4x10 - Hush

Här pratar vi mest om, just det, Säsong 4

ja ni.. det blir inte lågt detta eller? ;)

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
1
1%
7
3
4%
8
2
2%
9
18
21%
10
61
72%
 
Antal röster : 85

Inläggav Langtry » tor mar 11, 2004 16:03

Många bra/roliga saker i detta avsnitt och en klockren grej från Anya tycker jag är när hon visar "finger i hål gjort av tumme och pekfinger" när hon är lite sugen på bus med Xander :D

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav caffeineaddict » tor mar 11, 2004 16:43

Det är en sådan KLASSISK gest så att det mest är det som gör det roligt. Jag dör varje gång jag tittar på den scenen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » tor mar 11, 2004 18:08

Klassisk är bara förnamnet. Den gesten användes nästan innan man visste vad den innebar.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Noggster » tor mar 11, 2004 19:06

Haha, ja... det avsnittet har faktiskt allt.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor mar 11, 2004 21:27

Off: Tror jag lärde mig den på sexårsgruppen. Ah, ja, Madde ja... the blonde vixen som lärde mig den. Hon hade blonda flätor och vi satt vid bordet och åt trolldeg...

Hon var bra på gester. Hon lärde mig "the finger" och "in genom ena örat, ut genom andra" också.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zzzarka » tor apr 01, 2004 21:52

klockren 10a ... ett av dom absolut bästa buffy avsnitt som gjorts ... det är såp bvra så .. ja .. har inga ord för hur underbart det är :).

som någon nämnde tidigare så trro jag att det här konseptret skulle göras ganska bra i en fullängds skräckfilm för äckligare monster än "the gentelmen" tror jag knappast jag upplevt under min tid som skräckfilms fantast :P ...


kort och gott BÄST! :)
+Zzzarka
Användarvisningsbild
Zzzarka
Minion
 
Inlägg: 248
Blev medlem: 04 mar 2004
Ort: Karlstad

Inläggav Kuno » mån apr 05, 2004 18:45

Bästa avsnittet av Buffy alla kategorier! Om serien kan bli bättre än detta så är det övernaturligt och Joss är styrd av mörka krafter! Det går bara inte!

Så SANSLÖST bra! ALLT är bra!! Monstren är ju de coolaste någonsin!! Riktigt otäcka! Och bara detta att verkligen bryta mot (ljud)filmens heligaste regel: ingen dialog! Och dessutom göra det så sanslöst bra! Det går helt enkelt inte att skriva en mening utan utropstecken här!!! :)

Och all sex då! Vi är så vana vid att folk snackar om sex att vi reagerar starkt när det istället visas (och misstolkas) med kroppsrörelser. Anya är underbar. Buffy är lysande. Xander är hur kul som helst. Muhahaha!!!

Man kan hålla på att rabbla upp saker hur länge som helst...



Det enda som inte var så där överdrivet bra var slutet. Jag ville att dessa underbara monster skulle bjuda på lite mer motstånd. Hoppas verkligen de kommer tillbaka senare i serien.
Användarvisningsbild
Kuno
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Oskarshamn

Inläggav gaspode » mån apr 05, 2004 19:02

Oroa dig inte Kuno, det kan bli bättre än såhär.
Hush hamnar nog på de flestas topp tio-lista, helt klart, men det finns ett gäng avsnitt som är lika bra eller kanske t.o.m. något bättre.

Du har ju faktiskt inte ens sett hälften än!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Off » mån apr 05, 2004 19:29

Det finns bättre så tro inte att du inte kommer stöta på fler sådana här upplevelser. Jag rekommenderar kommentatorspåret till det här avsnittet också men det ska du nog inte se förrän du sett en bra bit till på serien. Det bör stå i FAQavdelningen hur långt du måste ha sett.

Måste bara påpeka hur bra det känns när serien får sådana här erkännanden. Jag tröttnar aldrig på att läsa folks reaktioner när de börjat titta på Buffy.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » mån apr 05, 2004 19:51

Hush ÄR ett bra avsnitt, men det finns bättre som oroa dig inte bara... tycker Kuno har en bra fart på kollandet nu...

ungefär som man själv hade vid denna tidpunkten av serien !
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Noggster » mån apr 05, 2004 19:52

Snart har den där jävla Kuno gått om mig.. grr!
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Kuno » mån apr 05, 2004 20:14

Arrghh! :P
Användarvisningsbild
Kuno
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Oskarshamn

Inläggav Mr Chase » mån apr 05, 2004 21:25

Kuno har redan gått om mig :evil: !
Fan också att man har ett liv...
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav AKS » mån apr 05, 2004 22:06

Ja, det är verkligen kul att läsa kommentarer då man vet att personen i fråga ser avsnitten för första gången. Jag kommer ihåg hur kul det var med Zaxx där i början och hans kommentarer (inte så att jag börjar bli less på dig nu, love, :)) .

Kuno ställer också till så att jag känner ett oerhört sug efter att se om detta underbara avsnitt (fast jag *ska* hålla mig till Kanal 5:s sändningsfart!). Som sagt, det är med på de flestas topp 10-listor [men inte min och noikes enligt toppliste-tråden], men om jag ser till de avsnitt jag har på min topp 10-lista så ser jag att Kuno ännu inte sett fem av de avsnitt som *jag* tycker är bättre än Hush (för Hush hamnar inte långt utanför topp 10-listan). Så, du har en hel del att se fram emot Kuno! Skriv fler kommentarer! Jag är ganska övertygad om att du inom kort kommer att känna ett behov av att skriva Angelkommentarer också.

Spoiler Angel S1
Jag menar, Five by Five och Sanctuary... Faitharcen är underbar i Buffy, men bättre i Angel, enligt mig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Noggster » mån apr 05, 2004 22:18

Har du inte Hush som top10? hummziii
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån apr 05, 2004 22:27

Nej, Buffy är en högkvalitativ tv-serie där fantastiska avsnitt som Hush inte alltid får plats. Surprise!!! :)

Här är topp 10-tråden (SPOILER-varning dock -- se alla BtVS-säsonger innan du går in dit): http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=316. Jag har inte ett enda ovärdigt avsnitt på min topp 10-lista -- det har ingen annan heller även om deras listor ser helt annorlunda ut än min.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » mån apr 05, 2004 22:36

Npggie: ooooh.. sätter du dig upp mot Gudinnan?! e du inte riktigt klok!?

jag tror iofs att jag har Hush på min 10 i topp, men det säger jag inte för att jag tycker AKS har fel, utan för att jag tycker annorlunda ;) sweeeet! DUUUUUDE!!!
Senast redigerad av Zaxx mån apr 05, 2004 22:54, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Noggster » mån apr 05, 2004 22:41

Du menar inte mig va?
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Kuno » mån apr 05, 2004 23:05

AKS: Se det igen. NU!! Du vet att du vill! Kom igen nu. Ingen behöver veta... ;)

Buffy har aldrig varit bättre än nu. Blir det ännu bättre så närmar vi ju oss sex. På tal om sex så är ju Cordelia med i "Angel" (är väl ingen spoiler hoppas jag). Måste säga att jag fortfarande inte är övertygad av serien. Ser den parallellt nu med säsong 4. Inte dåligt, men heller inte i närheten av Buffy. Jag ger serien säsongen ut, sedan får det baske mig bli liv i luckan.

Nu blev det lite off-topic. Hoppas inte de onda moderatorerna äter upp mig bara.
Användarvisningsbild
Kuno
Minion
 
Inlägg: 77
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Oskarshamn

Inläggav Mr Chase » mån apr 05, 2004 23:19

Kuno skrev:På tal om sex så är ju Cordelia med i "Angel"

Hahah, only in my wettest dreams :D !

Skall själv börja se Angel när Buffy s4 kickar in och försöka hinna med färska nykomlingsrecensioner då.
Rupert Giles: "I'll be back in the Middle Ages."
Miss Calendar: "Did you ever leave?"
Användarvisningsbild
Mr Chase
Zeppo
 
Inlägg: 2845
Blev medlem: 25 feb 2004
Ort: Sunnytown, Sweden

Inläggav gaspode » tis apr 06, 2004 1:19

Kuno:
Oroa dig inte för Angel. S1 är inte högklassig hela tiden, men den har allt ett gäng avsnitt som är fantastiskt bra som man inte får missa. Enligt mig har alla säsonger av Angel varit bättre än säsongen innan. Dock är inte S5 slut än, så den vågar jag mig inte på att gradera.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinder » tis apr 06, 2004 3:16

Håller med om det gaspode säger, både om att Angel s1 inte är riktigt så bra som resten och att den ändå har endel riktigt trevliga avsnitt ändå.
När jag titta igenom Buffy och Angel första gången så gav jag faktiskt upp Angel tittandet efter Buffy s4 och Angel s1 och såg bara Buffy tills jag sett klart den serien. Sedan lyckades jag väll hålla mig några veckor innan mitt buffyverse beroende tvinga mig att ta upp Angel tittandet och började se s2 ändå, vilket jag har långt ifrån ångrat. Såg igenom s2-4 så snabbt jag kunde och gillar nu serien så gott som lika mycket som Buffyserien. Förstår därför dem som inte fastnar helt för serien efter säsong 1 och lämnar den, men de gör bort sig och missar nått riktigt riktigt bra.

För att inte vara helt OT så ska jag försöka säga nått om avsnittet oxo. Anser att detta lätt är ett av Buffys 10bästa avsnitt. Det har allt, grymmaste monster jag sett i en serie och kanske över huvudtaget, genialiskt bra "icke-dialog", massa bra humor och tom endel ganska otäcka scener vilket jag uppskattade rejält med detta avsnittet. Trots att Buffy är en serie full med monster och okulta saker så är faktiskt ganska få av avsnitten otäcka men detta är ett av de handfulla avsnitten som är det.
Sedan måste jag kommentera Kunos fundering om serien kan bli bättre än det här, där vill jag svara både ja och nej. Om man ser till avsnitten för sig utan att ta in saker som säsongsarcer, karaktärsutveckling och liknande utan bara avsnittet som nått som får stå helt för sig själv utan att luta sig tillbaka på resten av serien så måste jag säga att det nog inte kan blir mycket bättre än det här. Som enskillt avsnitt sätter jag nog det här avsnittet som ett av de 3-4bästa. Men som vi alla vet är Buffyserien så mycket mer än enskilda löst samanhängande avsnitt därför hävdar jag också att serien kan bli (och blir) bättre än det här. De olika arcerna och karaktärerna gör det möjligt, avsnittet i sig är lysande men ändå bara en stjärna i de "galaxer" som huvudsarcerna och karaktärsutvecklingarna bildar. Anser alltså att Buffy storhet inte direkt är kopplat till de enskilda avsnitten (hur bra de än må vara) utan det är vad de bildar tillsammans, de röda trådarna mellan dem, som gör serien till det underverk det är.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav AKS » tis apr 06, 2004 10:11

Zaxx: :D

Kuno: Japp. Såg om det igår natt. Jag är oerhört svag i karaktären då det gäller Buffy!!

Och Hush är precis lika fantastiskt som jag kommer ihåg det, men jag blev återigen övertygad om att det inte riktigt platsar på min topp 10-lista. Men plats 11-13 har den ju garanterat.

Kuno igen: Jag lovar dig. Angel blir bättre. Om du inte ser Angel kommer du att missa fantastiska avsnitt som håller lika hög kvalité som vissa, oerhört bra, Buffyavsnitt. Med det sagt måste jag dock säga att jag har sett få Angelavsnitt som skulle kunna platsa på Buffys tio i topp-lista (antagligen inget, men talar vi 20 i topp så har vi ett flertal). Men som helhet är Angel nästan lika bra som Buffy. Alldeles sant. Ge inte upp efter S1 vad du än tycker då! S1 var experimentell på så sätt att de medvetet lämnade arcerna bakom sig. Sen upptäckte de att det inte fungerade och fansen gillade det inte och redan i S2 kommer en fin arc in i serien.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Noggster » sön maj 02, 2004 0:20

Har enorma svårigheter att se hur du inte kan ha Hush som top10.. men jag ska inte säga emot.
Såg om det i veckan, och oj så underbart det är. Från Anya's "Orgasm Buddy?" till buffy's frentiska "pålande".

Detta är då Buffy i hög nivå, allt är underbart. Man får se Tara för första gången, The gentlemens är fortfarande tillräkligt läskiga.

Ger avsnittet 10, om nu inte 11 finns med i poll:en (som det gör i vissa avsnitt som räknas till toppen)
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Peak » tor maj 06, 2004 18:45

Andra och sista gången jag tittar på tidiga sändningen (förra gången var i går).

Det borde vara förbjudet att massakrera mästerverk på det här viset... :(
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav sharatec » tor maj 06, 2004 21:08

Gällande kanal 5-sändningen på dagen:

Vad var det för miffo som bestämde att Anyas gest skulle klippas bort? Hittills har de väl ändå nöjt sig med att klippa bort våldsscener, vilket har skötts klantigt nog.

Vet någon om de har klippt bort 'stötande' scener och kommentarer tidigare, förutom att de saxade bort ordet 'whore' en gång?

Spoiler 4x22, Restless
Börjar undra om de tänker göra som BBC (tror jag att det var) och klippa bort scenen där Willow skriver på Taras rygg...? Överkänsligt, någon?
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Peak » tor maj 06, 2004 23:14

Tyckte det var kul att ljudet finns kvar samtidigt som bilden går i ssssllloooowwwmmmoootiiiooon.. Det går ju att gissa sig till vad som händer iaf...

Fult är det i vilket fall som helst... Och varför fick Willows gest vara kvar? Den var väl grovare, tycker jag.
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

Inläggav Zaxx » tor maj 06, 2004 23:37

fick Buffys vara kvar då?.. den som ja "Pump for information".. gesten om ni fattar
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sharatec » tor maj 06, 2004 23:41

Jodå, Zaxx, den släppte de igenom!

Jag misstänker att det kan bero på att de barn som de försöker skydda med censuren inte skulle begripa den ändå, medan man troligen förstår Anyas gest i ganska ung ålder...

Jag blir ändå orolig för kommande klippningar.
Burn the land and boil the sea
You can't take the sky from me


Jag är underbar. Det står på internet, så det måste vara sant! källa: http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?p=80105#80105
Användarvisningsbild
sharatec
Big Bad
 
Inlägg: 1026
Blev medlem: 30 jan 2004
Ort: Linköping

Inläggav Peak » fre maj 07, 2004 2:36

Tydligen så är det inte BBC-klippningen de använder, vad jag förstår (har aldrig kollat de censurerade versionerna förut, så jag har inte kunnat jämföra). De manglade avsnittet betydligt värre i England:

http://www.cuts.freeserve.co.uk/Buffy/S4-10-Hush.html
//Peak
Sci-Fi Nytt / Sci-Fi Nytts Forum

Jayne: "Ten percent of nuthin' is...let me do the math here...nuthin' into nuthin'...carry the nuthin'..."
Peak
Minion
 
Inlägg: 392
Blev medlem: 14 sep 2003
Ort: Ludvika

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare