tja!

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

tja!

Inläggav tramitz » tis nov 21, 2006 12:47

tja jag e ny här :D och jag undrar bara vart man kan läsa buffy säsong 8 serien för jag såg just klart säsong 7 av buffy :D
tramitz
Demon Fodder
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 21 nov 2006

Re: tja!

Inläggav gaspode » tis nov 21, 2006 13:19

tramitz skrev:tja jag e ny här :D och jag undrar bara vart man kan läsa buffy säsong 8 serien för jag såg just klart säsong 7 av buffy :D

hej och välkommen! :)

Serien finns inte att läsa eftersom den inte har kommit ut än, men det finns en klistrad tråd alldeles ovan här som har lite info i sig.. under 2007 kommer den börja ges ut.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: tja!

Inläggav XY » sön dec 31, 2006 3:40

tramitz skrev:tja jag e ny här :D och jag undrar bara vart man kan läsa buffy säsong 8 serien för jag såg just klart säsong 7 av buffy :D


Välkommen!

Hoppas du kommer att trivas. Själv har jag varit aktiv här i hela... hm, 10 minuter. Det kanske borde vara du som välkomnar mig istället. :) Eller så kan jag använda mina onda skills som munk för att ändra era minnen och få er att tro att jag varit här hela tiden.
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Re: tja!

Inläggav gaspode » sön dec 31, 2006 3:43

XY skrev:
tramitz skrev:tja jag e ny här :D och jag undrar bara vart man kan läsa buffy säsong 8 serien för jag såg just klart säsong 7 av buffy :D


Välkommen!

Hoppas du kommer att trivas. Själv har jag varit aktiv här i hela... hm, 10 minuter. Det kanske borde vara du som välkomnar mig istället. :) Eller så kan jag använda mina onda skills som munk för att ändra era minnen och få er att tro att jag varit här hela tiden.

:D bäst att passa på att säga "välkommen XY!" innan jag inte kommer ihåg att du är ny då.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: tja!

Inläggav XY » sön dec 31, 2006 3:50

gaspode skrev:
XY skrev:
tramitz skrev:tja jag e ny här :D och jag undrar bara vart man kan läsa buffy säsong 8 serien för jag såg just klart säsong 7 av buffy :D


Välkommen!

Hoppas du kommer att trivas. Själv har jag varit aktiv här i hela... hm, 10 minuter. Det kanske borde vara du som välkomnar mig istället. :) Eller så kan jag använda mina onda skills som munk för att ändra era minnen och få er att tro att jag varit här hela tiden.

:D bäst att passa på att säga "välkommen XY!" innan jag inte kommer ihåg att du är ny då.


Tack. Och det gick snabbt. Jag klickade ut till menyn och undrade varför mitt nick inte stod under "senaste inlägg". :)

Jag var aktiv ett tag i det forum som fanns på femmans hemsida. Inte det senare mer flashiga forumet, utan det tidigare. En del därifrån finns säkert här, fast jag minns inte deras nick förrän jag ser dem. : )
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » sön dec 31, 2006 3:54

jodå, vi har en del här som kommit därifrån, eller från det nuvarande flashiga, skulle jag tro.
vi är visst det "mognare forumet" :D

sväng in i Bronze istället och känn dig som hemma, där finns presentationstrådar och grejer om du vill att vi skall veta vem du är.

Annars kan du bara börja posta trams som alla andra. det funkar också :)

eller skriva insiktsfulla kommentarer i avsnittstrådar. Det har hänt att folk gjort det också..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » sön dec 31, 2006 4:09

gaspode skrev:vi är visst det "mognare forumet" :D

Jupp, att vi tittar på Muppet Show borde vara ett bevis om något.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav XY » sön dec 31, 2006 4:16

All right. Jag ska klicka runt lite och se var jag har hamnat och vilka möjligheter till interaktion som finns. : )
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Zaxx » sön dec 31, 2006 4:16

Dessutom ser vi på Asterix i varandras lägenheter när vi turas om att jobba. Vi lever i ett kollektiv kan man säga...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » sön dec 31, 2006 4:25

Zaxx skrev:Dessutom ser vi på Asterix i varandras lägenheter när vi turas om att jobba. Vi lever i ett kollektiv kan man säga...

det är oftast Zaxx tur att jobba skall sägas.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » sön dec 31, 2006 4:29

gaspode skrev:mognare

insiktsfulla

Vilka lustiga ord du använder.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » sön dec 31, 2006 4:34

adolvsson skrev:
gaspode skrev:mognare

insiktsfulla

Vilka lustiga ord du använder.

jag har stor voko.. voka... penis!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » sön dec 31, 2006 4:36

gaspode skrev:jag har stor voko.. voka... penis!

Jag IRLG:ade på den, hörrudu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » sön dec 31, 2006 4:36

gaspode skrev:
adolvsson skrev:
gaspode skrev:mognare

insiktsfulla

Vilka lustiga ord du använder.

jag har stor voko.. voka... penis!


penis = lustigt ord.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav gaspode » sön dec 31, 2006 4:51

adolvsson skrev:
gaspode skrev:jag har stor voko.. voka... penis!

Jag IRLG:ade på den, hörrudu.

det är den subtila humorn som är den bästa!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav lilith » sön dec 31, 2006 5:42

gaspode skrev:
adolvsson skrev:
gaspode skrev:mognare

insiktsfulla

Vilka lustiga ord du använder.

jag har stor voko.. voka... penis!


IRLG!! :D

ni e så rrrrooooliga
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Rombat » sön dec 31, 2006 15:59

lilith skrev:
gaspode skrev:
adolvsson skrev:
gaspode skrev:mognare

insiktsfulla

Vilka lustiga ord du använder.

jag har stor voko.. voka... penis!


IRLG!! :D

ni e så rrrrooooliga
Gräsligt bra humor det där! :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Re: tja!

Inläggav Glorificus » mån jan 01, 2007 5:10

XY skrev:Jag var aktiv ett tag i det forum som fanns på femmans hemsida. Inte det senare mer flashiga forumet, utan det tidigare. En del därifrån finns säkert här, fast jag minns inte deras nick förrän jag ser dem. : )

Aha, ja, jag minns dig från gamla femmanforumet, XY! :) Minns jag rätt så är andra från den tiden som finns här: brat, Ai, LWes, Illyria... Sharatec... Buffy_The_Vampire_Slayer ("HeY" här)... SarahTheBloody... _Angel_ ("Piraten" här)... och säkert fler som jag inte kommer på just nu. Det var ju några år sen, så du minns kanske inte alla jag nämnde heller. ;)

Edit: Och minns jag inte helt galet så är du en göteborgare, XY. Då har du potential att bli en bowlare. Känn dig speciell. :D
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Mudbath » mån jan 01, 2007 5:32

Jag tycker att man inte ska läsa serier o dyl som inte finns som serie... blir ju bara fel... knasigt o konstigt....
..everynight I save you..
Användarvisningsbild
Mudbath
Minion
 
Inlägg: 217
Blev medlem: 25 nov 2004
Ort: Karlstad

Re: tja!

Inläggav XY » mån jan 01, 2007 5:49

Glorificus skrev:Aha, ja, jag minns dig från gamla femmanforumet, XY! :)


Tack, och jag minns dig. Om jag minns rätt. Förutom gamla forumet så var jag aktiv en kort period i början av det nyare, och vi växlade några gästboksinlägg där du skrev att du hade en resa planerad (eller precis avklarad) till Göteborg för att medverka på ett filmseminarium. Var det du? (Var det Glory istället för Glorificus du hette?)

Minns jag rätt så är andra från den tiden som finns här: brat, Ai, LWes, Illyria... Sharatec... Buffy_The_Vampire_Slayer ("HeY" här)... SarahTheBloody... _Angel_ ("Piraten" här)... och säkert fler som jag inte kommer på just nu. Det var ju några år sen, så du minns kanske inte alla jag nämnde heller. ;)


Jag minns. Finns LWes presentationssida kvar? : )

Edit: Och minns jag inte helt galet så är du en göteborgare, XY. Då har du potential att bli en bowlare. Känn dig speciell. :D


Japp Göteborg, du hedrar mig med ditt minne. : ) Hm, bowlare, som i en person som kastar en tungt klot mot en grupp med käglor med avsikten att fälla dem? Eller är det någon slags kod jag inte känner till?
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Re: tja!

Inläggav Illyria » mån jan 01, 2007 5:57

XY skrev:Jag var aktiv ett tag i det forum som fanns på femmans hemsida. Inte det senare mer flashiga forumet, utan det tidigare.

Nu känner jag mig senil, hur såg det forumet ut? För tydligen har jag varit där.

Välkommen hit ivarjefall. :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav AKS » mån jan 01, 2007 12:09

Välkommen, XY! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: tja!

Inläggav forever » mån jan 01, 2007 13:44

XY skrev:
Edit: Och minns jag inte helt galet så är du en göteborgare, XY. Då har du potential att bli en bowlare. Känn dig speciell. :D

Japp Göteborg, du hedrar mig med ditt minne. : ) Hm, bowlare, som i en person som kastar en tungt klot mot en grupp med käglor med avsikten att fälla dem? Eller är det någon slags kod jag inte känner till?


aah , Göteborgare..Välkommen!
bowling..mmm *viskar* vi kan berätta allt bara så länge caffe inte hör
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 18 jul 2005
Ort: Göteborg

Re: tja!

Inläggav Glorificus » mån jan 01, 2007 14:59

XY skrev:du skrev att du hade en resa planerad (eller precis avklarad) till Göteborg för att medverka på ett filmseminarium. Var det du? (Var det Glory istället för Glorificus du hette?)

Yes, det stämmer bra. Här heter jag också Glory, fast inte lika bokstavligt. Mer mentalt.

XY skrev:Finns LWes presentationssida kvar? : )

Nej, åtminstone inte för allmän beskådan. Han har väl förmodligen kvar dem själv och för ett privat register över Sveriges Buffyfans. :D

XY skrev:Hm, bowlare, som i en person som kastar en tungt klot mot en grupp med käglor med avsikten att fälla dem? Eller är det någon slags kod jag inte känner till?

Både och. Häng kvar här på BF ett tag så klarnar det. Kanske.

Illyria skrev:Nu känner jag mig senil, hur såg det forumet ut? För tydligen har jag varit där.

Hm.. jag tror i alla fall du var där. Kan vara mitt minne det är fel på. Men i så fall var du inte lika aktiv som här... det var forumet där vart tionde inlägg försvann, osv. Det var mörkblått.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Re: tja!

Inläggav noike » mån jan 01, 2007 15:01

Glorificus skrev:
Illyria skrev:Nu känner jag mig senil, hur såg det forumet ut? För tydligen har jag varit där.

Hm.. jag tror i alla fall du var där. Kan vara mitt minne det är fel på. Men i så fall var du inte lika aktiv som här... det var forumet där vart tionde inlägg försvann, osv. Det var mörkblått.

Och lyckades vara ännu fulare än Access.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: tja!

Inläggav XY » mån jan 01, 2007 19:46

Illyria, AKS, forever, tack för välkomnadet. Buffyfans är trevliga. Världen skulle vara en bättre plats om vi styrde. Vi kanske borde ta fram ouijabrädet och frammana någon uråldrig ostoppbar ondska som vi sedan bekämpar. Det skulle ge oss respekt och ledande positioner, nej?

Illyria skrev:Nu känner jag mig senil, hur såg det forumet ut? För tydligen har jag varit där.


Det kanske inte var du? Fler siktar säkert på att använda ditt nick. Det gamla forumet var väldigt enkelt - ingen presentationsida, ingen möjlighet att bli epostad vid nya inlägg, etc. Hade i stort sett inga funktioner alls förutom posta och läsa (och möjlighet till html om jag inte minns fel). Mörk design.

Glorificus skrev:
XY skrev:Hm, bowlare, som i en person som kastar en tungt klot mot en grupp med käglor med avsikten att fälla dem? Eller är det någon slags kod jag inte känner till?


Både och. Häng kvar här på BF ett tag så klarnar det. Kanske.


OK, det är min plan.
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Re: tja!

Inläggav Zaxx » tis jan 02, 2007 1:38

tramitz skrev:tja jag e ny här :D och jag undrar bara vart man kan läsa buffy säsong 8 serien för jag såg just klart säsong 7 av buffy :D


Pefekt att göra ett sånt inlägg o sen dra... Men vi har inte gett upp hoppet! Kom tillbax!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: tja!

Inläggav gaspode » ons jan 03, 2007 15:34

Zaxx skrev:
tramitz skrev:tja jag e ny här :D och jag undrar bara vart man kan läsa buffy säsong 8 serien för jag såg just klart säsong 7 av buffy :D


Pefekt att göra ett sånt inlägg o sen dra... Men vi har inte gett upp hoppet! Kom tillbax!

we're not giving up on anyone

Jag har fortfarande stora förhoppningar om http://www.buffyforum.se/profile.php?mo ... ofile&u=13 t.ex. ;)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » ons jan 03, 2007 16:24

Cool avatar han hade, den där Fredrik. Vart är han!? :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » ons jan 03, 2007 16:26

Tinwiel skrev:Cool avatar han hade, den där Fredrik. Vart är han!? :(

han fattas mig!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Nästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron