Six Feet Under

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » tor jan 04, 2007 13:23

Jag kan behöva använda 6FU tråden i framtiden. Så jag passar på att dra upp den nu.

Såg om pilotavsnittet. Det växte och spontant så är det nog ett av de bästa pilotavsnitt jag har sett. Karaktärspresentationen sitter som gjutet. Allt är välskrivit och välspelat. 1.02 var också förbaskat bra. (spoiler svaga spoilers) I efterdyningarna av Nates död. David, Nate och spänningarna dem emellan. Claire som rebellisk tonårsdotter känns trovärdig. Mitt i allt Ruth som inte har en aning om hur hon skall hantera de olika situationerna riktigt. Överlag känns det himla betryggande att de flesta karaktärerna sitter så väl.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » tor jan 04, 2007 13:33

Tob: Härligt att du gillar det. Ibland tror jag faktiskt att jag håller med dig om att det är det bästa pilotavsnitt som överhuvudtaget finns. Homicide och Twin Peaks är iofs där uppe och slåss också, men jag tror nästan 6FU tar det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor jan 04, 2007 13:54

caffeineaddict skrev:Ibland tror jag faktiskt att jag håller med dig om att det är det bästa pilotavsnitt som överhuvudtaget finns. Homicide och Twin Peaks är iofs där uppe och slåss också, men jag tror nästan 6FU tar det.

Carnivále och West Wing-piloterna är också där uppe, men nej, jag tror 6FU vinner större delen av tiden.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » fre jan 05, 2007 1:38

1.05 Bäst hittils sen piloten (även om nu både 1.03 och 1.04 har varit kanon)
Mycket Brenda i avsnittet. Henne gillar jag, intressant och skrämmande, och större delen av Nates besök hos hennes föräldrar kände jag ett allmänt vemod. Likaså hennes brors inhopp, jag kände mig nog lika besvärad som Nate, och det är bra. Sen den där mor/dotter relationen mellan Claire och Ruth är hysterisk och besöket hos kusinerna var skamligt underhållande. Keith/David rör på sig en del och just som man tror att David verkligen har blivit säker eller relativt säker tillsammans med Keith så tar han två rejäla kliv tillbaka....hes just a friend, Nate
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » fre jan 05, 2007 1:43

Go Tob! Härligt att du gillar det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Murnau » mån jan 08, 2007 17:03

Mitt Six Feet Under-tittande ser ut som följer:

Såg hela Säsong 1 och tyckte den var underbar och bland det mest nyskapande TV jag sett på grymt länge (vid det här laget hade jag i och för sig i princip inte sett något från Whedonverse ännu).

Såg hela Säsong 2 och blev…rätt besviken faktiskt. Jag minns inte exakt varför just nu, men jag tror att det var mindre av allt jag gillade med Säsong 1 och mer av en massa andra tråkiga saker. Humorn börjar bli segare, eller så kanske det berodde på att de redan hade dragit alla bra skämt i 1:an. Och ett riktigt bra tema i 1:an (kanske det bästa): hela vara bög och religiös-temat med väldigt starka moraliska konflikter för David som verkligen engagerade. Och det kändes som att en serie som vågar på ett ganska oamerikanskt sätt visa bögar så öppet borde våga bryta mot ännu fler tabun. Det blev bara pannkaka av allt detta i 2:an på något sätt. OK, det var väl en överdrift, men smeten började blandas i alla fall. Som sagt, det är möjligt att jag skulle ha en annan uppfattning om jag såg om S2 idag. Just nu skriver jag bara vad jag minns från senast jag såg den, vilket förmodligen är ett par år sedan. Kanske var S2 egentligen rätt bra, men att jag ändå blev besviken p.g.a. att den inte var lika fantastisk som S1? Synpunkter tas tacksamt emot!

Började se Säsong 3 men gav upp efter bara några avsnitt för jag kände mig helt uttråkad. Pannkakan hade definitivt blivit färdiggräddad. Har sedan dess bara sett några lösryckta avsnitt av resten av Säsong 3-5 utan att få några bestående intryck. Kändes bl.a. som om det blev mer och mer sex bara för chockerandets skull, och utan att det tillförde något intressant till handlingen. Jag menar hade jag varit ute efter något sånt hade jag ju lika gärna kunnat försökt följa The L word.

Frågan är dock: Gav jag upp för tidigt? Hade det blivit bättre om jag sett färdigt S3? Och i så fall – blir serien någonsin S1-bra igen (förutsatt förstås att man gillar S1 så pass bra som jag gjorde, det kanske inte ni gör?).
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav noike » mån jan 08, 2007 17:06

Vi hade nästan kunnat vara 6FU-tvillingar. Jag gjorde exakt samma sak. Fast senare såg jag säsong fem på Canal+ och tyckte den var uppe på säsong ett nivå i fråga om kvalitet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » mån jan 08, 2007 17:32

Murnau skrev:Frågan är dock: Gav jag upp för tidigt? Hade det blivit bättre om jag sett färdigt S3? Och i så fall – blir serien någonsin S1-bra igen (förutsatt förstås att man gillar S1 så pass bra som jag gjorde, det kanske inte ni gör?).

Jag tyckte som du, mer eller mindre. S2 var tråk och början av S3 likaså, men lyckligtvis höll jag ut. För det tar sig igen i slutet av tredje säsongen för att bli riktigt bra igen i S4. Jag skulle nog vilja påstå att S4 är i samma klass som S1, i alla fall näst intill. S5 går över. Framför allt dom 5 (har jag för mig) sista avsnitten. Bland det bästa jag sett i TV-rutan. Skitstarkt.

Min ödmjuka åsikt är att du i allra högsta grad gav upp för tidigt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån jan 08, 2007 17:48

Jag gillar S2 iofs, men onekligen är det så att första tredjedelen av S3 är seriens svagaste sträcka.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » mån jan 08, 2007 17:51

Jag tycker säsong 4 är den svagaste säsongen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tob » tis jan 09, 2007 0:46

Jag har sett säsong 1 nu och jag gillar det väldigt mycket. Jag kan inte säga att serien har tagit tag i mig och trasat sönder mig riktigt trots teman kring liv och död. Men det är så förbaskat välskrivit och välspelat.

(spoiler lättare spoilers) Karaktärerna. Jag var redan efter första avsnittet engagerad i så gott som varenda karaktär. Jag ville veta mer. Efter piloten får man en känsla av att hela familjen har stått stilla, eller blivit inkörda på spår dem egentligen inte trivs med på grund av fadern. Nate som tidigt flyr familjen, Ruth som levt som hemmafru, David som har levt i en lögn och skämts över vad han är och Claire som upproriskt börjar röka på och hänger med dem "coola". Att se hur faderns död indirekt har påverkat alla karaktärer, att se hur dem ja, tar för sig saker, utvecklas och vågar tro på sig själva har varit intressant. Jag är väldigt förtjust i karaktärerna i serien och hur dem har lagts upp den biten.

Ohyggligt bra serie än så länge. Får se om jag kan säga detsamma efter säsong 2 som verkar vara lite av en älska eller hata.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tob » ons jan 10, 2007 23:52

(spoiler 2.02) Detta avsnittet gillade jag som fan. Gillar Nates oförmåga att hantera sitt tillstånd, hur han läxar upp Josh om att döden är ta mig fan inget man är immun mot, och slutscenen givetvis när han till slut berättar för David. Nate har inte riktigt fungerat för mig tidigare i serien, eller han har fungerat som en bifigur till dem andra, men hans scener i detta avsnittet gillade jag verkligen.

Mycket annat också givetvis. Claire och Gabe, David och Keith hos hans knarkande system, absurda situationen med Kroehner's som har uppstått med Mitzi i spetsen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tob » tor jan 11, 2007 1:07

(spoiler 2.03) Inte riktigt lika bra som förra avsnittet med det sista med Gabriel kom verkligen som chock. Som om inte Claire har nog med ångest med allt runt honom. Keith: Because she loves him! Svar på tal som satt så jäkla klockrent att jag riktigt rös till.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tob » sön jan 14, 2007 18:06

Jag förstår inte riktigt varför detta negativa kring S2 som det ryktas om lite varstanns. Efter att ha sett både S1 och S2 i rätt hastigt tempo så känner jag att S1 är mycket mer homogen. Som en enda historia. S2 känns mer spretig, och att saker sker för ett specifikt syfte på ett helt annat sätt än vad det gjorde i S1, där det kändes som att allt som hände var naturligt på ett annat sätt.

Med det sagt så känns S1 som snäppet bättre. Men att det skulle vara dåligt, tråkigt, oerngagera, ointressant osv. Nej. Serien har fortfarande en ruggig karaktärsbas. Dem sitter stabilt och dialogerna är så förbaskat välskrivna och tillsammans med bra skådespeleri så blir det mesta förbaskat bra. Även om helheten sviktar litegrann kanske.

Men överlag så tycker jag om det så jävla mycket.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » sön jan 14, 2007 18:10

Jag är helt med dig, Tobbe. Har aldrig någonsin förstått vissa människors negativa reaktion på S2, me loves it.

S5 är bäst, annars tycker jag serien håller en ohyggligt jämn kvalitet (även om stämningen utvecklas och förändras en del).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » sön jan 14, 2007 18:33

Jag har heller inga direkta klagomål alls på s2, har serien en svagare säsong är det s4 för mig, den är inte lika stark som de tidigare, men något som inte alls märks av sen i s5.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Eisa » sön jan 14, 2007 19:38

jag har precis börjat titta på serien och har kommit till början av säsong 3. varför i hela fridens namn har jag inte börjat se denna fantastiska serie innan? varför han ingen tipsat mig? jag känner mig bortkommen och bortglömd som levt ett liv utan en aning om denna series existens. den är så bra, och jag älskar i princip alla karaktärerna (spoiler S3) om man bortser från gnäll- keith och helylle-lisa. billy är ju lätt favoriten, har då sällan sett maken till en sådan vacker man. men vad fan håller nate på med? när ska han skilja sig från lisa och börja leva sitt liv på riktigt?
nej, nu blir jag helt uppe i varv och inser att det bara finns en sak att göra, stänga av den här dumburken och rusa hem för att fortsätta mitt marathon. tjo fräs.

Lade till lite spoilermarkeringar. /caffe
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » sön jan 14, 2007 20:02

Eisa skrev:varför han ingen tipsat mig?


Jag tycker jag har försökt pimpa den rätt hårt vid tillfälle, men du kanske har missat det? För mig tillhör den ju iaf de fyra-fem bästa serierna någonsin.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Murnau » sön jan 14, 2007 20:12

Ja, jag börjar känna att jag nog får försöka ta som ett projekt någon gång framöver att se om Six feet under från början, och även till slutet den här gången. Speciellt Säsong 5 blir man ju väldigt sugen på att se efter alla lovord. Men det lär väl dröja innan jag har tid med det...
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav Tob » mån jan 15, 2007 0:08

caffeineaddict skrev:
Eisa skrev:varför han ingen tipsat mig?


Jag tycker jag har försökt pimpa den rätt hårt vid tillfälle, men du kanske har missat det? För mig tillhör den ju iaf de fyra-fem bästa serierna någonsin.


Jag tycker nog serien överlags har pimpats rätt hårt. Jag har personligen haft den planerad att se bra länge för på pappret är det verkligen en serien som passar mig. Att köpa hela serien på ett bräde är nog bland det bästa jag har gjort. Ja, i inköp av ting iaf, ja ni fattar....

(spoiler 3.1-3.2) Gillar överlag avsnitten skarpt. Riktigt skarpt. Men var är Brenda? Jag saknar henne oerhört. Jag saknar Brenda/Nate. Jag har inte svårt för Lisa egentligen, men Lisa/Nate har jag svårt för, jag känner inget riktigt engagemang där alls.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » ons jan 17, 2007 0:43

Första misstaget i SFU för mig: (spoiler 1x08) Man dissar aldrig Buffy .. Aldrig!!

Förutom det älskar jag serien hittils, tror den kan hoppa långt upp på listan.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » ons jan 17, 2007 1:52

S3 än så länge är bra. Bara inte så fantastiskt bra som det har varit tidigare. Det är lite tamt. Överlag relativt ointressant. (spoiler tom 3.05) Nate/Lisa, David/Keith, David ensam, Ruth ensam och säkert en del annat också känns så ja...tamt. Claires bitar gillar jag däremot riktigt ordentligt. När det lyser igenom på Nate hur han vantrivs med sitt liv gillar jag. Ruth/Bettinas scener gillar jag också.

(spoiler 3.05) Brenda! Jösses vad jag har saknat henne. Jag älskade alla scener mellan Nate och Brenda. Så, låt henne vara kvar nu i serien, kontinuerligt i alla fall.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » ons jan 17, 2007 11:23

Tob skrev:S3 än så länge är bra. Bara inte så fantastiskt bra som det har varit tidigare. Det är lite tamt. Överlag relativt ointressant.


Amen, början på S3 är tveklöst seriens svagaste sträcka. Känner ungefär som du kring den. Det blir snart bättre igen, lovar.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » fre jan 19, 2007 0:31

caffeineaddict skrev:
Tob skrev:S3 än så länge är bra. Bara inte så fantastiskt bra som det har varit tidigare. Det är lite tamt. Överlag relativt ointressant.


Amen, början på S3 är tveklöst seriens svagaste sträcka. Känner ungefär som du kring den. Det blir snart bättre igen, lovar.


Det får jag säga. Även om jag fortfarande tycker det är en bit kvar tills när serien har varit som bäst (ungefär nånstans 1.8-9 - 2.4-5).

(spoiler tom 3.09) Inte bara att Brenda förgyller och gör varje scen hon är delaktig i helt jävla fantastisk. Hon påverkar indirekt Nate/Lisa förhållande till det bättre. Tänk att bara vetskapen om en persons närvaro kan skapa så mycket spänning mellan två personer. David/Keith börjar bli lite mer intressant, men deras svårigheter att fungera ihop känns fortfarande ganska tamt gjort. Arhtur känns så jävla bisarr och absurd och Ruths crush på honom känns minst lika absurd. Men jag gillar det. Frederico och Vanesse har jag faktiskt aldrig tidigare ägnat så mycket tid åt, men hans/deras bitar börjar faktiskt engagera allt mer.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Illyria » fre jan 19, 2007 1:16

Jag fasthåller att säsong 4 är absolut svagast. Davids lilla "äventyr", vilket är det sämsta avsnittet för mig, Federicos storyline är jobbig, Claire är mindre intressant, Ruth och what's his name också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tob » fre jan 19, 2007 1:41

Jag hoppas du har fel Illyria, eller iaf att jag tycker du har fel.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav CheeseGuy » fre jan 19, 2007 8:39

Det är möjligt att säsong 4 är minst bra, men det är verkligen knappt i så fall. Och hela säsongen är nog bättre än både början på säsong 3 och början på säsong 5.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Tob » lör jan 20, 2007 22:21

Svag inledning, stark avslutning får man ändå säga om säsong 3.

(spoiler tom 3.13) De avslutande avsnitten i säsong 3 är jävligt bra. Speciellt det sista. Kan nog mycket väl vara det bästa avsnittet hittils. Sån jävla fingertoppkänsla rakt igenom. Nate briljerar, och han har en del scener som är jävligt bra, jag tycker så jäkla synd om honom på någotvis. Hurvida han verkligen älskade Lisa eller inte spelar inte så stor roll. Nånstans ville han leva det där vanliga livet och så slås fötterna bort. Jag gillar i 6FU hur man ofta inte låter själva händelsen uppta någon större plats, i detta fallet Lisas försvinnande, utan hela tiden fokuserar man på hur personerna reagerar och påverkas. Man får inte ens reda på vad som har hänt med Lisa.

Jag tror att dem här avsnitten blir jävligt starka när man ser om det och man vet utgången. Då lär man antagligen lida än mer med Nate, från hans lätt neurotiska tillstånd i början tills hans rejält trasiga tillstånd mot slutet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tob » lör jan 20, 2007 23:55

(spoiler 4.01) En direkt fortsättning av ett kolosallt bra avsnitt. 4.01 är minst lika bra. Jag har nog fan inte riktigt fattat hur mycket Lisa verkligen betydde för Nate. Nu förstår jag. Inte på vilket sätt riktigt, men defintivt proportionerna i det hela, massivt. Etik och direkta lagar (antar jag) får flytta på sig, Nate gör allt för att hedra Lisa, och slutscenen är så jävla.... nä jag satt bara darrade långt in i eftertexterna.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » ons jan 24, 2007 15:52

Tob: Dina ord kunde vara mina. 3.13 och 4.01 är mästerverk.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare