1x09 - Hero

Prata om Säsong 1

Ni som kan, ge den ett betyg:

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
2
4%
6
2
4%
7
11
22%
8
12
24%
9
10
20%
10
14
27%
 
Antal röster : 51

Inläggav A bear » ons nov 15, 2006 23:08

Djehuti skrev:
fripp21 skrev:
Why Doyle?

YES, why indeed? För tidigt, Joss, för tidigt.


Tyvärr avled skådespelaren Glenn Quinn. :(

...tre år senare.

EDIT: fan vad snabba folk är!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » fre nov 24, 2006 1:25

Bästa replik:
DOYLE: When the chips are down and you're at the end of your rope you need someone that you can count on. And that's what you'll find here - someone that will go all the way, no matter what. So don't lose hope. Come on over to our offices and you'll see that there's still heroes in this world. (Paus.) Is that it? Am I done?


Bästa popkulturreferens:
CORDELIA: We hear a narrator, preferably famous - maybe that bald Star Trek guy or one of the cheaper Baldwins, and he says: 'it's a big, bad city out there.'


Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: Kommer inte på nåt.

Hej Joss Whedon: Det är ju Doyles stora avsnitt det här.
DOYLE: Or maybe Cordelia was right about you being the real deal in the hero department. See, I would have chosen the pleasures of the flesh over duty and honor any day of the week. I just don't have that strength.
ANGEL: You never know your strength until you're tested.

Men Doyle har ju blivit testad en gång tidigare och svikit. Det är ju Doyles resa som gör det här avsnittet - nazidemonerna är så jävla fåniga att dem kan man strunta i - men samtidigt är det också problemet. Doyle tar jättesteg i sitt allra sista avsnitt. Det är inte det att det är för tidigt att ta kål på honom, det är det att vi (eller OK, jag) inte fått nog med skäl att sakna honom än. Tänk om de hade spritt ut hans karaktärsutveckling mer över de åtta föregående avsnitten? Eller rentav (resten s1) kan ni föreställa er om Doyle hängt med fram till slutet av säsongen och offrat sig i explosionen i 1.22? Då hade vi kunnat presentera Wesley mer bitvis, vi hade kunnat få bättre karaktärsutveckling på Doyle...

Dagens broodning: Angel och Cordy i slutscenen.

Höh? Finns det någon artöverskridande regel som säger att alla som tar på sig en naziliknande uniform måste vattenkamma håret? Och förresten... "Pure demons"? Hur var det nu...
ANYA: You've never seen a demon.
BUFFY: Uh, excuse me? Fighting them professionally, four years running.
ANYA: All the demons that walk the earth are tainted, are human hybrids like vampires. The Ascension means that a human becomes pure demon. They're different.
Kunde köpa att nazidemonerna bara intalar sig att de är renare om det inte vore för att de uppenbarligen är immuna mot den där mackapären som dödar allt mänskligt.

Wow, detta är en bra serie: Ett bra avsnitt, och som sagt, Doyles utveckling avsnittet igenom är lysande... men det hade kunnat göras så mycket bättre.

Angel skjuten: 1 gång
Angel genomborrad av något vasst: 2 gånger
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Capt. Peroxide » tor apr 19, 2007 16:16

Ursäkta men... Har folk på allvar suttit och varit ledsna över att Doyle försvann så snabbt ur serien? Good riddance, säger jag. Annars var det ett ganska mediokert avsnitt. Lite kul bara med Anti Fascist Angel, nazidemonerna såg riktigt skönt onda ut.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav AKS » mån jun 25, 2007 21:44

Jepp, jag har varit helt allvarlig. Jag saknar honom fortfarande då jag tänker på honom. Alla gillar vi olika karaktärer så det är nog inte så mycket att bli förvånad över.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » mån jul 09, 2007 21:08

*stor utandning* Jag klarade att se detta avsnitt även denna gång! Men det är alltid en plåga. Fy sjutton alltså. För en Doyle-älskare är detta som... Låt mig måla en bild (som antagligen bara folk som spelat Metal Gear Solid kommer att förstå): Nån snubbe som heter Snake måste försöka ta sig förbi dig för att komma ut ur en byggnad. Du är en sorts "boss" med telepatiska krafter. Då han börjar skada dig säger du "Hurt me more!" Okej, bara att sätta igång detta avsnitt är för mig att be om det. Hurt me more! Att sedan fortsätta se och se Cordy verkligen få upp ögonen för Doyle? Hurt me more! Att fortsätta se då du vet hur det slutar och att du kommer att bli heldeppig? Hurt me more! Och att se den allra sista scenen "Is that it? Am I done?" Hurt me more! Och att sedan plåga dig själv med att tänka på att Glenn Quinn dog 2002 är också... hurt me more.

Så det var det avsnittet summerat från mig.

5 av 10
(För första scenen och de sista fem minuterna, särskilt de sista tjugo sekunderna, är lysande, men resten är avgjort meh.)


EDIT:
A bear skrev:Eller rentav (resten s1) kan ni föreställa er om Doyle hängt med fram till slutet av säsongen och offrat sig i explosionen i 1.22? Då hade vi kunnat presentera Wesley mer bitvis, vi hade kunnat få bättre karaktärsutveckling på Doyle...


Lustigt, letade fram min dagbok från då jag såg Hero i början av 2002 och jag tog upp samma sak. Men sen drog jag slutsatsen att jag hade dött av sorg om Doyle levt 22 avsnitt och sen dött. Med tanke på hur jag reagerade efter nio avsnitt så hade jag nog i alla fall svimmat eller nåt om han dött i 1.22. :)
Senast redigerad av AKS mån jul 09, 2007 22:25, redigerad totalt 1 gång.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » mån jul 09, 2007 22:07

Jag har alltid undrat, hur kommer det sig att Glenn faktiskt slutade efter detta avsnittet? Var det tänkt från början eller ville han sluta?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån jul 09, 2007 22:09

Om jag har förstått det hela rätt så var det en kombination av att de ville ha ihjäl Doyle tidigt och att Glenns drogproblem var ett problem. Även om de gillade honom i övrigt som kom det i vägen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån jul 09, 2007 22:13

Fram till Glenns död hoppades jag alltid på att han skulle kunna vara med i ett avsnitt till, att han skulle ha "skärpt" till sig så att de ville ha med honom i nåt avsnitt. Jag vet inte hur, inte att Doyle skulle återuppstå, men på vilket sätt som helst -- det funkar ju i en fantasyserie. Det var verkligen tungt då inte ens den avlägsna chansen fanns kvar...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » mån jul 09, 2007 22:48

Ett alternativ för Doyle att vara med igen hade ju kunnat (spoiler säsong 3) vara att det var han som var Cordys guide i Birthday istället för Skip. Det hade iaf enligt mig varit coolt, säsong 3 spelades ju in 2002 så det hade kanske kunnat funka, eller jag vet inte om han levde då och orkar inte kolla datumen. Men något sånt iaf hade ju funkat.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån jul 09, 2007 22:49

Han dog i december 2002 så det hade nog kunnat gå. Fan, det hade varit ett suveränt tillfälle!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » mån jul 09, 2007 23:01

Ja visst hade det varit perfekt! Problemet är väl i så fall att ifall han hade stora drogproblem så kanske han inte såg så frisk och ung ut. När man är död brukar man ju inte åldras så han hade ju behövt se någorlunda lik ut sig själv i säsong 1.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån jul 09, 2007 23:49

Ja, och han kanske inte ens var i skick att kunna jobba över huvud taget. Sånt slöseri...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Echolls » lör nov 28, 2009 22:55

Jaha, då var man här igen då. Väldigt jobbigt. Slutscenen med reklamfilmen är alltid lika sorglig. Doyle. :(

Cordy och Doyles scener tillsammans är alltid bra, men de är extra bra i det här avsnittet. Älskar när de sitter i trappan och han ger henne servetten. Den är nog min favorit faktiskt, man känner verkligen kemin mellan dem just i det ögonblicket. Deras sista scen är ju också väldigt fin. Jag gillar hur han bara går fram och tar tag i henne vid kyssen.

Scenerna mellan Doyle och Angel tycker jag också om. "You never know until you've been tested. I get that now."

Annars är det väl inte ett särskilt bra avsnitt. Jag tycker att storyn är helt okej, men den blir ändå ganska trist.

Favoritcitat:
Doyle: When the chips are down and you're at the end of your rope, you need someone that you can count on. And that's what you'll find here - someone that will go all the way, no matter what. So don't lose hope. Come on over to our offices and you'll see that there's still heroes in this world. Is that it? Am I done?

Betyg: 6
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav WillowGirl » lör dec 18, 2010 4:02

Det här avsnittet kändes på något sätt lite djupare än de innan. Tyckte verkligen om det.. Kan kände sån empati, på nåt sätt.
Elakingarna såg förövrigt otäcka ut med sina ansikten och kostymer. Angel uttryckte det så passande "fotballhead", haha.

Och slutet var sorgligt, man fick bevis på att Doyle var en hjälte. Han kommer bli saknad. Rip!
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav gaspode » lör dec 18, 2010 4:16

åh doyle
:lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön dec 19, 2010 13:27

Doyle... I cry. As evidenced med den här smileyn: :cry:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tam » fre mar 09, 2012 17:40

RedemptionCast är en podcast där några personer kollar igenom Angel och pratar om avsnitten. Tim Minear var med och pratade om Hero. Om man, som jag, tycker om att lyssna på vad han har att säga så är det rätt så intressant.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav herdware » fre mar 09, 2012 19:39

Nice. Det där får man nog kolla in närmare.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Föregående

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron