1x10 Nightmares

Här pratar vi mest om Säsong 1

Mardröm eller våt dröm?

1
1
2%
2
0
Inga röster
3
0
Inga röster
4
1
2%
5
2
4%
6
7
13%
7
10
19%
8
17
33%
9
12
23%
10
2
4%
 
Antal röster : 52

Inläggav MTL » tis jun 14, 2005 11:33

Fan att min mardröm är väldigt lik Wendells. Sitter alldeles lugn och slappar i fåtöljen. Märker hur det börjar kittlas på benet tittar ner och vad är det som kryper där?
EN ÄCKLIG SPINDEL!!!!
:eek:
Hunk can mean a lot of things..bad things
Användarvisningsbild
MTL
Minion
 
Inlägg: 415
Blev medlem: 28 jul 2004
Ort: Linköping

Inläggav The Buffster » tor jul 21, 2005 16:29

Jag har egentligen aldrig förstått varför många verkar gilla Nightmares. Det gick ju till och med vidare som ett av säsong 1s fyra bästa avsnitt i en av turneringarna och det tycker jag definitivt inte att det är. Att jag ogillar det har mycket att göra med att avsnittet har en sån potential, jag kan tänka mig att man hade kunnat göra någonting riktigt bra av ett avsnitt där alla får uppleva sina mardrömmar. Nu är det i och för sig den delen av avsnittet som funkar bäst, alltså när dom respektive karaktärerna upplever sina mardrömmar. Hela historien med Billy och the ugly man känns onödig. Att det ugly man är den som utgör hotet känns helt onödigt då endast mardrömmarna hade räckt. Visst, man behöver väl någonting som har satt igång mardrömmarna och ett sätt att stoppa dom men det hade kunnat göras bättre.

Men, men som alltid i Buffy så finns det massvis med humor och karaktärerna är ju nästa alltid det bästa med avsnitten. Giles är briljant och hans förvirring efter det att han har gått vilse och att reaktion på att han inte kan läsa är underbart. Jag saknar denna Giles en aning, känns inte som om han var alls så här bra i t ex säsong 7. Xander och clownen är roligt och lika så Willows uppträdande. På ett sätt har jag alltid tyckt att Buffys pappa faktiskt säger till henne att det var hennes fel att dom skiljde sig känns lite för övertydligt men det hindrar ju inte att jag blir lite tårögd varje gång jag ser scenen.

Nightmares är ett okej avsnitt vars största problem är att det hade kunnat vara så mycket bättre.


Favoritcitat:

Xander: Hey, guys, was there any homework?
Willow: We're doing active listening today.
Xander: Cool! What's active listening?
Willow: That would be the homework.
Buffy: Chapter five? Active listening? Where you put on your big ears and really focus on the other person?
Wendell: Ms. Tishler demonstrated it yesterday.
Willow: With you!


Wendell: They're not insects. They're arachnids.
Xander: They're from the Middle East?


Cordelia: You don't know where class is, do you?
Buffy: Uh...
Cordelia: Hardly a shocker. You've cut history just about every time we've had it.


Cordelia: No! What are you doing! Hey, no! You don't understand! I don't wanna go! I'm not even on the chess team! I swear, I'm not! Nohoho!


Betyg: 2/10 (återigen en skala där alla avsnitt jämförs med varandra)

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav AKS » tor jul 21, 2005 20:36

The Buffster: Härligt att du, liksom jag, kör med den patenterade Buffyskalan. Allt annat är galet! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Buffster » tor jul 21, 2005 22:11

AKS: Jo det är helt klart det enda rätta, det känns som om annan
betygsättning blir lite ointressant då så många avsnitt kommer att få
samma betyg trots att dom inte är riktigt lika bra.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav AKS » tor jul 21, 2005 22:14

*Precis* mina tankar då jag skapade den patenterade Buffyskalan! Om nu bara fler kunde hålla med oss... :) Tror att den skalan diskuterades ganska vilt i nån tråd i Pyleaarcen (S2). Kan också finnas en egen tråd om det hela...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Buffster » tor jul 21, 2005 22:30

Ojoj, du menar att det finns dom som inte håller med om att detta är det
bästa sättet att betygsätta... galet!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav latarmig » tor jul 21, 2005 22:33

Det ska finnas minst två trådar med bedömningsdiskussioner. Jag hittade den ena. Tyvärr är den ganska kort. Vi har haft en mer livlig diskussion i en annan tråd, men jag har glömt var den finns.

http://www.buffyforum.se/viewtopic.php?t=18
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tor jul 21, 2005 22:59

AKS skrev:The Buffster: Härligt att du, liksom jag, kör med den patenterade Buffyskalan. Allt annat är galet! :)

Man kan faktiskt också gå efter 144-skalan där varje poäng enbart får användas en enda gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » fre jul 22, 2005 0:00

Visst kan man det, noike. Kanske nåt att ta upp med Steve Guttenberg nästa gång du träffar honom?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Buffster » fre jul 22, 2005 1:06

noike skrev:Man kan faktiskt också gå efter 144-skalan där varje poäng enbart får användas en enda gång.


Det vore självklart ännu bättre, men kanske lite för svårt!

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav AKS » fre jul 22, 2005 1:08

Vem skulle vilja göra första inlägget i avsnittstrådar då? :) Inte för att det är ett problem längre, men jag kan riktigt se framför mig nån stackare som sitter och gör en poll och är lite less runt 70, men har över hälften kvar. Hehe.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » fre jul 22, 2005 8:10

Min patenterade (lustigt ord, sitter nästan och ler lite för mig själv då jag försöker stava det) buffyskala går mellan 6 och 10. Då 6 egentligen motsvarar en etta, och en tia egentligen motsvarar en 5. Man kan ju fråga sig vad vitsen med det är, varför inte bara sätta en etta om det nu är ett värdelöst avsnitt. Det blir helt enkelt kaos i min hjärna om jag skall ens tänka en etta i betyg till ett buffyversa avsnitt, det finns liksom inte, eller?

Fast nu för tiden brukar jag undvika att sätta betyg överhuvudtaget och konstaterar vackert att jag är skamligt förtjust i de flesta avsnitt. Då slipper man hela betygsdilemmat, vilket kan vara ganska befriande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav latarmig » fre jul 22, 2005 14:18

Att rösta är svårt. Än så länge har jag inte kunnat bestämma mig för vilken sorts omfång jag vill ha på min skala. Det finns goda skäl för att jämföra med:

[1] allt man sett på film eller TV,
[2] enbart TV,
[3] andra TV-serier,
[4] liknande TV-serier,
[5] att hålla sig inom whedonverse,
[6] att hålla sig inom buffyverse,
[7] att hålla sig inom BtVS,
[8] och att bedöma varje säsong av BtVS för sig.

Får se vilken skala det till sist blir. Hittills har jag nästan bara röstat på avsnitt som jag vet är klockrena tior oavsett vilken bedömningsgrund jag tänker använda mig av.´

AKS variant är bra men som Tob säger tar det emot att ge ettor till avsnitt som man ändå ser med stort nöje. Det känns som att svika.
Senast redigerad av latarmig fre jul 22, 2005 15:05, redigerad totalt 2 gånger.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav The Buffster » fre jul 22, 2005 14:39

På ett sätt så känns det faktiskt lite som att svika när man ger avsnitt man ändå gillar låga betyg, men om man poängterar att det är i jämförelse med andra avsnitt så tycker jag att det känns okej. Det kändes snålt att ge Nightmares en 2:a men om jag sen tänker på fantastiska avsnitt som t ex Once More, With Feeling och The Gift så känns det som om jag verkligen vill markera att dom är mycket, mycket bättre.

Min betygsättning är inom BtVS men det beror mest på att jag inte har betygsatt några Angel avsnitt ännu. När jag gör det känns det logiskt att jämföra dom även med BtVS avsnitten, så man kan nog säga att min betygsättning jämför avsnitten inom buffyverse.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav latarmig » fre jul 22, 2005 14:58

För fullständighetens skull lade jag till en punkt om att bedöma varje säsong för sig. Särskilt första säsongen tar mycket stryk av att jämföras med de andra, samtidigt som man ständigt läser kommentarer om att den är underskattad, charmig, oskuldsfull, levande och riktigt bra.

The Buffster: Jag har svårigheten när det gäller AtS att jag inte kan bestämma mig för om jag ska bedöma den ihop med BtVS eller för sig. Därför har jag heller inte börjat sätta betyg på AtS än. Det finns några klara tior även om man skulle jämföra med BtVS. Men skulle AtS bedömas för sig, så skulle de bli betydligt fler.

Parentes runt en åtta blir en smiley. Får väl försöka med hakparenteser då.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav The Buffster » fre jul 22, 2005 20:50

latarmig: Du har väldigt rätt i att första säsongen tar mycket stryk om den jämförs med senare säsonger. Men jag har ändå valt att göra det, man kan ju nämna alla dom positiva sakerna också även om helhetsbetygen på avsnitten blir låga.

Jag känner precis samma sak när det gäller AtS, jämförs avsnitten med BtVS så blir tiorna färre, även om jag håller med dig om att dom finns. Men det känns ändå som om det blir intressantare att jämföra dom båda serierna just för att man då ser saker som att AtS kanske har färre tior med också färre ettor och tvåor.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav HeY » lör aug 06, 2005 18:18

Jag tycker detta avsnittet är riktigt bra men samtidigt så hemskt. Jag menar inte hemskt därför att deras mardrömmar blir verkligen utan därför hur tränaren var.
Att skylla på en person (ett barn :eek: ) att man förlorar en hel match, bara för att han missade en liten boll. Hur kan man bara misshandla ett barn till koma bara för att missade en liten boll i en obetydelsefull match, det är hemskt :x
Avsnittet får antingen en 8:a eller 9:a av mig, men jag tror jag röstar på 9 för att vara snäll ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » lör aug 06, 2005 19:00

HeY skrev:Avsnittet får antingen en 8:a eller 9:a av mig, men jag tror jag röstar på 9 för att vara snäll ;)


Nu är detta absolut ingen kritik, alla får rösta precis hur dom vill, men jag bara undrar en sak. Om du ger ett avsnitt som Nightmares en 9:a så finns det alltså bara ett betyg högre att sätta, blir det inte väldigt många avsnitt som får tior då, eller tycker du helt enkelt att Nightmares är ett av seriens absolut bästa avsnitt?

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Binchy » sön aug 07, 2005 8:24

HeY skrev:Jag tycker detta avsnittet är riktigt bra men samtidigt så hemskt. Jag menar inte hemskt därför att deras mardrömmar blir verkligen utan därför hur tränaren var.
Att skylla på en person (ett barn :eek: ) att man förlorar en hel match, bara för att han missade en liten boll. Hur kan man bara misshandla ett barn till koma bara för att missade en liten boll i en obetydelsefull match, det är hemskt :x


Det är verkligen svagt av en vuxen att ge sig på ett barn för en knattematch. Barn är jättebra på att ta på sig skulden för allt möjligt. Då är det ju verkligen ondskefullt att uttryckligen säga att det är Billys fel. Jag tror att koman främst är psykisk, han ser inte så misshandlad ut. Precis som Drömbilly säger; "You have to hide". Antagligen jagade tränaren honom och skrek åt honom att allt var hans fel, så han tog sin tillflykt inne i sin hjärna. Han blev nog fysiskt misshandlad också, men inte så illa att han hamnade i koma av den anledningen.

Yada, yada, yada...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav fripp21 » fre dec 23, 2005 11:27

This ain't no musical comedy!

Jaha så har jag sett klart hela säsong 1. Har varit ganska häftigt sjuk de senaste dagarna, men jag mår lite bättre nu. Tack.

Episode 10 Nightmares... Det kunde blivit ett mycket bra avsnitt. Våra hjältar tvingas möta sin mardrömmar i vaket tillstånd, en klassiker som är beprövad tidigare. En variant på detta tema är den klassiska sci-fi-romanen Solaris av Stanlislaw Lem. Mycket bra och mycket läskig.

Detta Buffy-avsnitt är dock inge bra. Det är inte mörkt eller spännande nog. And when did Buffy as a vampire get any fun? Jag kanske inte är som Xander i detta fall, jag gillade inte henne som vampyris. OK, klart att hon fruktade detta öde, men kunde man inte gjort något mer sofistikerat av hela historien? Missed opportunities!

Episoden har en del härliga komiska inslag. Som när gänget pratar om Cordelia, att hennes hår väger tungt på hennes "cerebal cortex". Man kommer att tänka på föjande ur Jaynestown:
River: If the snow on the roof is too heavy, you see, the ceiling will cave in. His brains are in terrible danger.


En annan rolig kommentar var när Xander trodde att spindlarna kom från the Middle East. LOL.

Vad som var lite intressant med episoden var antydan till de lite allvarligare känslorna som uppvisades. Dels när Buffy hade sin mardröm med sin far, då han förkastade henne. Dels när Giles och Buffy pratade med den lille pojken i sjuksängen. Empati.

Pojken föressten, var inte han lik the anointed one? Men det var väl inte samma. Förvillande.

Ett av säsongens svagaste avsnitt.

Betyg 5
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

Inläggav Lipton » fre dec 23, 2005 11:37

Tyckte också att de kunde gjort mer med vampyrbuffy. De blev ju inga effekter av det hela, hon var ju i princip som vanligt. Hon kunde åtminstonde fått döda någon.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Rombat » fre dec 23, 2005 14:26

fripp21 skrev:En variant på detta tema är den klassiska sci-fi-romanen Solaris av Stanlislaw Lem. Mycket bra och mycket läskig.
Blev lite förvånad över att det fanns någon som gillade den boken. Själv avskydde jag den. Men smaken som är som..

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Bender » tor jan 19, 2006 23:53

En mördarclown! GAH jävlar vad läskigt. Jag vågade knappt titta klart men som tur var fixade Xander biffen och jag kunde slappna av mer sen.
Gillade avsnittet, alla har vi våra mardrömsteman. (mördarclownen har lagts till på min lista nu) Undrar hur dom skulle spela upp en av mina mardrömmar där det egentligen inte händer någonting alls förutom att jag försöker tända sänglampan och det är trasigt. Av någon anledning är det jätteläskigt när jag drömmer det lite då och då. :eek:

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Garim » tis maj 16, 2006 9:14

Det var ju ett rätt bra avsnitt tycker jag. Kul och skrämmande samtidigt. Det ger en hel del karaktärsutveckling tycker jag när man får se vad alla är rädda för - och det är ju saker som återkommer i senare säsonger - mer eller mindre.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav merl » fre maj 19, 2006 8:52

Nightmares hör till mina favoriter under säsong 1. Kanske framför allt för att man får lära känna karaktärerna lite bättre genom att ta del av deras rädslor och mardrömmar. Visst kan man irritera sig på att avsnittet kunde ha gjorts bättre (framför allt om man jämför med senare säsonger) men jag tycker ändå att det funkar. Väldigt bra till och med.

Något jag älskar med Buffy är också att man lägger energi på små detaljer. Som affischen med texten "Smoking kills" på väggen i källaren när Laura blir attackerad.

Sen är det ju i efterhand intressant med Buffys rädsla för att bli levande begravd, Giles rädsla för att Buffy ska dö och sist men inte minst Giles kommentar: "Dreams? That would be a musical comedy version of this. Nightmares, our, our nightmares are coming true."
Audaces fortuna juvat.
Användarvisningsbild
merl
Scooby
 
Inlägg: 684
Blev medlem: 26 feb 2006
Ort: Stockholm

Inläggav medundersåte » ons jul 19, 2006 11:06

På en skala från 6 till 10 så får det här avsnittet bara en 6:a. Ett barn blir misshandlat och hamnar därför i en mardrömsvärld som drabbar hela Sunnydale, ämnet känns mer sorgligt än intressant. Buffy som vampyr är höjdpunkten, jag håller med Xander att hon fortfarande är attraktiv. Det jag saknar mest är nog ett monster som Buffy kan spöa skiten ur.
Användarvisningsbild
medundersåte
Minion
 
Inlägg: 97
Blev medlem: 30 apr 2005
Ort: Vadstena

Inläggav ftwtysken » tor aug 17, 2006 20:26

Jag gillade även detta avsnitt bra mycket bättre nu än första gången jag såg det... Och ja, clowner är riktigt äckliga (spoiler Dead Like me) med undantag för Masons clown-vikariat i Dead Like Me.

Tyckte annars att det var ett klockrent avsnitt igen (för att vara första säsongen) och jag gillar även Lucky-number-19-monstret bla då han påminner om giganten som vägrar dö i Resident Evil Nemesis
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav noike » tor aug 17, 2006 20:54

ftwtysken skrev:Jag gillade även detta avsnitt bra mycket bättre nu än första gången jag såg det... Och ja, clowner är riktigt äckliga (spoiler Dead Like me) med undantag för Masons clown-vikariat i Dead Like Me.


Nu när vi kan, skriv ut vad som spoilas på det där sättet. Blir mycket lättare då¨.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav ftwtysken » tor aug 17, 2006 22:51

ok, my bad, ska bättra mig.... lovar
Dare 2 Rock

reklam... he he
Användarvisningsbild
ftwtysken
Minion
 
Inlägg: 427
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Alingsås

Inläggav fripp21 » fre aug 18, 2006 8:59

Bender skrev:Undrar hur dom skulle spela upp en av mina mardrömmar där det egentligen inte händer någonting alls förutom att jag försöker tända sänglampan och det är trasigt. Av någon anledning är det jätteläskigt när jag drömmer det lite då och då. :eek:


Det har hänt mig också, ganska många gånger, både som dröm och i verkligheten. Framför allt om man sover hemifrån, vaknar till, bäcksvart, och hittar inte lampan. Vem står bredvid sängen? Rysligt.
Mal... bad... in the latin.

Sex. Muscle. Humor. Thuggery. Jayne.

Joss Whedon about Jayne: "This is something I didn't ever tell Adam when we started but, he is based upon Cordelia pretty much"

"I want to hear about the natty thing."
Wash, Firefly 1x08 - Out of gas


Fripps Filmrevyer
Användarvisningsbild
fripp21
Scooby
 
Inlägg: 617
Blev medlem: 17 nov 2005
Ort: Skövde=>Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till Buffy Säsong 1



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron