How I Met Your Mother

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » ons maj 17, 2006 17:16

Jag såg dom första 3 avsnitten och var inte imponerad. Så jag lade ner det. Men Alexis... Hmf.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Illyria » ons maj 17, 2006 17:32

Vilka avsnitt är det Alexis är med i? Har fått hem säsongsfinalen nu, men är det något mer som är "lönt" att se? Såg första avsnittet och gillade det inte. Situationskomedier är inget jag brukar gilla.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav LWes » ons maj 17, 2006 17:35

Jag har verkligen gillat serien mer och mer för varje avsnitt, och nu när säsongen är slut kan nästa säsong inte komma snabbt nog!
1x22
Det bästa vore om Alexis blev en regular nästa säsong! Han är bäst! :)
Jag ville hela tiden att Ted skulle misslyckas så att Robin skulle vara med Sandy istället!
:) och nu när han slutar där kommer han kanske aldrig vara med igen! :(

Tänk om Marshall och Lily gör slut! Det vore hemskt, och serien skulle bli splittrad. Men eftersom Bob Saget-voiceovern kallar dom för uncle Marshall och aunt Lily indikerar det väl att i alla fall ingen av dom komemr lämna serien, för båda måste ju vara fortfarande goda vänner med Ted (och förmodligen tillsammans) eftersom han kallar dom för uncle Marshall och aunt Lily för sina barn.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor maj 18, 2006 12:44

HIMYM har verkligen växt hela, hela tiden och säsongsavslutningen var grym.

Aly Hannigan-gråt av den sorten som i hennes sista scen... det river fortfarande i hjärtat.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Willowtree » tor maj 18, 2006 20:07

Aaaa jag vill se mera! När kommer det tillbaka??!!

de kan ju vara aunt och uncle trots att de inte är ihop. Men fy vad sorgligt isåfall.
-One of these days I´m gonna put you two in a room and let you wrestle in out.
-No problem at this end.
- Hmm... There could be oil of some kind involved...
Användarvisningsbild
Willowtree
Big Bad
 
Inlägg: 1093
Blev medlem: 18 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » tor maj 18, 2006 20:40

spoiler säsong 1

I typ första avsnittet svarar han inte då på frågan om det var så han träffade ungarnas mamma. Nej det var så jag träffade aunt robin? Isåfall kan de ju inte bli tillsammans? Eller minns jag fel? Roligast hade varit om Barney och Robin blivit tillsammans och Ted blivit tillsammans med Fred
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav ftwtysken » sön maj 21, 2006 0:51

matt: håller med dig, borde ju vara så

willowtree: vore för jävligt rent ut sagt

var fanimej på väg att ta till lipen när jag såg honom sitta på trappen där med ringen i handen. deras förhållande var, i mina ögon, det perfekta förhållandet, om det är slut så känns det som om mina värderingar i livet är helt omkullkastade. Men det kan också vara så att jag borde skaffa ett liv utanför grymma tv-serier =)
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav Bender » fre maj 26, 2006 0:23

Har sett säsongsavslutningen nu...
Skönt att dom Robyn och Ted fick ihop det till sist, typiskt att Lily och Marshall fått stora problem samtidigt. Skön användning av Bloc Party's - This Modern Love också på slutet.
En riktigt rolig serie som verkligen fungerar att sträckse och se om flera gånger.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav LWes » tis aug 29, 2006 21:54

HIMYM-fans! NEIL PATRICK HARRIS ska vara med i kvällens avsnitt av BIG BROTHER. :o
Coooool!
Ni bör se det!

http://www.thefutoncritic.com/pr.aspx?id=20060828cbs01
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav TheSlayerInMe » lör sep 02, 2006 10:51

Allstå, jag började kolla på How I Met Your Mother i 7 avsnitt. PÅ fredagar kl 8. Men sen helt plötsligt så gick det inte mer :S Istället kom en serie på 22 avsnitt som heter Missing. Men varför? Varför avbryter dom mitt i en säsong? Det var väl 22 avsnitt av How I Met Your Mother också? Går det på någon annan tid nu eller vadå? Förreten, vet någon var man kan köpa boxen? Sälla svara! Om ni inte vill svara här utan mer persnoligt, kontakta mig via mejl. Jojo92@telia.com
If love is a crime, let me be guilty of loving Sarah Michelle Gellar <3
TheSlayerInMe
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 01 sep 2006
Ort: Lidköping

Inläggav ftwtysken » lör sep 02, 2006 12:49

stämmer att det var 22 avsnitt i säsong 1. Kan dock inte svara på hur den går på TV osv, eftersom jag aldrig sett det på TV, bara genom mitt xbox:)
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav TheSlayerInMe » lör sep 02, 2006 16:30

Men det finns väl bara 1 säsong? Eller? Jag har inte hört att det ska komma mer i alla fall :S
If love is a crime, let me be guilty of loving Sarah Michelle Gellar <3
TheSlayerInMe
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 01 sep 2006
Ort: Lidköping

Inläggav caffeineaddict » lör sep 02, 2006 16:59

TheSlayerInMe skrev:Men det finns väl bara 1 säsong? Eller? Jag har inte hört att det ska komma mer i alla fall :S


Säsong 2 startar i USA den 18 september.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav ftwtysken » lör sep 02, 2006 17:53



så det börjar igen då, fast tydligen på lördagar istället
hoppas det hjälper dig
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav TheSlayerInMe » lör sep 02, 2006 22:46

Tack nu vet jag :)
If love is a crime, let me be guilty of loving Sarah Michelle Gellar <3
TheSlayerInMe
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 01 sep 2006
Ort: Lidköping

Inläggav ftwtysken » sön sep 03, 2006 18:08

no problem

seek and you shall find....

google.se
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav Isabella » sön sep 03, 2006 18:14

ftwtysken skrev:


så det börjar igen då, fast tydligen på lördagar istället
hoppas det hjälper dig


Jasså, jag som trodde det hade slutat när jag märkte att det inte gick på fredagarna helt plötsligt. Så jag var lite orolig för att de sista avsnitten hade visats. Tur var väl de att det börjar nu igen :)
Isabella
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 14 mar 2006
Ort: Sthlm (Nacka)

Inläggav ftwtysken » sön sep 03, 2006 18:28

jo, men när jag letade igenom tv3.se så hittade jag inget om serien alls... den sida jag hittade uppgiften på fann jag genom google då alltså...

Så jag låter det vara osagt om det är sanningen eller om goggle hittat nån gammal inaktuell sida...
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav TheSlayerInMe » mån sep 04, 2006 0:00

Jag gick också igenom lite på tv3.se. Jag hittade att det kommer vara ett dubbel-avsnitt av How I Met Your Mother på lördag (9/9-06). Det kommer vara avsnitten 9 och 10. Vet inte om detta stämmer eftersom tv3 är lite si och så med sina program ibland. Men det var så jag fattade det för :D
If love is a crime, let me be guilty of loving Sarah Michelle Gellar <3
TheSlayerInMe
Demon Fodder
 
Inlägg: 42
Blev medlem: 01 sep 2006
Ort: Lidköping

Inläggav caffeineaddict » tis sep 19, 2006 13:10

HIMYM är tillbaka och är lika härligt feelgood som tidigare, och även om det kanske inte fanns några riktiga gapskratt i premiären så flög de 20 minuterna ändå förbi på fem.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav ftwtysken » tis sep 19, 2006 15:58

ja, måste se det ikväll... det och prison break, och davincikoden och ... ...
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav ftwtysken » tis sep 19, 2006 22:17

ja, vad kan man säga....
jag får samma rysningar i kroppen vid slutet av detta avsnitt som vid slutet av första säsongens sista avsnitt....

kommer Marshall och Lilly göra slut på riktigt? I så fall försvinner alla mina hopp om den perfekta kärleken... OK lite överdramtiskt kanske, men vafan :D
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav LWes » tis sep 19, 2006 23:54

Barney är en av dom bästa karaktärerna någonsin.
Han är så klockren.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Bender » fre sep 22, 2006 15:56

Skönt att serien är tillbaka, håller med om att Barney får stå för det flesta riktigt roliga dialoger och scener.

2x01
Frågan är hur länge Robin och Ted är ihop, är nog inte så länge till tror jag.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav ftwtysken » lör sep 23, 2006 10:42

Bender skrev:Skönt att serien är tillbaka, håller med om att Barney får stå för det flesta riktigt roliga dialoger och scener.

2x01
Frågan är hur länge Robin och Ted är ihop, är nog inte så länge till tror jag.


inte jag heller... och det är nog bra det i så fall, tror jag... Han behöver väl förr eller senare hitta "mamman" i fråga också...
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav HeY » tis sep 26, 2006 23:17

2x02
Nytt avsnitt och lika underbart som alltid. Väldigt kul och Barney var bara underbar. Helt "magiskt" kul när han hela tiden fick åt sig alla tjejerna som Marshall försökte få. Mycket Lilly är bra för det det betyder mycket Aly och mycket Aly är bara underbart att se. Att Marshall bestämde sig för att inte bli tillsammans med Lilly igen kom inte som någon chock för mig, däremot så hade det inte förvånat mig om efter talet om att de borde ta det långsamt så skulle han bara "hell no, screw that" och nästa scen få se dem i säng tillsammans och säga "I love you". Det kändes nästan som ngt de skulle göra i HIMYM. Men dock så höll dem kvar i "take it slow" delen, vilket jag tror kan bli bra också. Dock tror jag det inte kommer hålla så värst länge. Slutet var bara underbart, "You gave me klamydia" var nog det som fick mig att skratta högst i hela avsnittet.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav ftwtysken » fre sep 29, 2006 11:16

HeY skrev:2x02
Slutet var bara underbart, "You gave me klamydia" var nog det som fick mig att skratta högst i hela avsnittet.


håller med...

kanske är jag mesig, men jag mår fan dåligt när Lilly och MArshall inte är tillsammans.... hela avsnittet gav mig gåshud...
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav Glorificus » fre sep 29, 2006 16:45

2x02
Aly-tårar! :cry:

Jason Segel och Alyson Hannigan. Jag vill att de ska bo i min garderob. :lovebunny:


HIMYM i högform!!

Edit: Jag var tvungen att kolla om s1 kommit ut på dvd ännu. 21 november.

tvshowsondvd.com skrev:Features:
Audio commentary on "Pilot" by show creators Carter Bays and Craig Thomas, director Pam Fryman and cast members Alyson Hannigan, Neil Patrick Harris, Josh Radnor, Jason Segel and Cobie Smulders.

Audio commentary on "Ok Awesome" by cast members Alyson Hannigan, Neil Patrick Harris, Josh Radnor, Jason Segel and Cobie Smulders.

Audio commentary on "The Pineapple Incident" by show creators Carter Bays and Craig Thomas

Audio commentary on "Durmroll, Please" by show creators Carter Bays and Craig Thomas and director Pam Fryman

Audio commentary on "Nothing Good Happens After 2 A.M." by show creators Carter Bays and Craig Thomas

Audio commentary on "Come On" by cast members Alyson Hannigan, Neil Patrick Harris, Josh Radnor, Jason Segel and Cobie Smulders

Video Yearbook

Gag reel
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeY » fre sep 29, 2006 17:57

Glorificus skrev:2x02
Aly-tårar! :cry:

Jason Segel och Alyson Hannigan. Jag vill att de ska bo i min garderob. :lovebunny:


HIMYM i högform!!

Edit: Jag var tvungen att kolla om s1 kommit ut på dvd ännu. 21 november.

tvshowsondvd.com skrev:Features:
Audio commentary on "Pilot" by show creators Carter Bays and Craig Thomas, director Pam Fryman and cast members Alyson Hannigan, Neil Patrick Harris, Josh Radnor, Jason Segel and Cobie Smulders.

Audio commentary on "Ok Awesome" by cast members Alyson Hannigan, Neil Patrick Harris, Josh Radnor, Jason Segel and Cobie Smulders.

Audio commentary on "The Pineapple Incident" by show creators Carter Bays and Craig Thomas

Audio commentary on "Durmroll, Please" by show creators Carter Bays and Craig Thomas and director Pam Fryman

Audio commentary on "Nothing Good Happens After 2 A.M." by show creators Carter Bays and Craig Thomas

Audio commentary on "Come On" by cast members Alyson Hannigan, Neil Patrick Harris, Josh Radnor, Jason Segel and Cobie Smulders

Video Yearbook

Gag reel


Vad kul, jag har funderat på om jag ska köpa den. Det är bara en fråga om pengar :(

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav ftwtysken » fre okt 06, 2006 17:08

2x03

Ett jättebra avsnitt på alla sätt, bra och roligt upplägg, och en skön handling.
Ted's familj och de problem de innebär är jätteroliga. Marshall och Lilly är som vanligt underbara, gött att de fick till det igen ;) även om det kanske visar sig vara tillfälligt.

och hur jävla snygg är inte Alyson eller, blir ju bara mer och mer vacker!

Ser fram emot nästa sköna avsnitt
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron