Din Buffyverse samling *spoilers i bilder*

Här kan vi prata om det mesta som rör Buffy

Inläggav AKS » tis okt 10, 2006 20:22

Averno: Jesus effing Christ, vilken samling!! Jag är helt... Wow. Jag kan knappt fatta att det är sant. Du har *de* vampyrtänderna?! *Den* medaljongen?! Fuck-fuckity-fuck. Typ.

Förresten, är du samma Averno som på dvdforum? Jag såg att du kommit hit från skrackfilm.org, men det skulle ha varit kul med ett sent nyförvärv från dvdforum. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav poser » tis okt 10, 2006 20:42

Hmm, är du gjord av pengar? :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Averno » tis okt 10, 2006 21:02

Ja du AKS. (Hmm nummerplåten på min andra bil för övrigt) Det är samma Averno i dvdforum, skrackfilm.org och Toetags forum.

När det gäller pengar så är det väl inte så gott längre. Jag skaffade en fästmö i Piteå så flygresorna åt upp kapitalet ganska friskt. På sätt och vis tur att hon dumpade mig rent ekonomiskt..

Ett annat problem är att jag inte bara samlar på Buffy utan Extremlimiterade DVD:er, signerade DVD:er m.m..

Är man dum så.. :rolleyes:
~~From beneath you, it devours~~

Min DVDsamling
Användarvisningsbild
Averno
Minion
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 06 okt 2006
Ort: Nödinge

Inläggav AKS » tis okt 10, 2006 21:50

Averno skrev:Ja du AKS. (Hmm nummerplåten på min andra bil för övrigt) Det är samma Averno i dvdforum, skrackfilm.org och Toetags forum.


Kul att du hittat hit också! Jag antar att en bil med nummerplåten AKS var fantastisk. Antar förresten... Jag *vet* att den bilen var fantastisk.

Ett annat problem är att jag inte bara samlar på Buffy utan Extremlimiterade DVD:er, signerade DVD:er m.m..

Är man dum så.. :rolleyes:


Låter inte så dumt alls tycker jag. Personligen har jag knappt råd med en vanlig DVD-skiva (känns det som nu), men hade jag pengar så... skulle jag resa först och främst iofs, kom jag på. :) Men ett intresse är ju ett intresse.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Averno » tis okt 10, 2006 22:10

Klart att min AKS var en drömbil Det var denna modellen fast rödmetallic: Bild.

Problemet med samlandet är att särskilja det från mani och jag har ibland svårt att sansa mig när jag hittar vackara objekt.

Jag hade lång kontakt med personen som ägde Willows skinndress från Doppelgangland och jag fick ner priset ganska bra men som tur vad drog jag mig ur affären ändå. Den låg på
100 000+ och det hade varit mani. Inte samlande.. Tänk bara att fastna i tullen med den.. :evil:

Jag åkte fast i tullen med diverse Buffyprylar där säljaren skrivit ut rätt värde på kartongen, cirka 10 000:-. På Willows dress hade det ju blivit 30 000:- om man åkt fast....
~~From beneath you, it devours~~

Min DVDsamling
Användarvisningsbild
Averno
Minion
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 06 okt 2006
Ort: Nödinge

Inläggav AKS » tis okt 10, 2006 22:13

Averno skrev:Klart att min AKS var en drömbil Det var denna modellen fast rödmetallic: Bild.


Yes!! I'm cool! :)

Jag åkte fast i tullen med diverse Buffyprylar där säljaren skrivit ut rätt värde på kartongen, cirka 10 000:-. På Willows dress hade det ju blivit 30 000:- om man åkt fast....


Jesus effing Christ! (Igen.) Vad jobbar du som, din lilla samlare?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Averno » tis okt 10, 2006 22:19

När det gäller andra samlarfilmer så har jag ett par exempel här:

Bild
Den högra är som ni ser limiterad #666/4000. Kostade mig 3000:- och det var kompispris.

Den här köpte jag för många år sedan genom en kontakt i usa:

Bild

Limited #00007/30000 och signerad av Sam Raimi (regissör) och Bruce Campbel (Coolast i världen). Dåpris 3500:-

Med mera med mera..

Jag måste lugna mig..
~~From beneath you, it devours~~

Min DVDsamling
Användarvisningsbild
Averno
Minion
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 06 okt 2006
Ort: Nödinge

Inläggav Averno » tis okt 10, 2006 22:20

Jag jobbar som Configuration manager på Volvo IT.. :)
~~From beneath you, it devours~~

Min DVDsamling
Användarvisningsbild
Averno
Minion
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 06 okt 2006
Ort: Nödinge

Inläggav Buffybot Wannabe » tis okt 10, 2006 22:40

Åh dra åt helvete vilken samling!!!!! Fy faaaaan!
SM-GULD 2004
SM-SILVER 2005
SM-GULD 2006
Åkte ur i semin 2007... va fan hände?
Användarvisningsbild
Buffybot Wannabe
Big Bad
 
Inlägg: 2494
Blev medlem: 16 okt 2004
Ort: Speedwayheaven

Inläggav Binchy » tis okt 10, 2006 22:44

Den Army of Darkness skulle få min man att dregla rejält... Bruce Campell är en av världens coolaste enligt honom.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Rombat » tis okt 10, 2006 23:30

Binchy skrev:Den Army of Darkness skulle få min man att dregla rejält... Bruce Campbell är en av världens coolaste enligt honom.
Bruce Campbell är coolast i världen enligt uppslagsverk!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Averno » tis okt 10, 2006 23:59

Jag skall se om jag kan samla ihop lite mer ork att plåta Buffyprylar imorgon. Tyvärr har jag ju redan langar upp de stora kanonerna men det finns lite smått och gott kvar....
~~From beneath you, it devours~~

Min DVDsamling
Användarvisningsbild
Averno
Minion
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 06 okt 2006
Ort: Nödinge

Inläggav Ai » ons okt 11, 2006 0:50

Här gillas allt! Smått och stort. Mer bilder!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Langtry » ons okt 11, 2006 6:52

Den här tråden ger mig dåliga ideér om hur man kan utöka sin lön lite för att börja shoppa lite mer seriöst när det gäller Buffy =)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav poser » ons okt 11, 2006 7:57

Så den där kursen i Quality assurance som hade med configuration management var kanske inte helt värdelös...

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav carre » ons okt 11, 2006 9:20

poser skrev:Så den där kursen i Quality assurance som hade med configuration management var kanske inte helt värdelös...


habla español?!
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav Eisa » ons okt 11, 2006 16:19

averno: helt otrolig samling, det kanske är så att jag är lite kär i dig. ännu mer otroligt att den samlingen lyckats hitta till lilla sverige och inte köpts av något fan från usa.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav Averno » ons okt 11, 2006 20:30

Jo.. Det är lite jobbigt att få sådana här ting ur deras händer då de inte behöver bry sig om frakt tull moms och skatt. Alltså måste du alltid vara beredd på att ge cirka 30% mer på slutpriset. Jag tror att det är en stor anledning till att så mycket stannar kvar i usa..

Nu kryper jag tillbaka i gytjan igen. Jag försökte skriva att låååååångt inlägg i Depp-tråden men fick inte skicka in det.. Kanske lika bra.. Nu skall jag hjälpa min dotter med läxan..
Senast redigerad av Averno ons okt 11, 2006 22:32, redigerad totalt 1 gång.
~~From beneath you, it devours~~

Min DVDsamling
Användarvisningsbild
Averno
Minion
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 06 okt 2006
Ort: Nödinge

Inläggav Dasse » ons okt 11, 2006 21:55

ihh.. varför kan man inte se bilderna från första tråden.. blir bara nått "mongo" istället..

EDIT: spelar ingen roll.. såg Averno´s bilder.. det räcker gott :)
Senast redigerad av Dasse ons okt 11, 2006 22:53, redigerad totalt 2 gånger.
------
Frogs are damn cute
--------------
Dasse
Demon Fodder
 
Inlägg: 48
Blev medlem: 22 sep 2004
Ort: Västerås

Inläggav ftwtysken » ons okt 11, 2006 22:23

Averno skrev:Den här köpte jag för många år sedan genom en kontakt i usa:

Bild

Limited #00007/30000 och signerad av Sam Raimi (regissör) och Bruce Campbel (Coolast i världen). Dåpris 3500:-


okej....

jag gör Binchys make sällskap i drägglandet
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav Averno » ons okt 11, 2006 22:39

Tack Ai för länken till depp-tråden..

Nu har jag förorenat den så till den milda grad att ingen kommer att orka gå in där mer.. :)

Det har inte blivit något fotograferande idag tyvärr. När jag väl kände mig på humör så hade batteriet i digitalkameran laddat ur, men jag siktar på morgondagen..


Jag undrar om Binchy's man och ftwtysken skulle dreggla lika mycket över förstautgåvan av amerikanska orginalaffischen till Zombie och dessutom signerad av Lucio Fulci ??????
~~From beneath you, it devours~~

Min DVDsamling
Användarvisningsbild
Averno
Minion
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 06 okt 2006
Ort: Nödinge

Inläggav Ai » ons okt 11, 2006 22:54

Averno skrev:Tack Ai för länken till depp-tråden..


No prob.


Averno skrev:Jag undrar om Binchy's man och ftwtysken skulle dreggla lika mycket över förstautgåvan av amerikanska orginalaffischen till Zombie och dessutom signerad av Lucio Fulci ??????


Antagligen! :D

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav Binchy » ons okt 11, 2006 23:03

Averno skrev:Jag undrar om Binchy's man och ftwtysken skulle dreggla lika mycket över förstautgåvan av amerikanska orginalaffischen till Zombie och dessutom signerad av Lucio Fulci ??????


Är Bruce Campbell med i den? Eller är det en gammal härlig skräckfilm? I så fall, säkert. Ska visa honom bilden ovan när han kommer hem på fredag (och sen hoppa undan så jag inte träffas av allt dräggel ;) ).
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Averno » ons okt 11, 2006 23:04

AArrgghhhhh.. Bara för att jag skulle vara lite evil ikväll hittar jag ingen bra bild på den..

Får väl ta ny imorgon.. :twisted:
~~From beneath you, it devours~~

Min DVDsamling
Användarvisningsbild
Averno
Minion
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 06 okt 2006
Ort: Nödinge

Inläggav Averno » ons okt 11, 2006 23:05

Zombie är en gammal härlig skräckfilm gjord av the great old grandmaster Lucio Fulci. RIP
~~From beneath you, it devours~~

Min DVDsamling
Användarvisningsbild
Averno
Minion
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 06 okt 2006
Ort: Nödinge

Inläggav Averno » sön okt 15, 2006 16:28

Ursäkta att jag varit borta ett tag..
Rasar jag så rasar jag, men nu är näsan strax under kanten till Hellmouth så lite skall jag väl orka med..

Har ett par nya bilder iaf.. Dessutom har jag hittat ett nytt Buffykit men jag måste fixa med någon australiensisk kontakt för firman vägrar att skicka utomlands. Det är för stort. Titta på bilden och se mig sedan i ögonen och säg att den inte är värd att dö för !!!!

http://www.ezydvd.com.au/item.zml/789477

Då börjar vi väl med bilderna.. Det är inget spekulativt kvar utan lite mindre grejer..

Vi börjar väl med 4 samlarkort signerade av Steven W Bailey (Soul demon), Kali Rocha (Halfrek), George Hertzberg (Adam) och Juliet Landau (vår älskade Drusilla. Den enda jag sett vars galenskap är i klass med min.).
Bild

Sen har vi en bild som har stort affektionsvärde här hemma.. Första Buffy autografen jag köpte..
Från Australien till och med.. Allas vår lilla Anya.
Bild

Så har vi ju lillsyrran Dawn. Fast hon ser inte så liten ut längre. Jag gillar inte denna bilden vilket
kan förklara att den inte hänger uppe.. :)
Bild

Sedan har vi en bild på Buffy herself.
Bild

Denna bilden har ju inte riktigt med Buffy att göra men dom är ett så sött par. Jag har dessutom haft
en grandis så jag vet inte riktigt vem av dom som är sötast.
Bild

Sedan en lite lustig bild.. Spike är svår att få tag i på bild när han är vampyr så detta är ett litet guldkorn. :D
Bild

Sedan måste jag väl erkänna att Alyson kan man inte få för mycket av.
Jag har till och med ett örngott med hennes bild på.. :oops:
Den här bilden ligger i en annan tråd men hör hemma här också..
Bild

Nästa fynd i lådan är ett montage som faktiskt gör mig förbannad. Dom har tagit hennes halvlånga läderrock från säsong 3,
klippt den i småbitar och gjort montage av det.. Snacka om att vanhelga en relik.
Dessutom är varje sådant här montage värderat till $100-150. Den skulle sålts hel..
Bild

Nästa bild kunde vi nästan ha som en frågesport. :D
Kan någon gissa vad detta är ????
Den första som gissar rätt vinner bilden på Dawn längre upp i inlägget.
Jag vet inte om det är straff eller belöning men en certifierad autograf iaf. ;)
Lägg svaren till mig i pm så vi inte skräpar ner tråden. :evil:
Bild

Så avslutar jag lite intimt från min säng. Jag hoppas att alla ni andra har liknande sänglampor.
Tack vare denna har jag fått min manlighet ifrågasatt, men jag är man och definitivt inte gay. :D
Bild

Så.. Då får vi se när kameran kommer fram nästa gång. Det finns en del till att plåta.. 8)
~~From beneath you, it devours~~

Min DVDsamling
Användarvisningsbild
Averno
Minion
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 06 okt 2006
Ort: Nödinge

Inläggav Averno » sön okt 15, 2006 16:54

Förlåt mig.. Jag hade ju utlovat en bild på Zombie affischen med Lucio Fulcis autograf på. Texas chainsaw massacre följde med på köpet. :D
När jag köpte denna affischen för 5 år sedan kostade den runt 5000:-
Jag tror att den i dagens läge skulle kunna inbringa 3-5 gånger så mycket. Fulci skrev inte så mycket autografer och att dessutom få den
på orginalutgåvan av den amerikanska planschen är bara ett stort plus. Nu har Fulci varit död i 10 år..
Skulle vara intressant att lägga ut den på testförsäljning på ebay om låt säga 5 år.. :twisted:
Texas chainsaw massacre fick jag signerad och dedikerad direkt av Bill Johnson (Leatherface) för snart 3 år sedan.
Jag har haft sporadisk mailkontakt med honom efter det. Synnerligen sympatisk man.

Bild

Så.. Nu skall jag inte tjata mer.. 8)
~~From beneath you, it devours~~

Min DVDsamling
Användarvisningsbild
Averno
Minion
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 06 okt 2006
Ort: Nödinge

Inläggav lilith » sön okt 15, 2006 17:25

Fina grejer Averno. Wow, det tar aldrig slut! :) 8)

Gillar din sänglampa!
Var har du hittat den?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav eynosh » sön okt 15, 2006 17:25

Bah! Du har ju ändrat bildnamnet innan du länkat till den. Hur ska man då veta...
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Averno » sön okt 15, 2006 17:42

Tävlingen är redan avgjord.. :eek:

Ai plockade hem det och den stackaren får överta denna bilden då.. :D

Bild
~~From beneath you, it devours~~

Min DVDsamling
Användarvisningsbild
Averno
Minion
 
Inlägg: 170
Blev medlem: 06 okt 2006
Ort: Nödinge

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om BtVS



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare