1x01 Welcome to the Hellmouth

Här pratar vi mest om Säsong 1

Vad tycker du egentligen om Buffys allra första avsnitt?

1
0
Inga röster
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
3
4%
5
2
2%
6
11
14%
7
19
23%
8
27
33%
9
4
5%
10
15
19%
 
Antal röster : 81

Inläggav A bear » mån sep 11, 2006 9:53

*bugar mig åt Glorys håll*

(Och för dem som vill följa i hennes fotspår finns manusen alltså här.)

gollum skrev:Jag kan tycka oxå att hon ändrar sig snabbt från att ha velat lämna vampyrjagandet till att bryta av ett stolsben och ge sig ut.

(spoiler allmänt Buffys karaktär) Har inte tänkt på det, men det är ju faktiskt en utmärkt liten scen. Där har vi Buffys motsättningsfulla karaktär i ett nötskal; hon vill inte vara The Slayer och det säger hon gärna högt, men lik förbannat - varenda chans hon får väljer hon till slut att vara det. Cue much whinage om hur hårt och ensamt jobb det är.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » mån sep 11, 2006 10:57

*knäböjer inför min fästmö*

Oerhört intressant läsning, sweetness. Om du orkar: keep up the good work! :lovebunny:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav carre » mån sep 11, 2006 10:58

Glorificus skrev:* Scenen med tjejerna i omklädningsrummet. Här skrattade jag högt åt en replik från en annan förbipasserande tjej (Girl #2), som jag nog inte lyssnat så noga på tidigare:
Girl #1: "And what kind of name is Buffy?"
Girl #2: "Hey, Aphrodesia."
Girl #1: "Hey."


hahahaha *dör*

Glorificus skrev:

* Oooh, en hel scen som är klippt från avsnittet! Det är en scen med Buffy och rektorn, Flutie. Den skulle vara mellan att hon får veta om den döde killen i omklädningsrummet och att hon bryter sig in där för att undersöka. Flutie kommer precis ut därifrån och träffar på Buffy utanför:
Flutie: "Oh! Buffy! Uh, what do you want?"
Buffy: "Um, is there a guy in there that's dead?"
Flutie: "Where did you hear that? Okay. Yes. But he's not a student! Not currently."
Buffy: "Do you know how he died?"
Flutie: "What?"
Buffy: "I mean -- how could this have happened?"
Flutie: "Well, that's for the police to determine when they get here. But this structure is safe, we have inspections, and I think there's no grounds for a lawsuit."
Buffy: "Was there a lot of blood? Was there any blood?"
Flutie: "I would think you wouldn't want to involve yourself in this kind of thing."
Buffy: "I don't. Could I just take a peek?"
Flutie: "Unless you already are involved..."
Buffy: "Never mind."
Flutie: (being nicer) "Buffy, I understand this is confusing. You're probably feeling a lot right now. You should share those feelings. With someone else."

En scen som säger en hel del om rektorn och hans inställning till eleverna och skolan. Antar att den dessutom skulle visa på hur Buffy direkt stämplats som "troubled", med tanke på repliken "Unless you already are involved..."


är inte denna scenen med i piloten? för jag är nästan säker på att jag har sett den... någonstans.. :rolleyes:
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.
 
Inlägg: 16010
Blev medlem: 11 nov 2004
Ort: malmö

Inläggav caffeineaddict » mån sep 11, 2006 11:01

ey skrev:är inte denna scenen med i piloten? för jag är nästan säker på att jag har sett den... någonstans.. :rolleyes:


Visst är det så? Tror också den är med i den osända piloten med Stephen Tobolowsky som rektorn.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » mån sep 11, 2006 11:24

caffeineaddict skrev:
ey skrev:är inte denna scenen med i piloten? för jag är nästan säker på att jag har sett den... någonstans.. :rolleyes:


Visst är det så? Tror också den är med i den osända piloten med Stephen Tobolowsky som rektorn.

Nästan.

INT. HALLWAY OUTSIDE LOCKER ROOM - CONTINUOUS

Mr. Flutie closes the door quietly. He turns to see Buffy before him.

MR FLUTIE: Bambie! Uh, Betty - dyeh - Betty. Wilma?
BUFFY: Buffy.
MR FLUTIE: I'm so sorry about this; I know it's your first day. But let me just say that we very seldom - we almost never - have dead kids stuffed in lockers. In fact I have a strict policy about that -
BUFFY: (pointing at the door) Is he still in there?

He nods. As he continues to babble on, Buffy knits her brow thinking.

MR FLUTIE: I know this is hard, it's not the welcome I was planning for you. I know you're upset, confused, you probably have that thing, like when you burp and then you get a little vomitty taste in your mouth, but I would like to point out that the boy was not currently a student. The importat thing is we're all here for you and if there's anything you need -
BUFFY: Can I look at the body?
MR FLUTIE: Ah - whah - who? What?
BUFFY: I think I should look at the body. Don't you?
MR FLUTIE: Do I?
BUFFY: Well, you know, it's like you say, I'm having kind of an emotional wiggins right now -
MR FLUTIE: But I think you'd be more upset - it's a very painful thing -
BUFFY: (craning her neck to see in) But I think I should embrace the pain -
MR FLUTIE: I have to respect the boy's dignity. Also, he's getting stinky.
BUFFY: Mr. Flutie. Can I call you Bob?
MR FLUTIE: No -
BUFFY: Bob, I could deal with this on a superficial level by talking it over with the reporters that are probably on their way -
MR FLUTIE: Reporters? But -
BUFFY: But Bobby -
MR FLUTIE: Bambi -
BUFFY: Bob. I need closure. You know. I need to be alone with my grief. And the dead guy.
MR FLUTIE: Well, okay. For a minute. Do you really think there'll be reporters?
BUFFY: I wouldn't worry about it.

She stands by the door. Reluctant and confused, Mr. Flutie opens it for her.

MR FLUTIE: Just for a minute.
BUFFY: I'm embracing the pain.

Det där är i alla fall enl manus. Sen vet jag inte om scenen verkligen är sådär lång i den färdigklippta piloten... men det är skönt att Joss jobbade LITE mer på det.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » mån sep 11, 2006 11:26

Jo, det där med "Bambi" känner jag iaf igen. :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gollum » mån sep 11, 2006 12:30

Att läsa allt detta ger två saker:

1. Bredden och djupet på ett enda avsnitt ökar tusenfalt för en nybörjare och, är jag övertygad om, kommer hjälpa mycket i fortsättningen.
2. En obeskrivlig lust att innan avsnitt två ikväll se det första en gång till. Min son satt med igår och när "To be continued..." dök upp var hans spontana reaktion: "OK, nästa!" :D

Men snälla, var sparsamma med spoilers och referenser till kommande avsnitt, förhållanden, personligheter om ni kan. Att skumma förbi en dryg handfull inlägg med bara svarta linjer är jättejobbigt... (Att låta bli att kolla är ännu jobbigare. ;) )
Användarvisningsbild
gollum
Minion
 
Inlägg: 124
Blev medlem: 10 aug 2006
Ort: Lilla Edet...

Inläggav Rombat » mån sep 11, 2006 12:32

A bear skrev:Hur fick PTB Joyce att flytta till just Sunnydale?
(spoiler Serietidnings Buffy) Dom drog staden ur en hatt med en massa stadsnamn på efter skilsmässan.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav gaspode » mån sep 11, 2006 12:58

jag är också säker på att ha sett den där scenen med buffy och rektorn, men det kan mycket väl vara min hjärna som skapat minnet efter att ha läst manuset.. kanske borde leta rätt på den där andra piloten och se om den är med där iaf...
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Binchy » tis sep 12, 2006 19:11

Sen i starten, men nu har jag sett det här avsnittet. Har försökt att inte tänka på det jag läst här, men om jag råkar skriva något som någon annan redan skrivit så ber jag om ursäkt.

* Det är synd att man inte får se pojkens förvåning i öppningsscenen - han trodde ju att det var han som var jägaren.

* Verkar som om tjejerna Summers flyttade in igår, typ. Det enda som är på plats i Buffys rum är ju hennes säng. Tog det dem hela sommarlovet att hitta en ny plats att bo på?

* Varför tejpar Flutie ihop pappret fel? Tycker det ser ut som om han har vänt bitarna fel och tjepar ihop det helt helter-skelter.

*Damn! Har inte hört tidigare att Xander säger "Can I have you?" till Buffy första gången de träffas. Deaf much? (Det utrycket finns föresten med redan i filmen, tror Buffy säger Rude much?)

* Är inte Cordy okaraktäristiskt hjälpsam? Fast, hon kanske bara är nyfiken på den nya.

* "Not legally". Awwwww, Willow, hon är för underbar! Tur att de kickade Riff Regan från den osända piloten och tog Alyson Hannigan istället.

* "This is Sunnydale. How bad an evil can it be?" Är det underestimation of the millenia eller vad? :D

* Mamma Summers här i serien, och mamma Summers i filmen kunde inte vara mer olika. Joyce är ju en riktig dröm-mamma!

* Aawww, vad söt hon är, SMG. Hon har "barnahullet" kvar och ser så frisk och fräsch ut. Perky!

* Re. vad någon sa om korset och hur Angel fick ner det i lådan. Han kanske beställde det på postorder, och det levererades så?

* Man kan verkligen identifiera sig med Buffy när hon kommer in på The Bronze. Ensam i en folkmassa, patetiskt glad över att någon verkar känna igen en, och så var det fel.

* "Gorgeous in an annoying sort of way". Awwww!

* Vampyrtänderna är verkligen inte bra. "I've schent your schervantsch..."

* Är "Do you have Mr Chomsky in history" taget helt ur luften eller tänkte Joss på Noam Chomsky, tro?

* MEEEES-Darla. Bild


Edit: Buffy i filmen säger "Excuse much, rude or anything?"
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav A bear » tis sep 12, 2006 19:22

Binchy skrev:* Verkar som om tjejerna Summers flyttade in igår, typ. Det enda som är på plats i Buffys rum är ju hennes säng. Tog det dem hela sommarlovet att hitta en ny plats att bo på?

Vinterlovet, snarare. Säsongen börjar ju mitt i skolåret. Därav att Buffy är den enda nya tjejen på hela skolan trots att det är första året på high school.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » tis sep 12, 2006 20:10

Men då tog det lääääänge för dem att hitta en ny plats. Hon blev ju utkastad ur sin gamla skola efter the Prom, eller i alla fall under senare delen av vårterminen. Om man nu ska tro på filmen över huvud taget.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » tis sep 12, 2006 20:15

Borde de inte skickat henne till en problemskola där alla eleverna är med i Bloods eller Crips?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tis sep 12, 2006 20:43

Binchy skrev:Men då tog det lääääänge för dem att hitta en ny plats. Hon blev ju utkastad ur sin gamla skola efter the Prom, eller i alla fall under senare delen av vårterminen. Om man nu ska tro på filmen över huvud taget.

(spoiler 6.17, och det rejält, så våga bara inte titta här om du inte sett så långt) Plus några veckor på mentalsjukhus och gissningsvis ett tag att komma in i alltihop igen... OK, det visste Joss kanske inte här, men ändå.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Illyria » ons sep 13, 2006 1:20

Efter att ha sett en hel del piloter nu i sommar tittade jag på avsnittet som just en pilot nu, och jag tycker det är riktigt bra som en pilot. Bra introduktion till karaktärer och ploten och du märker direkt en egen stil och känsla för serien. Men sen är detta också bara del 1 av 2 och det är svårt att avgöra egentligen hur serien är och hur den tänker överleva. Jag hade gärna sett att detta plus The Harvest hade presenterats som ett avsnitt, som Bargaining och Serenity, och då hade även vissa delar kunnat bli lite mer tighta, vilket väl mest gäller The Harvest egentligen, så det borde jag skriva om i en tråden.

Men detta avsnitt sett som en pilot tycker jag är riktigt bra, långt bättre än många andra serier du ser, även om dialogen vid gympaskåpen är urkass och drömsekvensen i börjar lämnar mycket att önska. När du sett hela serien och vet allt som kommer hända kan det vara svårt att inte se avsnittet hur den här synvinkeln, du ser karaktärena och allt de ska komma bli, även jag hade svårt att inte göra det, men det blev en väldigt intressant omtitt ur pilotsynvinkel.

Lyssnade även på kommentarsspåret med Joss och det är väldigt intressant att höra honom prata om saker bakom kameran. Min plan för den här omtitten är att lyssna på alla tillgängliga kommentersspår utöver att se avsnitten.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav adolvsson » ons sep 13, 2006 19:11

Binchy skrev:* Verkar som om tjejerna Summers flyttade in igår, typ. Det enda som är på plats i Buffys rum är ju hennes säng. Tog det dem hela sommarlovet att hitta en ny plats att bo på?

Nu nämns kanske det här The Witch-tråden, men eftersom jag inte skrivit ner mina fundeluringar än (såg avsnittet i går, det är bara en elak förkylning som hindrar mig från att ooorka) och eftersom frågan ändå ställs här, så...
Joyce skrev: (spoiler som egentligen är för liten för att få kallas spoiler för 1x03) We had to move here to find a decent school that would take you.

Det vill säga ja, jag kan absolut tänka mig att det tog dom hela sommarlovet och lite till för att hitta Sunnydale.

Om dessutom The Powers That Be skulle peta dom i rätt riktning krävs det kanske mer tidsödande metoder :)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav fripp21 » mån okt 02, 2006 15:26

A bear skrev:Woooooo! Here we go! *klapp klapp klapp*

Eftersom jag ändå redan skrivit i nästan alla avsnittstrådar tänker jag standardisera mina kommentarer lite grann.



Jag bugar och bockar, jag jublar och applåderar! Vad jag älskar "standardiserade kommentarer"! Ni skulle se mina analyser av James bond-filmerna. De passar perfekt för detta och de är extremt hårt standardiserade.

A bear du piggar upp de "gamla" trådarna och skapar ny kraft i dem. Roligt.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav A bear » sön mar 04, 2007 16:03

Tror inte någon nämnt detta:

Igår, 3 mars 2007, var det exakt 10 år sedan "Welcome to the Hellmouth" sändes på TV första gången.

Serien är nu exakt lika gammal som ett Gyllene Tider-fan.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tinwiel » sön mar 04, 2007 16:18

Coolt. *blir lite sentimental och nostalgisk och känner historiens vingslag*
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav herdware » sön mar 25, 2007 21:31

Tinder skrev:En annan liten fundering, första gången vi får se Xander kommer han åkandes på en skateboard och man kan lätt få för sig att det är lite av hans stil men får vi se honom på en bräda något mer i serien?


Nej, men han håller i den i ett annat avsnitt... Tror det är i 1x03 "The Witch".
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Binchy » mån mar 26, 2007 5:56

herdware skrev:
Tinder skrev:En annan liten fundering, första gången vi får se Xander kommer han åkandes på en skateboard och man kan lätt få för sig att det är lite av hans stil men får vi se honom på en bräda något mer i serien?


Nej, men han håller i den i ett annat avsnitt... Tror det är i 1x03 "The Witch".


Xander kan väl knappt stå på brädan där i första avsnittet. Hojtar han inte tom något i stil med "get away, pardon me, I can't turn, I can't brake".
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav herdware » mån mar 26, 2007 18:06

Binchy skrev:
herdware skrev:
Tinder skrev:En annan liten fundering, första gången vi får se Xander kommer han åkandes på en skateboard och man kan lätt få för sig att det är lite av hans stil men får vi se honom på en bräda något mer i serien?


Nej, men han håller i den i ett annat avsnitt... Tror det är i 1x03 "The Witch".


Xander kan väl knappt stå på brädan där i första avsnittet. Hojtar han inte tom något i stil med "get away, pardon me, I can't turn, I can't brake".


Hmm, det här borde jag veta så mycket fanfiction som jag läst (host host, vuxna karlar läsa sånt). Enligt buffy-vs-angel.com så säger han:

Xander: 'Scuse me, comin' through, pardon me, 'scuse me, whoa! 'Scuse
me, not sure how to stop! Please move, whoa, 'scuse me... (notices
Buffy) Whoa!
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav AKS » sön maj 20, 2007 22:20

Har påbörjat den planerade sommaromtitten minst S1 och S2 och helst också S3. Förra sommaren skulle jag ju se Angel S3 och S4, men hann aldrig så nu ger jag mig på Buffy eftersom det var ett par år sen (minst) jag såg ett Buffyavsnitt.

Jag måste få säga att jag gillar detta det första avsnittet av Buffy. Det skulle aldrig hamna på en topp 10 eller ens topp 20 för mig, men det är underhållande och charmigt. Jag älskar Xander här!! Så himla charmig och osäker och härlig. Angel är lite småtuff, men tack gudars att David Boreanaz utvecklas som skådespelare genom säsongerna.

Synd att jag började kolla så sent att jag inte hinner med The Harvest nu. :( Det hade varit kul att få en dubbel ikväll.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » sön maj 20, 2007 22:26

AKS skrev:Synd att jag började kolla så sent att jag inte hinner med The Harvest nu. :( Det hade varit kul att få en dubbel ikväll.*

Det är bra att det är uppdelat på sitt sätt, för dubbelavsnitt ska räknas som två "fristående". Men samtidigt är det trist när verkligheten kommer emellan så här, för de bör ses back-to-back. Tänk om du glömt bort allt som händer till imorgon? Hemska tanke.


* That's what she said.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » sön maj 20, 2007 22:30

Jag vet!!!

* :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Garim » mån maj 21, 2007 11:16

Haha, jag såg Welcome to the Hellmouth och the Harvest igår med mina söner. Vi har också påbörjat omtitt, då vi såg klart Angel S5 förra veckan.

Och jag håller med, WttH är så charmigt, och har massor av bra one-liners.

Morbid Much?

Gee, can you vague that up for me?

Willow! :lovebunny:

Det märks dock att DB inte har mycket skådespelarvana här...
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Slayernurse » mån sep 10, 2007 7:25

Min första omkoll, och jag tänkte försöka ge kommentarer till varje avsnitt utan att läsa alltför mycket av vad som redan är skrivet).

Det första som slår mig är att alla ser så unga ut, med de senaste säsongerna i hyfsat färskt minne så är Buffys något rundare kinder och Angels orunda kinder något som jag glömt...

Gillar hur avsnittet börjar, och sätter stämningen för hela Btvs, inget är som det verkar...annars känns det som ett introducerande avsnitt, willow o xander värmer mitt hjärta!

betyg blir 6
What is hateful to thyself do not do to another. This is the whole Law; the rest is commentary.
Användarvisningsbild
Slayernurse
Demon Fodder
 
Inlägg: 43
Blev medlem: 25 aug 2007
Ort: Visby

Inläggav adolvsson » mån sep 10, 2007 7:52

Slayernurse skrev:Min första omkoll, och jag tänkte försöka ge kommentarer till varje avsnitt utan att läsa alltför mycket av vad som redan är skrivet).

Bästa sorten, hurra! Ska bli riktigt roligt att följa.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån sep 10, 2007 10:47

Slayernurse: You go! Följer med spänning!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » mån sep 10, 2007 15:55

Yay! På en del forum *måste* man läsa alla inlägg, men i dessa trådar uppmuntrar jag att inte göra det precis som din plan är nu. Så trist att enbart få skriva "som alla redan sagt" och så. Sen kan man ju ändra sitt inlägg och lägga till saker då man efteråt läser alla andras inlägg och kommer på andra saker att skriva om.

Ser fram emot din omtitt och lycka till! (Det är ett jäkla jobb, som jag så väl vet. Men ett "jäkla" som enbart är positivt. :))
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare