

Hyffsat filler avsnitt, men inte riktigt lika bra som The Zeppo. Är faktiskt lite förvånad över Nic Brandons insats här. Kan bara tänka mig hur svårt det måsta vara att spela de olika karaktärerna (som igentligen är samma karaktär...men på olika sätt). Men han gör ett strålande jobb, speciellt som "sin bättre halva". Annars så var avsnittet ganska långdraget. Sista scenen är dock riktigt bra, Riley överaskar!

5/10.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav latarmig » tor apr 21, 2005 17:05

Du vet att han till dels spelar mot sin tvillingbror, eller?
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav xAMNESIAx » tor apr 21, 2005 18:13

latarmig skrev:Du vet att han till dels spelar mot sin tvillingbror, eller?


Jodå. Men replikerna (de flesta i alla fall) kommer från Brendon. Det är åtminstone så jag har förstått det.
"Only losers drink alcohol."
-Dawn
Användarvisningsbild
xAMNESIAx
Minion
 
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 nov 2004
Ort: Skellefteå

Inläggav A bear » tor jul 07, 2005 14:29

Jag är inte överdrivet förtjust i det här. Trots att det är ett Xandercentriskt avsnitt. Det känns lite för mycket som The Zeppo Part II, och det är lite för många grejor som känns för uppenbart gjorda för att lura oss - skarpe Xander har ett par repliker som känns lite för "jag är ond" som sedan aldrig förklaras.
SKARPE XANDER: I promise you, Anya. Very soon you won't be thinking about getting older.


Men visst, avsnittet gör det det ska; får ut Xander ur källaren, ger honom en egen roll att spela (öht går ju första fjärdedelen av s5 ut på att tala om vad alla har för roller som vuxna människor; Giles är watcher igen, Buffy har någon att ta hand om, Xander har plötsligt både ett hem och ett jobb... to be continued) och strör in en del riktigt snygg humor.
GILES: Toth.
RILEY: What?
BUFFY: He called you a toth. It's a British expression. It means, like, moron.

GILES: He had a very specific olfactory presence.
XANDER: Well, I guess we're off to the ol' factory. I hate that place.

BUFFY: They're ... kinda the same now.
GILES: Yes, he's clearly a bad influence on himself.

Och så Riley då. Gnäll gnäll gnäll. Jaja.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav dansdansdans » lör dec 03, 2005 18:33

bor buffy bårde hemma i huset och på studenthemmet nu eller?
innan var hon ju aldrig hemma och nu vipps så är hon där jämt känns det som.
självklart så bör hon ju vara där så vi får se mer av dawn.
detta är andra gången jag ser s.5 men det var bara något jag kom att tänka på nu när jag ser det igen.
eller där de går på college ligger kanske inte så långt ifrån huset?
aldrig uppfattat det där riktigt..
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav Nyx » sön dec 04, 2005 1:29

I säsongens första avsnitt (Buffy vs Dracula) uppfattar jag det som att det fortfarande är sommarlov (våra scoobies befinner sig på stranden mm). I slutet av avsnittet bestämmer sig Buffy för att lära sig mer om sin roll som slayer och träna intensivt med Giles. Det skulle kunna förklara varför hon fortsätter att befinna sig inne i Sunnydale och hemma i huset med Joyce och Dawn, snarare än på campus som ligger utanför stan, även om terminen eventuellt kan ha kommit i gång vid det här laget. Helt klart är att Buffy och Willow inte har kvar sitt korridorsrum som de delade förra säsongen. (Spoiler för nästkommande 3 avsnitt:)I senare avsnitt under säsongen får vi ju se hur Willow nu delar rum med Tara. I Family hjälper scoobygänget Buffy att flytta tillbaka hem från sitt egna campusrum och Anya kommenterar att de ju hjälpte henne att flytta in där ganska nyligen.
Hoppas det är till någon hjälp dansdansdans?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav dansdansdans » tis dec 06, 2005 23:13

ja tack så mycket :)

nu ser jag allt klarare... :eek: hehe
- Are you prepared to disobey?
Användarvisningsbild
dansdansdans
Minion
 
Inlägg: 235
Blev medlem: 24 nov 2004

Inläggav fripp21 » fre jan 26, 2007 14:35

ANYA: Okay, isn't anyone gonna tell me why there are two Xanders?

Rent känslomässigt funkade detta inte så bra för mig. Jag tycker inte om Xander lika mycket som jag gjorde ett tag under säsong 2-3 (med Cordy?). Däremot är Anya mer och mer kul. Det är väl hon som tagit över Cordys roll i gänget?

Själva idén med att Xander blir två destillerade varianter av sig själv är i och för sig ganska spännande, men då måste båda rollerna spelas lite mer trovärdigt. Lustigt nog kunde jag bara tro på den "dåliga" scruffyXander. Det var nog ett misstag att försöka lura publiken att den "bra" suaveXander var demonen. Det hade varit mycket bättre om publiken verkligen hade haft svårt att veta vilken som var vilken, och att svaret hade varit = BÅDA. Jag vet inte, men ni kanske alla såg igenom ploten direkt, men jag måste nog erkänna att jag gick på det ett bra tag.

Varför skrev jag "dåliga" Xander om den misslyckade Xander och "bra" Xander om den varianten av honom som lyckas med allt? Är det en föraning om en utveckling av hans karaktär, till en mer självsäker och initiativrik person? Det vore väl på tiden.

Ack så boooring Riley är.

Avsnittets höjdpunkter är nästan uteslutande kommentarer från Anya...

Anya har insett att hon är en av de dödliga!
ANYA: So... what happens next?
SuaveXANDER: Well, at some point we take off our clothes.
ANYA: I mean what happens next in our lives? When do we get a car?
SuaveXANDER: (confused) A car?
ANYA: And a boat. No, wait, I - I don't mean a boat. I mean a puppy. Or a child. I have a list somewhere.
SuaveXANDER: What are you talking about?
ANYA: Just ... we have to get going. I don't have time just to let these things happen.
SuaveXANDER: There's no hurry.
ANYA: Yes there is. There's a hurry, Xander. I'm dying.
...I mean a puppy. Or a child... :)
Men hon kommer över det.
BUFFY: Anya. I see you've joined the non-sling-wearing crowd.
ANYA: (smiling) Yes, I'm feeling better. And I anticipate many years before my death. Excepting disease or airbag failure.
Airbag failure!


:idea:
ANYA: So ... you Xanders really do have all the same memories, all the same ... (looking downward) physical attributes? (Laughs suggestively)
SuaveXANDER: We're completely identical.
ScruffyXANDER: Yeah, we checked out some stuff in the car on the way over. (Anya frowns in puzzlement) Fingerprints!
ANYA: (turning to the others) Well, maybe we shouldn't do this reintegration thing right away. See, I can take the boys home, and ... we can all have sex together, and ... you know, just slap 'em back together in the morning.
:D :eek: :D :!:
ANYA: It's not like it'd be cheating. They're both Xander.
:D


ANYA: Ooh! (tosses magazine aside) Presents?
XANDER: Not unless you want my collection of Babylon 5 commemorative plates. Which you cannot have. I just thought you could help carry a little.
ANYA: Me? (pouts) Buffy has super strength. Why don't we just load her up like one of those little horses?
XANDER: Anya. Please.
ANYA: (getting off stool) Fine. I'm just your slave. (Takes box and goes out)
...one of those little horses...!

Inget är äkta, småputtrig humor, ytliga känslor. Fanstasi. Sen helt plötsligt! WOW! Sista minuten av avsnittet. Clarity! En totalt överraskande scen, som verkligen fick mig att reagera, vakna till...
RILEY: (grinning) Hey, I'm well aware of how lucky I am. Like, lottery lucky. Buffy's like nobody else in the world. When I'm with her it's like ... it's like I'm split in two. Half of me is just ... on fire, going crazy if I'm not touching her. The other half ... is so still and peaceful ... just perfectly content. Just knows: this is the one. (Smiles a little, continues packing for a moment, then looks up at Xander again.) But she doesn't love me.
:(
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav fripp21 » tor feb 01, 2007 12:22

Med några dagars tid att reflektera...

Tänk vad makalöst spännande avsnittet skulle blivit om demonen hade lyckats träffat Buffy istället för missa och träffa Xander. Hur hade great-Buffy blivit, och tänk er, bad-Buffy! Vilka egenskaper hade förstärkts i den varianten av henne?
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav A bear » tor feb 01, 2007 13:39

fripp21 skrev:Med några dagars tid att reflektera...

Tänk vad makalöst spännande avsnittet skulle blivit om demonen hade lyckats träffat Buffy istället för missa och träffa Xander. Hur hade great-Buffy blivit, och tänk er, bad-Buffy! Vilka egenskaper hade förstärkts i den varianten av henne?


Bra fråga. Gissning:

Slayerbuffy:
- Har superkrafter, förstås.
- Skjuter först och ställer frågor sen.
- Är helt oförmögen att se saker ur andras synvinkel.
- Har till plikt att rädda världen.
- Vill bli åtlydd, tolererar inte flummigheter.
- Är målfokuserad, men kanske inte alltid mot RÄTT mål.
(Inte helt olikt Buffy i 3.09 "The Wish", alltså.)

Vanliga Buffy:
- Kan inte slåss. Alls. Skulle ändå försöka om det gällde något hon bryr sig om ("Helpless").
- Älskar sina medmänniskor, på gränsen till klängighet.
- Kan vara lite småvirrig ibland.
- Packar ihop och tycker synd om sig själv om saker går emot henne.
- Vill stå i centrum och leda med exempel (1996-flashbacken i "Becoming").
- Är smart nog att tänka i nya banor om så krävs.

Typ så?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav fripp21 » tor feb 01, 2007 15:05

Most interesting. I like how you think, A bear.

Just nu önskar jag ett helt avsnitt med Vanliga Buffy kämpades för sitt liv. Självklart skulle SlayerBuffy vara helt omedveten om faran. Ja, hon skulle kanske till och med avleda Willow och scoobisarna på något lagom farlig uppdrag. Men jag *vet* att Mr. Giles skulle komma och rädda Vanliga Buffy till slut. Vi skulle få en otroligt fin slutscen mellan Sammansatta Buffy och Mr. Giles. Banden är obrytbara mellan Slayer och Watcher! I know it to be true. Warm and fuzzy feelings.

PS, skulle Spike se vad Anya såg? Vilka möjligheter!
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav noike » tor feb 01, 2007 15:07

Problemet är att dåliga-Buffy antagligen skulle vara så dålig att hon inte hade överlevt fem minuter.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav fripp21 » tor feb 01, 2007 15:11

A bear skrev:- Är smart nog att tänka i nya banor om så krävs.


noike, kanske inte, men hon skulle kunna lära sig en hel del om hon klarade sig, och min gissning vore att hon faktiskt skulle klara sig, inte minst eftersom vi är i början av säsong 5 av 7...
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav noike » tor feb 01, 2007 15:18

Nej, för det skulle funnits en super-Buffy-slayer som hade varit övertygad om att den dåliga Buffy hade varit en demon. Splätt!

Och sedan hade jag sett en delning av Buffy som en gimmickartad repris på säsong tres Buffy/Faith.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tor feb 01, 2007 15:25

noike skrev:Och sedan hade jag sett en delning av Buffy som en gimmickartad repris på säsong tres Buffy/Faith.

s5 Dessutom handlar ju hela säsongen om Buffy/Dawn... Hade kanske blivit lite övertydligt med en delning av Buffy också.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav fripp21 » tor feb 01, 2007 17:42

noike skrev:Nej, för det skulle funnits en super-Buffy-slayer som hade varit övertygad om att den dåliga Buffy hade varit en demon. Splätt!

Och sedan hade jag sett en delning av Buffy som en gimmickartad repris på säsong tres Buffy/Faith.


Nej såklart. Du har helt rätt. Jag skulle aldrig tagit upp idén i detta forum.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav noike » tor feb 01, 2007 17:51

Alltså. Buffy är en extrem i normala fall. Och uppdelat på två nya extremer, jag tvivlar väldigt starkt på att det hade fungerat bra eftersom den spelar inte mot normalvärdet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör jun 16, 2007 19:26

fripp21 skrev:Tänk vad makalöst spännande avsnittet skulle blivit om demonen hade lyckats träffat Buffy istället för missa och träffa Xander. Hur hade great-Buffy blivit, och tänk er, bad-Buffy! Vilka egenskaper hade förstärkts i den varianten av henne?


Hey now! Ni snodde halva mitt inlägg, fripp21 och A bear! :) Jag hade tänkt att ägna lite tid åt hur cool det hade varit att få se två Buffys och sen spekulera i hur de två delarna varit. Jag får se det positivt: arbetet är redan gjort och jag kan gå vidare...

Bara för att jag hade velat se två Buffys betyder inte att jag inte uppskattar detta avsnitt för det gör jag. Jag tycker att det är riktigt kul och underhållande även om jag ibland tycker att "klantige" Xander är lite väl lik den vanlige Xander. Lite mer extremt hade det kunnat få bli och inte bara det där snubblandet hit och dit. Ah well...

Anya har många bra repliker i detta avsnitt och jag tycker om hur hon vill ha sex med båda Xanders. Betyder det att en av Xandrarna är jävligt bra i sängen och den andre... inte? ;) (spoiler S7 STOR spoiler) Jag blev lite vemodig då Anya på slutet inser att det troligaste är att hon kommer att leva i många, många år till... och om 2½ år är hon död. :(

Är inte Dawn lite barnslig för att vara fjorton? Som många vet är jag högstadielärare och har alltså mött en hel del fjortonåriga tjejer under de år jag arbetat och ingen beter sig som Dawn. Hon är skriven för ung tycker jag. Skulle gissa på en mental ålder av 11 eller 12 om man går efter detta avsnitt och det förra. Ja, ja... Vi får se om hennes verkliga ålder och mentala ålder flyter samman framöver.

Jag älskar Rileys sista scen! (Överlag så fortsätter jag att inte ha nåt emot grabben. Jag skulle inte ha nåt emot att ha nån som Riley som pojkvän... Men det betyder inte att han är en favoritkaraktär, verkligen inte.) Jag tycker så synd om honom på slutet då han säger att Buffy inte älskar honom. :monsterhug: till Riley.

7 av 10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Capt. Peroxide » sön jun 17, 2007 2:16

AKS skrev:Anya har många bra repliker i detta avsnitt och jag tycker om hur hon vill ha sex med båda Xanders. Betyder det att en av Xandrarna är jävligt bra i sängen och den andre... inte? ;)


Nej, det betyder att hon vill ha en Xander på ett ställe och en annan Xander på ett annat ställe samtidigt. Själva grunden för det är ju att de förklarar för henne att de är identiska fysiskt.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » sön jun 17, 2007 9:08

Ja, det förstod jag, cap'n, att det var det Anya ville. :) Men jag menar, om man utgår från avsnittets grundförutsättning där de olika Xandrarna fått olika förmågor så kanske det betyder det jag sade ovan?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Lipton » sön jun 17, 2007 11:35

Hade också tyckt det varit intresant med en delad Buffy eller varför inte en deled Willow, en superhäxa och en supernörd, eller om Spike blivit träffad, en grym vampyr och en mesig poet.

Ja Dawn verkar lite för barnslig, min dotter är 14 och hon skulle absolut inte bete sig sådär.
Senast redigerad av Lipton sön jun 17, 2007 15:45, redigerad totalt 1 gång.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav AKS » sön jun 17, 2007 12:04

Lipton: I princip alla de förslagen låter bättre än det vi fick här. Som sagt, jag gillar avsnittet, men delad Willow eller delad Spike hade varit mumma. Eller delad Giles!! Undras hur Anya skulle bli delad? :)

EDIT: Kanske ska spoilermarkera det om Spike?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » sön jun 17, 2007 13:36

AKS skrev:Undras hur Anya skulle bli delad? :)


En hämdlysten sida och en kanifobisk sida? :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tea » tis apr 22, 2008 14:07

knäppa jag hade helt glömt bort det här avsnittet... Det hade gått *Poff* från min skalle.

Älskar killarna. Och avsnittet är roligt. Xanders små avsnitt är ju roliga, eller sorgliga... eller bara otroligt bra. Dock är det Anya som står ut i det här avsnittet... (Jonas kallade henne hemska kvinna... Jag tänkte att jag nog hade gjort samma val som hon i hela avsnittet... *vissel, vissel*)

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron