1x02 Lonely Hearts

Prata om Säsong 1

Bra eller anus?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
3%
5
4
12%
6
9
27%
7
9
27%
8
9
27%
9
1
3%
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 33

1x02 Lonely Hearts

Inläggav Noggster » mån feb 02, 2004 2:09

Iiiih fanns ingen sån så jag passade på att skapa en nu såhär direkt efter ha tittat på det :)
Själv tyckte jag att avsnittet var väldigt mycket bättre än det första, även om demonen kankse inte var så orginel denna gång. Men jag gillade hur bland annat irländarens (o'doyle? har fortfarande lite problem med namnen) karaktärsutveckling, och hans tyckelse för Cordelia. Kan ju inte göra annat än att hoppas dom "hockar" upp nångång i framtiden ! :)
Aja för att inte göra det hela långrandigt tänkte jag bara avsluta med.
Oh please, that's so highschool.. Ooooh Cordelia wears brah's!

Och ber hemskt mkt om ursäkt om jag råkade memorera citatet helt fel!

Förresten, någon som vet vad låten heter som spelas när man får se demonen i kroppen som tillhörde "nörden" göra sin ombytelse till nån fin kvinna.

Edit : puhh... lägga till svarsalternativ är jobbigare än man tror :)
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav kaos » mån feb 02, 2004 4:01

håller på att ladda ner eåz 2 nu hoppas att de är bra
Kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos
Användarvisningsbild
kaos
Big Bad
 
Inlägg: 1304
Blev medlem: 25 jan 2004
Ort: Capital Sthlm

Inläggav Off » tis feb 03, 2004 4:37

Det här är okcså ett sånt där "inledaravsnitt" som självklart behövs i en ny serie. Vi får lite mer inblick i hur karaktärerna fungerar samtidigt som det är ett bra MOTW. Har lite problem med Kate. Varför vet jag inte men hon känns inte helt rätt. Ett godkänt avsnitt pga en del roliga kommentarer, några schyssta fighter och ett bra MOTW.

Spoiler Angel efter det här avsnittet.
Kommer inte riktigt ihåg vad jag kände för Kate senare mer än att jag alltid blev irriterad på henne pga av att hon inte kunde fatta att Angel var goodguy. Men egentligen var hon väl en hyffsad karaktär. Hmmm sviker mitt minne mig redan vid 22 års ålder.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav caffeineaddict » tis feb 03, 2004 10:14

(spoiler Angel S5):Jag vill ha Kate tillbaka! Kan de plocka upp Lindsey igen, kan de väl hitta Kate? Hon bara *poff* försvann efter Epiphany...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav JRT » tis feb 03, 2004 12:53

Ja, jag tycker det är ett bra inledningsavsnitt. Som sagt, man får lite mer inblick i karaktärerna, dessutom gillar jag delen där Angel försöker kommunicera med folk men inte riktigt gör rätt. T.ex.:

Angel: “Um, I’m just wondering, have you noticed anything unusual tonight?”
Bartender: “Unusual?”
Angel: “Yeah, you know, - out of the ordinary – possibly even - dangerous?”


Angel: “I’m sort of looking for someone.”
Kate: “I’m sorry, if am I keeping you…”
Angel: “No, no, no, I’m just looking for someone to – rescue? - Are you maybe in need of some - rescuing?”
Kate stares at him in disbelief: “Well that’s the strangest line I’m going to hear tonight.”
Angel “No, it’s not a line. I’m…”
Kate: “Oh, I didn’t mean... That was harsh.”
Angel: “No, hey, you know - I’m not very good at this - talking.”


Låten är förresten VAST med Touched.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Off » tis feb 03, 2004 13:44

Det roliga är att Kate är lika dålig.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav JRT » tis feb 03, 2004 14:21

Off skrev:Det roliga är att Kate är lika dålig.


Precis. :)
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav noike » tis feb 03, 2004 16:29

off: Jag tycker ändå Kate accepterar Angel som good guy rätt snabbt. Han beteer sig inte som normala människor, utan passar in på vad hon tror är skurken.

(spoiler Angel S1: The Prodigy)Och han är i hennes värld en good guy fram till att hennes far dör och då åker det upp skygglappar och hon vill inte lita på honom. Det är det som gör henne intressant.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tis feb 03, 2004 17:35

noike: Kanske jag som bara minns lite fel men har för mig att jag alltid tyckte Kate tolererade Angel pga av att han hjälpte till i fångandet av ondingar men en känsla av att hon skulle tycka han var en good guy infann sig aldrig riktigt mer än ett fåtal gånger.

angående din spoiler
Håller med om att hon blir väldigt intressant efter mordet på hennes far men har i mina tidigare försök att gilla henne misslyckats (gilla henne i serien, inte skådespelaremässigt/karaktärsmässigt). Vi får se om den här gången blir annorlunda.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Noggster » tis feb 03, 2004 17:51

har sett avsnitt 03 nu.. var ju även det sjukt bra...
SPIKE var ju med :) haha.. å söta lilla Oz

Edit: glömde nämna att det var kul att se den första crossovern ! :)
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » tis feb 03, 2004 22:07

Noggster: det var inte den första Crossovern.. hehe look at Ep.1 Again!

Off o caffeine: ok Off säger ngt om Framtida Angel o snackar om Kate, sen säger caffeine ngt om Angel S5.. det måste betyda att hon är med där på ett eller annat sätt!!! SPOILER!!!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tis feb 03, 2004 22:16

Du har inte rätt men du har inte fel men du har inte rätt men du har inte fel... snurrar ditt huvud än?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » tis feb 03, 2004 22:19

jag kan ju alltid banka huvudet i bordet... eller ta fram en "magic eightball?" men.. som sagt det är bara gissningar o tolkningar o analyser .. allt är så jobbigt när man är spoilerskadad!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinder » ons feb 04, 2004 0:23

Apropå Kate:
Spoiler slutet på Buffy säsong6:
Visst hade det varit mysko om hon dykt upp här, eller hur Zaxx.
Annars håller jag med dig caffeine
Spoiler Angel säsong 5:
Håller helt med dig, vill se henne igen i serien nu och hoppas att hon isåntfall lyckas dra bort Angel från det där jobbiga kontoret han valt att parkera sin röv på hela tiden.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav poser » tis feb 10, 2004 10:10

Jag kommer ihåg alldeles för lite av Ats säsong 1 för att utala mig om Kate i resten av säsongen. Jag är inte speciellt förtjust i henne i detta avsnittet dock, hon känns inte riktigt rätt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav david » tor feb 26, 2004 15:05

Det här avsnittet kändes betydligt bättre än första, och nu känns det mer som en serie, och inte bara som en förkortad Action-kanalen-långfilm.

Kate antar jag blir en återkommande karaktär? Vilket också kändes som en bra och passande karaktär för serien, precis vad den behövde!

Angel: I'm just asking you not to go in there.
Kate: And where are you going?
Angel: In there.
Kate: Well, I'll tell you what: I can go where ever I want and, ah, you can go to hell.
Angel: Been there, done that
If you want to criticize my methods, fine. But you can keep your snide remarks to yourself.
And while you're at it, don't criticize my methods.
Giles, "Bad Girls", S3E14
Användarvisningsbild
david
Minion
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sus@n » fre apr 09, 2004 16:21

Jag är nog ensam om att tycka att City Of var bättre. Dock så hade detta avsnittet några höjdpunkter bl.a. den som nämndes innan med Cordy och hennes smutsiga hus och BH. Sedan är det ganska roligt när Cordy frågar om Angel hade tänkt att fortsätta vara god innan hon bjöd in honom (det är ju mycket hemskare än hennes inbjudan i bilen).
Avsnittet dras ner (enligt mig) av demonen.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav Teo » sön apr 11, 2004 20:12

Tyckte City Off var ett bättre avsnitt demonen kändes för mycket Alien och skådespelarna spelar inte så bra.. Men det var ändå ett rätt bra avsnitt för Doyle försöker få till det med Cordelia.
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad
 
Inlägg: 1785
Blev medlem: 06 mar 2004

Inläggav nata » tor sep 09, 2004 17:00

Det är ett så förjäkla deprimerande avsnitt. Jag vet inte om det är därför men jag gillade första bättre. Här ser man en klar skillnad på Angel och Buffy. Vuxna människor med vuxna problem. Monstret var lagom förvirrande och äkligt. Jag gillar kate i det här avsnittet.
We all go into the moving earth beneath our feet and leave nothing behind, except our stories and the hope others will tell them
Användarvisningsbild
nata
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 07 sep 2004
Ort: Lund

Inläggav Nightcrawler » ons okt 06, 2004 12:03

Det var okej, inte mycket mer...Angel är ju mycket sämre än Buffy, men trots allt okej...
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion
 
Inlägg: 241
Blev medlem: 19 jul 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Off » ons okt 06, 2004 12:06

2 avsnitt in i serien och domen har kommit ;)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav noike » ons okt 06, 2004 13:10

Off: Japp, och den lyder så här: "folk har ingen smak".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lipton » ons okt 06, 2004 13:19

Helt OK för att vara andra avnsittet. Kan bara inte låta bli att undra, var har Angel varit under sina 240 år, på en annan planet eller.
Jag tycker att han är lite för tafatt. Nu blir ju det orsaken till många roliga repliker, men ändå. Tyckte att Kate var ett bra tillskott. Monstret var lite mycket alien.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav noike » ons okt 06, 2004 13:29

Tidigare har han varit massmördare och därefter enstöring. så ngel har inte många sociala färdigheter. Vilket leder till att han har väldigt svårt att prata med normala människor.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lipton » ons okt 06, 2004 14:42

Hur normala människorna där är, är ju relativt. :)
Men om man jämför med hur Angel var i Buffy så är han ju ganska annorlunda, vilket inte behöver vara något dåligt, ska jag väl tillägga.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav noike » ons okt 06, 2004 14:52

Nja, han var faktiskt sådan där också, fast där hade han ofta något gemensamt med de han talade med i och med att de visste hur världen egentligen såg ut med demoner och sådant. Se bara hur han har svårt att ens sitta och lyssna på Cordelia i början.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Lipton » ons okt 06, 2004 14:57

Jo när jag tänker på det så var han ganska obekväm med henne. Men det var han inte ensam om iofs. :D
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Sparvid » ons okt 06, 2004 19:57

Även om detta avsnitt var lite annolundare från det första så funderar jag ändå på hur många avsnitt man kan göra med konceptet "Doyle får en mycket vag syn och gänget spenderar en tid på att lista ut vad det handlar om, innan de kan göra nåt över huvudtaget"...

Spoiler S1:
Fast (tyvärr) vet jag lite smått om vad som händer om ett antal till avsnitt...
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion
 
Inlägg: 198
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Östersund

Inläggav Illyria » tor okt 07, 2004 0:50

Sparvid skrev:Även om detta avsnitt var lite annolundare från det första så funderar jag ändå på hur många avsnitt man kan göra med konceptet "Doyle får en mycket vag syn och gänget spenderar en tid på att lista ut vad det handlar om, innan de kan göra nåt över huvudtaget"...

You would be surprised ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Johannah » mån dec 06, 2004 3:35

Monstret är inte det bästa som finns. Kasst gjort och ganska tråkigt. Och varför just efter en sexuell akt? Skulle gärna velat ha en förklaring på det. Tänkte på en sak förresten, då när parasiten var i bartendern och parasiten just skulle till att "hoppa in i" Kate istället. Det kunde ju bara genomföras efter en sexuell akt. Hade parasiten då precis våldtagit Kate i smyg när hon var medvetslös? :)

Annars ett helt okej avsnitt. Jag är inget större fan av Kate som ju introduceras i det här avsnittet, men men.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Nästa

Återgå till Angel Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron