Futureent.com / Loaded247.co.uk

Här kan ni sälja saker, eller tipsa om bra websiter att shoppa från!

Inläggav Peak » mån apr 12, 2004 17:50

Tar det inte extra lång tid innan det skickas första gången man beställer tror jag. Om jag minns rätt så gjorde Futureent (och, antar jag reloaded247 då) en begäran till banken att verifiera kreditkortet första gången man beställer från dem.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

Inläggav sus@n » mån apr 12, 2004 21:28

mycket möjligt. jag får väl vänta då hur mycket det än tar emot.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Peak » tis apr 13, 2004 0:29

Du kan ju maila och fråga... :)
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion

Inläggav JRT » tis apr 13, 2004 8:55

Hm... Jag beställde två boxar från loaded i torsdags - de är inte skickade ännu. Jag har väl antagit att de inte har skickats pga. den långa helgen som varit, men då kanske man inte ens kan förvänta sig att de skickar den här veckan då? Trist. Jag kan dock inte hitta någon annan butik med hyfsat pris där det kan tänkas gå fortare, CD-WOW har ju tullrisken och skulle de fastna där så tar det tid... och blir dyrt dessutom. Det är väl bara att vänta. Lyckligtvis är det inte osedda avsnitt jag har beställd i alla fall, utan Buffy s2-3 som jag har på VHS.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav sus@n » tis apr 13, 2004 18:13

jo.. det är trist att vänta! och jag har mailat o inte fått svar än iallafall.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav JRT » ons apr 14, 2004 13:07

Jag har avbeställt mina boxar från loaded idag - kom fram till att jag inte har lust att vänta. Om de nu hade tagit lika lång tid på sig med mina boxar som med din sus@n så skulle det innebära att de knappast skickar den nästa vecka heller - no thank you...Visst finns tullrisken hos cd-wow... Men det verkar ju som att många boxar slipper igenom ändå, och det har fungerat bra innan.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav sus@n » ons apr 14, 2004 17:11

klart men tänk om man dyker på tullen ändå.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav sus@n » ons apr 14, 2004 17:12

Hey! Jrt de har skickat min nu!!!! Men det är klart att du kanske hade fått vänta 2 veckor du med för det är det för mig nu på dagen.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav JRT » ons apr 14, 2004 18:34

Skönt att de äntligen skickat din box! Ja, i mitt fall skulle det innebära att de skulle ha skickat nästa torsdag - inget hopp om att få boxarna förrän veckan därpå med andra ord. Jag håller tummarna för att mina boxar slipper igenom tullen...

Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav sus@n » ons apr 14, 2004 20:18

Ja det har varit jobbigt att vänta på att de ska skickas o nu är det bara att vänta på att den kommer hem.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav kaos » tor apr 15, 2004 0:20

JRT skrev:Skönt att de äntligen skickat din box! Ja, i mitt fall skulle det innebära att de skulle ha skickat nästa torsdag - inget hopp om att få boxarna förrän veckan därpå med andra ord. Jag håller tummarna för att mina boxar slipper igenom tullen...

hoppas att dom kommer igenom tullen det blir jobbigt annars
:cry:
Kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos
Användarvisningsbild
kaos
Big Bad

Inläggav JRT » tor apr 15, 2004 8:03

kaos skrev:hoppas att dom kommer igenom tullen det blir jobbigt annars
:cry:

Jo... det innebär väl i så fall att det tar längre tid och blir en viss summa dyrare - men jag har kommit fram till att det blir förmodligen inte så mycket dyrare än att beställa från loaded (som har högre pris på aktuella boxar). Ja ja, det visar sig väl...

Användarvisningsbild
JRT
Zeppo

Inläggav sus@n » sön maj 02, 2004 13:50

jag är lite irriterad nu. märkte för 2 dagar sen att skiva 5 från min Angel box var Sagan om de två tornen extramaterial! Så nu måste jag skicka tillbaka hela boxen! Hoppas bara att de håller vad de lovat och ersätter mig, annars är jag ju blåst på 500kr! Ska beställa från axelmusic nästa gång om de är bättre.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav karykh » sön maj 02, 2004 19:26

Ledsamt att sånt händer. Hoppas att det går snabbt och smidigt nu bara. Vid ett sånt fel tycker jag att det inte vore mer än rätt av dom att ge ersättning för väntetiden, men det är väl att hoppas på för mycket.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav caffeineaddict » sön maj 02, 2004 20:10

sus@n: Naturligtvis ersätter de den, problemet är ju att man tyvärr får betala frakten för att skicka tillbaka boxen själv.

Sådana fel är beklagliga, men tyvärr händer det och det är ytterst sällan som butikerna kan påverka det på något vis.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » sön maj 02, 2004 20:59

caffeine: ja man får betala frakten tillbaka men det är värt det eftersom att 4 avsnitt är mycket och missa, speciellt om de är dem som alla säger är bäst.. får hoppas att det går snabbt bara (inte så troligt)
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav caffeineaddict » sön maj 02, 2004 21:25

sus@n: Jo, det förstår jag naturligtvis att du vill skicka tillbaka. Avsnitt 18 och 19 är definitivt värda den extra kostnaden.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sus@n » tis maj 04, 2004 18:29

Jo jag har hört så! Och det känns ju dumt att ha en "hel säsong" men sakna 4 avsnitt!
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Föregående

Återgå till Shopping