4x22 Home

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Betyg, sir?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
1
3%
7
4
13%
8
7
23%
9
15
48%
10
4
13%
 
Antal röster : 31

Inläggav A bear » fre aug 25, 2006 1:16

noike skrev:Lorne underhållningsbranschen där mycket publik viktigare än något nytt.

För att inte tala om att han växte upp i Pylea. Sant, med de bakgrunderna är det inte underligt att det här med att tänka utanför boxen är inte deras främsta egenskap. (Jfr deras fullständiga inkompetens i vanligt detektivarbete.)
ANGEL: Come on, guys! We're a detective agency. We investigate things! That's what we're good at!
CORDY: That's what we *suck* at. Let's face it, unless there's a website called http://www.Oh-By-the-way-we-have-Darla-stashed-here.com we're pretty much out of luck.


(Jag älskar förresten att den urlen funkar.)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » fre aug 25, 2006 1:42

A bear skrev:(Jag älskar förresten att den urlen funkar.)


Vad jag älskar ännu mer är att i Caveman/Astronauts-pollen på den sidan är det just nu exakt 50/50. :P


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » fre aug 25, 2006 23:25

Jag gjorde nog att det blev lite övertag för Cavemen nu. Förutsatt att inte astronauterna får ha moderna vapen alltså. Jag menar, kan de steppa in med en UZI så har ju inte stenyxorna nån chans...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Isabella » ons sep 20, 2006 22:57

Förvånadsvärt bra avslut :D Många intressanta teorier här om vad som egentligen hände med Connor fast jag låter det vara osagt för min del vad jag tycker. Nu vill jag se s.5!
(Buffy s.7) I slutet med halsbandet, har han inte varit iväg och besökt Buffy med halsbandet än? Händer det i S.5 möjligtvis? Jaja... jag får se säsong 5 snart så kanske man får svar men jag tycker det där är lite konstigt
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav caffeineaddict » ons sep 20, 2006 23:01

Isabella: (spoiler Buffy S7) När det sändes första gången så sändes det här avsnittet precis innan Buffy 7.21. Man får anta att när han har varit och tittat på Connor åker han vidare till Sunnydale och så händer det som händer där. Angel S5 börjar ett par månader efter Buffy S7.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » mån jan 15, 2007 5:28

(spoiler s5) GUNN: You're offering us your evil lawfirm? We ain't lawyers!
FRED: Or evil! Currently.

CURRENTLY INDEED!!!!!!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » tis aug 07, 2007 0:19

Slutet på detta avsnitt... så rörande. Angel som verkligen visar att han älskar Connor över allt annat och ser till att han får det bästa, normala liv man kan få. Med den nackdelen att Angel aldrig mer kommer att ha något att göra med sin son. Började nästan gråta då Angel traskar iväg. Scenen i sportaffären är också bra. Connors "You let him get me" är smärtsamt. Nu gäller det bara att förtränga Sunnydale. Förtränga Sunnydale. Förtränga Sunnydale.

I början, innan scenen utanför hotellet då de går till limon, så var jag lite frågande inför hur jag kunnat gilla detta avsnitt så mycket tidigare. Men styrkan ligger i sista kvarten eller så och det är en enorm styrka där. Wes/Lilah och Angel/Connor. Innan dess är det rejält underhållande också, men den första kvarten är lite nja, helt klart.

Älskar att Lorne redan sitter i limon då Angel öppnar dörren. Det stora frågetecknet är Gunn. Vad sjutton hände i the White Room? Cool panter.

Så, i slutändan blir det beyget:
8 av 10
Solklar åtta.

Topp 5 för S4:

1. Home
2. Deep Down
3. Orpheus
4. Spin the Bottle
5. Soulless

Ordningen på 3 och 4 kan mycket väl skifta när som helst. Femte platsen skulle lika väl kunna vara Awakening eller Salvage eller Apocalypse Nowish.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav MiaMaria » tor aug 23, 2007 14:17

Intressant avsnitt, vet inte riktig vad jag ska skriva mer än att jag hade nog också varit nyfiken på W&H. Blir väldigt nyfiken på säsong 5 nu och får väl köpa den för det verkar inte komma på 6an nu *susar in på cdon och beställer serieboxar*
MiaMaria
Demon Fodder
 
Inlägg: 25
Blev medlem: 26 maj 2007

Inläggav makane » fre nov 02, 2007 14:42

Oh me like! Detta avsnittet var riktigt bra. Lilah återuppstånden - Hurra! Allting på W&H kändes klockrent. Blir riktigt nyfiken på säsong 5 nu. Men först... de 2 sista avsnitten av Buffy. Känns stort på något sätt.
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav HeY » fre nov 02, 2007 16:41

makane skrev: Känns stort på något sätt.


På något sätt? DET ÄR STORT! STÖRST! LEGENDARISKT! Du är en utav de upplysta, du är frälst, se ner på de ofrälsta!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav makane » fre nov 02, 2007 19:34

HeY skrev:
makane skrev: Känns stort på något sätt.


På något sätt? DET ÄR STORT! STÖRST! LEGENDARISKT! Du är en utav de upplysta, du är frälst, se ner på de ofrälsta!


Nej jag ser inte ner, de förstår bara inte bättre. Men jag ska upplysa dem. :devil:
Användarvisningsbild
makane
Minion
 
Inlägg: 321
Blev medlem: 16 okt 2007
Ort: KBA

Inläggav Echolls » sön jan 24, 2010 18:21

Väldigt bra avsnitt! Men jag har lite problem med Wolfram & Hart-grejen. Jag säger inte att jag inte gillar det, men jag tycker att det känns lite konstigt att de ens överväger att åka dit över huvud taget. Bra i alla fall att Angel inte tar erbjudandet bara sådär utan gör dealen med Connor. Den har jag i och för sig också lite svårt för. Det är väldigt fint gjort och så, men jag gillar inte att alla de andras minnen om Connor bara försvinner.

Sån stark scen med Connor och Angel i affären. Det är ju inte konstigt att han har blivit galen.

Fint också när Wesley bränner upp Lilahs kontrakt.

Favoritictat:
Angel: We all felt it, that perfect love, then when you had to give it up—
Connor: I didn't feel anything! I can't feel anything. I guess I really am your son... 'cause I'm dead, too.

Betyg: Svag 8:a


Säsong 4:

Jag har redan skrivit att jag är besviken på säsongen eftersom den har sjunkit så mycket för mig sedan första titten. Och nu när jag har sett Jasmine-arcen också så är jag ännu mer besviken, för jag hade för mig att jag tyckte att den var helt okej, men nu kändes den mest bara tråkig. Jag tycker fortfarande att det är en bra säsong men jag måste nog säga att jag tycker att den är sämre än s1. För s1 har ändå Doyle och riktiga Cordy och trots att den inte har någon direkt arc så föredrar jag det framför något så dåligt som Evil Cordy.

Topp 5:
1. Deep Down
2. Home
3. Orpheus
4. Apocalypse, Nowish
5. Players

Snittbetyg på säsongen: 5,9 (sist efter s1 som fick 5,95)
Coma Summer
Användarvisningsbild
Echolls
Big Bad
 
Inlägg: 1241
Blev medlem: 20 nov 2005
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis jul 27, 2010 4:07

Echolls skrev:Säsong 4:
Jag tycker fortfarande att det är en bra säsong men jag måste nog säga att jag tycker att den är sämre än s1.

Snittbetyg på säsongen: 5,9 (sist efter s1 som fick 5,95)


Crazy talk!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » tis jul 27, 2010 8:40

HeY skrev:
Echolls skrev:Säsong 4:
Jag tycker fortfarande att det är en bra säsong men jag måste nog säga att jag tycker att den är sämre än s1.

Snittbetyg på säsongen: 5,9 (sist efter s1 som fick 5,95)


Crazy talk!

No, sane talk. Håller med Echolls.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav HeavyAlex » fre aug 13, 2010 1:39

Mycket bra säsongs avslut måste jag säga..
W&H grejen tycker jag ändå om på något sätt, frågetecknet är ju dock Gunn, vad hände i vita rummet?
Tänkte först att han skulle vara den som ska vara där, alltså ersätta lilla tjejen men har faktiskt ingen aning..
Connor.. Är han borta nu, eller kommer han tillbaka någon gång? Han måste ju göra det, känns som att han har mer att ge till serien..

Betyg: 8

S4 har varit väldigt bra tycker jag, även fast några av de sista avsnitten har varit svaga, och jag inte har gillat hela "Evil Cordy" grejen så har s4 varit mycket, mycket bra!
Ser fram emot s5 nu, råkar veta (spoiler s5):att en viss Spike kommer på besök i LA..:D

(spoiler Buffy s7):Amuletten som Angel får av Lilah är väl den Spike använder i Chosen för att rädda världen om jag inte misstar mig? :P
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre aug 13, 2010 8:08

Ah, är det första gången du ser säsongerna?! Fan, så avundsjuk jag blir! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeavyAlex » fre aug 13, 2010 10:21

Haha, jo det är första gången..
Ska försöka spara mig lite på s5 nu så jag inte ser igenom den lika snabbt som s4.. :D
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre aug 13, 2010 11:16

Sweet! Ska bli intressant att se vad du tycker om S5. Precis som du är jag mycket förtjust i S4 trots en del uppenbara brister.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeavyAlex » tis aug 17, 2010 15:57

Hehe, ja, har börjat nu, kunde inte hålla mig mycket längre! :D
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis aug 17, 2010 16:45

Förstår det. Jag klarade inte ens av att vänta under senaste omtitten (sommaren 2007) då jag hade tänkt ta en paus mellan BtVS och AtS. Började se AtS tolv timmar senare. Och är det då första gången man ser en säsong... well, no one blames you. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeavyAlex » tis aug 17, 2010 19:28

Hahahah;D
"Oh poor watcher. Did your life pass before your eyes? Cup o tea, cup o tea, almost got shagged, cup o tea?"
Användarvisningsbild
HeavyAlex
Minion
 
Inlägg: 265
Blev medlem: 18 dec 2009
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron