1x04 Teachers Pet

Här pratar vi mest om Säsong 1

Teachers Pet, sög det eller dög det?

1
3
5%
2
3
5%
3
7
12%
4
4
7%
5
14
25%
6
13
23%
7
7
12%
8
6
11%
9
0
Inga röster
10
0
Inga röster
 
Antal röster : 57

Inläggav madskellig » ons sep 13, 2006 20:07

Gillar inte storyn, gillar inte drömsekvenserna, gillar inte Natalie French. Så nej, det är inte att bra avsnitt.

Men däremot så har avsnittet en del roliga repliker, små skämt och allmänt en ganska skön stämmning gänget emellan.

Gillar scenen med Buffy och Angel i The Bronze:
- What happened?
- I didn't pay attention.
- To somebody with a big fork?
- He's coming.
- The Fork Guy?


Buffy och Fluties samtal i korridoren är också en höjdare:
- We all need help with our feelings. Otherwise we bottle them up, and before you know it, powerful laxatives are involved. I really believe if we all reach out to one another we can beat this thing. I'm always here if you need a hug, but not a real hug! Because there's no touching, this school is sensitive to wrong touching.

Och minuten senare då Buffy tjuvlyssnar på Cordelias samtal:
...You know? Like, how even used Mercedes still have leather seats!

Buffys blick! Underbart.

Scenerna i slutet i källaren är dock otroligt tråkig, mest för att man knappt kan se något, men det är väl för att undvika att visa för mycket av det rekord fula monstret.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav A bear » ons sep 13, 2006 20:59

Yay! Jag höll mig vaken genom hela avsnittet den här gången! And I kinda wish I didn't. latarmig får säga vad han vill, sämre än så här blir serien knappast. Inte ett utan TVÅ enormt fåniga MOTW, överdriven moralkaka, omöjligt att titta på långa stunder eftersom... det är rent fysiskt omöjligt att titta på. Det är mörkt och så rör sig något. Och så ett riktigt fånigt Twilight Zone-slut. Någonstans där mitti är David Boreanaz lite inkompetent och Giles är småkul, men... näe.

Bästa replik: BUFFY: I can't believe this! She used Miss French's records to get into the school. She could be anywhere!
MISS FRENCH: No, dear! I'm right here!

Bästa popkulturreferens:
"We are talking full-on Exorcist twist." Det är inte en BRA popkulturreferens - oooo, Exorcisten, det var originellt - men det är så nära man kommer.

Detalj jag inte lade märke till första gången jag såg det: Willow har en (för henne) ganska tajt röd t-shirt. (spoiler 7.05) Det har hon när de jagar spindlar i "Selfless" också. Jag kallar den "Willows insektströja".

Hej Joss Whedon: Eeeeeh... näe. Det skulle i så fall vara Xanders dröm i början. Knappast originellt, men vafan.

Awww: Cordelias utläggning om att göra det bästa av varje situation - "even used Mercedes have leather seats!" Och så Fluties "HEAL!"

Höh? MÅSTE hela avsnittet vara nästan helt kolmörkt?

Wow, detta är en bra serie: Är det? Jag sitter snarare och undrar hur många som gav upp serien permanent efter detta dravel.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav gollum » ons sep 13, 2006 21:02

Jag hatar verkligen bönsyrsor... :x Har alltid gjort. Fältbiolog, naturvän - men bönsyrsor klarar jag inte av. Spindlar, myror, insekter i allmänhet - bring it on, men kom inte med en bönsyrsa! Yuck!

Detta gjorde självklart inte det här avsnittet lättare att tycka om, men även om det handlat om en golden retriever är jag inte säker på att storyn hållit. Det känns tunt och förutsägbart, en idé som inte håller ett helt avsnitt. Istället får man försöka fylla ut tiden med dialog, som i och för sig är riktigt underhållande i sina stunder som
Xander: It's just kinda bugs me.


men avsnittet tappar tempo på det.

För övrigt är väl detta ett avsnitt just för och med Xander? Hans svartsjuka när Angel dyker upp på klubben, hans strålande sätt att avbryta sig själv när vikarien kommer gående på skolgården och hans självavslöjande uttalande om Buffy efter en något spetsad Martini. Här blir det väldigt tydligt att han är på allvar intresserad av Buffy och tragiskt nog blir det lika tydligt att Willow har samma intresse för Xander. Buffy verkar vara den ende som inte ser något av det. (Oj, nu blir det säkert massor av spoilersvart för att diskutera saker jag inte vet än. :) )

Summa summarum: Kanske det svagaste avsnittet hittills.
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav noike » ons sep 13, 2006 21:04

A bear skrev:Wow, detta är en bra serie: Är det? Jag sitter snarare och undrar hur många som gav upp serien permanent efter detta dravel.

Många har jag förstått. Det är ett av de där avsnitten som alla ser första gången när de zappar runt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gollum » ons sep 13, 2006 21:10

A bear skrev:Bästa popkulturreferens: "We are talking full-on Exorcist twist." Det är inte en BRA popkulturreferens - oooo, Exorcisten, det var originellt - men det är så nära man kommer.


Dessutom är effekten USEL. Det ser verkligen inte bra ut när hon vrider på huvudet...
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav gaspode » ons sep 13, 2006 21:57

nej herregud, det här är inte toppen..

några höjdpunkter finns det väl.
drömsekvensen är lite småkul iaf.
synd att dr gregory inte fick vara med mer, för han var faktiskt riktigt bra.
Xander: He's a very attractive man. how come that never came up?
Cordys redan nämnda monolog!

Cordys reaktion när hon hittar liket är däremot helt sjukt b.
Och excorist-grejen är ju bara hemsk..

och ja, det är verkligen hemskt mörkt under hela avsnittet.

jaja, vi har ett av de absoluta bottennappen bakom oss nu iaf.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav madskellig » ons sep 13, 2006 21:59

A bear skrev:Wow, detta är en bra serie: Är det? Jag sitter snarare och undrar hur många som gav upp serien permanent efter detta dravel.


Två av mina kompisar kan jag säga, har fortfarande inte riktigt lyckats få dom att acceptera Buffy eftersom att detta var det första dom såg.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad
 
Inlägg: 2168
Blev medlem: 14 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav adolvsson » tor sep 14, 2006 12:08

madskellig skrev:
A bear skrev:Wow, detta är en bra serie: Är det? Jag sitter snarare och undrar hur många som gav upp serien permanent efter detta dravel.

Två av mina kompisar kan jag säga, har fortfarande inte riktigt lyckats få dom att acceptera Buffy eftersom att detta var det första dom såg.

Jag blir riktigt förvånad över att jag höll ut ända till The Pack första gången (och kom inte tillbaka förrän noike bedyrade säsong tvås förträfflighet).

Med det sagt måste jag erkänna att det här faktiskt inte alls var så dåligt som jag intalat mig, bara nästan. Det betyder inte att jag som helhet tycker om det, alls. Fröken Kackerlacka och allt som rör henne är verkligen usch, fy och skräp, men samtidigt finns det faktiskt en smärre hög förmildrande scener och framför allt repliker. Jag tycker inledningen är bra, teasern och en bit därtill (rockande Xander kanske inte är originellt, men det är sött) - dr Gregory hade jag väldigt gärna sett mer av i serien. Buffy visar, om än övertydligt, att hon är en naturligt född ledare. Flute är riktigt underbar (Heal!).

Trots dom där positiva bitarna har jag inga problem att se varför Teacher's Pet har skrämt iväg folk och fortsätter göra så. Dom negativa bitarna är såpass överhängande, att det nog är alldeles förbaskat svårt att se förbi dom om man inte redan sett en bra bit förbi avsnittet.

Förresten, en framtidsfråga: Möter vi någonsin hemlösa i Sunnydale igen?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tor sep 14, 2006 13:08

adolvsson skrev:Förresten, en framtidsfråga: Möter vi någonsin hemlösa i Sunnydale igen?

Satt och funderade på det i brist på bättre saker att använda huvudet till medan avsnittet gick. Det enda jag kan komma på är (spoiler 3.08) SPIKE: We killed a homeless man on this bench. Me and Dru. Those were good times. You know, he begged for mercy, and you know, that only made her bite harder.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » tor sep 14, 2006 13:10

Jag HAR sett det här avsnittet, men jag har ju ingen dator hemma, som fungerar, och anteckningarna glömde jag givetvis hemma. Får se om jag hinner lägga upp det på jobbet imorgon. Det är ju tänkt att jag ska göra lite jobb på jobbet med...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Nyx » tor sep 14, 2006 22:13

Nej, det här är verkligen inte bra. Nog bland det allra sämsta i Buffyväg.
Storyn är ju det mest pinsamma som tänkas kan och monstren är beyond usla (om man räknar tönten med krattan också alltså).

Men jag förstår inte alla som klagar på att det är mörkt!? Amenförbövelen, det är ju bara att dra upp ljuset på era tv-apparater! :rolleyes:
Det gör jag jämt, särskilt med whedonproduktionerna för jag vill ju se precis allting som händer.

Repliker? Nja, några stycken - däribland inga subtila små underverk - så jag drar väl till med:
Cordelia: His head! His head! Oh, my God, where's his
head?!


Och för att roa alla som har lyckats undgå Miss Nathalie French i rollen som Ilainus of Mycenae, Elite Archer of Athena i Xena Warrior Princess säsong 5 - enjoy:

Bild

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav medundersåte » sön sep 17, 2006 15:30

Den där bilden från Xena får mig att minnas den egentliga anledningen till att jag gillar Teachers Pet...
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 30 apr 2005
Ort: Vadstena

Inläggav Binchy » tis sep 26, 2006 14:19

Er, en halv månad senare... Lite lösryckta tankar:

Bönsyrsan är erbarmeligt ful.

Synd att inte den biologiläraren fick lite mer tid på sig, han verkar ha potential.

Är inte Ms French lite väl gammal för att ha så kort kjol? Och har hon inte lite väl mycket på överkroppen - ingen bra balans...

"Earth never opens up and swallows you." (spoiler resten av serien) Händer inte det i något avsnitt? Buffy och Dawn hamnar ju under jorden och slåss mot levande rötter vid ett tillfälle.

"Not a real hug, theres no touching here!" Aw, Flutie!

Exorcist-twisten är hideous!

LaVelle - haha!
Gitarrsolo - wow!

Fel-hus-gag, been there, seen that! Like a milion times...

"Certainly nothing I'll ever bring up again." Aaaaaaaww - Willow-smile(TM)

Xanders rant om at Buffy är svartsjuk och Angel is a girly name. Aaaw, Xander!
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » tis sep 26, 2006 14:24

Binchy skrev:Xanders rant om at Buffy är svartsjuk och Angel is a girly name. Aaaw, Xander!

(spoiler Angel 2.06) CORDELIA: And this whole "I'm Angel" thing is a very, very bad idea. I mean, if I thought that would work, I could've been Angel, because guess what? Pretty much a girly name!
Jag gillar kontinuitet.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Murnau » tor dec 14, 2006 17:27

Jag hade nog inte riktigt fattat att det här avsnittet var så pass hatat förrän jag försökte föreslå en visning av det på en Buffyträff nyligen och i princip blev halvt ihjälslagen (om blickar kunde döda i alla fall). :(

För egen del tycker jag att det står sig rätt hyfsat jämfört med övriga avsnitt från säsong 1. Det finns flera andra avsnitt som förmodligen är bättre om man ser till helheten, men Teacher's Pet tycker jag nog är det roligaste avsnittet i säsong 1, näst efter The Puppet Show. TP må vara ganska förutsägbart, och inte speciellt spännande, men det är ganska många avsnitt i säsong 1 som lider av dom problemen. Och sen att bönsyrsan ser lite fånig ut har jag inga större problem med, för det går ganska bra ihop med den serietidningsartade fighten som scoobisarna har med syrsan när de skall besegra den.
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav forever » fre dec 15, 2006 11:54

Murnau skrev:Jag hade nog inte riktigt fattat att det här avsnittet var så pass hatat förrän jag försökte föreslå en visning av det på en Buffyträff nyligen och i princip blev halvt ihjälslagen (om blickar kunde döda i alla fall). :(



you always hurt the one´s you love...överdriv nu inte..;)

För egen del tycker jag att det står sig rätt hyfsat jämfört med övriga avsnitt från säsong 1. Det finns flera andra avsnitt som förmodligen är bättre om man ser till helheten, men Teacher's Pet tycker jag nog är det roligaste avsnittet i säsong 1, näst efter The Puppet Show. TP må vara ganska förutsägbart, och inte speciellt spännande, men det är ganska många avsnitt i säsong 1 som lider av dom problemen. Och sen att bönsyrsan ser lite fånig ut har jag inga större problem med, för det går ganska bra ihop med den serietidningsartade fighten som scoobisarna har med syrsan när de skall besegra den.


Men du tycker alltså att storyn håller? Utveckla gärna...

Personligen är jag mer inne på Binchys linje.
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 18 jul 2005
Ort: Göteborg

Inläggav Glorificus » lör dec 16, 2006 14:07

forever skrev:
Murnau skrev:Jag hade nog inte riktigt fattat att det här avsnittet var så pass hatat förrän jag försökte föreslå en visning av det på en Buffyträff nyligen och i princip blev halvt ihjälslagen (om blickar kunde döda i alla fall). :(


you always hurt the one´s you love...överdriv nu inte..;)

Tror det mest var konkurrensen med andra avsnitt som dödade TP-förslaget. Och att Murnau själv sa att han inte ville se det längre, haha... :D Men med franskt tal kanske...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav noike » lör dec 16, 2006 15:26

Glorificus skrev:Tror det mest var konkurrensen med andra avsnitt som dödade TP-förslaget. Och att Murnau själv sa att han inte ville se det längre, haha... :D Men med franskt tal kanske...

Men på sätt och vis har han rätt. I grupp ska man se de mer orespekterade avsnitten. Det blir mycket roligare än när alla sitter knäppt tysta och inte ens vågar sörpla ölen. Det ska vara vansinniga teorier och högt spontanmedropande av ostaktiga repliker.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Murnau » lör dec 16, 2006 16:16

forever skrev:you always hurt the one´s you love...överdriv nu inte..;)


Det får mig genast att tänka på en film, som jag för mitt liv varken kan komma på titel eller handling på, förutom att det förmodligen var någon slags sexkomedi. Något slags spankingtema kanske? Den marknadsfördes i alla fall i Sverige med hjälp av

Den man älskar agar man!

och ett par andra lika hysteriska taglines. Åhh, nu kommer jag inte kunna tänka på något annat innan jag kommer på vad den här filmen heter. Snälla hjälp mig!
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav forever » sön dec 17, 2006 4:00

Murnau skrev: Åhh, nu kommer jag inte kunna tänka på något annat innan jag kommer på vad den här filmen heter. Snälla hjälp mig!


tss..om du är snäll och gör mig till viljes så kanske jag kan underlätta din tankeverksamhet ;)
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 18 jul 2005
Ort: Göteborg

Inläggav forever » sön dec 17, 2006 4:03

Glorificus skrev: Men med franskt tal kanske...


Håller med Glory..om Murnau hade sagt dubbat till franska då hade det naturligtvis varit en annan sak... :)
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 18 jul 2005
Ort: Göteborg

Inläggav Murnau » sön dec 17, 2006 17:16

forever skrev:
Glorificus skrev: Men med franskt tal kanske...


Håller med Glory..om Murnau hade sagt dubbat till franska då hade det naturligtvis varit en annan sak... :)


Skulle ha tänkt på det... Är faktiskt rätt nyfiken på hur Miss French franska dubbning låter!

forever skrev:tss..om du är snäll och gör mig till viljes så kanske jag kan underlätta din tankeverksamhet


Well, now you're just scaring me!
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav forever » mån dec 18, 2006 9:33

Murnau skrev:Well, now you're just scaring me!


Bra!
:twisted:
Då kanske du kan utveckla lite angående storyline etc i TP?

..och vad det gäller eventuella andra tankeverksamheter..pfft.. :lovebunny:
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 18 jul 2005
Ort: Göteborg

Inläggav Murnau » mån dec 18, 2006 14:42

forever skrev:Då kanske du kan utveckla lite angående storyline etc i TP?


Jag försöker väl egentligen inte påstå att det här avsnittet har någon vidare stark story. Jag tycker nog att det är framförallt humor som håller upp TP. Om man jämför med resten av säsong 1 så finns en del bra frön till Buffyhumorn, men många avsnitt är bra mycket slöare humormässigt än vad TP är.

Och även om Natalie French är väldigt het så tror jag inte att hon är så stor anledning till att jag gillar det här avsnittet, för min favoritlärare på Sunnydale High är trots allt inte med i Teacher's Pet.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav forever » mån dec 18, 2006 15:10

Murnau skrev:Jag försöker väl egentligen inte påstå att det här avsnittet har någon vidare stark story. Jag tycker nog att det är framförallt humor som håller upp TP. Om man jämför med resten av säsong 1 så finns en del bra frön till Buffyhumorn, men många avsnitt är bra mycket slöare humormässigt än vad TP är.


Sant, humor finns det gott om men jag retar mig lite förmycket på detajerna som inte hänger ihop för att riktigt kunna låta det väga upp.

Och även om Natalie French är väldigt het så tror jag inte att hon är så stor anledning till att jag gillar det här avsnittet, för min favoritlärare på Sunnydale High är trots allt inte med i Teacher's Pet.


ooh du menar Snyder? ;)
Senast redigerad av forever mån dec 18, 2006 15:26, redigerad totalt 1 gång.
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 18 jul 2005
Ort: Göteborg

Inläggav Murnau » mån dec 18, 2006 15:23

forever skrev:
Murnau skrev:Och även om Natalie French är väldigt het så tror jag inte att hon är så stor anledning till att jag gillar det här avsnittet, för min favoritlärare på Sunnydale High är trots allt inte med i Teacher's Pet.

ooh du menar Snyder? ;)


Nja, jag hade väl faktiskt någon lite mindre butch i åtanke!
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav forever » mån dec 18, 2006 15:29

Murnau skrev:Nja, jag hade väl faktiskt någon lite mindre butch i åtanke!


oh sorry my bad...men Giles är ju librarian.. :)

*Jag ska sköta mig annars får jag skäll av gaspode...*

Nästa gång lovar jag att du får se TP ok? Om det blir på franska.. :lovebunny:
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion
 
Inlägg: 2296
Blev medlem: 18 jul 2005
Ort: Göteborg

Inläggav Capt. Peroxide » sön jan 21, 2007 21:58

OK, till att börja med: Bönsyrsor är i verkligheten extremt otäcka monster. Att se en bönsyrsehona äta upp hanen är obehagligt. På riktigt. Det här usla monstret är däremot bara skrattretande.

En grej som Whedon rimligen inte tänkte på när avsnittet gjordes, är däremot att miss French, trots det oamerikanska namnet, påminner inte så lite om en yngre, snyggare och vitare Condoleezza Rice.

Willow har tajtare kläder än när vi först får träffa henne. Det är bra. Jag antar att det speglar lite hur hon blir tuffare sen hon började hänga med Buffy. Men oj, vad kass skådis Alyson Hannigan var på den här tiden.

Hela grejen med läraren som mördas och som vi ska förstå att Buffy saknar (glasögonen i slutet) är ganska klantigt skött, just för att det går så fort. Han var trevlig, visst, men vi fick ju knappt lära känna honom.

Och så Angel. herregud, jag förstår att han ska vara snygg och mystisk, men han är ju snygg på ett sånt after shave-sätt. "dull as a table lamp", så sant som det är sagt.

Jag håller nog med dem som anser att det här är ett av de sämre avsnitten i serien.

Förresten, hade Buffy större bröst förr i tiden?
Senast redigerad av Capt. Peroxide mån jan 22, 2007 2:48, redigerad totalt 1 gång.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

Inläggav noike » mån jan 22, 2007 1:36

Capt. Peroxide skrev:Förresten, hade Buffy större bröst förr i tiden?

SMG hade mer kött på benen tidigare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Capt. Peroxide » mån jan 22, 2007 2:47

A bear skrev:Höh? MÅSTE hela avsnittet vara nästan helt kolmörkt?


Det är nog en budgetgrej, för att slippa bygga en hel jättebönsyrsa. Praise the lard för billig 3D-grafik så vi slipper såna pinsamma grejer nuförtiden.

Förresten, kan det vara så att följande är en återkoppling till scenen där Buffy dödar en vampyr med en bit av ett typiskt amerikanskt vitt trästaket?

(spoiler S7E14 och tja, hela säsong 6 och 7 egentligen) SPIKE:
What? Be noble? I'm not. I really
am all right. You think I still
dream of a crypt for two with a white
picket fence? My eyes are clear.

BUFFY
(tiny bit
disappointed)
Good. I'm glad. Thank you.

SPIKE
(tries a little joke)
Don't care for picket fences anyway.
Bloody dangerous.
Angelus Domini nuntiavit Buffiae,
Et concepit de Spiritu Sancto.
Användarvisningsbild
Capt. Peroxide
Minion
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 17 jan 2007

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron