4x01 Deep Down

Allt du har att säga om Säsong 4, säg det här

Betygsätt Deep Down

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
0
Inga röster
5
0
Inga röster
6
2
6%
7
6
19%
8
15
47%
9
7
22%
10
2
6%
 
Antal röster : 32

4x01 Deep Down

Inläggav pfant » mån nov 17, 2003 12:28

Hmm...jag hade nästan trott att man skulle låta Angel vara borta längre. Alltså längre som i fler avsnitt, men å andra sidan så heter ju serien Angel och inte Gunn & Fred...

Jag tänker inte skriva så mycket om det här avsnittet utan bara konstatera att Wesley har kommit lång från den karaktär han var när han introdycerades i Buffy. Jag tyckte det var häftigt hur rädd Justin var för honom, trots att man aldrig såg honom egentligen göra något (mer än att hålla henne i en bur förstås).

Det ska bli kul att se vad Lilah hittar på som ny chef på W&H och vart hennes förhållande med Wesley tar vägen.

På det hela taget, en bra säsongsöppnare.
Snickeli snack, jag är världsbäst! Det här fixar jag med knakelibraksnablen!
Användarvisningsbild
pfant
Minion
 
Inlägg: 176
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » mån nov 17, 2003 12:45

Längesen jag såg det nu...
Tyckte som du, de kunde gott låtit Angel vara borta ett eller ett par avsnitt till, men men.. :)
Hade kanske varit för mycket att varken ha Cordy eller Angel med såhär i början...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » mån nov 17, 2003 23:55

Jag tycker att detta avsnitt är suveränt! Connor, Connor... what a bad boy you are! :) Jag kommer dock inte riktigt ihåg varför jag tycker om detta avsnitt så mycket. Hmm... Antagligen för att det knyter upp en del trådar efter det extrema cliffhangeravsnitt som var 3.22 Tomorrow. Eller hette det Benediction? Hmm igen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » ons nov 19, 2003 9:58

3.22 är Tomorrow, 3.21 är Benediction och Deep Down är en alldeles lysande start på en säsong som i mina ögon skulle gå i kvalitativa vågor... men jag har inte heller sett det på så länge att jag riktigt kan artikulera varför (DVD, DVD, when are you here?).

Betyg: en hög åtta.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » fre mar 05, 2004 11:57

Ja, jäklar, jag har inte riktigt hunnit skriva om varje avsnitt nu ner jag ser om S4, men det här är fortfarande en riktigt stark öppning. Och som jag skrev någon annanstans så domineras faktiskt avsnittet av... Amy Acker!

Humormässigt åtminstone har hon alla höjdpunkterna, både hennes försök till ghetto-slang och den odödligt roliga "You don't think he was referring to anything of mine that's fluffy, do you? Because that would just be inappropriate."

Starka drömsekvenser också. Jag håller fast vid mitt betyg.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör mar 13, 2004 15:57

De tre som fick mig att höja på ögonbrynen var Fred, Connor och Wesley. Fred som ledare var oväntat, Wesley var tuffare än vad jag hade trott möjligt och Connor... Tja, han blev intressant.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » fre apr 02, 2004 21:21

Funderade på en sak när jag såg avsnittet precis. I båten när Wes och Justine fått upp Angel och Wes ska ge honom människoblod säger han att Justines blod är för tunnt. Varför? Jag har endast en tanke om att det har med dykningen att göra men då jag inte vet något om hur det påverkar blodet så kanske någon annan kan fylla i luckan.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav AKS » lör apr 03, 2004 1:05

Jag har alltid tolkat det som att Wes -- true to form -- förolämpar Justine. Hennes blod är för tunt, hon är feg, har ingen egen vilja osv osv.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » lör apr 03, 2004 1:46

Det kan också bero på att hon har befunnit sig i hans garderob och därför pga ensidig kost inte fått tillräkligt med järn i blodet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Simon » lör apr 03, 2004 3:14

Japp, har också antagit att det har med trycket/djupet/dykningen att göra. Jag har faktiskt för mig att jag såg nåt CSI-avsnitt där det togs upp.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav AKS » lör apr 03, 2004 23:36

Men sättet Wes säger det på tyder på en förolämpning tycker jag. Fast jag tror att vi alla har rätt. Jag tror dels att det handlar om att hennes blod fysiskt är för tunt och dels att det är ett litet stick från Wes. Jag kan inte tolka det på annat vis.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » mån sep 06, 2004 23:10

Det var ju med spända förväntningar jag startade det allra första avsnittet av S4. Efter en otrevlig cliffhanger i slutet av S3 var det ju extra spännande. Jag gillar det och är nog efter City Of den bästa säsongsöppnaren hittils. Wesley briljerar och det skall bli roligt att se vad som händer med Wesley under säsongens gång. Många möjligheter finns det. Connor är ju en snorvalp, men mot slutet tog han sig. Hela Angels samtal med Connor är strålande. Lilahs sätt att ta över chef positionen var ju helt klart intressant.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav VelocityBoy » mån sep 06, 2004 23:15

Tobbe_E: Du glömde att nämna hur cool Fred var i det här avsnittet, när hon zappar Connor så vann hon mitt hjärta (det hade hon iofs redan gjort tidigare men ändå...).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Tob » tis sep 07, 2004 6:41

Jo det är sånt sant så VB, Ett av Freds stora ögonblick och kanske en av hennes vassaste scener hittils i serien. Men i likhet med dig så vann hon mitt hjärta långt tidigare. Så underbart vilsen på någotvis, även om hon börjar kännas mycket mer stabilare nu.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sus@n » tis sep 14, 2004 17:29

Nu har även jag börjat med säsong 4. Deep Down var ett helt okej avsnitt. Jag gillar speciellt Angels hallunicationer - hur de shockar en hela tiden, från att dricka Cordys blod till att knäcka nacken på Connor. Wesley är också stark i detta avsnitt och här gör han som han ska, han hjälper sina vänner men är ändå inne i gänget ännu. Fred imponerar stort! Amy Acker är som bäst när hon är förtvivlad eller upprörd.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch
 
Inlägg: 4024
Blev medlem: 26 dec 2003
Ort: Torekov/Skåne/Sverige

Inläggav CheeseGuy » tis okt 12, 2004 16:33

Deep Down är den klart bästa säsongspremiären för alla AtS- och BTVS-säsonger, och faktiskt bättre än den föregående säsongfinalen Tomorrow (som jag ändå verkar uppskatta mer än majoriteten), vilket känns lite konstigt.

I stort sett alla karaktärer är fullkommligt briljanta här: Lilah avrättar Linwood (det var på tiden), Wes är grymt cool (och jag önskar verkligen att jag inte hade blivit spoilad om Justine), Fred zappar Connor, och Angel står för ett fantastiskt tal på slutet (jag gillade speciellt att han nämnde helvetesdimensionen).

Dessutom var hallucinationerna underbara. Men det var konstigt att man inte fick se Angel mer när han låg på havsbottnen. Nu var det bara korta klipp på en sekund eller så precis efter hallucinationerna. Visserligen händer det inte så mycket där, men avsnittet hade blivit ännu bättre om de hade lyckats skapa en mysig klaustrofobisk känsla.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Noggster » tis okt 12, 2004 23:23

Tyckte det var en okey öppning, bästa? Nej det kan jag inte hålla med om.
Men Angel's hallucinationer är som alla redan har noticerat underbara.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav nikozar » lör okt 16, 2004 21:36

Jag tyckte bara att det var ltie konstigt att angel fortfarande var kortklippt och nyrakad när han leget på botten i 3 månader borde han inte sett ut som f*n själv :D :P
Användarvisningsbild
nikozar
Minion
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 02 okt 2004
Ort: The powers that be

Inläggav latarmig » lör okt 16, 2004 21:41

Underbar observation, varför har jag inte tänkt på det förut? :-D
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav Noggster » lör okt 16, 2004 22:03

Vampyrer har väl ingen hårväxt?
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav nikozar » lör okt 16, 2004 22:13

ngn gång har jag sett en vampyr med åtminstone skäggstubb tror jag... och håret uppe på huvudet växer iaf:P
Användarvisningsbild
nikozar
Minion
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 02 okt 2004
Ort: The powers that be

Inläggav latarmig » lör okt 16, 2004 22:16

Noggster:
Det nämns vad jag vet inte men troligtvis har de det. Människors hår och naglar växer ett bra tag efter döden, så det verkar troligt att just det händer även för vampyrer. Dessutom hade Angel knappast haft något hår alls efter 200 år om det inte växte ut på nytt, det hade varit fullständigt nerslitet.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav nikozar » lör okt 16, 2004 23:14

spoiler 4x15:
Man ser faktiskt hur angel först har kort hår sen något år senare har långt hår i hans flashback med faith.
Användarvisningsbild
nikozar
Minion
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 02 okt 2004
Ort: The powers that be

Inläggav JRT » sön okt 17, 2004 0:15

Jodå, visst har vampyrer hårväxt, det har vi sett på flera ställen. På 50-talet (2x2) var Angel kortklippt, på 90-talet innan Whistler hittade honom hade han långt hår igen. Enligt Buffy 3x10 hade Angelus mustasch år 1839. Det är dock enda gången vi sett Angelus med mustasch, kan tänka mig att det var opraktiskt med tanke på matvanorna...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav malavel » sön okt 17, 2004 1:50

Coola vampyrer kan kontrolera sin egen hårväxt.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav JRT » sön okt 17, 2004 1:58

Ja, så säger vi. Coola vampyrer har many skills. Annars tänkte jag föreslå att det har något att göra med att Angel inte får något blod under hela perioden deep down. Vampyrer kan existera mycket länge utan blod, men exakt vad som händer med dem under tiden är oklart. Wesley nämner tex i det här avsnittet att allvarliga hjärnskador kan ske.

Som vag backup till teorin använder jag råttjagande alley-Angel som
4x15
bott i rännstenen i ca 20 år, från 70-90 talet. Tvivlar starkt på att han rakade sig under den perioden, ändå har han inget skägg, men så var han också mycket undernärd och levde bara på råttor - mycket sparsam kost.
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Koala » tor okt 21, 2004 23:52

Utan tvekan bästa säsongsöppningen i hela buffyverse (inte sett angel5 än).


9a!

Freds ebonic är ruggigt kul
<poserdoser> Koala^^ då hade jag lesbisk sex med din mamma
Användarvisningsbild
Koala
Scooby
 
Inlägg: 763
Blev medlem: 08 aug 2004
Ort: Stockholm City

Inläggav nikozar » lör okt 23, 2004 0:33

Måste bara komma med en till irriterande kommentar: Jag skulle verkligen vilja ha gelén som Angel har i håret med tanke på att den håller sig intakt i 3 månader.
Användarvisningsbild
nikozar
Minion
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 02 okt 2004
Ort: The powers that be

Inläggav VelocityBoy » lör okt 23, 2004 0:37

nikozar: det är samma märke på frisyrgelen som det är på den make-up som ser perfekt ut när karaktärer vaknar på morgonen ;)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav nikozar » lör okt 23, 2004 1:00

hehe jo det är det jag älskar kommer upp på morgonen perfekt frisyr sminkad i morgonrock ser lite trött ut går foch dushar kommer ut perfekt i allting. Kan dom inte tänka realistiskt istället vore lite kul om dom faktiskt kom och såg rent förj*vliga ut istället :D
Användarvisningsbild
nikozar
Minion
 
Inlägg: 175
Blev medlem: 02 okt 2004
Ort: The powers that be

Nästa

Återgå till Angel Säsong 4



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron