5x17 - Underneath

Här pratas det om Angel Säsong 5

THE apocalypse

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
8%
6
1
4%
7
3
12%
8
13
50%
9
6
23%
10
1
4%
 
Antal röster : 26

5x17 - Underneath

Inläggav Off » tor apr 15, 2004 15:31

Jag måste säga att kvaliteten på avsnitten den här säsongen har mestadels varit så hög att man blir helt förundrad. Ett alldeles grymt avsnitt som bygger upp för vad jag tror/hoppas kan bli en fantastisk avslutning ( :cry: ) Baldwin som ny liason, Lindsey tillbaka, Gunn som offrar sig, Lorne "What I know is I started drinking the moment I found out that a girl I loved was going to die", "One world with nothing but shrimp" , Wesley och Ilyria (fortfarande inte lärt mig stavning), Spike och Angel tillsammans, ungar med maskingevär, Gunn ännu en gång.

Angel får nu äntligen bekräftat vad han trott hela tiden. Att the senior partners har haft en rejäl baktanke med att ge honom jobbet. Jag funderade inte på "welcome to the team" kommentaren förrän Spike "förklarade" att den var ämnad honom. OHHHHH varför går veckorna så långsamt. GE MIG ETT NYTT AVSNITT NU!

Jag blir så arg varje gång jag tänker på att de ska lägga ner den bästa serien på tv just nu att jag ibland skriker rakt ut i luften.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Simon » tor apr 15, 2004 15:41

Precis, liksom, av alla feta saker blir jag lessen istället för glad, nästan, för att det är så jääädra illa att den ska läggas ner.

När Angel och Spike slogs mot de där snubbarna som kom uthoppande ur trädet i A Hole in The World så bara WOOOoooeeeeeneeeeej denskaläggasneeeer!

Spike och Angels relation kommer aldrig få bli så utforskad som den borde. :(

Fortfarande 3 timmar kvar på hemladdningen av 5x17, bara tittade in och läste typ runt själva "köttet" i ditt inlägg för att se om det verkade positivt.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav caffeineaddict » tor apr 15, 2004 18:57

Väldigt bra, och jäklar så fort det flög förbi! Trodde knappt halva avsnittet hade gått innan det var slut.

Titelsekvensen ändrad: Mercedes McNab är regular! De flesta bilderna på Amy Acker i titelsekvensen är som Ilyria.

Yay! Adam Baldwin! Underbart!

"...with an unstable human who drinks too much whiskey and called me a smurf."

"One world with nothing but shrimp." (Oooh, så jag saknar Anya ibland...).

"Handsome man saved me from the monsters..." *snyft*

Och egentligen har jag inget att klaga på. Jag har blivit totalt kär i Amy Acker i båda hennes två roller. Se bara hur hon växlar mellan Wesleys dröm (som Fred) och sedan efter att han vaknat (som Ilyria).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tor apr 15, 2004 19:30

5 i betyg? Mirkan eller Caffeine?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tor apr 15, 2004 19:38

Inte jag inte! Tror det är en rätt stabil åtta.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav malavel » tor apr 15, 2004 19:38

Haha! Ondskan slår till igen!

Tyckte det var ett rätt så tråkigt avsnitt. Hände inte mycket.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Off » tor apr 15, 2004 19:52

Det är inte många avsnitt som du verkar gilla malavel. Eller så är det bara att du inte gillar de avsnitten som jag gillar så jag märker det hela tiden.

Inte mycket för betygssättning längre men inte sämre än en 8 och inte bättre än en heller ;)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav malavel » tor apr 15, 2004 20:15

Kanske beror på att jag oftast bara skriver en kommentar om jag inte gillade avsnittet. Eller så kanske jag är en Dark Angel infiltratör.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Simon » tor apr 15, 2004 22:14

Strålande!

Fullständigt dra mig i käppen-bra.

Nu ska vi se om jag kan få med allt.

Spike som dyker upp på mötet med en portfölj och en öl. Förortshelvetet. Adam Baldwin som Hamilton. Allt med Illyria och Wesley, aaargh va bra. Spike och Angel som ryggar tillbaka från solen i bilen med ett "äää!" i kör. Lornes, Eves och Harmonys skrik när de ser Hamilton slå armen genom vakten.

Och det bästa av allt, dessa höjdpunkter ramade in ett väldigt välskrivet avsnitt i allmänhet. Alexis Denisof förtjänar fulla hinkar med beröm för sitt skådespel här.

Jag nämde för några avsnitt sedan (tror jag) att jag verkligen gillar när Angel blir sådär sagolikt och drömskt, och jag skulle vilja skicka stora jädra korgar med godis och frukt till alla de som var inblandade i hopparandet av Wes och Illyria. Wes som är ledsen efter Freds död och Illyrias prat om människors bräcklighet och deras beteende, det klickar så det ekar långt ner i korridoren, och jag vill bara ropa "ÅÅÅÅ-ÅÅ!", så gött är det.

Att se Spike och Angel slåss sida vid sida och liksom koordinera sina utfall i kampscener är en fullständig fröjd, och det fick vi se på två ordentliga ställen i detta avsnittet. Julafton i april!

Fy vilket kaotiskt inlägg.. Så blir det när man är hög på adrenalin efter ett avsnitt och försöker skriva nåt begripligt på en gång. Jag kanske ger det mer struktur när jag lugnat ner mig.

Bara 5 avsnitt kvar nu, och jag tycker Angel precis lika bra som alltid, om inte snäppet bättre till och med. IllyriaochWesleywoo!!!!11!

Erhm, ja.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Langtry » fre apr 16, 2004 0:56

Har just börjat se det här avsnittet så nå'n kanske har postat redan (vill inte läsa inläggen pga möjliga spoilers) men det är ju helt underbart när Spike tar fram portföljen :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Langtry » fre apr 16, 2004 1:21

Och nu pratar Spike om Nightrider och Kit, det är ju för underbart :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav Peak » fre apr 16, 2004 1:57

Tycker nästan det bästa är när de bygger upp Hamilton riktigt ordentligt framt till mötet mellan honom och resten av gänget, då han drar fram en... penna!

Jag som förväntande mig lite buttkicking där.. ;)

Stark 8:a helt klart.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Horrabin » fre apr 16, 2004 9:39

Ett överlag bra avsnitt med vissa bitar som var (avsevärt) mer intressanta och bättre än övriga. Kul att se att Spike numera är helt med i gänget, även om Angel kastar lite gliringar här och där. Ännu roligare var det att se att Mercedes fått komma in som regular i serien. Undrar om det är ME sätt att tacka henne för lång och trogen tjänst. Jag läste en intervju med Andy Hallet där han beskrev när Joss ringde upp honom och sa att han skulle få bli en regular och ha sitt namn i förtexterna. Detta var när de inte visste om Angel skulle få förlängt ytterligare en säsong och Joss sa "Jag tyckte att om serien ska läggas ner så ska du i alla fall kunna söka nya jobb och säga att 'Jag var en regular på Angel'". Det är schysst tycker jag. Jag anar att det är detsamma som gäller för Mercedes (även om hon haft mycket mer att göra som gästroll än Andy denna säsong). Ännu roligare än det att Amy nu får sitt namn visat i samband med Ilyria. Snyggt där av ME (och bra förutspått av AKS som tyckte det var precis vad som borde hända).

Avsnittet i sig var rätt så bra även om det bästa var Wes dröm, Wes & Ilyrias samtal samt Angel & Gunns lilla samtal i början när Gunn fortfarande låg på sjukhuset. Alexis Denisof är en grym kille på att se allvarlig och deprimerad ut. Hans dröm om Fred var hur bra gjort som helst, särskilt det skämt han drog. Snacka om ledsen kille. Hamilton var tuff, fast jag fick för många bounty hunter-vibbar från Arkiv X för att det skulle vara en slump. Det "stora" avslöjandet från Lindsey om The Apocalypse var tyvärr inte särskilt intressant och inte heller någon överraskning. Skönt dock att se att Eve blev en mortal och nu kan jag bara hoppas att hon dör en snabb men smärtfull död inom kort.

I detta avsnitt försökte man ge Lorne lite mer att göra men tyvärr tycker jag inte han fungerar särskilt bra när han ska vara ledsen och bitter. Lorne är bra när han är rolig, inte när han är sorglig. Spike ser bara mindre och mindre ut i sin stora läderrock, men han roar fortfarande. Lindsey borde klippa sig.

Några intressanta frågor hänger i alla fall kvar i luften:
- Vad ska hända med Ilyria?
- Vad ska hända med Wes?
- Hur kommer Gunn tillbaka?

I övrigt så är jag inte särskilt brydd om själva plotten (en undergång till? yawn!), utan det är mer att jag vill se hur det går för karaktärerna.
"I wish to do more violence."
Användarvisningsbild
Horrabin
Minion
 
Inlägg: 144
Blev medlem: 24 sep 2003

Inläggav Off » fre apr 16, 2004 12:33

Jag funderade lite på det här med att ordet lager nämdes en hel del gånger i avsnittet. Undra om det kan ha något att göra med avsnitt som ska komma eller om det var något som förklarades i avsnittet som jag missade första gången jag såg det. Det är jobbigt med sådana här frågor då man inte vill gå in på några sidor och läsa vad folk säger pga spoilerrisk etc men samtidigt blir man galen av att gå i en vecka och fundera i väntan på nästa avsnitt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav gaspode » fre apr 16, 2004 14:30

Jag tänkte också på de där lagren, men det behöver väl inte vara något antar jag..

Bara jag som tycker att det börjar bli väldigt kliché när de pratar om hur hemskt Lindsey har det i nåt helvete för att sen klippa till idyllen? :)
Det är fortfarande ganska kul, men det börjar bli lite slitet, och man vet ju precis vad som ska hända...

Lindseys förort var rolig ändå, när alla går ut och hämtar tidningen på rad. :D Väntade mig nästan att Angel skulle nämna något om Connor i förbifarten när de åkte iväg till Lindsey, det kändes inte så lite som samma resa.

Illyria + Wes är en fröjd att se, Wes har det inte kul och Illyria är intressant. Får se hur länge gunn är borta, tyckte inte att han skådespelade särskilt övertygande i det här avsnittet.. Särskilt när han såg plågad ut i sjukhussängen...

Adam Baldwin!!

Kul också med Lindsey tillbaka, även om han var lite väl hjälpsam...
Räddad från sitt helvete iofs, men jag har svårt att se att han skulle känna sig i tacksamhetsskuld. :)

Man kan heller inte klaga på arc-löshet längre..
THE Apocalypse.. Känns som att det är mycket snack ändå.. :)
så de avvärjer ännu en apokalyps, och nästa gång är det the Ultimate Apocalypse?

5 ynka avsnitt kvar, och inga upplyftande nyheter från save angel-kampanjen på länge...
fan.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » fre apr 16, 2004 14:57

Tänkte också på det där med förortsidyllen istället för helvete. Man har blivit så van vid "vändningarna" så när den hemska musiken började spelas så insåg man direkt att han var på ett "bra" ställe. Sen var det en liten twist att det inte var så bra som det såg ut från början, samma sak varje dag, tortyr etc. Den största grejen de kunde gjort var om det verkligen varit en riktig helvetesdimension, då hade jag ramlat av stolen.

Det där med THE apocalypse är väl helt enkelt för att serien nu tar slut (NEJ VI HOPPAS FORTFARANDE!!) Jag känner mig dock inte helt 100 på att det kommer vara en apocalypse det handlar om nu ändå. Jag blev ju skapligt fintad av Illyria så nu litar jag inte på någonting. Jag har iaf bannlyst mig själv från alla andra Buffysidor än den här fram till att sista avsnittet sänts. Jag är 100% spoilerfri och ska så förbli (ta i trä)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav latarmig » fre apr 16, 2004 19:12

Oj, var hittade ni det här avsnittet så snabbt? Jag har inte sett röken av det. Har det gått på någon obskyr tv-kanal kanske?

Med tanke på att det förra avsnittet var ett av de allra bästa överhuvudtaget så kan jag knappt bärga mig tills jag får se det här. I tråden för 5x16 skrev jag ner några funderingar jag hade om hur det kunde tänkas fortsätta. Ska bli kul att se om någon av dem slog in.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Langtry » fre apr 16, 2004 19:14

Det finns att tanka hem på DC++.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav latarmig » fre apr 16, 2004 19:17

Tackar, hittade det. Jag har precis fått hem mina första två MB, bara 405 MB kvar ;-)
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav JRT » fre apr 16, 2004 19:18

Ett riktigt bra avsnitt! När det gäller nerladdningen så tar jag hem avsnitten från buffy.nu - mycket smidigt. Där fanns det att ladda ner imorse iaf...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav caffeineaddict » fre apr 16, 2004 21:48

latarmig: Jag rekommenderar HDTV-avi-versionen istället för mpg-versionen. Helt överlägsen kvalitet.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » fre apr 16, 2004 22:02

Jag laddade hem från Buffy.nu
Var det inte otroligt dålig ljudkvalitet.
Satt och irriterade mig på det hela avsnittet.
Trodde det här avsnittet skulle vara ett mellan avsnitt vilket det också var litegranna. Men det var ändå bra. Det höll stilen i vad säsong 5 har kommit att bli efter en riktigt dålig början. Kanske bästa säsongen?
Jag tyckte Wes var helt klart bäst.
Sen är ju Spike alltid Spike. Det finns så mycket mer att ge där i spike-angel relationen som någon sa.
Är det ingen mer än mig som tycker Gunn fick vad han förtjänade?
Nu tror jag inte han kommer stanna kvar där.
De kommer säkert byta ut honom mot Lindsey/Eve eller kanske Baldwin.
Jag skulle nog göra i princip vad som helst för att ha de återstående avsnitten här nu och slippa sitta och vänta.
Jag hatar att vänta.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav JRT » lör apr 17, 2004 8:30

Var det? Nja, jag har inga höjdarhögtalare, men det var inga ljudproblem här... Fast jag har versionen för långsamma uppkopplingar, visserligen har jag bredband men ingen lust att vänta på att 408 mb skall laddas ner... och den var det alltså inga ljudfel i.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav metrocard » lör apr 17, 2004 19:52

Shrimp-grejen gjorde att jag blev alldeles till mig. Saknar Anya, buhu.
Synd att det ska ta sån tid innan ett nytt avsnitt kommer. Jag vill se mer men samtidigt vill jag inte att det ska ta slut.
metrocard
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 15 okt 2003

Inläggav Off » lör apr 17, 2004 19:53

Metro: precis så är det.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav metrocard » sön apr 18, 2004 21:08

Ja det är inte lätt.
metrocard
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 15 okt 2003

Inläggav AKS » mån apr 19, 2004 13:11

Som vanligt har jag inte läst era tidigare kommentarer så eventuella upprepningar.. yada-yada-yada.

För det första: Yay, de ändrade förtexterna precis som jag trodde (jag tror jag har skrivit ett inlägg om det nånstans också). Och Amy Acker ser ju fantastiskt cool ut som Illyria i förtexterna. Mercedes McNab… Känner inget inför henne som regular. Det var ju kul för henne, mig spelar det ingen roll. Harmony är en mellankaraktär… varken tråkig eller särskilt rolig så mig spelar det ingen roll om hon är med i alla avsnitt eller inget. Men hon har ju varit med sen Day 1 så grattis till Mercedes.

Och sen… Shrimp-dimensionen! :D Gud, vad jag älskar sådana ”shout outs” till gamla avsnitt. Ett BtVS-avsnitt no less. Riktigt, riktigt roligt.

Den nye kontakten mellan Angel et al och the senior partners verkar helt okej. Ett tag tyckte jag att han var alldeles för lik (stilmässigt) Smith eller vad han heter han i Matrix-filmerna, men lyckligtvis pratade han helt normalt så det var en lättnad.

Avsnittet i sig då… Helt okej. Mycket bättre än de tidiga Angel S5-avsnitten, men inte i närheten av Damage, You’re Welcome, A Hole in the World och Shells. Illyria var inte lika intressant som vanligt men förhoppningsvis kommer hon och Wes att söka sig till gänget så att hon får agera mot nån annan än en deprimerad Wes. Tycker att Amy Acker är fantastisk som Illyria. Helt annan kroppshållning, helt annan röst, helt annat ansikte (jag menar inte sminket nu). Hon är verkligen duktig.

Um, ja, jag har nog inget mer att säga förutom att kvalitén på denna säsong har förbättrats konstant och även om detta avsnitt är sämre än ovan nämnda avsnitt så är det kvalitetsmässigt bättre än avsnitt 1-6 av S5. Me likes. Jag kommer verkligen att sakna denna serie om (då) den inte förnyas (hey, vi har ju inte hört nåt definitivt från JW ännu! Bara från en skvallerkolumnist med inside scoop [som många inte litar på] på eonline). Kvalité, kvalité, kvalité.

Jag vill inte ens spekulera kring Gunns vidare öde… detta förtjänar han inte. Han var självisk, men inte ond. Jag hoppas att han slipper leva i den dimensionen resten av sitt liv.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » lör aug 07, 2004 12:29

Spike & Angel, det är det första jag reagerar över. Ser ni hur BRA de funkar ihop?.. va.. VA! ser ni? Det är fantastiskt!

Gunn sen, han fick visa vad han går för tillslut. Bra gjort Gunn.

Lorne har en helt underbar scen i baren, detdär det är en skådespelare det! Han fångar hela serien i några meningar, han får till det, han får mig att tänka tillbaka på AtS rakt igenom... skrämmande bra.

Angel ÄR bra. Lindsey är bra... eller ja ALLA är bra.. men Spike är bäst.

9:a
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » lör aug 07, 2004 12:44

Wesley är bäst! När han drar sitt skämt för Fred i drömmen... ja, jävlar...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » lör aug 07, 2004 13:07

Att du ens vågar säga att någon annan än Wes är bäst Zaxx. I spit on your grave :evil:
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Nästa

Återgå till Angel Säsong 5



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron