4x04 - Fear itself

Här pratar vi mest om, just det, Säsong 4

betyg :

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
1
3%
6
6
17%
7
15
43%
8
5
14%
9
3
9%
10
5
14%
 
Antal röster : 35

Inläggav Ai » tor feb 24, 2005 22:13

Lägg märke till hur svårt ASH har att inte låta det nöjda flinet lysa igenom när han lyfter motorsågen! :D Boys will be boys...

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav sharatec » lör feb 26, 2005 11:52

Tam skrev:Som jag fattat så är wicca en religion och wiccan en utöverare av den. Och att Willow kallar sig en wicca är bara fel fel fel rent ordmässigt.


Förmodligen är jag ute och cyklar rejält nu, men vet vi att Willow inte är wiccan? Judinna är hon ju av födseln - det menas väl att den är jude som har en judisk mor - men det är ju inte samma sak som att hon är utövande judinna (klumpig formulering, men ni förstår nog).
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Binchy » lör feb 26, 2005 14:27

sharatec skrev:
Tam skrev:Som jag fattat så är wicca en religion och wiccan en utöverare av den. Och att Willow kallar sig en wicca är bara fel fel fel rent ordmässigt.


Förmodligen är jag ute och cyklar rejält nu, men vet vi att Willow inte är wiccan? Judinna är hon ju av födseln - det menas väl att den är jude som har en judisk mor - men det är ju inte samma sak som att hon är utövande judinna (klumpig formulering, men ni förstår nog).


Ja, hon är judinna även i religiös betydelse. Hon pratar vid flera tillfällen om Chanuka, och att hon INTE är kristen. Xander säger vid något tillfälle "that's the christmas spirit" och hon säger "Hello, jewish here, Chanucka spirit".
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav sharatec » lör feb 26, 2005 16:37

Binchy skrev:
sharatec skrev:
Tam skrev:Som jag fattat så är wicca en religion och wiccan en utöverare av den. Och att Willow kallar sig en wicca är bara fel fel fel rent ordmässigt.


Förmodligen är jag ute och cyklar rejält nu, men vet vi att Willow inte är wiccan? Judinna är hon ju av födseln - det menas väl att den är jude som har en judisk mor - men det är ju inte samma sak som att hon är utövande judinna (klumpig formulering, men ni förstår nog).


Ja, hon är judinna även i religiös betydelse. Hon pratar vid flera tillfällen om Chanuka, och att hon INTE är kristen. Xander säger vid något tillfälle "that's the christmas spirit" och hon säger "Hello, jewish here, Chanucka spirit".


Alla som till exempel firar jul är inte kristna (inte ens alla som går på julotta är väl troende, för att nu ta upp en "religiös ritual"), och tillbringar hon helgerna med sin familj lär hon ju följa deras seder - det antyds väl någon gång i säsong två att åtminstone hennes far är varmt religiös. Jag tycker inte att vi, efter att hon börjar kalla sig wicca, får så många kommentarer som tyder på att hon är religiöst utövande, i det att hon har en gudstro. Jag vill nog ha lite mer tecken än kristen/jude-skämt som hon och Xander förmodligen har skickat fram och tillbaka sedan de var småbarn.

Här kanske jag dock argumenterar för argumenterandets skull, eftersom jag själv lutar åt att författarna helt enkelt inte har så mycket koll på vad wicca är som de borde ha...
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav A bear » lör feb 26, 2005 21:58

Vi ser henne ju onekligen tillbe gudinnor betydligt oftare än vi ser henne gå i synagogan. Precis som alla som är medlemmar i svenska kyrkan och firar jul inte nödvändigtvis tror att Jesus är Guds enfödde son är det ju inte nödvändigt att alla judar faktiskt är utövande - och vi ser väl egentligen aldrig några tecken på att Willow faktiskt har någon specifik religiös tro. Innan hon snöar in på magin, i alla fall. I scenen där de spikar upp kors i hennes rum verkar hon ju bekymrad över att hennes far ska se dem, men stör sig inte direkt på det själv... Att hon firar chanukkah är väl inte underligare än att även ateister firar jul, mer en kulturell grej än en religiös.

Överhuvudtaget är ju just religionen något serien tassar på äggskal runt. Det är ju inte förrän i s4 vi ser någon scoobie gå i kyrkan för att faktiskt... ja, gå i kyrkan.
Och då är det Riley. RILEY. :rolleyes:
Antar att det är svårt att anpassa sig till någon större religion när man fajtas med demoner dagligen.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » tis jul 05, 2005 0:22

Detta avsnitt gillar jag. Det är underhållande ända från början, men det är trots allt de sista minuterna som gör avsnittet. Allt som händer från att Giles gör entré med motorsåg är hur kul som helst. Buffy som stolt ser på Giles får att få uppskattning då hon förstört demonens märke/pentagram -- bara för att få veta att hon gjorde helt fel. Demonen som är så liten och... gullig. Första gången jag såg avsnittet gapskrattade jag då jag insåg att demonen var pytteliten. Sen på slutet då Giles låter upprörd över att han inte översatte bildtexten (cue scary music) bara för att det ska visa sig att det står "actual size". Scary music dör ut. :D

SPOILER Buffy S7
Jag har inte sett om S4 på ett par år skulle jag tro. Det första jag tänkte på då Willow säger saker som att "just because you're a slayer doesn't mean you're the boss", eller nåt sånt, är slutet av S7 då Buffy blir "avsatt". Jag tror inte att detta är nåt Willow slänger ut sig bara i farten. Det kan vara nåt hon tänkt på tidigare och som fortsätter att finnas kvar hos henne. Inte så att hon hela tiden går och är förbannad, men att det kanske är nåt som hon verkligen tycker ändå (omedvetet kanske).

EDIT: Gillar förresten Riley här i början av S4. Tycker egentligen aldrig illa om honom, men här i början är han bättre än vad jag kommer ihåg.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav lady_macbeth » tis sep 06, 2005 17:54

Stör mig på Giles i början av avsnittet, tycker han är "out of carachter" i hela sombrero scenen. Visst har han förändrats en del och blivit mer avslappnad, men här är han bara för larvig.
Annars gillar jag avsnittet skarpt; Giles med motorsågen, Anya i kanindräkt och den söta lilla feardemonen i slutet är ju bara så bra!
Användarvisningsbild
lady_macbeth
Minion
 
Inlägg: 67
Blev medlem: 11 okt 2004
Ort: Göteborg

Inläggav MiniWillow » lör jan 14, 2006 22:54

Gillar skarpt detta avsnitt :D
MiniWillow
Minion
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 14 jan 2006
Ort: Södertälje

Inläggav Binchy » lör jan 14, 2006 22:56

MiniWillow skrev:Gillar skarpt detta avsnitt :D


Please elaborate. Vad är det du gillar med det?
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav MiniWillow » lör jan 14, 2006 23:03

Det är något med avsnittet som gör att jag verkligen gillar det.
När Giles tar fram motorsågen för att göra en dörr, när Anya dycker upp i en kanindräkt. Sen att demonen är jätte liten :)
gillar även alla scener när de är i huset :p
MiniWillow
Minion
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 14 jan 2006
Ort: Södertälje

Inläggav caffeineaddict » sön jan 15, 2006 4:53

Helt med dig, MiniWillow. "Fear, Itself" är ett sådant där typiskt bra avsnitt som jag tycker om ohyggligt mycket, men eftersom det är denna serie är det ändå inte mer än ett "normalbra" avsnitt. Jag är helt enkelt för kär i den här serien.

När jag rankade alla avsnitt satte jag det som #66 vilket känns rätt så rätt. Jag menar, i vilken annan serie kan du ranka ett avsnitt som enbart det sextiosjätte bästa och ändå nämna så många odödliga ögonblick?

*Sombrero-Giles
*Giles och motorsåg
*Anya i bunnysuit
*"She had a close relationship with God"
*Naturligtvis hela Gachnar-slutet

Och många andra bra ögonblick inklusive en del dramatiska (Oz i badkaret tillhör faktiskt hans bättre stunder i serien. Man känner paniken över att inte vilja bli det man är. Oj, pretto...).

Who's the world's greatest show? Yes, who's the world's greatest show?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav MiniWillow » sön jan 15, 2006 12:23

Du sa det där bra caffeineaddict :p
det är helt sant
MiniWillow
Minion
 
Inlägg: 61
Blev medlem: 14 jan 2006
Ort: Södertälje

Inläggav Binchy » sön jan 15, 2006 13:34

caffeineaddict skrev:Who's the world's greatest show? Yes, who's the world's greatest show?


Don't taunt the show.
Why, can it hurt me?
Nah, it's just tacky.


OK, passade inte jättebra med caffes parafras, men det replikskiftet är så härligt.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Bender » tis mar 14, 2006 0:24

Inget favoritavsnitt direkt men Giles med en Sombrero på huvudet var riktigt roligt och oväntat.

Bästa citatet för avsnittet:
Xander: I'm fine, I got better things to do than to tag along to some fraternity!
Wilow: You can come...
Xander(lättad): OK but only because I lied about having better things to do.


Gav det en 6a. Det gav inte så himla mycket. Det liksom bara slutade, säkerligen passande som ett humoristiskt "nu är det ju än Halloween"-tema när det begav sig men inte som ett avsnitt i vanlig Buffyklass.(hittills)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Isabella » fre mar 17, 2006 23:24

Detta är ett av de bättre avsnitten i S.4. Och därför får den en nia ^^
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav fripp21 » mån maj 01, 2006 15:50

"It seemed festive"

Ohoj där. Ännu ett lysande Haloween-avsnitt! Glädjedans.

Denna gång är det en demon som får kraft ur människornas rädsla. Hmm, det skulle man kunna göra pengar på... Starta en fabrik. Hmm.

I vilket fall som helst, våra fyra hjältar har alla sina rädslor, det är lite likt som i "Solaris".
Oz är rädd för att förvandlas, vilket verkar rimligt.
Willow går och funderar på att självlära sig mer om magin och hon är rädd att det ska explodera i hennes ansikte.
Xander har som vanligt stora rädslan att inte bli sedd, hörd och respekterad (är Xander alla män?).
Och Buffy, stackars Buffy. Hon är rädd att bli lämnad. Hm, hon är the Slayer. Hur låga är oddsen på att hon kommer bli lämnad av alla? Stora dåd kräver oftast stora offer. Jag har inte min kristallkula med mig just nu, men om jag tror nog att det ligger mycket smärta i Buffys framtid. Låt mig citera en som ser sanningen i saker, River Tam.
River: Things are going to get much, much worse.


Ryck upp dig. Är det domedagen redan? Nejdå.

Mr. Giles med en motorsåg i motljuset! :D
Mr. Giles som öppnar sina armar för Halloween med en mustig sombrero.
Giles: It's a sombrero.

Såg jag en partygäst utklädd till Pippi Långstrump?

Demonen visade sig vara en liten rackare. De var alla rädda för rädslan de hade inom sig mer än det verkliga hotet. Någon som sett the Wizard of Oz?

Andra kommentarer? Det figurerar tre mystiska militärsnubbar runt campus? Demoner? NATO? Komer att tänka på Arkiv-X-snubbarna som kom och hämtade den där osynliga olyckliga tjejen i säsong 1. Var tog hon vägen?

Och Riley är verkligen söt, på ett genuint sätt.

Bra avsnitt.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav gaspode » mån maj 01, 2006 18:03

YAY! fripps recensioner är tillbaka, underbart :)

Att recensera det här avsnittet utan att nämna Anya i kanindräkten är dock en stor synd :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Glorificus » mån maj 01, 2006 18:37

Den här kommentaren gottgör all saknad av kanindräkts-Anya...
fripp21 skrev:Och Riley är verkligen söt, på ett genuint sätt.

:)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav fripp21 » mån maj 01, 2006 18:55

gaspode skrev:Att recensera det här avsnittet utan att nämna Anya i kanindräkten är dock en stor synd :)


:D Fasen, hur kunde jag missa? Anyas dräkt stod på min lista (fast inte bokstavligen, jag körde utan lista idag). Jag får skylla på att det blev för mycket att skriva om fyra avsnitt samtidigt. Alla saker man vill få med!

Men Xander och Anya har varit den stora behållningen under de första fyra avsnitten, det är helt klart.

PS, skönt att någon "städar upp" efter mig. 8)
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav gollum » tis nov 14, 2006 18:11

Aha! Upptäckte en bit in att jag sett detta förut. Någon gång har jag ramlat in i någon tv-visning. Märklig känsla.

Tyckte väl sådär... Det är en bra idé och väl genomfört, men det är något som luktar mint kring manuset...
The man likes his schnapps


Jag tycker (som vanlig, min brutale sälle) att Buffy mesar sig för mycket över Parker. Jag är förvånad över hur fort hon kunde bli så störtförälskad i honom? Jag är glad för hennes skull att hon gått vidare efter Angel, men efter ett par ihopstötande i skolan så är hon head over heals tack vare en fest och en natt? Märkligt...

Det jag tycker är mest otäckt med avsnittet är att se Oz rädd och osäker sittandes i badkaret... :eek:

Och en liten detalj (som jag inte ser att någon kommenterat): Xander ska vara utklädd till James Bond. I sista scenen i soffan hos Giles sitter han med handen (med pekfingret utsträckt) i en klassisk Bond-pose. Snyggt! :P
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav noike » tis nov 14, 2006 19:17

gollum skrev:Jag tycker (som vanlig, min brutale sälle) att Buffy mesar sig för mycket över Parker. Jag är förvånad över hur fort hon kunde bli så störtförälskad i honom? Jag är glad för hennes skull att hon gått vidare efter Angel, men efter ett par ihopstötande i skolan så är hon head over heals tack vare en fest och en natt? Märkligt...

Det är mer att förälskelsen är något Buffy har bestämt sig för på sitt vanliga envisa sätt. Det förstärks också av att både Willow och Xander har sällskap, Buffy vill inte vara ensam.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gollum » tis nov 14, 2006 20:33

noike skrev:Det är mer att förälskelsen är något Buffy har bestämt sig för på sitt vanliga envisa sätt.

Skulle nog vilja spä på det och säga att det är ett tonårssyndrom som man fångat väldigt bra. Det jag drar efter är kanske inte envishet så mycket som en oförmåga att se nyanser, allt är svart eller vitt och har man bestämt sig för något så är det på det viset oavsett vilka argument ens kompisar (eller ännu värre, ens föräldrar) kommer med. Nu står de ju dock på tröskeln till vuxenvärlden och det är intressant att se hur de alla utvecklas mot den på olika sätt och i olika fart.

Buffy som är den som erfarenhetsmässigt kanske borde kommit längst står med en fot kvar i barndomen och vill inte släppa taget eftersom hon anser sig ha missat så mycket på sin resa.

Xander är mognare än han själv tror, men är antagligen rädd att ta klivet - better the devil you know, och Willow har tack vare sin målmedvetenhet rusat rakt in i den, redan under förra säsongen som vikarierande lärare och nu när de faktiska vuxenkraven ställs (både utifrån och de som ett förhållande kräver) är hon nog inte helt säker på att hon är redo för det. Då och då regredierar hon till en Willow vi känner igen från de första säsongerna i snickarbyxor och tehuva och det är tydligt att när hon kan kombinera det med "vuxenlivet" då är hon som allra mest säker på sig själv.

Oz däremot... Oz... Han verkar vara i ett vakuum vad gäller detta, i ingenmansland. Han har hittat hemligheten och han förvaltar den väl. Det fungerar mycket bra som en motvikt till de andras velande. Han står som en trygg boj i bukten.
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav A bear » ons nov 15, 2006 14:04

Bästa replik: Lite uppenbart, men va fan.
GACHNAR: I am the dark lord of nightmares! The bringer of terror! Tremble before me. Fear me!
WILLOW: He – he’s no cute!
GACHNAR: Tremble!
XANDER: Who’s a little fear demon? Come on! Who’s a little fear demon!
GILES: Don’t taunt the fear demon.
XANDER: Why, can he hurt me?
GILES: No, it’s just – tacky.


Bästa popkulturreferens: EVIL DEAD! ASH! Ash!

Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: Willows överlyckliga flin när Joss visar sin "God"-skylt.

Hej Joss Whedon: Detta är ju i princip samma upplägg som "Nightmares", men gjort mycket bättre (och med mer humor). Vi lyfter fram allas värsta mardröm: Buffy är rädd för att bli övergiven (begripligt, skilsmässobarn och allt), Willow kan inte hantera sin magi, Xander har ett rejält mindervärdeskomplex och Oz klarar inte av att kontrollera varulven. Och allt det har dessutom nämnts tidigare i avsnittet också; Buffys snack med Joyce, Willow och Oz i cafeterian, Xanders och Anyas prat. Det är ju återkommande teman, men de görs lagom tydliga. Dessutom finns här gott om hints om saker som kommer senare i säsongen - Oz och Willow, soldaterna, Xanders obetydlighet, etc. Och för en gångs skull är lösningen (jo tjena) inte att slå ihjäl ett monster tillsammans utan att skratta åt det. Titeln gör det kanske lite övertydligt, men som sagt, the only thing we have to fear is fear itself. Yeah right.

Awww:
GILES: It’s a sombrero.


Höh? Och alla som dog på partyt... de är döda, får man anta? Så FULLT så söt och rolig är Gachnar kanske inte ändå.

Wow, detta är en bra serie: "Fear Itself" är ett skitkul avsnitt, som sätter upp en del och dessutom bjuder på några hyfsat kusliga scener. Som gollum sa, att se Oz råka i panik är ganska obehagligt - just eftersom det är så fullständigt icke-Oz att få panik. Dessutom är det fullt med härlig dialog - "Mi Casio es su Casio" är så mycket Oz så det finns inte, och Anya börjar ta rejäl plats, vilket jag gillar. Och så är ju Grachnar mycket riktigt söt. (Hör du det, Fredrik Adolvsson?)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Capt. Peroxide » mån feb 05, 2007 4:20

Schyst plot – Scoobies på LSD. Det vill säga en snetripp på LSD funkar på ungefär samma vis, ju mer man tänker på obehagliga saker desto obehagligare blir upplevelsen. Men om man vet om hur det funkar kan man vända allt så det blir trevligt istället. Oz slutar tänka på sin skräck för att bli varulv när han ser att något är på tok med Willow. Och då försvinner symtomen.

Kul, förutom Evil Dead-referensen att de namedroppar Phantasm! Riktigt schyst b-skräckis.

Och Buffy i rödluvan-outfit... Yum. Kom till vargen flicka lilla...

Ja, plus naturligtvis – :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav Echolls » tor nov 26, 2009 0:27

Roligt avsnitt! Jag älskar Giles i sombreron, Giles med motorsågen, Anyas kanindräkt, Gachnar och allas hånande av honom.

Jag hatade verkligen Riley första gången jag såg serien, men vid min senaste titt hade jag faktiskt inget emot honom. Jag gillade honom till och med, och det gör jag nu också. Han är väl inte världens roligaste direkt, men han är ju snäll i alla fall.

Giles enorma godisskål fick mig att bli väldigt sugen på godis.

Favoritcitat:
Buffy: Conjuring. Will, let’s be realistic here. Okay, your basic spells are usually only fifty-fifty.
Willow: Oh yeah? Well, - so is your face!

Betyg: 7
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Re: 4x04 - Fear itself

Inläggav Spuffy » sön mar 13, 2016 23:17

Haha! Roligt med yttepyttelilla demonen. Fantastiskt roligt med Anya i kanin-dräkt. Och underbart att Giles har en motorsåg i sin väska. Giles med motorsåg är fantastiskt rakt igenom.

Willow blir riven av en varulv, men blir inte varulv själv. Är det för att:
1) Oz inte blivit helt och hållet transformerad när han river henne
2) transformationen inte sker pga månen utan pga magi
3) han egentligen inte blir transformerad alls?
Ok, i och med att han inte blir transformerad alls här egentligen är detta väl kanske en icke-fråga MEN hur vore det om det vore en vanlig transformering? När går gränsen, när börjar han smitta? När han är helt och hållet varulv? När han fått klor som ju är varulv? Även när han är människa så länge det är fullmåne? Blablabla helt oviktigt och jag bryr mig inte så mycket om svaret, men frågan dök upp i mitt huvud. Appropå Oz och Willow var deras utklädnader GULD, framför allt med tanke på Willows bakgrund.

Xander.
Xander: I'm fine, I got better things to do than to tag along to some fraternity!
Wilow: You can come...
Xander: OK but only because I lied about having better things to do.

Han är onekligen utanför nu. Han må kämpa på för att inte vara det, men det är han. Jobbigt läge. Men med Anya skapar han något eget. Och glädjen hos henne över att få en date igen! Anya! :lovebunny: (Moahahahahahahahahaha!)

Mest oväntade hittills: Jag tycker Riley är lite fin såhär långt in i säsongen. Wh000000000t? Efter Parker fattar jag verkligen att hon vill ha en snäll kille. Trodde jag aldrig att jag skulle tycka.

Avslutningsvis: SLUTET! Så himla bra!

GACHNAR: I am the dark lord of nightmares! The bringer of terror! Tremble before me. Fear me!
WILLOW: He – he’s no cute!
GACHNAR: Tremble!
XANDER: Who’s a little fear demon? Come on! Who’s a little fear demon!
GILES: Don’t taunt the fear demon.
XANDER: Why, can he hurt me?
GILES: No, it’s just – tacky.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav gaspode » sön jan 08, 2017 0:36

A bear skrev:Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: Willows överlyckliga flin när Joss visar sin "God"-skylt.

snygg freudian där!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Föregående

Återgå till Buffy Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron